یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

روز ارتش کدام توطئه را خنثی کرد؟


روز ارتش کدام توطئه را خنثی کرد؟ در روزهای نخست پیروزیانقلاب اسلامی گروهک‌های چپ و راست که بعدها وابستگی آنها به سرویس‌های جاسوسی خارجی و همچنین سازمان ساواک مشخص شد یک صدا از لزوم «انحلال ارتش» سخن می‌گفتند، ظاهر سخن آنان نیز عوام فریب و موجه می‌نمود، گروهک‌ها و برخی افراد که هنوز چهره‌های آنان برای مردم شناخته شده نبود می‌گفتند ارتش طاغوتی و باقی مانده از رژیم سرنگون شده پهلوی است و باید منحل و یک ارتش جدید تاسیس شود ، در چنین شرایطی حضرت روح الله با انتشار اطلاعیه‌ای 29 فروردین را روز ارتش نامیده و تصریح کردند: «روز چهارشنبه 29 فروردین روز ارتش اعلام می‌شود. ارتش محترم در این روز‏‎ ‎‏در شهرستانهای بزرگ با سازوبرگ به رژه بپردازند و پشتیبانی خود را از جمهوری‏‎ ‎‏اسلامی و ملت بزرگ ایران و حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و حفظ‏‎ ‎‏مرزهای کشور اعلام نمایند.‏»

سامانه موشکی کمین ۲ رونمایی شد


ف

سامانه موشکی کمین ۲ به عنوان جدیدترین سامانه موشکی کشورمان، صبح امروز (چهارشنبه) در جریان رژه روز ارتش، در تهران رونمایی شد.

 ، سامانه موشکی کمین ۲ به عنوان جدیدترین سامانه موشکی کشورمان، صبح امروز (چهارشنبه) در جریان رژه روز ارتش، در تهران رونمایی شد.

این سامانه موشکی، ارتفاع پایین بوده و به منظور مقابله با انواع پرنده‌های بدون سرنشین و هدف‌های پرنده در ارتفاع کم مورد استفاده قرار می‌گیرد، که توسط متخصصین داخلی و مطابق با تکنولوژی روز دنیا و به صورت کاملا بومی ارتقاء یافته است.

گفتنی است این سامانه، ارتقا یافته سامانه موشکی «مرصاد» است و در جریان رزمایش‌های پدافندی مورد آزمایش قرار گرفته و عملیاتی شده است.

به رسم هر روز صبح



✨السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِنائِکَ عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِیَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِکُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَعَلى عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْن✨


◾️◈◆--

جزئیات جدید از مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله موشکی

جزئیات جدید از مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله موشکی

  به نقل از اسپوتنیک، "ایگور کوناشنکو" سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که سامانه روسی دفاع موشکی "پانستیر اس 1"  که توسط نیروهای سوریه مورد استفاده قرار گرفت تاثیر گذاری 100 درصدی خود در برابر حملات موشکی غرب را نشان داد.

کوناشنکو اضافه کرد که سامانه دفاع موشکی سوریه 112 موشک برای مقابله با موشک‌های شلیک شده از سوی آمریکا، فرانسه و انگلیس شلیک کرده است.

آمریکا، فرانسه و انگلیس بامداد شنبه با بهانه کردن وقوع حمله شیمیایی در منطقه «دوما» در غوطه شرقی، اهدافی در سوریه را هدف حمله قرار دادند.

دولت سوریه هر گونه دخالت در حمله شیمیایی را رد و از بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای انجام بررسی‌های لازم دعوت کرده است. حمله کشورهای غربی به سوریه قبل از آغاز تحقیقات بازرسان این سازمان انجام شد. 

ادعای وقوع حمله شیمیایی در «دوما» در حالی شنبه شب 18 فروردین‌ماه (7 آوریل) توسط معارضان سوری مطرح شد که ارتش سوریه در حال پیشروی در این منطقه بود. 

دولت سوریه در سال 2013 با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمیایی خود را نابود کرد.

کشف محموله کلان مواد منفجره در مرزهای شرقی کشور

به نقل از روابط عمومی وزارت اطلاعات، سربازان گمنام امام زمان (عج) محموله کلان مواد منفجره را که قرار بود با پوشش مواد مخدر از مرزهای شرقی به کشور وارد شود، کشف و ضبط کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای اداره کل استان سیستان و بلوچستان با اقدامات اطلاعاتی و فنی توانستند گروه‌های تروریستی را در انتقال 80 کیلوگرم مواد منفجره ترکیبی، 17 عدد تله انفجاری پدالی (مخصوص به‌کارگیری در بمب‌های کنار جاده‌ای و تله‌های انفجاری)، 28 قبضه سلاح کمری با دو هزار و 100 فشنگ، 35 قبضه نارنجک جنگی، ده‌ها چاشنی الکترونیکی، فتیله و تجهیزات انفجاری ناکام بگذارند.

   در این عملیات سربازان گمنام امام زمان (عج)همچنین 580 کیلوگرم مواد مخدر از تروریست‌ها کشف کردند.

درگیری مرزبانان هنگ مرزی میرجاوه با اشرار مسلح/شهادت ۴ تن از مرزبانان و بسیجیان طرح امنیت + اسامی

معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: درگیری از ساعت یک بامداد شروع شد و تا سه بامداد در نقطه صفر مرزی میرجاوه ادامه یافت. 

وی ادامه داد:درگیری مرزبانان جنوب شرق کشور در مرز میرجاوه با اشرار در بخش مرزی ریگ ملک شهرستان میرجاوه میل ۸۹، حد فاصل پاسگاه چاه لشکر محدوده چالشکر رخ داد که  دو مرزبان و دو تن از بسیجیان طرح امنیت به شهادت رسیدند.

درگیری مرزبانان هنگ مرزی میرجاوه با اشرار مسلح/شهادت  مرزبان و بسیجیان طرح امنیت + اسامی

درگیری مرزبانان هنگ مرزی میرجاوه با اشرار مسلح/شهادت ۴ تن از مرزبانان و بسیجیان طرح امنیت + اسامی

وی ادامه داد:در این درگیری، استواردوم وحید حسین زاده و سرباز وظیفه ابوالفضل غلام پور  از نیروهای هنگ مرزی میرجاوه و زکریا نوتی زهی و محمود رجب نیا از نیروهای بسیجیان طرح امنیت به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و سه نفر از نیرو‌های مرزبانی و بسیجی  به نام های علی رضایی، محمود جلیلی و محمد عثمان وحیدی فرهم مجروح شدند.

فرمانده کل ارتش: خدمت در ارتش جمهوری اسلامی ایران یک فرصت است

به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرلشکر ستاد سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از بخش های بازسازی شده مجتمع شهید سپهبد علی صیاد شیرازی (خزر آباد ساری) بازدید و تعدادی از ساختمان ها ویلاهای نوساز این مجتمع را افتتاح نمود.

خدمت در ارتش جمهوری اسلامی ایران، یک فرصت است. این فرصت ها، گاهی تکرار نشدنی است، مراقبت کنید که فرصت خدمت از دستتان نرود. در زمان خدمت باید از فرصت ها بهره برداری کرد و این هنر شماست. فرصت خدمت، اندک است پس کار کنید کاری که ماندگار بماند.

باید برای اعتمادسازی، برد موشک‌هایمان را کاهش دهیم/

متاسفانه اصلاح طلبان و حامیان دولت به هیچ عنوان به تجربه پرهزینه برجام توجهی نمی‌کنند. اظهارات فعالین این جریان در توجیه مذاکرات موشکی دقیقاً همانند توجیه مذاکرات هسته‌ای است. 

  می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری ویژه‌نامه‌های نوروزی، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از ویژه نامه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ همراه شوید.

خداحافظی دردناک تروریست‌های جبهه‌النصره با پایتخت سوریه/

نیروهای ارتش سوریه ۱۲۳ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی غوطه شرقی دمشق را به کنترل خود درآورده اند و فقط مساحتی در حدود ۱۱ کیلومتر مربع در اشغال تروریست ها است.

 ، با خروج هزار و ۷۰۶ تن دیگر از تروریست ها ( ۳۸ اتوبوس) از شهرک های � جوبر، زملکا و عربین�، غوطه شرقی دمشق از وجود گروه های تروریستی جبهه النصره، فیلق الرحمن و احرارالشام به طور کامل پاکسازی شد.

مقام ارشد موساد مدعی شد: باید از حضور نظامی بلندمدت ایران در سوریه جلوگیری کنیم

«چاگای زوریل» یک مقام ارشد اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در اظهار نظری درباره اوضاع منطقه مدعی شد که از باید حضور نظامی بلندمدت ایران در سوریه جلوگیری کنیم.

مقام ارشد موساد مدعی شد: باید از حضور نظامی بلندمدت ایران در سوریه جلوگیری کنیم  به نقل از به نوشته وبگاه «سایفر بریف»، «چاگای زوریل» مدیر وزارت اطلاعات رژیم صهیونیستی  در نشست سالیانه بنیاد آمریکایی «ژرمن مارشال» در شهر بروکسل مدعی شد که  تل‌آویو باید  نسبت به «تلاش     ایران برای حضور طولانی مدت در سوریه اقدام کند.

وی در نشست سالیانه ژرمن مارشال گفت: «هم اکنون، هدف نخست ما جلوگیری از حضور نظامی ایران در سوریه است. اگر آمریکا در سوریه حضور دارد که البته هم دارد و اگر در فرآیند‌های سیاسی آینده این کشور مشارکت می‌کند، پس می‌تواند در آنجا نفوذ هم داشته باشد.»