یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

آبروریزی موساد؛ وزیر صهیونیست جاسوس ایران از آب درآمد

وزیر اسبق انرژی رژیم صهیونیستی به جرم «جاسوسی، خیانت و تماس غیرقانونی با یک کشور دشمن» بازداشت و محکوم شد.

رسانه‌های صهیونیستی از متهم شدن یک وزیر سابق کابینه رژیم صهیونیستی به جاسوسی برای ایران خبر دادند.

«شاباک» سازمان اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی، «گونِن سِگِو» وزیر سابق انرژی رژیم صهیونیستی در سال 96-1995 را به جاسوسی برای ایران متهم کرد.

بر اساس بیانیه ادعایی شاباک، وی در ماه مِی 2018 به اتهام ارتباط با ایران و جرائم جاسوسی، خیانت و تماس‌های غیرقانونی با یک کشور دشمن، بازداشت شده است.

روزنامه «جروزالم پست» ادعا می‌کند سال 2012، زمانی که سِگِو در نیجریه زندگی می‌کرده، عوامل اطلاعاتی ایران با او تماس برقرار کرده‌اند. شاباک مدعی است که وی بارها با ایرانی‌ها دیدار داشته و حتی دو بار از این دیدارها در داخل ایران انجام شده است.

وی که سابقه نمایندگی پارلمانی رژیم صهیونیستی «کنست» را نیز دارد در تاریخ 15 ژوئن در دادگاه قدس به جرم جاسوسی و خیانت محکوم شد.

ادعا می‌شود این وزیر سابق رژیم صهیونیستی، اطلاعات حیاتی را درباره زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی رژیم صهیونیستی در اختیار ایران قرار داده است.

حقوق بازنشستگان چقدر بیشتر از شاغلان افزایش می یابد

با ابلاغ جداول همسان‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشور و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح حقوق بازنشستگان دولت امسال بیشتر از حقوق شاغلان افزایش می‌یابد.

حقوق بازنشستگان بیشتر از شاغلان افزایش می‌یابد+ سند سازمان اداری و استخدامی کشوراعلام کرد جداول همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، موظفین و مشترکین صندوق بازنشستگی کشور و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، موضوع افزایش امتیازات جداول مواد (۱۰۹) و (۱۱۰) قانون مدیریت خدمات کشوری جهت اجرا، ابلاغ شد. با اجرایی شدن این ابلاغیه، حقوق بازنشستگاندولت امسال بیشتر از حقوق شاغلان افزایش می‌یابد.

پشت پرده ماجرای محدودیت کارت‌های بانکی برای خرید شارژ

در جریان محدودیت فعالیت کد‌های USSD اخیرا پیامکی برای کاربران در رابطه با محدود شدن برای خرید شارژ، بسته و یا پرداخت قبض از کارت‌های بانکی برای یک بار در روز ارسال شد.

  چندی پیش پیامکی برای مشترکان تلفن همراه ارسال شد مبنی بر اینکه با توجه به محدودیت جدید بانکی اعمال شده تا اطلاع ثانونی فقط می‌توانید از هر کارت بانکی در هر روز یک بار شارژ و یا بسته خریده و یا پرداخت قبض را انجام دهید. در ادامه این پیامک پیشنهادات دیگری برای تکرار خرید شارژ اعلام می‌شود.

این پیام که نشان می‌داد بانک مرکزی دست به محدود کردن خرید شارژ و یا سایر خدمات از طریق کدهای USSD با کارت‌های بانکی زده است، با واکنش معاون فناوری و اطلاعات این بانک همراه شد و ناصر حکیمی اعلام کرد که بانک مرکزی هیچ بخشنامه‌ای برای محدودیت تراکنش USSD صادر نکرده و حتی شاپرک هم بخشنامه‌ای در این زمینه نداشته است

حضرت امام باقر علیه السلام  فرمودند:  

هنگامی که قائم ما قیام می کند مومن در قبر خود مخیّر می شود و به او گفته می شود:«قد ظهر صاحبک.... صاحب شما ظهور کرده است. اگر دوست داری در رکاب او باشی پس به سوی او برو و اگر می خواهی در سایه کرامت الهی بمانی،پس بمان.»


شمار شهدای راهپیمایی بزرگ بازگشت همزمان با گرامیداشت روز قدس

شمار شهدای راهپیمایی بزرگ بازگشت همزمان با گرامیداشت روز قدس در نوار غزه به چهار تن و شمار زخمی ها نیز به 620 تن رسید.


به گزارش جمعه شب ایرنا به نقل از رسانه های خبری، هزاران فلسطینی امروز پس از اقامه نماز جمعه راهی نوار مرزی باریکه غزه شدند تا در یازدهمین جمعه راهپیمایی بزرگ بازگشت تحت عنوان تظاهرات میلیونی قدس شرکت کنند. 

  ادامه مطلب ...

معاون پارلمان اروپا: باید از برجام علیه انتقادهای اسرائیل دفاع شود

 معاون پارلمان اروپا هم زمان با سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اروپا توافق هسته ای با ایران را توافق خوبی ارزیابی کرد که باید از آن علیه انتقادهای اسرائیل دفاع شود.

  ادامه مطلب ...

دلیل سفر روز جمعه روحانی به چین چیست؟

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان جمعه هفته جاری (18 خرداد) به چین سفر می‌کند. رئیس‌جمهور به منظور شرکت در اجلاس شانگهای به این کشور سفر می‌کند.


گفتنی است؛ اجلاس شانگهای به‌مدت دو روز،‌ (19 و 20 خرداد) برگزار خواهد شد. به گفته منابع رسمی روسی،‌ روحانی در این سفر با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه نیز دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد.

حاجی بابایی: ماجرای «معین» یک زخم ملی است

 وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه از سال ۹۱ مرتب معلم‌ها را بازنشسته کرده و نیرویی را جایگزین نکردیم گفت: در آموزش و پرورش مدام گفتند ۳-۳-۶ مشکل ساز بوده است. پنج سال غفلت کردند و همه مشکلات را گردن ۳-۳-۶ انداختند.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه آنچه در مدرسه «معین» و ماجرای آزار جنسی گروهی از دانش آموزان اتفاق افتاد یک زخم ملی است گفت: زخم ملی را سیاسی نکنید، زیرا ظلم در حق آموزش و پرورش است.


  ادامه مطلب ...

بدهکار بزرگ بانکی از کشور گریخت!

بدهکار بزرگ بانکی از کشور گریخت" این خبر دستخوش شعر طنزی شد که در خبرآنلاین منتشر گردید.

یکی از مختلس های گرانقدر

دوباره گشته از کشور فراری

هزارو چهار صد میلیارد برده

ز ناچاری و از روی نداری

از آنجایی که آقازاده بوده

نشد در کار او گیر اداری

بدون ضامن و تضمین و سفته

به او دادند یک وام دلاری

پناهنده شده بدبخت گویا

به ساحلهای مخروب قناری

همانجایی که مانند جهنم

همه مشغول در بی بند و باری

خدا صبرش دهد زیرا که گشته

گرفتار و اسیر بد بیاری

برایش سخت غمگینم٬ چرا که

شده آواره دشت و صحاری

در این مورد سوالی توی ذهنم

نماید بهر پاسخ پا فشاری؛

که می خواهم بپرسم من از ایشان:

«چرا کردی تو پس اینگونه کاری؟!

زمانی که بدون هیچ مشکل

در اینحا قصر و باغ و کاخ داری

به تهران خانه در سمت شمیران

دو تا ویلا به لاهیجان و ساری

و چندین مجتمع در هر کجا با

مجوزهای مخصوص تجاری

که خیلی از مجوزها از اول

شده صادر به شکل انحصاری

و یا هر روز از روی تفنن

مدل بالاترین ماشین سواری

کسی هم با شما در این شرایط 

به هیچ عنوان ندارد کار و باری

چه عیبی داشت می ماندی؟ چرا که

تو با اوضاع اینجا سازگاری

چرا عزم سفر کردی و رفتی

که در آخر بگویندت فراری؟!

دریغا او چو خرما بر نخیل و 

دو دست ما گرفتار خماری

اگر چه جای او خالیست اینجا

ولی هستند مثل او شماری


تهدید نماینده مجلس به افشای نام مفسدان اقتصادی

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اقدام لازم در زمینه برخورد با مفسدان اقتصادی صورت نگیرد، نام آنها را افشا خواهم کرد.

امیر خجسته ظهر جمعه در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان برخورد با مفسدان اقتصادی را مطالبه به حق مردم برشمرد.

خجسته با بیان اینکه مسئولان کشور این موضوع را پیگیری می کنند، گفت: اگر اقدام لازم در زمینه برخورد با مفسدان اقتصادی انجام نشود، نام آنها را افشا خواهم کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخورد با مفسدان اقتصادی هزینه دارد، ادامه داد: برخی با فضاسازی، تهمت و تهدید جان و آبرو مانع انجام این کار هستند اما باید در راستای حق کار کرد.

وی بابیان اینکه باید حق جامعه اسلامی از مفسدان اقتصادی گرفته شود، گفت: قوه قضاییه باید با قاطعیت با مفسدان اقتصادی، واردکنندگان کالای قاچاق، ویژه‌خواران و رانت‌خواران برخورد کند.


ادعای یک اصولگرا: رهبر انقلاب از مسئولان کشور قطع امید کرده‎اند

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درباره بیانات اخیر مقام معظم رهبری مدعی شد به نظر میرسد که رهبر انقلاب تا حدودی از مسئولان کشور قطع امید کرده اند.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درباره بیانات اخیر مقام معظم رهبری در نفی غرب گرایی و لیبرالیسم و تاکیدایشان بر لزوم انقلابی بودن در کشور اظهار کرد: امروز عمده مشکل ما این است که مسئولان گوشی برای شنیدن ندارند و تنها زبانی برای گفتن دارند ،اگر همه مسئولان قوا شیوه مقام معظم رهبری را اتخاذ کنند و در نشست های بدون سانسور اجازه دهند که جامعه و مردم مشکلات خود را بی پرده بیان کنند بسیاری از آفت ها رفع خواهد شد.

  ادامه مطلب ...

مواضع ضد ایرانی شدید رئیس دفتر جدید بولتون

منابع خبری می‌گویند فردی که مشاور امنیت ملی آمریکا به عنوان رئیس دفتر خود انتخاب کرده مواضع به شدت ضدایرانی دارد.


یک روزنامه‌نگار آمریکایی در مصاحبه‌ای روز پنجشنبه گفته «فرید فلیتز»، رئیس دفتر «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید مواضع به شدت ضدایرانی دارد. 

  ادامه مطلب ...

گفت‌وگوی موگرینی و وزیر خارجه ژاپن درباره نحوه حفظ روابط تجاری با ایران

 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با وزیر خارجه ژاپن، وی را در جریان اقدامات این اتحادیه برای حفظ روابط تجاری و اقتصادی با ایران قرار داد.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه با «تورو کانو» وزیر خارجه ژاپن تلفنی صحبت کرد.

  ادامه مطلب ...

آشتی‌کنان ۲ وزیر کابینه مقابل دوربین‌ها

جلسه روز گذشته هیئت دولت حاشیه جالبی به همراه داشت.

جلسه هیئت دولت روز گذشته مطابق روزهای چهارشنبه با حضور خبرگاران و عکاسان خبری برگزار شد و تعدادی از وزرا نیز به میان خبرنگاران آمدند و پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه شدند.

هرچند به مانند چند هفته گذشته وزرای اقتصادی ترجیح دادند بدون گفت‌و‌گو با خبرنگاران حیاط دولت را ترک کنند، اما محمودواعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات، بیژن زنگنه وزیر نفت، سید عباس صالحی وزیر ارشاد و معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده دقایقی را برای پاسخ به سوالات خبرنگارن اختصاص دادند.

یکی دیگر از نکات حاشیه‌ای جالب و نادر حاشیه روز گذشته دولت، کنار هم قرار گرفتن سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و علی ربیعی وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی بود ،‌ این دو عضو کابیه به همراه هم حیاط پاستور را ترک کردند.

پیشتر عنوان شده بود که این دو زیر رابطه خوبی با هم ندارند و حتی وزیر بهداشت به همین دلیل چندین جلسه هیئت دولت را غیبت کرده است.


ماجرای جنگ هوایی در آسمان کرمانشاه


سیروس باهری

با آن که هواپیمای ما مورد اصابت موشک واقع شده بود و هوا هم رو به تاریکی می‌رفت، از شدت خوشحالی به خاطر سلامت و موفقیت مان، چند بار هواپیما را حول محور طولی به چرخش در آورده و ابراز شادمانی کردیم.

سرتیپ خلبان سیروس باهری از جمله یادگاران نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. این قهرمان جنگ در خاطره‌ای درباره نبرد هوایی با چهار فروند جنگنده «میگ» دشمن روایت می‌کند:

در طول هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، یکی از کانون‌های اصلی درگیری، که نوک پیکان تمامی حملات هوایی دشمن به شمار می‌رفت؛ پایگاه سوم شکاری همدان بود.

جزئیات عجیب از لغو بازی تیم ملی فوتبال یونان و ایران


 

اسپانسر جنجالی دلیل لغو بازی با یونان

در شرایطی که تیم‌های حاضر در جام‌جهانی در بهترین شرایط برای حضور در این رقابت‌ها آماده می‌شوند، اماتیم‌ملی فوتبال ایران با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند که یکی از آن‌ها کنسل‌شدن بازی‌های تدارکاتی است.

بعد از لغو بازی ایران و سوریه یکی از مهمترین دیدار‌های دوستانه تیم‌ملی هم کنسل شد؛ دیدار مهم با یونان. اگرچه فدراسیون اعلام کرده نامه‌ای از یونانی‌ها برای لغو مسابقه دریافت نکرده است.

می‌دانیم آمریکا در پایگاه‌های خود در منطقه چه تسلیحاتی دارد


رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت:می‌دانیم در پایگاه‌های آمریکا در اردن، امارات، قطر و عربستان چه تسلیحاتی وجود دارد.

میدانیم در پایگاه‌های اردن امارت، قطر و عربستان چه چیزهایی وجود دارد

 امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش طی سخنانی در مراسم تجدید میثاق نیروهای مسلح با آرمان‌های امام راحل که صبح امروز (۳ خرداد ماه) در حرم بنیانگذار انقلاب برگزار شد، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ برای آمریکایی‌ها شوک سیاسی و ژئوپلتیک بود و تمامی معادلات آنها در منطقه و خارج منطقه را بهم زد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب کشور ما اذناب آمریکا بود، ادامه داد: اولین مزیت کشورمان قرار داشتن در شمال آبراه خلیچ فارس، تنگه هرمز و دریای عمان  بود و این امکان را برای آمریکایی‌ها فراهم می‌کرد که راه انرژی را کنترل کنند.