یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

فرمانده نیروی هوایی عوض شد


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده را به فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

متن حکم فرمانده کل قوا به این شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم


امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده

بنا به پیشنهاد فرمانده کل آجا و نظر به تعهد و شایستگی و تجارب ارزنده، شما را به سمت فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم.

اهتمام به تربیت و بکارگیری مدبرانه خلبانان ورزیده و تجهیزات با توسعه نهضت قطعه‌سازی، به‌روزداری آموزش‌ها توأم با انتقال دانش علمی و فنی به قشر جوان، ارتقاء توان و آمادگی‌های رزم، و تعالی معنوی و بصیرتی و توجه به نیازهای معیشتی کارکنان با رویکرد ساخت نیروی هوایی تراز نظام و انقلاب اسلامی، در تعامل اثربخش و هم‌افزا با مجموعه بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران و بخش‌های ذی‌ربط لشکری و کشوری مورد انتظار است.

از تلاش‌ها و خدمات ارزنده‌ی امیر سرتیپ حسن شاه‌صفی در دوره مسئولیت تشکر می‌کنم.

سعادت همگان را از خداوند متعال خواهانم.


سیّدعلی خامنه‌ای

۲۸ مرداد ۱۳۹۷


موج دستگیری متخلفان اقتصادی به گمرک رسید


خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس:

امروز در زمینه قطعه سازی توان صادرات داریم

فرمانده هوانیروز ارتش، گفت: در قطعه سازی پیشرفت های بسیاری داشته و امروز توان تامین همه نیاز های خود و حتی صادرات را داریم.

امروز در زمینه قطعه سازی توان صادرات داریم امیر سرتیپ یوسف قربانی فرمانده  هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش هم افزایی هوانیروز سپاه و ارتش که صبح امروز شنبه 27 مردادماه در ستاد هوانیروز ارتش برگزار شد اظهار کرد: از روزی که مسئولیت هوانیروز به من سپرده شد طرح های ۲۸ گانه با عنوان ولایت را در دستور کار قرار دادیم و همچنین پشتیبانی از نیروهای سپاه و ارتش را انجام می دهیم.

وی افزود: امدادرسانی یکی دیگر از اقدامات هوانیروز است، از سوی دیگر در قطعه سازی پیشرفت های بسیاری داشته و امروز توان تامین همه نیاز های خود و حتی صادرات را داریم.

قربانی به نقش آفرینی هوانیروز ارتش در دفاع مقدس پرداخت و گفت: هوانیروز در دفاع مقدس، ۱۷۷ استان را تحت پوشش اورژانس هوایی قرار داد و در مواقع ضروری مانند زلزله و سیل اولین نیرویی بود که در صحنه حاضر شده است.

ادای احترام کاربران به آزادگان سرافراز تصاویر


ادای احترام کاربران به آزادگان سرافراز  تصاویر

کاربران فضای مجازی به مناسبت سالروز ورود آزادگان سرافراز به کشور با انتشار پست‌هایی به آنان ادای احترام کردند و از آنان قدردانی کردند.  بیست و ششم مرداد ماه سال ۶۹ روزی است که در حافظه تاریخی ملت ایران هیچگاه به باد فراموشی سپرده نخواد شد، روزی که اولین گروه از آزادگان سرافراز کشورمان پس از سالها اسارت در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق به کشور بازگشتند. چه لحظه‌های ناب و دلنشینی بود وقتی که مادری پس از سالها دوری و چشم انتظاری، فرزند آزاده و دلاورش را توامانی که اشک شوق از گونه‌هایش سرازیر می‌شد در آغوش می‌گرفت. خوشا به حال این مادران که پس از مدتی دوری، عزیزان دلشان را دیدند اما مادرانی هم هستند که هنوز هم که هنوز است در حسرت شنیدن خبری از جگرگوشه‌شان هستند، و چه لحظات سختی را می‌گذرانند

«عزت» سینمای ایران درگذشت

عزت الله انتظامی بازیگر کهنه کار سینمای ایران صبح جمعه دار فانی را وداع گفت و مجید انتظامی فرزند او این خبر را تایید کرد.

عزت الله انتظامی در سال 1303، در محله سنگلج تهران متولد شد. وی پس از گذراندن دوره تحصیلات مقدماتی، وارد هنرستان صنعتی تهران شد و در رشته برق به تحصیل پرداخت. در سال 1326 وارد عرصه هنر Art گردید و با اندک دست مایه های هنر نمایش و تئاتر به آلمان سفر کرد و در شهر هانوفر آلمان وارد یک مدرسه شبانه آموزش سینما Cinema و تئاتر گردید.

انتظامی با گذراندن دوره های آموزشی تئاتر به ایران بازگشت و به دلیل فضای نامناسب سینمای ایران از نظر اخلاقی، به کار دوبله فیلم، اجرای نمایش و حضور در تلویزیون روی آورد.

داریوش مهر جویی کارگردان گاو (1348) استعداد انتظامی را کشف کرد و پروراند.

فواد معصوم مواضع حیدر العبادی درباره ایران را توجیه کرد

 رئیس جمهور عراق گفت: حیدر العبادی تابع تصمیمات آمریکا نیست و تحریم‌های آمریکا علیه ایران به ضرر عراق است.

فواد معصوم در مصاحبه با العالم که بخش‌هایی از آن پخش شد، افزود: حیدر العبادی نخست وزیر عراق تابع تصمیمات آمریکا نیست و درباره تحریمه‌ای تحمیلی به ایران نیز تصمیماتی وجود دارد که خارج از کنترل دولت عراق است.

وی با بیان این‌که «برخی تصمیمات مانند مبادلات بانکی خارج از کنترل دولت عراق است» بر لزوم رعایت ویژگی روابط تاریخی بین ملت‌های عراق و ایران تاکید کرد و گفت: عراق از تحریم‌های تحمیلی به ایران خرسند نیست و به عراق ضرر خواهد زد.

وی تصریح کرد: تحریم ها بر روابط تجاری بین تهران و بغداد تأثیر نخواهد داشت.

اخیرا نخست‌وزیر عراق در واکنش به از سرگیری تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت که ما مخالف وضع تحریم علیه ایران هستیم اما بغداد به منظور حمایت از ملت عراق به این تحریم‌ها پایبند خواهد بود.

سحابی: عده‌ای فشار می‌آوردند حکومت باید در انحصار روحانیت باشد

 سحابی 15 سال پیش درباره تلاش عده‌ای برای ایجاد حکومت انحصاری گفت: گروهی از روحانیون (سنتی، راست‌گرا، بازارگرا) به آقای خمینی[حضرت امام خمینی(ره)] فشار آوردند که حکومت باید در انحصار روحانیت باشد.


عزت الله سحابی از اولین اعضای حزب نهضت آزادی و عضو شورای انقلاب 15 سال پیش در چنین روزی مصاحبه ای با ایسنا کرده بود و درباره تلاش عده ای برای انحصار حکومت در دست روحانیت گفته بود.


  ادامه مطلب ...

پایانی پر حرف و حدیث برای سهم ایران در دریای خزر

کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر امروز پس از 21 سال گفت‌وگو و بدون مباحث تحدید حدود بستر و زیربستر و تعیین خطوط مرزی در آکتائوی قزاقستان به امضای روسای جمهور پنج کشور ساحلی رسید.


به گزارش آخرین خبر، موافقتنامه‌ حمل و نقل بین کشورهای ساحلی خزر، موافقتنامه بین دولت‌های ساحلی خزر درباره همکاری‌های تجاری و اقتصادی، موافقتنامه پیشگیری از حوادث در دریای خزر، پروتکل مبارزه با جرائم سازمان یافته در دریای خزر، پروتکل مبارزه با تروریسم و همچنین پروتکل همکاری و تعامل نهادهای مرزبانی کشورهای ساحل دریای خزر شش موافقتنامه‌ای بودند که در اجلاس سران در آکتائو با حضور وزرای مربوطه امضا شد.


  ادامه مطلب ...

رهبر ایران درباره آینده جمهوری اسلامی ابراز اطمینان کرد

خبرگزاری «رویترز» در بازتاب بیانات مقام معظم رهبری، نوشت رهبر ایران در آستانه بازگشت تحریم‌های ایالات متحده تأکید کرد که جایی برای نگرانی درباره آینده کشور وجود ندارد.

خبرگزاری «رویترز» در گزارشی در مورد اظهارات نقل شده از مقام معظم رهبری درباره آینده جمهوری اسلامی ایران، نوشت رهبری ایران تأکید کرد که جایی برای نگرانی وجود ندارد.
رویترز نوشت در آستانه بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران، «آیت‌الله خامنه‌ای رهبر و بالاترین مقام ایران گفت جموری اسلامی دلیلی برای نگرانی ندارد.»
این خبرگزاری سپس به انتقاد مقام‌های ایرانی از «یکجانبه‌گرایی آمریکا» اشاره کرده و به نقل از «غلامعلی خوشرو» نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد نوشته است که واشنگتن با نقض قطعنامه‌ای که سه سال پیش خود در شورای امنیت سازمان ملل به آن رأی مثبت داده بود، در حال ثبت رکورد تازه‌ای در تاریخ است.
رویترز سپس به اظهارات اخیر «حسن روحانی» رئیس‌جمهور و «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران درباره غیرقابل اعتماد بودن آمریکا پرداخته و به نقل از روحانی نوشته است: «امروز آمریکا به عنوان کشوری نامطمئن و غیرقابل اعتماد در جهان شناخته می‌شود که به هیچ‌یک از تعهدات خود پایبند نیست.»
در روزهای اخیر جمعی از فعالان فرهنگی خارج از کشور با رهبر انقلاب دیدار کردند که در خلال آن یکی از حضار، دغدغه و نگرانی علاقمندان به انقلاب در آن سوی مرزها را از آینده بیان کرد.
رهبر انقلاب در پاسخ به نگرانی این شخص گفتند: «نسبت به اوضاع ما اصلا نگران نباشند، هیچکس هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، مطمئن باشند، هیچ تردیدی در این جهت وجود ندارد؛ 

انجماد فوتبال در دمای مثبت ۴۲درجه سانتی گراد/ زور تارتار و نکونام به هم نرسید

در چارچوب روز نخست از سومین هفته رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، امروز «پنج شنبه» سه دیدار به صورت همزمان برگزار شد. در مهمترین مسابقه تیم صدرنشین پرسپولیس به مصاف استقلال خوزستانی رفت که در رتبه سیزدهم جدول رده بندی قرار دارد.

لحظه به لحظه با هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال

در دیگر دیدار شاگردان علی دایی در تیم فوتبال سایپا تهران به مصاف ذوب آهنی رفتند که از ۲ بازی قبلی خود در لیگ برتر چهار امتیاز کسب کرده است.در آخرین مسابقه هم امروز تیم تازه لیگ برتری شده نساجی مازندران به مصاف پارس جنوبی رفت.

غبارروبی مضجع مطهر حضرت امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب


غبارروبی مضجع مطهر حضرت امام رضا (علیه‌السلام) با حضور رهبر انقلاب

 همزمان با ماه ذی‌القعده و ایام زیارت مخصوص رضوی، مراسم غبارروبی مضجع شریف ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، صبح روز (پنجشنبه) با حضور رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد.

در مراسم غبارروبی صبح روز که با حضور رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد، مراجع تقلید آیات عظام مکارم شیرازی و وحیدخراسانی، و آیت‌الله مصباح یزدی، به همراه جمعی از علما، مسئولین و خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران استان خراسان نیز حضور داشتند.

رژیم صهیونیستی حریم هوایی و دریایی لبنان را نقض کرد


رژیم صهیونیستی حریم هوایی و دریایی لبنان را نقض کرد

 به نقل از خبرگزاری معا، فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی روز گذشته حریم هوایی و دریایی جنوب لبنان را نقض کردند.

در این بیانیه آمده است: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از فراز شهرک رمیش وارد حریم هوایی جنوب لبنان شده و چندین ساعت بعد از پرواز بر فراز تمامی مناطق جنوبی از حریم کشور خارج شدند.

همچنین چند قایق متعلق به این رژیم از راس نافوره وارد محدوده ۲۹۶ و ۱۳۰ متری مرز لبنان شده و ۳۰ دقیقه حریم دریایی کشور را نقض کردند.

ارتش لبنان در این بیانیه تاکید کرد این نقض حریم‌های هوایی و دریایی متعدد از سوی رژیم صهیونیستی را با هماهنگی نیرو‌های موقت سازمان ملل در بیروت پیگیری می‌کند.

خلبان ایرانی خلبان برتر مسابقات نظامی قزاقستان شد


خلبان ایرانی خلبان برتر مسابقات نظامی قزاقستان شد

 در پایان مسابقات بین المللی نظامی قزاقستان، تیم پهپاد ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان برترین تیم از نظر عملکرد حرفه‌ای، هماهنگی و سختکوشی انتخاب شد و سرگرد مهدی یعقوبی به عنوان برترین خلبان این دوره معرفی شد.

در رده بندی امتیازی این مسابقات تیم‌های قزاقستان، روسیه و بلاروس اول تا سوم شدند.

تیم پهپاد ایران که با پهپاد بومی و دست ساز سفیر الکتریکی در این مسابقات شرکت کرده بود، تمامی ماموریت‌ها ازجمله شناسایی اهداف در روز و شب تا عمق 40 کیلومتری، ارایه مختصات اهداف جهت هدایت آتش، هدایت ستون زرهی و خودرویی و ماموریت امداد و نجات را با موفقیت انجام داد.

پمپئو بازهم علیه ایران توییت کرد

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا بی‎آنکه به نقش واشنگتن در اعمال فشار اقتصادی و تحریک مردم ایران اشاره کند، در پیامی مداخله‎جویانه که در حساب کاربری وی در توییتر منتشر شد، ایران را به نقض حقوق بشر و سرکوب اعتراضات مردمی متهم کرد. این درحالی است که پیشتر رسانه‎های غربی به عزم پمپئو برای جنگ روانی علیه ایران اذعان کرده بودند حال‎آنکه همزمان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز کارزار فشار اقتصادی خود علیه ایران را پیش می‎برد. پمپئو دیروز نیز در مصاحبه ای مدعی شد آمریکا قصد دارد رفتار ایران را تغییر دهد. وی در ادامه ادعاهای خود افزود: ایران بزرگترین حامی مالی تروریسم است. دقیقاً به همین دلیل آمریکا در تلاش است تا ایران را متوقف کند. ما در حال تلاش برای تغییر رفتار ایران هستیم.

خط و نشان سپاه برای تروریست‌های حادثه مریوان

 فرمانده کل سپاه با اشاره به ۱۱ شهید امنیت پایدار که اخیرا در منطقه مریوان توسط تروریست‌ها به شهادت رسیدند، گفت: ضربه‌ای که در پاسخ به این حرکت تروریستی می‌زنیم هم‌وزن این ۱۱ شهید خواهد بود.


سردار سرلشکر محمدعلی جعفری تاکید کرد: باید کاری کنیم تا دیگر حضور گستاخانه این تروریستها در کشورمان تکرار نشود.

بانک مرکزی از احمد توکلی شکایت کرد

 بانک مرکزی از احمد توکلی رئیس هیئت‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت به دلیل نشر اکاذیب شکایت کرد.


به گزارش الف؛ بانک مرکزی از دکتر احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیئت سازمان مردم‌نهاد مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت به دلیل نشر اکاذیب در دادسرای فرهنگ و رسانه شکایت کرد.


  ادامه مطلب ...

رییس جمهوری با تغییر سخنگوی دولت موافقت کرد

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت و رییس سازمان برنامه و بودجه در این باره در فضای مجازی نوشت: همانگونه که پیشتر هم گفته بودم کم اثر کردن فشارهای اخیر دشمنان و شرایط جدید اداره کشور، کار مضاعف همه مدیران را می طلبد. 

وی در ادامه این پیام آورده است: هرچند که تاکنون بر هر دو مسؤولیت ریاست سازمان برنامه و بودجه و سخنگویی دولت تمرکز داشته‌ام و این دو نیز با یکدیگر همپوشانی بسیاری دارند اما از رییس‌جمهور درخواست کردم بدلیل شرایط جدید، اجازه دهند همه توان خود را صرف کمک به ایشان در حوزه برنامه و بودجه کنم و مسؤولیت سخنگویی دولت را عزیز دیگری برعهده بگیرند، که خوشبختانه مورد موافقت ایشان نیز قرار گرفت.

نوبخت پیشتر و در حاشیه نشست دولت در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه «اکنون وقت تسویه حساب سیاسی نیست»، گفت: برای اینکه دست رئیس جمهوری برای ترمیم کابینه باز باشد، داوطلبانه درخواست کردم از همه مسئولیت های دولت کناره گیری کنم اما هنوز نتوانسته ام ایشان را قانع کنم.

هر تنگه‌ای می‌تواند گورستانی برای دشمنان ملت ما باشد +تصاویر

 امروز 5 مرداد مصادف با سی‌امین سالگرد عملیات غرورآفرین مرصاد است، عملیاتی که در آن سربازان دلیر سپاه اسلام اعم از ارتش و سپاه و بسیج آنچنان ضربه مهلکی بر پیکره منافقین کوردل وارد کردند که هنوز هم که هنوز است عقده‌ی این شکست مفتضحانه در گلویشان گیر کرده است.

منافقین کوردل با پشتوانه آمریکا و صدام سوم مرداد حملات خود را به برخی از شهرهای غربی کشورمان آغاز کردند، منافقین با این اقدام احمقانه خود گورشان را با دست خودشان کندند و در پی این حمله، در تاریخ 5 مردادماه عملیات مرصاد با رمز یا صاحب الزمان(عج) و با هدف قلع و قمع کردن و ذلیل کردن منافقین توسط دلاوران لشکر اسلام آغاز و پس از مدت نسبتا کوتاهی با به هلاکت رسیدن و زخمی شدن هزاران تن از اعضای منافقین و پیروزی سپاه اسلام به پایان رسید و این عملیات درس عبرتی شد برای منافقین و هرکسی که بخواهد اقدامی بر علیه کشورمان انجام دهد.