یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران لیست جدید تحریمی وزارت خزانه داری آمریکا را جنگ روانی علیه ملت ایران دانست.

  

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا،بهرام قاسمی،سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به لیست جدیدی از شرکت های ایرانی تحریم شده توسط وزارت خزانه داری آمریکا گفت: دولت آمریکا برخلاف ادعاها و اظهارات ریاکارانه خود در حمایت از مردم ایران، با اینگونه اقدامات در راه بهره مندی آنها از روابط اقتصادی خارجی و ارتباط اقتصادی و تجاری با جامعه بین المللی سنگ اندازی و مانع تراشی می کند و برخلاف موازین حقوق بین المللی و حقوق بشری منافع آنها را با تهدید مواجه می کند که البته راه به جایی نخواهند برد.

از سرگیری تحریم‌ها علیه ایران  منجر به جایگزینی دلار می‌شود

قاسمی همچنین افزود: رویکردی که دولت آمریکا در پیش گرفته است وعدم پایبندی این کشور به سازو کارها، قواعد و حقوق بین المللی نه تنها منافع مردم ایران بلکه ثبات و امنیت جهان را مورد تهدید قرار می دهد.
گفتنی است که وزارت خزانه‌داری آمریکا بانک‌ های ملت، مهر اقتصاد، سینا، پارسیان، گروه صنعتی بهمن، تراکتورسازی ایران و شرکت فولاد مبارکه اصفهان را به بهانه مبارزه علیه تروریسم تحریم کرد.
در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.