یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

امیر حاتمی: لحظه‌ای نمی‌توانیم از افزایش توان دفاعی غافل شویم


لحظه‌ای نمی‌توانیم از افزایش توان دفاعی غافل شویم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ما به خوبی می‌دانیم که لحظه‌ای نمی‌توان از افزایش توان دفاعی غافل شد، گفت: بخش دفاعی اندیشه‌های رهبرانقلاب را سرلوحه کار خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در چهارمین همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای که صبح امروز(یکشنبه ۲۵ آذر) در سالن شهدای ساصد سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع برگزار شد، اظهار داشت: این همایش نشان دهنده بلوغ است و مشخص می کند ما به دنبال بررسی اندیشه ولی فقیه هستیم. 

ادامه مطلب ...

امیر خانزادی در نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی: هیچ محدودیتی برای پیشرفت در دریا نداریم/در اوج اقتدار دفاعی هستیم


هیچ محدودیتی برای پیشرفت در دریا نداریم/در اوج اقتدار دفاعی هستیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هیچ محدودیتی برای پیشرفت در دریا نداریم و به برکت انقلاب اسلامی و هدایت‌های هوشمندانه رهبر معظم انقلاب به اوج بالندگی و اقتدار دفاعی رسیده‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در بیستمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی که در جزیره کیش در حال برگزاری است، طی سخنانی اظهار داشت: اکثر تمدن‌های بشری در کنار آب و دریا شکل می‌گیرد و چرخه قابلیت‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و نظامی در تعامل با هم قدرت دریایی را شکل می‌دهد.

وی ادامه داد: تمدن دریایی موجب قدرت دریایی و زمینه ساز رشد و پیشرفت است اما متاسفانه تمدن دریایی در کشور ما و در مجاورت دریا شکل نگرفته است، به عنوان مثال در سواحل مکران که تنها بندر اقیانوسی ایران در آنجا است، جمعیتی ساکن نشده تا تمدن و شکوفایی دریایی شکل بگیرد. عدم ورود بخش خصوصی به حوزه دریا و شکل نگرفتن تمدن دریایی یکی دیگر از مسائل کشور برای رشد در حوزه دریاست که موجب شده شاهد شکوفایی و پیشرفت دریایی نباشیم. 

ادامه مطلب ...

امیر سرتیپ شاه صفی: ارتش به عنوان یک نیروی ولایتمدار در قلب مردم جای دارد


ارتش به عنوان یک نیروی ولایتمدار در قلب مردم جای دارد

جانشین ستاد فرماندهی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز به حمدلله به عنوان یک نیروی ولایتمدار، انقلابی، متدین و مردمی، از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و در قلب مردم جای دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر شاه صفی که عصر امروز (سه شنبه) در گردهمایی معاونان نظامی عقیدتی سیاسی های یکان های تابعه ستاد ارتش سخن می گفت، افزود: در جنگ فرهنگی و هجمه تبلیغاتی دشمنان علیه ایران اسلامی که در شرایط حاضر با بهره گیری از ابزارهای مختلف بویژه فضای مجازی شدت و گسترش یافته است، نهاد مقدس عقیدتی سیاسی وظیفه ای سنگین و مسئولیت های خطیر و ارزشمند برعهده دارد.

وی تصریح کرد: رفتار و منش کارکنان عقیدتی سیاسی به دلیل همراهی و همدلی با اعزه روحانی و نوع ماموریت ها و کاری که انجام می دهند، همواره مورد قضاوت دیگران قرارداشته و از این منظر مسئولیت سنگینی برعهده دارند و حضور منظم و همیشگی آنان در برنامه های فرهنگی مذهبی بویژه نمازهای جماعت به عنوان یک الگو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. 

ادامه مطلب ...

خروج قریب الوقوع ۷۰۰۰ نیروی نظامی آمریکا از خاک افغانستان

خروج قریب الوقوع ۷۰۰۰ نیروی نظامی آمریکا از خاک افغانستان

دولت آمریکا ظرف ماههای آینده حدود ۷۰۰۰ نیروی نظامی خود را از خاک افغانستان خارج خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، دو مقام آگاه در وزارت دفاع آمریکا روز پنج شنبه اعلام کردند که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا حدود ۷۰۰۰ نیروی نظامی این کشور را از افغانستان خارج می کند.

این رقم در واقع نیمی از مجموع ۱۴ هزار نیروی نظامی آمریکایی است که هم اکنون در افغانستان حضور دارند.

یک مقام آگاه در این باره گفت که ترامپ تصمیم مزبور را همزمان با تصمیم برای خروج نیروهای آمریکا از سوریه اتخاذ کرده است. این اقدام احتمالاً یکی از نخستین گامها برای پایان دادن به مداخله آمریکا در جنگ ۱۷ ساله افغانستان است.

فرمانده «ربکا رباریچ» سخنگوی پنتاگون تاکنون از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

گفتنی است که روزنامه وال استریت ژورنال نخستین مرجع خبری بود که این رویداد مهم را گزارش داد.

انقلاب اسلامی یک روند ریشه‌دار است

انقلاب اسلامی یک روند ریشه‌دار است

رئیس ستاد ارتش گفت: انقلاب اسلامی ما یک حادثه نبود بلکه یک روند ریشه‌دار و معنی‌دار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر دریادار سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش در این همایش با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ما یک حادثه نبود بلکه یک روند ریشه‌دار و معنی‌دار است گفت: در آستانه 40 سالگی انقلاب لازم است با یک آسیب شناسی دقیق، نقاط قوت و ضعف خود را در راه رسیدن به آرمان‌های متعالی انقلاب بررسی کنیم تا دشمن را در رسیدن به اهداف شومش که شکست و نابودی انقلاب اسلامی است، ناکام بگذاریم.

 

ادامه مطلب ...

بازگشت بیش از ۷۰۰ آواره سوری به کشور خود از لبنان


بازگشت بیش از ۷۰۰ آواره سوری به کشور خود از لبنان

منابع رسانه ای اعلام کردند که بیش از ۷۰۰ آواره سوری طی ۲۴ ساعت گذشته از طریق مرزهای لبنان به کشور خود بازگشته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سانا، روند بازگشت آوارگان سوری به اراضی خود ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۷۰۰ آواره سوری به کشور خود بازگشته اند.

طبق اعلام رسانه های سوری، این افراد از طریق گذرگاه های مرزی لبنان به خانه و کاشانه خود بازگشته اند.

این درحالی است که طی یک ماه گذشته شمار زیادی از آوارگان سوری از طریق خاک لبنان به کشور خود بازگشته اند.

ترامپ: وزیر دفاع آمریکا از کابینه می رود!


ترامپ: وزیر دفاع آمریکا از کابینه می رود!

رئیس جمهور آمریکا از بازنشستگی قریب الوقوع وزیر دفاع این کشور ظرف دوماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، «دونالد ترامپ» روز پنج شنبه با تأیید گمانه زنی ها در خصوص احتمال کناره گیری «جیمز ماتیس» از سمت وزارت دفاع آمریکا، اعلام کرد که این ژنرال سابق ارتش تا دو ماه دیگر- پایان ماه فوریه- بازنشسته خواهد شد.

ترامپ هنوز فردی را برای جانشینی ماتیس انتخاب نکرده است، اما می گوید که «به زودی» فردی را برای تصدی این پست تعیین خواهد کرد. 

ادامه مطلب ...

روحانی در نشست خبری مشترک با اردوغان:

اقدام امریکا در شرایط فعلی علیه ایران صددرصد تروریستی است

رئیس جمهور گفت: اقدام آمریکا در شرایط فعلی علیه ایران اقدامی صد در صد تروریستی است. برای اینکه کشورها و شرکت های دیگر را از تجارت آزاد با ایران می ترساند.

 

ادامه مطلب ...

درخواست افزایش حقوق کارمندان بر اساس تورم نقطه‌ای

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با بیان این که مقاومت نرخ‌ها پس از کاهش قیمت طلا و ارز به علت نفوذ دلالان در بازار است خواستار افزایش حقوق کارمندان در سال ۹۸ بر اساس تورم نقطه ای شد.

رحیم زارع­ با اشاره به کاهش نرخ ارز و طلا در بازار،­ افزود: نفود دلالان در بازار باعث کاهش نیافتن­ قیمت ها­ در سایر بازارهای موازی است.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه متاسفانه بازارهای موازی طلا و ارز همسو با افزایش نرخ ها درگیر گرانی شده اما اکنون با نزول قیمت ها خود را درگیر نکرده اند، گفت: در ماه های اخیر با توجه به کاهش شدید ارزش پول مشکلات عدیده ای برای مردم ایجاد شده از اینرو لازم است تدابیری برای ساماندهی بازارهای موازی ارز و طلا نیز صورت بگیرد.

  ادامه مطلب ...

نقش سازمان جاسوسی آمریکا در سرنگونی دولت‌ها


سازمان اطلاعاتی آمریکا یا همان CIA به غیر از جاسوسی در سایر کشورها دائم تلاش می‌کند تا ضرباتی مهلک به بدنه دولت‌ها وارد کند.

این سازمان از ۵ روش برای برای اینگونه اهداف خود بهره می‌گیرد و این روش ها به این گونه است:

۱) کمک‌های مالی به گروه های مخالف

۲) ترور، کشتن رهبران و جایگزینی آنها با افراد مورد نظر آمریکا

۳) نابود کردن اقتصاد یا ترور اقتصادی

۴) حاکمیت رسانه ای و خرید رسانه های دیداری و شنیداری و روزنامه ها برای ترویج ایده های مورد نظر و تغییر افکار عمومی کشور هدف

۵) ایجاد هرج و مرج ؛ جو ترس و تنش اجتماعی از طریق توصل به اعتراضات خیابانی در میان مردم

دیدن فیلمنقش سازمان جاسوسی آمریکا

قاتل ایرانیِ شناورهای ۳هزار تُنی دشمنان را بیشتر بشناسیم

قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوری‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست.

موشک کروز نصر

بیشتر بخوانید:قاتل ایرانیِ شناورهای ۳هزار تُنی دشمنان

پیکر ۲۷ شهید تازه تفحص شده وارد ایران می شود.


پیکرهای 72 شهید دفاع مقدس از مرز شلمچه به وطن منتقل می شوند‌

حسین عشقی رئیس قرارگاه کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت  :‌پیکرهای مطهر این شهدا اخیرا در مناطق علمیاتی زبیدات، شلمچه و کتیبان از سوی گروه های تفحص در خاک عراق شناسایی شدند.وی گفت:این شهدا در عملیات های رمضان، کربلای ۵ و تک دشمن دراواخر جنگ تحمیلی به شهادت رسیده اند.

عشقی افزود: آیین استقبال از پیکرهای تازه تفحص شده شهدای هشت سال دفاع مقدس توسط بسیج اهل سنت گجین بندرعباس و با حضور عشایر و اهالی شهرستان های آبادان و خرمشهر در مرز شلمچه برگزار می‌شود.

رییس قرارگاه کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: پس از آیین استقبال از پیکر مطهر شهدا در مرز خرمشهر، پیکرهای این شهدا به اهواز منتقل و مراسم شبی با شهدا در جوار پیکرهای مطهر این شهدا در معراج شهدای اهواز برگزار می شود.

امیر ساعدی فرمانده دانشگاه پدافند هوایی ارتش شد


امیر ساعدی فرمانده دانشگاه پدافند هوایی ارتش شد

 امیر سرتیپ «علیرضا الهامی» جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در آیین تودیع و معارفه فرماندهان پیشین و جدید این دانشگاه اظهار داشت: این دانشگاه باید به قطب علمی پدافند هوایی در منطقه تبدیل شود؛ پس باید تمامی تلاش خود را به کار ببندیم تا به این هدف که دور از انتظار نیست، برسیم.

وی در ادامه با تشکر از زحمات امیر «فرجپور» فرمانده سابق دانشگاه پدافند هوایی، حکم انتصاب امیر ساعدی را به وی اعطا کرد.

ابعاد بودجه 98؛ از یارانه تا مسکن و کالاهای‌اساسی

 رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه لایحه بودجه۹۸ در ۶ جلد صبح امروز به مجلس ارسال شد،گفت:در لایحه پیشنهادی دولت، بودجه یارانه نقدی سال آینده ۴۲ هزارمیلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

محمدباقر نوبخت در مراسم رونمایی از لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، گفت: همراه با لایحه بودجه، سه جلد گزارش عملکرد دولت در خصوص اجرای برنامه ششم توسعه به مجلس تقدیم شده است.

وی افزود: همچنین دو جلد اهداف مبانی اقتصادی و اجتماعی همه دستگاه ها را تحت عنوان سند بنیادین لایحه بودجه ۹۸ به مجلس تقدیم کرده ایم. 
ادامه مطلب ...

تیزپروازان نهاجا اقتدار خود را به نمایش گذاشتند


تیزپروازان نهاجا اقتدار خود را به نمایش گذاشتند

خلبانان تیز پرواز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز سه شنبه ۶ آذر ماه با دو فروند هواپیمایجنگنده صاعقه، سه فروند اف۴۴ و دو فروند اف ۱۴ و یک فروند هواپیمای آموزشی پی سی۷۷  اقدام به اجرای نمایش هوایی در آسمان خلیج فارس کردند  و اقتدار و آمادگی خود را به نمایش گذاشتند.

این نمایشگاه به مدت ۴ روز آغاز به کار و هر روز عصر از ساعت ۱۴ تا ۱۶ نمایش هوایی توسط تیم های آکروجت خارجی و هواپیماهای ایرانی در آن برگزار می‌شود.

الحاق «ناوشکن سهند» و «زیردریایی غدیر» به نیروی دریایی ارتش تا چند روز آینده


الحاق «ناوشکن سهند» و «زیردریایی غدیر» به نیروی دریایی ارتش تا چند روز آیندهامیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز سه شنبه ۶ آذر ماه در مراسم تجدید میثاق فرماندهان و کارکنان نداجا با آرمان‌های امام خمینی (ره) که در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: پس از آسیبی که متوجه ناوشکن دماوند شد، کار ساخت ناوشکن جدید دماوند آغاز شد.

وی افزود: من امروز می‌گویم که ساخت ناوشکن دماوندجدید، ۱۸ ماه به طول خواهد انجامید؛ کار‌های زیادی بر روی سازه دماوند جدید صورت گرفته است؛ تا آخر سال ۹۷ موتور‌های دماوند جدید نصب شده و سیستم‌های آن کاملا عملیاتی خواهند شد و این شناور در آب قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:الحاق «ناوشکن سهند» و «زیردریایی غدیر»

سایه موشک کروز سومار روی سرِ اروپا

قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوری‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست. امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشک‌های جدید و مدرنی توسط نیرو‌های مسلح کشور رونمایی می‌شود که با معرفی هرکدام از آن‌ها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانی‌تر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایان‌تر می‌شود .

غربی که باید به احترام موشک سومار بایستد

بیشتر بخوانید:سایه موشک کروز 

فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی ارتش با آرمان‌های امام(ره) تجدید میثاق کردند


فرماندهان و کارکنان نیروی دریای ارتش با آرمان‌های امام(ره) تجدید میثاق کردنددر آستانه هفتم آذر «روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران»، کارکنان و فرماندهان این نیرو صبح امروز (سه‌شنبه ۶ آذر) با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدا تجدید میثاق کردند.

در این مراسم امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر حمزه‌علی کاویانی معاون هماهنگ‌کننده نداجا، تورج حسنی مقدم جانشین نیروی دریایی ارتش و حجت‌الاسلام محمد مظفری‌نژاد رییس سازمان عقیدتی سیاسی نداجا حضور داشتند.

سخنان مهم رهبر انقلاب درباره آمریکا، اسرائیل و سعودی

در عید بزرگ میلاد باسعادت پیامبر اعظم(ص) و امام صادق(ع)، سران قوا، جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان شرکت‌کننده در سی و دومین اجلاس بین‌المللی وحدت اسلامی، صبح امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار، تنها راه سعادت و رستگاری بشریت را تبعیت از دین اسلام و نور قرآن دانستند و با اشاره به گسترش روزافزون بیداری اسلامی و روحیه مقاومت در میان ملتهای مسلمان و دستپاچگی امریکا و متحدانش از این پدیده مبارک، گفتند: انقلاب اسلامی به عنوان یک الگو، به برکت چهل سال مقاومت و ایستادگی ملت ایران اکنون به شجره طیبه و تناوری تبدیل شده است که تهدیدها و حرکات خباثت آمیز امریکا و رژیم صهیونیستی همچون گذشته تأثیری نخواهد داشت و قطعاً با شکست مواجه خواهد شد.

  ادامه مطلب ...