یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

مجموعه پیامک ها به مناسبت ولادت امام رضا علیه السلام


  1. خراسان در شب میلاد تو، عزیزترین جای عالم است. عطر زعفران و گلاب، عطر عود و اسپند، از زمین به آسمان راه می‌گشاید و تمام عرش‌نشینان، چراغانی شهری را به هم نشان می‌دهند که خورشیدی شبانه‌روز در خاکش پرتوافشانی می‌کند؛ چه مبارک سحری و چه فرخنده شبی است!


ادامه مطلب ...

امیر سرتیپ هادیان: دشمن تمام تمرکز خود را روی جنگ نرم گذاشته است

به گزارش روابط عمومی ارتش، جلسه پرسش و پاسخ  ویژه کارکنان وظیفه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه)با حضور امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش، فرماندهان و مسئولان نهاجا در مرکز فرماندهی آموزش های هوایی شهید خضرایی و به  صورت برخط در پایگاه های هوایی شهید بابایی اصفهان و شهید دوران شیراز برگزار شد.

در این جلسه امیر سرتیپ هادیان با بیان اهمیت خدمت مقدس سربازی اظهار کرد: امروز دشمن ناامید از جنگ سخت، تمامی تمرکز خود را بر روی جنگ نرم به ویژه در حوزه جوانان گذاشته است و اکنون یکی از مهم‌ترین طرح های فرهنگی نهاجا، طرح بصیرت ویژه کارکنان وظیفه است.
وی در خصوص اهمیت مهارت آموزی کارکنان وظیفه خاطرنشان کرد: هدف ما در نیروی هوایی استفاده از تخصص، دانش و مهارت همه کارکنان وظیفه  است که برنامه های متنوعی برای مهارت آموزی کارکنان وظیفه داریم تا پس از پایان دوران خدمت به بازار کار ورود پیدا  کنند.
امیر سرتیپ هادیان با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات به ویژه مشارکت کارکنان وظیفه تصریح کرد: حضور پرشور مردم و کارکنان وظیفه در انتخابات اخیر مشت محکمی بر دهان دشمنان قسم خورده انقلاب بودو این حضور بار دیگر هجمه ها و فضاسازهای  دشمنان در نا امید کردن ملت را بی اثر کرد.
معاون هماهنگ کننده نهاجا در پایان خاطرنشان کرد: نیروی هوایی ارتش علاوه بر وظیفه ذاتی خود در حفظ تمامیت ارضی کشور در بسیاری از عرصه های خدمت‌رسانی به مردم اقدامات ارزشمندی انجام داده است .

فرمانده کل ارتش در پیام تبریک به آیت الله رئیسی:


به گزارش روابط عمومی ارتش متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
مَنْ کَانَ یُرِیدُ الْعِزَّهَ فَلِلَّهِ الْعِزَّهُ جَمِیعًا إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ
حضور گرامی حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیس الساداتی
سلام علیکم
ملت شریف و بصیر ایران اسلامی بار دیگر حماسه آفرید و با حضور گسترده و شورانگیز خود در لبیک به ندای ولی امر مسلمین جهان و تعیین سرنوشت خود، دشمنان نظام را ناامید کرد و امید به آینده روشن کشورمان را با مشارکت پرشور و پر معنای خود به ارمغان آورد و صفحه درخشان دیگری بر افتخاراتش افزود.
حماسه پرشکوه ملت بزرگ ایران اسلامی در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ بیانگر پایبندی به آرمان های والای انقلاب اسلامی و رای آنان به حضرتعالی نشانگر حُسن اعتماد مردم به کارآمدی، مدیریت جهادی و کارنامه درخشان و انقلابی جنابعالی در مسئولیت‌های خطیر سال‌های گذشته بوده است.
این پیروزی بزرگ و پشتوانه‌ی چشمگیر مردمی در شرایطی ایجاد شد که دشمنان با هجمه‌های تبلیغاتی گسترده و تحریم انتخابات، به دنبال تضعیف نظام اسلامی بودند، لکن میدان‌داری مردم با عنایات خدای متعال و برکت خون پاک شهیدان از صیادها، همت‌ها، بابایی‌ها و فلاحی‌ها تا سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی خط بطلانی بر نقشه شوم دشمنان کشید و پشتوانه عظیمی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دولت آینده شد.
رجای واثق داریم که دولت انقلابی آینده، مسیر اعتلای ایران عزیز را در گام دوم انقلاب اسلامی فراهم می سازد.
اینجانب ضمن سپاس و قدردانی از حضور مردم فهیم و بصیر کشورمان به ویژه خانواده بزرگ ارتش، این حماسه عظیم را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) و  رئیس جمهور محترم منتخب تبریک و تهنیت عرض نموده و اعلام می‌دارم؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بازوان مقتدر کشور در راستای تعامل حداکثری و هم افزا، همواره تدابیر فرماندهی معظم کل قوا را نصب‌العین قرار داده و با تکیه بر توان جوانان و متخصصان مومن و متعهد، پشتوانه‌ای مستحکم برای دولتِ برآمده از مردم، فسادستیز و عدالت‌خواه است.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی
 
 

بیانات رهبر معظم انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسیما پس از شرکت در انتخابات ۱۴۰۰

خبرنگار: بسم الله الرّحمن الرّحیم. محضر مبارک و شریف رهبر معظّم، معزّز و فرزانه‌ی انقلاب اسلامی عرض سلام و ادب و احترام دارم.

معظّمٌ‌له: علیکم السّلام و رحمه الله.

خبرنگار: صبح حضرت مستطاب‌عالی به خیر و نیکی و قرین به صحّت و سلامت و عافیت ان‌شاءالله. اجازه میخواهم که پیشاپیش فرا رسیدن سالروز میلاد ولی‌نعمت‌مان حضرت امام علیّ بن موسی الرّضا (علیه آلاف التّحیّه و الثّناء) را به محضر شریف حضرتعالی و ملّت بزرگ ایران در این روز مبارک تبریک و تهنیت عرض بکنم. حضرت آقا! بسیاری از هموطنان عزیزمان هم‌اکنون از طریق شبکه‌های مختلف رسانه‌ی ملّی -از طریق تلویزیون و رادیو و از طریق شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی- شنونده‌ی صدا و بیننده‌ی تصاویر زنده‌ی حضور حضرتعالی در پای صندوق رأی هستند. جزو سنّت‌های همیشگی‌ حضرت مستطاب‌عالی حضور در پای صندوق رأی در نخستین دقایق آغاز فرایند اخذ رأی بوده. خواهش میکنم در این لحظات آغازین اخذ رأی در سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری که همزمان است با ششمین دوره‌ی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره‌ی خبرگان رهبری و میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی، اگر برای ملّت شریف ایران توصیه‌ای دارید بفرمایید.

معظّمٌ‌له: بسم الله الرّحمن الرّحیم. و الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاه و السّلام علی محمّد و آله الطاهرین. روز انتخابات، روز ملّت ایران است. امروز میدان‌دار و صحنه‌گردان اصلی مردمند. مردم هستند که با حضور در کنار صندوقهای رأی و با دادن رأی، در واقع تکلیف کلّی و اساسی کشور را برای سالهای آینده معیّن میکنند. امروز متعلّق به مردم است و هر کاری که ملّت ایران امروز تا شب انجام بدهند، از حضور در کنار صندوق رأی و دادن رأی، سازنده‌ی آینده‌ی آنها و تعیین‌کننده‌ی سرنوشت چندساله‌ی آنها است. درست به همین دلیل است که عقل حکم میکند، خِرد انسان حکم میکند که همه در این آزمون بزرگ ملّی و سراسری شرکت‌ کنند. اینکه ما مکرّر دعوت میکنیم مردم را به حضور در انتخابات، اوّلین اثر و نتیجه‌ی این حضور به خود مردم برمیگردد. البتّه با حضور مردم، کشور و نظام جمهوری اسلامی هم امتیازات بزرگی را در عرصه‌ی بین‌المللی به دست می‌آورد لکن آن که اوّل منتفع میشود از این رأی دادن، خود مردمند. بیایید و تشخیص بدهید و انتخاب بکنید و رأی بدهید. این چیزی است که برای آینده‌ی کشور و برای آینده‌ی یکایک مردم دارای اهمّیّت است.

یک رأی هم مهم است. هیچ کس نگوید که حالا با یک رأی من چه اتّفاقی خواهد افتاد؛ نه، یک رأی هم قطعاً دارای اهمّیّت است و همین رأی‌ها است -یک رأی یک رأی است- که آراء میلیونی ملّت را تشکیل میدهد. به اعتقاد من با نیّت خدایی وارد بشوید، ثواب ببرید و این کار را انجام بدهید.

توصیه‌ی من این است که این کار مهم و لازم را هر چه زود‌تر انجام بدهید؛ این توصیه‌ی همیشگی من است. الان اوّل وقت است و تا آخر وقت ساعات زیادی وجود دارد لکن هرچه زودتر این وظیفه را و تکلیف را انجام بدهید، بهتر است. ان‌شاءالله امیدواریم خدای متعال به آراء شما مردم برکت بدهد و بتوانید ان‌شاءالله با آراء خودتان آینده‌ی خوبی را برای کشورتان و برای یکایک آحاد ملّت تهیّه ببینید. امیدواریم ان‌شاءالله به برکت علیّ بن موسی الرّضا (سلام الله علیه) که این ایّام ،ایّام متعلّق به این بزرگوار است، امروز برای ملّت ایران یک جشن باشد و همین هم خواهد شد؛ ان‌شاءالله به توفیق الهی همین طور هم خواهد شد و ملّت از این انتخابات ان‌شاءالله خیر خواهد دید به توفیق پروردگار. از همه‌ی دست‌اندرکاران مجدّداً تشکّر میکنم. تأکید میکنم در هر نقطه‌ی کشور، کار را با اتقان کامل انجام بدهند. به شما خبرنگاران و عکّاسان محترم هم سلام عرض میکنیم و به شما خسته‌نباشید و خداقوّتی میگوییم.

والسّلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

 برچسب ها : انتخابات , توصیه های رهبری , رهبری

فرمانده کل ارتش: شرکت گسترده مردم در انتخابات موجب اقتدار و دلگرمی نیروهای مسلح در اجرای ماموریت ها است

به گزارش روابط عمومی ارتش، با آغاز فرآیند انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری انتخابات با حضور در یکی از شعب مستقر در مجتمع مسکونی شهید سرلشکر فلاحی، رأی خود را به صندوق انداخت.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری انتخابات، با حضور در یکی از شعب مستقر در مجتمع مسکونی شهید سرلشکر فلاحی پس از انداختن رأی در صندوق گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «شرکت در انتخابات واجب عینی است» از اینرو ما سعی می کنیم همواره واجباتمان را اول وقت انجام دهیم. 

 برچسب ها : ارتش جمهوری اسلامی ایران , امیر موسوی فرمانده کل ارتش , انتخابات , میثاق نیوز

ادامه مطلب ...

شیوه‌نامه‌های ضد کرونایی برای انتخابات + نکاتی که رای دهندگان و عوامل شعب اخذ رای باید رعایت کنند

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

امسال انتخابات با دوره‌های قبل تفاوت بسیاری دارد چرا که در این دوره انتخابات زیر سایه کرونا برگزار می‌شود و به همین دلیل اجرای آن با سال‌های قبل تفاوت بسیاری دارد و تمهیداتی اندیشیده شده است تا سلامت رای دهندگان و عوامل اجرایی انتخابات در خطر نباشند و انتخابات باشکوه اما سالم برگزار شود و از این رو تصمیماتی گرفته شده است تا سلامت مردم کشور حفظ و انتخاباتی پر شور برگزار شود.

تضمین سلامت انتخابات و رای دهندگان در دستور کار دولت

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با بیان اینکه اجرای کامل و صحیح شیوه‌نامه‌های بهداشتی در روز انتخابات تضمین کننده سلامت مردم و رای دهندگان و اجرای صحیح انتخابات خواهد بود، گفت: تضمین سلامت انتخابات و رای دهندگان در افزایش مشارکت مردم موثر است.

روحانی بیان کرد: دولت همه تلاش خود را بکار گرفته که انتخاباتی سالم همراه با تضمین سلامت مردم و رای دهندگان برگزار شود و شاهد رقم خوردن افتخار دیگری برای جمهوری اسلامی ایران باشیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اجرای انتخابات باید توام با شفافیت ، دقت و جدیت باشد، گفت: جدیت در برخورد با متخلفان از رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اجرای مقررات، شفافیت در اطلاع رسانی و گزارش به مردم در این زمینه و همچنین داشتن دقت کافی در هماهنگی با دستگاه های مختلف در اجرای شیوه‌نامه‌ها و اعمال نظارت ها، لازم و ضروری است. 

 برچسب ها : انتخابات , رعایت پروتکل‌های بهداشتی , میثاق نیوز

ادامه مطلب ...

فرق بین آراء سفید و باطله چیست؟

به چه رای‌هایی آراء باطله می‌گویند

طبق ماده ۱۹ (اصلاحی ۴/۱۲/۱۳۸۶) در موارد زیر با تایید هیئت نظارت حوزه انتخابیه مربوطه برگه‌های رای باطل و مراتب در صورت جلسه قید و آرا مذکور ضمیمه صورت جلسه خواهد شد:”
 
الف- در موارد ذیل برگه‌های رای باطل و جزو آراء ماخوذه محسوب می‌شود:
 
– آرا ناخوانا باشد
 
– آرایی که کاملا حاوی اسامی غیر نامزدهای تایید شده باشد
 
– آرایی که سفید به صندوق ریخته شده باشد

به چه رای‌هایی آراء سفید می‌گویند

همان گونه که از اسم آن روشن است آراء سفید در انتخابات به رای‌هایی گفته می‌شود که در برگه تعرفه هیچ نام و یا علامت دیگری در آن نباشد.

مقام معظم رهبری درباره رای سفید دادن در انتخابات فرموده‌اند: “در هر صورت اگر رای سفید دادن موجب تضعیف نظام اسلامی باشد، حرام است.”

رهبر معظم انقلاب در یکی از تازه‌ترین استفتائات به برخی سوالات و شبهات از سوی رای دهدگان جهت انتخاب اصلح و همچنین وظیفه نامزد‌هایی که انتخاب نشده اند درباره انتخابات پاسخ دادند. 
ادامه مطلب ...

رئیس‌جمهور در آئین الحاق ناوشکن دنا: ساخت ناوشکن دنا نشانه خودکفایی ارتش است

به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (دوشنبه) در آیین رونمایی و الحاق ناوشکن دنا و مین‌شکار شاهین به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: از گزارش خوبی که از ساخت و تجهیزات این ناوشکن ارائه شد، تشکر می‌کنم. امروز برای همه ما، نیروی دریایی و همه نیروهای مسلح روز خوبی است که صنایع دفاعی کشور، ظرف ۸ سال با دست خود یک ناوشکن بسیار مهم را که از آغاز تا پایان به دست متخصصین خود آن را تکمیل می‌کند، افتتاح می‌کند.
 

ادامه مطلب ...

دانشگاه های نیروهای مسلح در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب پیشتاز هستند



وی درباره حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو خاطر نشان کرد: در چهل سال گذشته نیروهای مسلح همواره در خط مقدم دفاع از انقلاب و اسلام بوده و انتخابات هم یکی از رویدادهایی است که حضور پرشور در صندوق ها و سنگر دفاع از انقلاب و ایران بسیار مهم است. همه دلسوزان نظام و ایران اسلامی لازم است خود را سرباز نظام و کشور دانسته و در پای صندوق های انتخابات حاضر شوند چرا که هر رای مردم تیری است که به  سمت دشمن شلیک می شود

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ محمد حسن باقری معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح در همایش گام دوم انقلاب اسلامی که با رعایت پروتکل های و شیوه نامه های بهداشتی و به صورت محدود در دانشگاه شهید ستاری برگزار شد، اظهار کرد: سند گام دوم بیانیه مقام معظم رهبری در حوزه آموزش نیروهای مسلح را به عنوان سندی مرجع و راهنما مدنظر قرار دادیم.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه های نیروهای مسلح در جهت پیاده سازی سند گام دوم انقلاب اسلامی ادامه داد: گزارش های خوبی را دریافت کرده و دانشگاه های نیروهای مسلح اقدامات ارزشمندی را در راستای پیاده سازی سند گام دوم انقلاب اسلامی انجام دادند و امیدواریم ارتقاء کیفی خوبی در عرصه تربیت و آموزش داشته باشیم
ادامه مطلب ...

حضور پرشور و آگاهانه خانواده بزرگ ارتش در انتخابات

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش فرماندهان و مسئولان ارشد ارتش در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ که بصورت ارتباط صوتی و تصویری با یگان‌های عمده ارتش در سراسر کشور برگزار شد، گفت: انتخابات حق طبیعی مردم است و مردم در قبال این حق مسئولیت دارند و باید از حق طبیعی خود استفاده و به مسئولیت خود عمل کنند.


 
ادامه مطلب ...

فردا؛ ناوشکن دنا و مین شکار شاهین به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود

به گزارش روابط عمومی ارتش، باعنایت الهی و توجهات حضرت ولی عصر(عج) و تحت فرماندهی معظم کل قوا، آیین الحاق ناوشکن بومی دنا و مین شکار شاهین، فردا با دستور الحاق توسط حسن روحانی رییس محترم جمهور بصورت ویدیو کنفرانس و با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی نماینده ولی فقیه در ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش و دیگر مقامات لشکری و کشوی به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش در بندرعباس برگزار می‌شود و جلوه‌ای دیگر از توان صنایع دفاعی در تامین نیازهای اقتدارآفرین، توانمندی دریایی ایران و سربلندی ایران اسلامی را اثبات خواهد کرد.
دنا، چهارمین فروند از ناوشکن های کلاس جماران، تحت نظارت  نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران،  در مجموعه صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی و ساخته شده و از فردا آماده الحاق به ناوگان جنوب نیروی دریایی راهبردی ارتش است.
این ناوشکن تمام ایرانی مجهز به انواع تجهیزات و سامانه‌های دفاعی و تهاجمی ساخته شده در داخل کشور بوده و علاوه‌بر قابلیت دریانوردی طولانی در دریاها و اقیانوس ‌ها، توانایی جستجو، کشف، شناسایی، رصد، مقابله و درصورت نیاز انهدام هرگونه تهدید هوایی، سطحی و زیر سطحی را دارا است.
عرشه پرواز با قابلیت نشست و برخاست بالگرد از ویژگی های مهم عملیاتی ناوشکن دنا است.
همچنین، مین شکار شاهین با طول ۳۳ متر و عرض ۱۱ متر و آب خوری برابر ۱۸۰سانتی متر با نظارت نیروی دریایی ارتش و توسط متخصصین جوان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده است و با توجه به بهرمندی این شناور بومی از تکنولوژی روز دنیا، ردیابی و خنثی نمودن انواع مین های دریایی از قابلیت‌های مین شکار شاهین است.

به گزارش میثاق نیوز امام خامنه‌ای چهارشنبه ساعت ۲۰ سخنرانی تلویزیونی خواهند داشت

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه‌ی برگزاری سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، چهارشنبه ۲۶ خرداد ساعت ۲۰ به صورت زنده و مستقیم با ملت ایران سخن خواهند گفت.

این برنامه از شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و سایت و صفحات KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت زنده پخش خواهد شد.

ناوشکن دنا


ایران چگونه ناوهای جنگی خود را می‌سازد؟

«تا اواسط دهه ۸۰تنها یک پروژه ساخت در کارخانجات نداجا در جنوب در حال اجرا بود اما امروز در انتهای دهه ۹۰ چندین شناور با ویژگی‌های بسیار متفاوت و حتی جهش در تناژ در حال ساخت بوده و همزمان چندین شناور و زیرسطحی سنگین نیز در دست تعمیرات است.»ناوشکن جمهوری اسلامی دنا به عنوان جدیدترین ناوشکن ایرانی، بزودی به ناوگان دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه خواهد شد.

برنامه سومین مناظره انتخاباتی اعلام شد

سومین و آخرین مناظره نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در روز شنبه ۲۲ خردادماه با موضوع «دغدغه‌های مردم» روی آنتن می‌رود.

این مناظره از ساعت ۱۷ از شبکه‌های یک، خبر، جام جم و سلامت پخش می‌شود که شبکه سلامت همراه با رابط ناشنوایان آن را پوشش می‌دهد. همچنین رادیو‌های ایران و انتخابات هم مناظره آخر را همچون دو مناظره قبل مستقیم پخش می‌کنند.

مناظره اول نامزد‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شنبه (۱۵ خرداد) با موضوع «اقتصادی» و مناظره دوم سه‌شنبه (۱۸ خرداد) با موضوع «فرهنگی، اجتماعی و سیاسی» برگزار شد و هر کدام بیش از سه ساعت طول کشید.

بر اساس قرعه‌کشی صورت‌گرفته قبل از مناظره دوم، نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری از ساعت ۱۵:۱۵ به این ترتیب وارد محوطه جام جم خواهند شد و بعد به صورت زنده و مستقیم پاسخگوی پرسش‌ها خواهند بود.

ترتیب ورود کاندیدا‌های ریاست‌جمهوری به این شرح است: ۱_ علیرضا زاکانی، ۲_ محسن رضایی میرقائد، ۳_ محسن مهرعلیزاده، ۴_ سیدابراهیم رئیسی، ۵_ عبدالناصر همتی، ۶_ سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و ۷_ سعید جلیلی.

پیش از آغاز مناظره آخر همانند دو مناظره قبل بر اساس قرعه‌کشی شماره صندلی نامزد‌ها در آخرین مناظره مشخص خواهد شد.

با قهرمانی در لیگ برتر هندبال ایران؛ تیم هندبال نیروی زمینی ارتش نماینده ایران در مسابقات جام باشگاه های آسیا شد

به گزارش روابط عمومی ارتش، سرهنگ چنگیز مسیب زاده مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی نیروی زمینی ارتش گفت: تیم هندبال بزرگسالان نیروی زمینی ارتش که چندی پیش مقام قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر هندبال ایران را بدست آورد، به عنوان نماینده کشور جمهوری اسلامی ایران عازم مسابقات جام باشگاه های هندبال آسیا شد.

وی افزود: تیم هندبال شهید شاملی  نیروی زمینی ارتش با ۲۶ امتیاز، بدون باخت و تنها دو مساوی در رتبه نخست لیگ برتر ایران قرار گرفت و عنوان قهرمانی را به دست آورد.
سرهنگ مسیب زاده اظهار داشت: بیست و سومین دوره رقابت‌های هندبال لیگ قهرمانان آسیا، از ۲۲ تا ۳۱ خرداد ماه در شهر جده عربستان برگزار خواهد شد و در این دوره از مسابقات ۱۱ تیم در ۲ گروه با هم رقابت خواهند کرد و نمایندگان ایران در این مسابقات، تیم‌های نیروی زمینی ارتش و مس کرمان خواهند بود.
گفتنی است تیم هندبال نیروی زمینی ساعاتی قبل از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، تهران را به مقصد جده ترک کرد و راهی مسابقات جام باشگاه‌های آسیا شد و طبق گروه بندی این مسابقات، تیم نیروی زمینی ارتش با قرار گرفتن در گروه A  با تیم های العربی قطر، السالمیه کویت، مودر عربستان، النجمه بحرین هم گروه است.

این ۱۰ برنامه امنیت تلفن همراه شما را تهدید می‌کند

 

همه ما تلفن‌های همراه خود را دوست داریم، اما برخی از برنامه‌هایی که دوستشان دارید و به آن‌ها اعتماد کرده‌اید می‌توانند حریم خصوصی شما را در معرض خطر قرار دهند. لازم به یادآوری است که برای سرقت هویت و حتی هک کردن حساب‌های بانکی شما، اطلاعات بسیار کمی نیاز است.

محافظت فعال

اگر قبل از بارگیری هرگونه برنامه ساده، چند نکته ساده را رعایت کنید، می‌توانید از هک شدنتان پیشگیری کنید. فقط از فروشگاه‌های قانونی برنامه‌ها را دانلود کنید. همچنین بهتر است ابتدا کمی تحقیق کنید.

۱- نرم‌افزار‌های اسکن

برنامه‌ای که به عنوان اسکنر‌ها طراحی شده‌اند می‌توانند خطرناک باشند. برخی از این برنامه‌ها، برنامه‌های خطرناکی هستند که از هرچه اسکن می‌کنید پشتیبانی می‌گیرند و حتی می‌توانند مجموعه بزرگی از ویروس را به تلفن شما منتقل کنند. برای همین بهتر است به جای استفاده از نرم‌افزار‌های اسکنر از همان اسکنر‌های کلاسیک استفاده کنید. 


برچسب ها : برنامه امنیت تلفن همراه , خطر , میثاق نیوز

ادامه مطلب ...

حضرت معصومه (ع) را بیشتر بشناسیم


تاریخ ولادت حضرت معصومه در تقویم قمری سال ۱۴۰۰ مصادف است با السّبت ، ۱ ذی القعده ۱۴۴۲

۱ / ۱۱ / ۱۴۴۲

ولادت حضرت معصومه (س)

عبادت و زهد، پارسایی و تقوا، راستگویی و بردباری، استقامت در برابر ناملایمات، بخشندگی و پاکدامنی و نیز یاد خدا، از صفات برجسته این خاندان پاک سیرت و نیکو سرشت به شمار می‌رفت. پدران این خاندان، همه برگزیدگان و پیشوایان هدایت، گوهرهای تابناک امامت و سکان داران کشتی انسانیت بودند.

نام حضرت معصومه، فاطمه است. در کتاب‌های روایی و تاریخی نیز، از آن حضرت با عنوان فاطمه بنت موسی بن جعفر (ع) یاد شده است، امّا صدها سال است که آن حضرت با این لقب مشهور هستند، و این لقب نزد ایرانیان تبدیل به اسم برای ایشان شده است.

حضرت معصومه (س)، معصوم به معنایی که در مورد پیامبران و امامان به کار می‌رود نبوده، امّا ایشان دارای طهارت روح و کمالات معنوی بالایی بودند، به گونه‌ای که به زائرانش وعده بهشت داده شده است.

با توجه به روایاتی که در شأن و منزلت حضرت معصومه وارد شده است، می‌توان مرتبه‌ای از عصمت، نه در حد ائمه برای ایشان قائل شد. این مساله در حق چنین بانویی بعید به نظر نمی‌رسد؛ چرا که این حد از عصمت به معنای دوری از گناه در زندگی عالمان بزرگ نیز فراوان مشاهده می‌شود. 


 برچسب ها : حضرت معصومه , میثاق نیوز , ولادت

ادامه مطلب ...

آیا بازار سکه و ارز تحت تاثیر مناظرات ریاست جمهوری قرار گرفته است؟!

در سومین هفته خرداد شاهد تغییرات شدید قیمتی در بازار نبوده ایم و بورس روند با ثباتی را طی کرد در ادامه این گزارش تغییرات قیمتی را با جزئیات شرح داده ایم. 

بورس  درجا زد

بورس در این هفته به دلیل تعطیلی ۲ روز اول هفته به مدت ۳ روز کاری فعالیت داشت که در ۲ روز اول شاخص با رشد همراه بود و در سومین روز با اُفت مواجه شد به طوری که شاخص بورس در اولین روز معاملات با رشد ۵ هزار واحدی روی پله یک میلیون و ۱۵۴ هزار واحدی قرار گرفت که در آخرین ساعات معاملات با افت بیش از ۸ هزار واحدی در کانال یک میلیون و ۱۵۱ هزار واحدی ایستاد این یعنی فقط حدود ۴ واحد نوسان داشته است.

شما می توانید تغییرات بورس را در نمودار زیر مشاهده کنید

ایست قیمت ارز و سکه در بازار؛ مناظرات ریاست جمهوری بر بازار سرمایه تاثیر گذاشت

  برچسب ها : بازار سکه و ارز , ریاست جمهوری , میثاق نیوز

ادامه مطلب ...

به گزارش میثاق نیوز انتخابات ۲۸ خرداد از ۷ صبح تا ۱۲ شب برگزار می‌شود

محمدحسن صادقی مقدم عضو حقوقدان شورای نگهبان در مراسم گردهمایی عوامل برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ که صبح امروز در سالن اجتماعات هتل ارم برگزار شد،طی سخنانی اظهار داشت: آقای نادری امروز بحث لزوم همکاری شورای نگهبان با مجلس در حوزه نظارت بر انتخابات شوراها را مطرح کردند در حالی که شورای نگهبان در حال حاضر عِده و عُده محدودی دارد و توانایی نقش‌آفرینی در این حوزه را ندارد. البته با طرح‌هایی که در دست بررسی است ان شاالله بتوانیم برای انتخابات‌های آتی در این زمینه کمک کنیم.

انتخابات 28 خرداد از 7 صبح تا 12 شب برگزار می‌شود

وی گفت: ما وظیفه دینی داریم که در حوزه انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراها و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، آن‌چه که اراده و خواست مردم است با صحت و سلامت و در نهایت سرعت تجمیع کنیم و به نمایش گذاشته و تحویل خود آن‌ها بدهیم. در این مسیر هرگز هیچ‌کس نباید حاضر شود که آخرت خود را برای دنیای دیگران هزینه کند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: به هرحال تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا این بوده که برای تحقق همزمان افزایش سطح  مشارکت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ساعت أخذ رأی از ساعت ۷ صبح روز ۲۸ خرداد تا ۲ بامداد روز بعد باشد که این شرایط ایجاب می‌کند که عوامل نظارتی و اجرایی پیش از ساعت ۷ صبح بر سر صندوق‌ها حاضر شوند که این موضوع کمی دشوار است. اما با این حال شورای نگهبان برای همراهی با این ایده و افزایش مشارکت با شروع أخذ رأی در ساعت ۷ صبح موافقت کرد.

وی افزود: اما نکته‌ای که اینجا باید مورد توجه قرار گیرد این است بر اساس قانون، ۲۴ ساعت قبل از شروع فرآیند انتخابات تبلیغات باید پایان بپذیرد. بر این اساس پایان قانونی زمان تبلیغات نیز باید ۷ صبح روز قبل باشد. از سوی دیگر با توجه به تجربه‌ انتخابات‌های قبلی معمولا در ساعات پایانی روز انتخابات بعضا تخلفات انتخابات رخ می‌دهد. بنابراین تاکید ما این است که فرآیند برگزاری انتخابات از ۷ صبح تا ۱۲ شب باشد. البته اگر بعد از این ساعت کسی بیرون از مراکز رأی‌گیری مانده بود، درب مراکز أخذ رأی برای او باز شود و از او نیز رأی‌گیری صورت گیرد‌.

صادقی‌مقدم اضافه کرد: از مردم می‌خواهیم که در همان ساعات اولیه پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و کار را تمام کنند و با حضورشان میزان مشارکت را بالا ببرند و شکست دیگری را برای دشمن رقم بزنند. رأی دادن، ادامه راه مدافعان حرم است.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان با بیان اینکه دشمن به دنبال اختلاف افکنی در میان افراد و گروه‌ها و جریان‌هاست، گفت: باید با حضور پای صندوق‌های رأی و ایجاد وفاق، همراهی و همدلی اجازه ندهیم دشمنان به خانه‌های ما نفوذ پیدا کند.

امیر فخری: سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح مسئول ارائه اطلاعات پایگاه‌های آمریکایی است

امیر فخری: سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح مسئول ارائه اطلاعات پایگاه‌های آمریکایی است

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح می‌گوید این سازمان اطلاعات جغرافیایی مورد نیاز نیروهای مسلح از پایگاه‌های آمریکایی‌ را به آنها ارائه می‌کند.امیر مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح امروز در نشست خبری به مناسبت روز ملی جغرافیا گفت که یکی از وظایف این سازمان تهیه اطلاعات مورد نیاز نیروهای مسلح از کشورهای همجوار و دور دست است. 

ادامه مطلب ...