یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

ارتش و سپاه در تقویت بازدارندگی و اقتدار کشور لحظه‌ای درنگ نخواهند کرد


  در آستانه فرارسیدن ۲۹ فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی با تبریک این روز فرخنده به سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارتش و سپاه را ید واحده و بنیان مرصوص ایران اسلامی برابر نظام سلطه و استکبار و طمع ورزان به این سرزمین مقدس دانست و تاکید کرد: به رغم کینه توزی‌ها و خباثت‌های دشمن، ارتش و سپاه در تقویت مولفه‌های بازدارندگی و اقتدار همه‌جانبه کشور و نیل به افق‌های بلند و تمدن‌ساز فراروی لحظه‌ای درنگ نخواهند کرد.

متن پیام فرمانده کل سپاه به این شرح است؛  ادامه مطلب ...


برچسب‌ها: ارتش جمهوری اسلامی ایرانسپاه پاسداران انقلاب اسلامیروز ارتشسرلشکر سلامی

«رژه خدمت» ارتش در سراسر کشور برگزار می‌شود


، «رژه خدمت» ارتش جمهوری اسلامی ایران، همزمان با ۲۹ فروردین روز ارتش و بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان با عنوان «مدافعان وطن، یاوران سلامت» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برپایه این گزارش، نمونه‌هایی از تجهیزات رفع‌آلودگی، بیمارستان‌های سیار، خودرو‌های طراحی و بهینه شده و کمک‌های مومنانه کارکنان ارتش برای امدادرسانی به ملت شریف ایران در مبارزه با ویروس کرونا در تهران، مراکز استان‌ها و برخی شهر‌ها به رژه خواهند پرداخت.

گفتنی است، تجهیزات حاضر در سازمان رژه بلافاصله پس از عبور از جایگاه، برای اقدامات مردم‌یاری به مناطق کم برخوردار و دورافتاده اعزام خواهند شد.

شایان ذکر است، آئین «رژه خدمت» ارتش با عنوان «مدافعان وطن، یاوران سلامت» بصورت زنده از شبکه یک سیما، شبکه خبر، شبکه‌های استانی، شبکه‌های برون مرزی العالم و پرس تی وی پخش خواهد شد.

#ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزارتش جمهوری اسلامی ایرانرژه خدمترژه خدمت ارتشویروس کرونا

ساخت زیردریایی هسته‌ای در دستور کار نیروهای مسلح


امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  در پاسخ به این سوال که آیا نداجا توانمندی ساخت زیردریایی هسته‌ای را دارد، اظهار کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران در بحث انرژی اتمی بسیار شفاف و مشخص است و بار‌ها رهبر معظم انقلاب درباره آن تاکید داشتند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این که تمامی دستگاه‌های نظام و دولت در چارچوب مشخص شده برای برنامه هسته‌ای حرکت می‌کنند، ادامه داد:

بیشتر بخوانید:نداجا توانمندی ساخت زیردریایی هسته‌ای را دارد ادامه مطلب ...

#ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزارتش جمهوری اسلامی ایراننیروی دریاییزیردریایی هسته ایزیردریایی بومی

از موشک‌های نقطه‌زن تا مخوف‌ترین تانک‌ها


 بیست و نه فروردین مصادف با سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت حماسه آفرینی های دلاورمردان نیروی زمینی ارتش است.

به همین مناسبت  در فیلم زیر با جدیدترین توانمندی ها  و دستاورد های ارتش ایران آشنا می شوید.

بیشنر بخوانید:ناگفته‌هایی از تجهیزات و توانمندی‌های ارتش ایران + فیلم( ادامه مطلب ...)


برچسب‌ها: اخبار روزارتشدستاورد های

سردار سرلشکر باقری با فرمانده کل ارتش دیدار کرد


سردار سرلشکر باقری با فرمانده کل ارتش دیدار کردسردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح یا حضور در ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران، با امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش دیدار و گفت‌وگو کرد.
سرلشکر باقری در این دیدار با تبریک روز ارتش وحماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان گفت: خداوند را شاکریم که ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور امیر سرلشکر موسوی تحت تدابیر و منویات فرماندهی مقام معظم رهبری، روز به روز مقتدرتر، فعال‌تر، پای کارتر و منسجم‌تر از همیشه مأموریت‌های خود را به انجام می‌رساند.

#ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزارتشویروس کروناروز ارتشسرلشکر باقری

توپخانه ارتش در سوریه خواب را از چشم داعش گرفته بود

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح  روز سه شنبه ٢۶ فروردین ماه در نشست خبری که با موضوع ارتقاء آمادگی و توان رزم و همچنین دستاوردهای جدید نزاجا برگزار شد، اظهار کرد: روز ارتش را به همه ارتشیان و خانواده های آن ها تبریک می گویم، ایامی که از آن با عنوان ایام ولایتمداری یاد می کنیم.

رزمایش پیشگیری ارتش تا نابودی کرونا ادامه دارد

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سه مقطع با ولایتمداری و حضور موثر خود توانسته فعالیت‌های مهمی را انجام دهد.

بیشتربخوانید:از موشک‌های ضد زره رونمایی می‌کنیم(ادامه مطلب ...

 

 


برچسب‌ها: اخبار روزارتشکرونا ویروسامیر کیومرث حیدریموشک ضد زره

قدردانی فرمانده کل ارتش از وزارت دفاع در حوزه ساخت تجهیزات درمانی


  امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری ایران طی پیامی خطاب به امیر سرتیپ «امیر حاتمی»، از اقدامات وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در پشتیبانی از سامانه بهداشت و درمان کشور و نیرو‌های مسلح در حوزه ساخت و تولید وسایل حفاظت شخصی و تامین تجهیزات درمانی تقدیر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است: ادامه مطلب ...


برچسب‌ها: اخبار روزارتش جمهوری اسلامی ایرانفرمانده کل ارتشسرلشکر موسویوزیر دفاع

بازدید فرمانده نیروی دریایی ارتش از پروژه ساخت دماوند ۲


  امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، صبح امروز با حضور در ناوگان شمال نداجا، ضمن دیدار صمیمانه با فرماندهان و کارکنان منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع)، آمادگی رزمی، تاکتیکی و عملیاتی یگان‌های این منطقه را مورد ارزیابی قرار داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه با حضور در ناوتیپ سطحی منطقه چهارم دریایی، ضمن بازدید از یگان‌های شناور، حضور مقتدرانه ناوگان شمال در بزرگترین دریاچه بسته جهان را بسیار مهم و قابل اهمیت برشمرد.

او همچنین با حضور در صنایع دریایی شهید تمجیدی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، ضمن بازدید از پروژ‌ه‌های در حال ساخت و تعمیر، از نزدیک در جریان مراحل بازسازی و تجهیز ناو دماوند ۲ قرار گرفت.

#ارتش


برچسب‌ها: ارتش جمهوری اسلامی ایراننیروی دریایی ارتشناوشکن دماونددماوند 2

آفولا و تل‌آویو زیر سلطه خانواده راکت‌های فجر + فیلم و تصاویر

موشک‌ها یکی از انواع تجهیزات و تسلیحاتی هستند که نقش تاثیرگذاری در نبردها دارند، موشک‌ها همواره به صورت انفرادی در گردان‌ها و یا در توپخانه‌های راکتی استفاده می‌شوند.

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/72/Ira...

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحریم ها در عرصه تسلیحاتی باعث شد تا متخصصان دفاعی کشورمان که با کمبود قطعات و تجهیزات مورد نیاز در دوران دفاع مقدس روبرو شوند، به سمت طراحی و ساخت قطعات و تجیهزات اساسی و همچنین اورهال (بازآماد) تسلیحات و تجهیزات مورد استفاده حرکت کنند.

#ارتش

بیشتر بخوانید:خانواده راکت‌های فجر قدرت یگان‌های رزمی نیرو‌های مسلح کشورمان را افزایش می‌دهد. ادامه مطلب ...

 


برچسب‌ها: اخبار روزارتشدستاوردهای دفاعیدستاوردهای انقلاب اسلامیتسلیحات نظامی

اقساط وام قرض الحسنه کرونایی چقدر است؟


 پس از شیوع ویروس کرونا و آسیب دیدن کسب و کارها، دولت با انواع بسته‌های حمایتی به حمایت از اقتصاد کشور پرداخت، وام‌های یک میلیون تومانی که برای ۲۳ میلیون خانوار یارانه بگیر در نظر گرفته شد از ابتدا ماجرا مقرر به پرداخت با سود ۱۲ درصد بود و سپس این رقم به ۴ درصد رسید و در نهایت دولت متقبل به پرداخت سود این رقم به بانک‌ها شد.این وام یک میلیون تومان بوده و قرار است بازپرداخت آن به 30 ماه تقسیم شود.

از طرفی هنوز هم پرداخت مرحله دیگری از یارانه کرونایی که به ۳ میلیون نفر به مبلغ ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان بود هم مشخص نیست و این بین افراد زیادی هم شاکی از عدم دریافت این یارانه هستند. با وجود این که رئیس جمهور زمان پرداخت این وام را پیش از ماه رمضان اعلام کرده است،   خبرنگاران  همچنان پیگیر زمان واریز وام یک میلیون تومانی و همچنین یارانه ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی مربوط به حمایت از کرونایی هستند.


برچسب‌ها: اخبار روزبسته حمایتیبسته حمایتی دولتسازمان برنامه و بودجهیارانه معیشتی

نانسی پلوسی قطعنامه کاهش اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران را امضا کرد

خبرنگار شبکه آمریکایی «سی‌اسپن»، با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشت که «نانسی پلوسی» قطعنامه کاهش اختیارات جنگی «دونالد ترامپ» علیه ایران را امضا کرده است.

این قطعنامه با ۲۲۷ رای موافق در برابر ۱۸۶ رای مخالف قطعنامه‌ای را که هدف از آن ممانعت از تشدید اوضاع با ایران بدون اجازه کنگره است، تصویب شد.

نانسی پلوسی قطعنامه کاهش اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران را امضا کرد

این قطعنامه خواستار محدود کردن اختیارات ترامپ برای اقدام نظامی در برابر ایران است. 

بیشتر بخوانید:کاهش اختیارات جنگی «دونالد ترامپ» علیه ایران( ادامه مطلب ...


برچسب‌ها: اخبار روزنانسی پلوسیمجلس نمایندگان آمریکادونالد ترامپ

زمان پرداخت وام یک میلیون تومانی مشخص شد


عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی با انتشار تصویر نوشته‌ای در صفحه شخصی اینستاگرام خود درباره زمان پرداخت وام یک میلیون تومانی و کاهش سود این وام توضیحاتی را ارائه داد.

 

بیشتربخوانید:واریز وام یک میلیون تومانی به حساب یارانه بگیرها(  ادامه مطلب ...

 


برچسب‌ها: اخبار روزبانک مرکزیوام کروناییاقتصاد ایران

مرکز آموزش‌های شهید خضرایی خاستگاه پرورش کارکنان متخصص نهاجا است


  امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش از روند پیشرفت پروژه در حال انجام محتوا سازی آموزشی فرماندهی آموزش‌های هوایی شهید خضرایی بازدید کرد.

فرمانده نیروی هوایی ضمن ابراز خرسندی از روند پیشرفت فعالیت‌های صورت گرفته اظهار کرد: امروزه نقش و اهمیت رسانه‌های تصویری بر کسی پوشیده نیست و تبدیل، به روز رسانی کتب آموزشی به فیلم‌های آموزشی اقدامی ارزنده است که می‌تواند هم برای کارکنان جوان تحت آموزش و هم برای کارکنان فارغ التحصیل که در مجموعه‌های مختلف نیرو در حال انجام وظیفه هستند مورد استفاده قرار گیرد.

#ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزارتش جمهوری اسلامی ایراننیروی هوایی ارتشامیر نصیرزادهمرکز آموزش شهید خضرایی

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال ۹۹ اعلام شد


،علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در نشست خبری خود، اظهار کرد:در افزایش دستمزد کارگران، ماده ۴۱ قانون کار دو بند دارد یکی تورمی است که بانک مرکزی اعلام کرده و بند بعدی سبد هزینه خانوار است که هر ۳ گروه دولت، کارگر، کارفرما هنگام تعیین دستمزد باید به این دو بند دقت کنند.

دهقان کیا گفت: بانک مرکزی تورم سال ۹۷ را ۳۲.۱ و سال ۹۸ را ۴۲.۱ اعلام کرده است همچنین مرکز آمار، تورم سال ۹۷ را۲۶.۹ و سال ۹۸ را ۳۴.۸ اعلام کرده است و به دلیل تفاوت این دو رقم اعلامی، باید سبد هزینه خانوار در نظر گرفته شود.

بیشتربخوانید:حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال ۹۹ اعلام شد( ادامه مطلب ...

 


برچسب‌ها: اخبار روزحقوق بازنشسته هاسازمان تامین اجحقوق کارگران

بالگرد اطلاعاتی تسلیحاتی ایران در میدان نبرد


بالگرد‌های ترابری در جمهوری اسلامی ایران یکی از نیاز‌های اساسی هستند، چرا که موقعیت جغرافیایی کشورمان به شکلی است که نیاز است تا در هر لحظه و هر اتفاقی به سرعت، پشتیبانی هوایی صورت گیرد

در همین راستا جوانان انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر دست به ساخت بالگرد‌های ترابری در رده‌های مختلف زدند و موفق شدند در این عرصه بسیار خوب بدرخشند و تا امروز بیش از ده‌ها نمونه از این رده بالگرد‌ها را بسازند که یک نمونه آن خانواده بالگردی شاهد است.

بیشتربخوانید:بالگرد اطلاعاتی تسلیحاتی ایران در میدان نبرد+ فیلم و تصاویر(ادامه مطلب ...

 

 


برچسب‌ها: اخبار روزبالگرد شاهد 278ارتش جمهوری اسلامی ایرانوزارت دفاعتسلیحات نظامی ایران

نیروهای مسلح، در خط مقدم تحقق شعار سال

سیاری با اشاره به شعار سال، گفت: نیروهای مسلح در خط مقدم تحقق شعار جهش تولید هستند.

نیروهای مسلح در خط مقدم تحقق شعار سال هستند امیر دریادار حبیب الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به نامگذاری سال جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب در خصوص تحقق شعار سال، گفت: معتقدم در تمام سال‌هایی که مقام معظم رهبری نامگذاری کردند، نیرو‌های مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران در اجرای این شعار‌ها همیشه پیشگام بوده است؛ مثلاً سال ۹۸ که سال رونق تولید بود شاهد فعالیت‌های چشم‌گیر نیرو‌های مسلح در این موضوع بودیم.


برچسب‌ها: اخبار روزارتشجهش تولیددریادار سیاری

ادامه مطلب

سهم فوتبال ایران از کمک یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلاری فیفا چقدر است؟

فیفا اعلام کرده با توجه به شیوع ویروس کرونا در نظر دارد در قالب پروژه «فیفا فوروارد» یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار به ۲۱۱ فدراسیون‌های زیر مجموعه خود کمک کند.

در واقع فدراسیون بین المللی فوتبال قصد دارد بخشی از زیان‌هایی که فدراسیون‌های زیر نظرش به دلیل شیوع این ویروس دیده اند، با اهدای این کمک‌ها جبران کند.


برچسب‌ها: اخبار روزفدراسیون فوتبالفیفاویروس کرونا

ادامه مطلب

تحقق جهش تولید تحریم‌های اقتصادی دشمن را بی‌اثر خواهد کرد


تحقق جهش تولید تحریم‌های اقتصادی دشمن را بی‌اثر خواهد کرد

  امیر دریادار دوم عرشه مصطفی تاج‌الدین در جلسه تحقق شعار سال ۹۹ که با هدف برنامه‌ریزی جامع یگان‌های مختلف منطقه سوم نیروی دریایی ارتش برگزار شد، گفت: رونق تولید مستلزم جهش آن است که در مقابله با جبهه تحریم‌های اقتصادی دشمن با برنامه مدون می‌توان جلوی آن ایستاد و شور و شوق خاصی را در راستای پویایی به جامعه بازگرداند.

#ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزارتش جمهوری اسلامی ایراننیروی دریایی ارتشمنطقه سوم نبوت نداجاامیر دریادار تاج الدین