یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

دولت "ترامپ" تعطیل شد

دولت فدرال آمریکا به دنبال عدم موافقت سناتورهای مجلس سنای این کشور با لایحه بودجه موقت دولت فدرال، برای نوزدهمین بار در تاریخ این کشور تعطیل شد.

به گزارش بی بی سی مهلت تعیین شده برای توافق بر سر لایحه بودجه آمریکا به سر آمده و روند تعطیلی نهادهای دولت فدرال آغاز شده است. برای ممانعت از تعطیلی دولت فدرال آمریکا، نمایندگان دو حزب دموکرات و جمهوریخواه کنگره باید تا پایان ساعت 24:00 جمعه به وقت واشنگتن بر سر لایحه بودجه توافق می‌کرد اما چنین توافقی صورت نگرفت. آخرین بار دولت آمریکا در سال ۲۰۱۳ در زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما به مدت ۱۶ روز تعطیل شد. به رغم تعطیلی دولت فدرال، ارتش، نهادهای امنیتی، ارائه دهندگان خدمات ترافیک هوایی و حمل و نقل عمومی از دیگر نهادهایی هستند که تحت تاثیر تعطیلی سازمان‌های دولتی قرار نمی‌گیرند.

ترامپ در توئیتر به نمایندگان دموکرات کنگره حمله کرد و گفت آنها می‌خواهند «موفقیت‌های بزرگ» جمهوری‌خواهان در کاهش مالیات و اقدامات دولت او برای شکوفایی اقتصاد را تضعیف کنند.

گزارش تکان‌دهنده نیویورک تایمز از وضعیت آب ایران

ایران جدیدترین نمونه از کشوری است که در آن وقوع بحران آب منجر به نارضایتی عمومی شده است، این به‌ویژه در شهرهای کوچک این کشور مصداق بیشتری دارد. مزارع خشک شده‌اند و دریاچه‌ها به شوره‌زار تبدیل گشته‌اند. میلیون‌ها نفر به مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ مهاجرت کرده‌اند و بیکاری منجر به افزایش نارضایتی میان جوانان شده است. تقریباً 14 سال است که ایران با خشکسالی مواجه  است

بر اساس پیش‌بینی‌ها، تغییرات اقلیمی موجب گرمتر و خشک‌تر شدن ایران خواهد شد. عیسی کلانتری، وزیر سابق کشاورزی ایران زمانی گفته بود که کمبود آب، در صورتی که مدیریت نشود، موجب خواهد شد که 50 میلیون نفر از جمعیت ایران ناگزیر به ترک این کشور شوند.

بعیدی‌نژاد هم از صدا و سیما انتقاد کرد

سفیر ایران در لندن با اشاره به برنامه صدا و سیما در خصوص برجام گفت: مردم خوشان در خصوص برجام مقایسه را انجام دهند تا حقایق روشن شود

متن این پیام توییتری به شرح زیر است:

در سیما متن برجام و متن گروه بین المللی بحران را جلوی مردم می گیرند که تمام متن 170 صفحه ای برجام در متن 4 صفحه ای گروه بحران مندرج است.من قبلا توضیحات کافی در این زمینه را داده ام و از عزیزان خواهش می کنم این مقایسه را خودشان انجام دهند تا حقیقت روشن شود.

۱۰ جنجال بین‌المللی ترامپ در ۲۰۱۷

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با شعار «اول آمریکا» روی کار آمد و دست‌کم 10 بار با اتحاذ مواضع و سیاست‌های خلاف قوانین و قواعد بین‌المللی، نظم جهان را به هم ریخت. این گزارش نگاهی به این دسته از اقدامات رئیس‌جمهور آمریکا است. 


1- تماس تلفنی با رهبر تایوان

2- خروج از پیمان TPP

3- وعده لغو پیمان نفتا (NAFTA)

4- فرمان منع مهاجرت

5- حمله موشکی به سوریه 

6- خارج کردن آمریکا از توافق جوی پاریس

7- تهدید کره شمالی به حمله

8- عدم تأیید پایبندی ایران به برجام 

9- اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی 

10- اعلام چین و روسیه به عنوان رقیبان آمریکا