یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

همکاری دفاعی ایران وبولیوی می‌تواندالگویی برای آمریکای جنوبی باشد


همکاری دفاعی ایران وبولیوی می‌تواندالگویی برای آمریکای جنوبی باشد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به نیازمندی‌های بولیوی در خصوص دفاع مرزی و مبارزه با قاچاق موادمخدر گفت: همکاری دفاعی ایران و بولیوی می‌تواند الگویی برای آمریکای جنوبی باشد.

 تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه صبح امروز (پنجشنبه، ۲۹ تیرماه) بین وزرای دفاع بولیوی و ایران امضا شد.

امیر محمدرضا آشتیانی در این مراسم گفت: همانطور که مردم عزیز اطلاع دارند کشورهای آمریکای لاتین با توجه به منطقه بسیار حساس آمریکای جنوبی، این کشورها از اهمیت ویژه‌ای در سیاست خارجی و دفاعی ما برخوردار هستند که این اهمیت در سفر مقامات عالی‌رتبه کشورمان به آن منطقه و سفر اخیر رئیس‌جمهور به این منطقه نمایان است.

 

ادامه مطلب ...

پاسخ پشیمان‌کننده نیروهای مسلح به هرگونه تعرض دشمنان



پاسخ پشیمان‌کننده نیروهای مسلح به هرگونه تعرض دشمنان

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگر نسبت به مرزهای کشور و یا منافع جمهوری اسلامی تعرضی صورت بگیرد، نیروهای مسلح پاسخ مقتدرانه و پشیمان‌کننده‌ای را به دشمن خواهند داد.

 سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جریان بازدید از مناطق مرزی شمال‌غرب کشور با بیان اینکه امروز از مناطق مرزی بین ایران و جمهوری خودمختار نخجوان بازدید کردیم، اظهار داشت: هم‌اکنون واحدهایی از مرزبانی فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی و همچنین واحدهایی از ارتش جمهوری اسلامی جهت برقراری امنیت مرزی و حراست از حدود و ثغور میهن عزیزمان در این مناطق مستقر هستند و مأموریت‌های خود را مطابق با قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغی انجام می‌دهند.

 

ادامه مطلب ...

کشورهای آمریکای لاتین تمایل زیادی به ارتباط با ایران دارند


کشورهای آمریکای لاتین تمایل زیادی به ارتباط با ایران دارند

وزیر دفاع با بیان اینکه در ابعاد مختلف از کشورهای آمریکای لاتین حمایت می کنیم، گفت: کشورهای آن منطقه تمایل زیادی به ارتباط و تعامل با ایران دارند.

امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص سفر وزیر دفاع بولیوی گفت: در مباحث مربوط به روابط بین‌الملل وزارت خارجه مسئولیت دارد. همچنین وزارت دفاع نیز در این مسیر مسئولیت‌هایی را دنبال می‌کند.

 

ادامه مطلب ...

استحکام روابط ایران و بولیوی یک الزام راهبردی است


استحکام روابط ایران و بولیوی یک الزام راهبردی است

وزیر دفاع کشورمان استحکام روابط ایران و بولیوی را الزامی دانست و گفت: ما باید با تقویت اراده‌ها و افزایش همکاری‌ها، در مقابل این سیاست سلطه جویانه ایستادگی کنیم.

ادموندو نوبیو آگیلار وزیر دفاع دولت چند ملیتی بولیوی با حضور در ستاد وزارت دفاع با امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

آشتیانی در این دیدار ضمن تبریک روز استقلال بولیوی که بعد از ۱۶ سال مبارزات استقلال طلبانه بدست آمده است، گفت: آمریکای لاتین و به ویژه کشورهای انقلابی و مستقل آن، در سیاست خارجی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه ای دارد که روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست و همسو در آمریکای لاتین از جمله بولیوی نمونه‌ای از روابط میان کشورهای مستقل است.

 

ادامه مطلب ...

وزیر دفاع بولیوی با امیر آشتیانی دیدار و گفتگو کرد


وزیر دفاع بولیوی با امیر آشتیانی دیدار و گفتگو کرد

وزیر دفاع بولیوی در رأس هیئت عالی رتبه با حضور در ستاد وزارت دفاع با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

«ادموندو نوبیو آگیلار» وزیر دفاع بولیوی صبح امروز یک‌شنبه (۲۵ تیر ۱۴۰۲) در رأس هیئت عالی رتبه با حضور در ستاد وزارت دفاع با امیر محمد رضا قرائی آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

بولیوی با نام رسمی حکومت پلوریناسیونال بولیوی کشوری در مرکز آمریکای جنوبی است

همگرایی ایران و پاکستان تاثیر مهمی بر امنیت منطقه دارد


همگرایی ایران و پاکستان تاثیر مهمی بر امنیت منطقه دارد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اهمیت توسعه روابط ایران و پاکستان، گفت: همگرایی دو کشور تأثیرات مهمی در امنیت منطقه و جهان اسلام دارد.

 سرلشکر محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار ژنرال «سید عاصم منیر» فرمانده ارتش پاکستان که صبح امروز (شنبه) در ستاد کل نیروهای مسلح صورت گرفت، اظهار داشت: امیدوارم این سفر ثمرات ارزشمندی در پی داشته و زمینه‌ساز تصمیمات تأثیرگذاری شود.

سرلشکر باقری ادامه داد: انتصاب حضرتعالی در سمت فرمانده ارتش پاکستان را خدمتتان تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم روند ارتقای سطح روابط دو کشور همچون گذشته توسعه یابد.

 

ادامه مطلب ...

لحظه‌ای در صیانت از خاک مقدس ایران غفلت نخواهیم کرد


لحظه‌ای در صیانت از خاک مقدس ایران غفلت نخواهیم کرد

فرمانده کل ارتش گفت: لحظه‌ای در صیانت از مرزها و منافع جمهوری اسلامی ایران که از شمالی‌ترین نقطه تا جنوبی‌ترین بخش، خاک مقدس ایران است، غفلت نخواهیم کرد.

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در جمع فرماندهان و معاونان عملیات و اطلاعات ارتش بر ضرورت هوشیاری و حساسیت هر چه بیشتر نیروهای زمینی، پدافند، هوایی و دریایی در حفظ تمامیت ارضی تاکید کرد.

 

ادامه مطلب ...

کشف ارتباط سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی با عنصر هتاک به قرآن مجید


کشف ارتباط سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی با عنصر هتاک به قرآن مجید

وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای اعلام کرد، ارتباطی بین سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی با عنصر هتاک به قرآن مجید کشف شده است.

وزارت اطلاعات با صدور بیانیه‌ای از ارتباط سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی با عنصر هتاک به قرآن مجید خبر داد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

به استحضار ملّت شریف ایران و همه‌ی ملّت‌های موحد و آزادی‌خواه جهان می‌رساند؛ اگرچه هتک حُرمت ادیان الهی در هر شرایطی و توسط هر عاملی، اقدامی کفرآمیز و مذموم است، اما برخی از هتاکی‌ها به لحاظ در برداشتن اهداف خاص، زمان انجام و هویت عوامل پشت صحنه، ویژگی کاملاً متمایزی دارند. در چنین مواردی آشکارسازی پشت پرده‌ها به درک چرایی یک عمل شوم و خنثی‌سازی مقاصد ضدانسانی مُستتر در آن کمک می‌کند.

 

ادامه مطلب ...

هشدار سرلشکر باقری به عراق درباره گروهک‌های تجزیه‌طلب


هشدار سرلشکر باقری به عراق درباره گروهک‌های تجزیه‌طلب

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگر دولت عراق تا شهریور ماه به تعهداتش در مورد گروهک‌های تروریستی در شمال عراق عمل نکند، عملیات علیه این گروهک‌ها را با شدت تکرار می‌کنیم.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امروز در همایش سالانه فرماندهان نیروی زمینی سپاه در مشهد مقدس از رشد دیپلماسی دفاعی کشور خبر داد و اظهار داشت: امروز با اکثر کشورهای همسایه ارتباط داریم و تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای متعددی امضا شده است یا در مسیر امضا قرار دارد.

 

ادامه مطلب ...

سامانه بومی نقشه الکترونیک دریایی رونمایی شد


سامانه بومی نقشه الکترونیک دریایی رونمایی شد

در مراسمی با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش از سامانه بومی‌سازی شده اطلاعات و نمایش نقشه الکترونیک دریایی «اِکدیس» رونمایی شد.

به مناسبت روز جهانی هیدروگرافی و همزمان با بیش از ۴ دهه فعالیت سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، طی مراسمی سامانه بومی‌سازی شده اطلاعات و نمایش نقشه الکترونیک دریایی «اکدیس» که توسط محققان این سازمان طراحی و ساخته شده است، رونمایی شد.امیر مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح درباره این سامانه، گفت: سامانه اکدیس (ECDIS) یک سامانه الکترونیکی ناوبری پیشرفته است که روی شناورهای نظامی و تجاری نصب می‌شود؛ این سامانه روی نمایشگر خود که در ابعاد مختلف ساخته می‌شود، نقشه‌های الکترونیکی را با اطلاعات نهفته در لایه‌های مختلف آن به نمایش می‌گذارد.وی اضافه کرد: نرم‌افزار بومی ECDIS در محیط خود با در اختیار گذاشتن اطلاعات، ابزارها و امکانات مختلف مورد نیاز ناوبری از قبیل داده‌های مکانی و حرکتی شناور خودی با اتصال به گیرنده (GPS)، داده‌های مکانی حرکتی و… شناورهای اطراف (با اتصال به گیرنده AIS) Auto Pilot، بانک اطلاعات، ابزارهای برنامه‌ریزی سفر، هشدارهای مختلف نواحی ویژه حفاظت شده (Guard Zones)، جدول جزر و مد و اطلاعات عمق، عملیات ناوبری را برای افسر ناوبری یا ناخدای شناور آسان، خوشایند و از همه مهم‌تر هوشمندانه و خودکار می‌کند.گفتنی است در این مراسم، امیر «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری حضور داشتند

طراحی و ساخت بالگرد ملی آغاز شده است



 طراحی و ساخت بالگرد ملی آغاز شده است

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: ما یک برنامه پنج ساله برای تولید بالگرد داریم که در آینده نزدیک طراحی بالگرد ملی به پایان می‌رسد و قطعات آن در حال طراحی و ساخت است.

امیر یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش در نشست خبری که صبح امروز در در ستاد فرماندهی هوانیروز برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به رژه تاریخی خلبانان هوانیروز در شهر مقابل در مقابل امام خمینی (ره)، گفت: آن اقدام یک حرکت تاریخی در میان نیروهای مسلح و نقطه عطف و تحول بود که موجب شکست توطئه‌های دشمنانی شد که به دنبال انحلال ارتش بودند.

وی ادامه داد: آن رژه هوایی و زمینی که با خواست امام راحل دو بار انجام شد، همه توطئه‌ها را خنثی کرد و این اعتماد امام خمینی (ره) به ارتش و هوانیروز موجب شد که نیروهای ارتش اعتماد به نفس پیدا کرده و جواب اعتماد امام خمینی (ره) را در مقابله با گروه‌های تروریستی و آغاز جنگ تحمیلی دهند، به شکلی که روزانه حدود ۳۰ تانک رژیم بعث توسط هوانیروز همیشه قهرمان منهدم می‌شد و اینجا بود که صدام احساس خطر کرد و گارد ریاست جمهوری را به میدان آورد.

 

ادامه مطلب ...

جزئیات حادثه تروریستی در زاهدان/ عامل انتحاری در کار نبود


جزئیات حادثه تروریستی در زاهدان/ عامل انتحاری در کار نبود

زاهدان- معاون سیاسی امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان جزئیات حمله تروریستی به کلانتری ۱۶ زاهدان را تشریح کرد.

 علیرضا مرحمتی پیش از ظهر شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار داشت: امروز صبح ساعت حدود ۷ و ربع چهار نفر افراد مسلح ناشناس به کلانتری ۱۶ زاهدان حمله کردند.وی ادامه داد: با حضور به موقع نیروهای امنیتی و انتظامی اوضاع تحت کنترل است و تا دقایقی دیگر مسئله حل می‌شود و جزئیات موضوع و نتیجه را به اطلاع مردم خواهیم رساند.معاون استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تشکر از مردم هوشیار و فهیم زاهدان که همکاری لازم را داشتند؛ افزود: تاکنون یک نفر از نیروهای انتظامی به شهادت رسیده است.مرحمتی با بیان اینکه حمله انتحاری نبوده است، گفت: تروریست‌ها از نارنجک استفاده و به کلانتری حمله کردند.وی ادامه داد: الان عوامل تروریستی داخل برجک هستند و نتوانستند داخل کلانتری شوند؛ تروریست‌ها همان ابتدای ورود در محل انتظامات زمین گیر شدند که به زودی این موضوع تمام خواهد شد.معاون سیاسی امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد که اطلاعات کامل‌تر را متعاقباً اعلام خواهد کرد

طراحی و ساخت بالگرد ملی آغاز شده است


 طراحی و ساخت بالگرد ملی آغاز شده است

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: ما یک برنامه پنج ساله برای تولید بالگرد داریم که در آینده نزدیک طراحی بالگرد ملی به پایان می‌رسد و قطعات آن در حال طراحی و ساخت است. امیر یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش در نشست خبری که صبح امروز در در ستاد فرماندهی هوانیروز برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به رژه تاریخی خلبانان هوانیروز در شهر مقابل در مقابل امام خمینی (ره)، گفت: آن اقدام یک حرکت تاریخی در میان نیروهای مسلح و نقطه عطف و تحول بود که موجب شکست توطئه‌های دشمنانی شد که به دنبال انحلال ارتش بودند.

 

ادامه مطلب ...

طبخ و توزیع ۱۰ هزار پرس غذای گرم در مناطق محروم استان تهران


طبخ و توزیع ۱۰ هزار پرس غذای گرم در مناطق محروم استان تهران

به مناسبت عید غدیر خم تعداد ۱۰ هزار پرس غذای گرم در مناطق محروم استان تهران توسط دانشگاه هوایی شهید ستاری طبخ و توزیع شد.همزمان با عید سعید غدیر خم و در راستای رزمایش کمک‌های مومنانه و مردم یاری و در یک اقدام خدا پسندانه، با حضور امیر سرتیپ دوم خلبان مروینام فرمانده دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری نیروی هوایی ارتش، تعداد ۱۰ هزار پرس غذای گرم با همکاری و کمک خیرین و دانشجویان دانشگاه شهید ستاری در این دانشگاه طبخ و در مناطق محروم و حاشیه استان تهران در میان نیازمندان و محرومین توزیع شد.

تبیین واقعه غدیر از راه‌های مبارزه با جنگ شناختی دشمن است



تبیین واقعه غدیر از راه‌های مبارزه با جنگ شناختی دشمن است

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره با اهمیت تشریح پیام واقعه غدیر گفت: تبیین، شناخت و رساندن درست پیام واقعه غدیر یکی از راه‌های مقابله با هجمه‌ها و جنگ شناختی دشمنان اسلام است.

به امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در جمع کارکنان اداره عقیدتی سیاسی نهاجا ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیرخم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: فرماندهی معظم کل قوا می‌فرمایند بزرگترین خطر برای نظام و حکومتی مثل نظام و حکومت ما که با نام اسلام به وجود آمده، این است که ما فراموش کنیم الگوی حکومت ما، امیرالمؤمنین است و همّت جمهوری اسلامی باید این باشد که خود را به آن الگویی که در غدیر معرفی شد و در دوران پنج‌ساله حکومت امیرالمؤمنین، نمونه آن نشان داده شد، نزدیک کند.

وی  

ادامه مطلب ...

نقش سازمان شانگ‌های در مقابل سیاست‌های توسعه‌طلبانه غرب


نقش سازمان شانگ‌های در مقابل سیاست‌های توسعه‌طلبانه غرب

سیاست‌های توسعه طلبانه غرب برای حفظ و احیای جهان تک قطبی و تشدید رقابت‌های جهانی با رویکردهای نظامی و امنیتی، اهمیت و حساسیت عضویت و نقش آفرینی سازمان شانگ‌های را چندین برابر کرده است.

امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در یادداشتی به‌مناسبت عضویت دائمی ایران در سازمان همکاری‌های شانگ‌های نوشت: تغییرات در عرصه تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، به خوبی گویای واقعیت‌ها و افق‌های آینده جهان در حال تغییر و نظم در حال شکل گیری است. درک این واقعیت موجب شده تا دکترین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عضویت در سازمان‌ها و نهادهای مبتنی بر چندجانبه گرایی همانند سازمان همکاری شانگ‌های مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

ادامه مطلب ...

جوانان فلسطینی در جنین بر دهان اسرائیل زدند


جوانان فلسطینی در جنین بر دهان اسرائیل زدند

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: آمریکایی‌ها در دوره جدید بعد از یازده سپتامبر که مستقیماً وارد جنگ شدند، اگر فرهنگ انقلاب اسلامی نبود جهان را می‌بلعیدند.

 سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه در آئین افتتاحیه طرح ملی «اعتلا»؛ تعالی بخشی مسئولین و استادان دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز چهار شنبه برگزار شد گفت: جنایتکاران عالم مانند آن‌ها که شهید حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند می‌خواستند بگویند زور و قدرت حاج سلیمانی به تفنگ و موشک است. اما آنچه شما باید برای جوانان تبیین کنید این است که بالاترین سلاح حاج قاسم سلیمانی منطق او بود.

 

ادامه مطلب ...

دستیار ویژه پوتین با دبیر شورای امنیت ملی دیدار کرد


دستیار ویژه پوتین با دبیر شورای امنیت ملی دیدار کرد

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری روسیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و درباره توافقات دو کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی و مالی گفتگو کرد.

 علی اکبر احمدیان در این دیدار ایگور لویتین دستیار ویژه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه به اهتمام خاص دولت سیزدهم برای توسعه روابط با همسایگان به ویژه روسیه، حمایت از ابتکارات منطقه‌ای و همکارهای دو و چندجانبه را به عنوان رویکرد مؤثر در تحقق منافع ملی دو کشور مورد تأکید قرار داد.

 

ادامه مطلب ...

نیروی زمینی ارتش به فناوری‌های روز مجهز شده است


نیروی زمینی ارتش به فناوری‌های روز مجهز شده است

فرمانده کل ارتش گفت: امروز شاهد یک نیروی زمینی جدید، پویا و پوست‌اندازی شده و مجهز به فناوری روز هستیم.

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش سراسری فرماندهان یگان‌های عمده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: بررسی اقدامات موفقیت‌آمیز و احصای نقاط قوت و برخی کاستی‌ها و راه‌های تسری و تعمیم موفقیت‌ها از ستاد تا سرپنجه‌ها از اهداف برگزاری این همایش است.

 

ادامه مطلب ...

سارقان باغ های کشاورزی میبد به دام افتادند


سارقان باغ های کشاورزی میبد به دام افتادند

یزد- فرمانده انتظامی شهرستان میبد از دستگیری سارقان حرفه‌ای باغات و اماکن خصوصی با چهار فقره سرقت، در این شهرستان خبر داد.

در پی وقوع چندین فقره سرقت از باغات و اماکن خصوصی در شهرستان میبد، موضوع در دستورکار مأموران کلانتری ۱۱ مدرس قرار گرفت.وی تصریح کرد: در اجرای این مأموریت، کارآگاهان تجسس کلانتری ۱۱ مدرس با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه جانبه موفق به شناسایی یک باند سه نفره سرقت در این شهرستان شدند.این مقام انتظامی از کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی از مخفیگاه متهمان خبر داد و اظهار داشت: این افراد در بررسی‌های به عمل آمده تاکنون به چهار فقره سرقت باغات و اماکن خصوصی در شهرستان میبد اعتراف کردند.فرمانده انتظامی شهرستان میبد با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی در حفاظت فیزیکی از باغات کشاورزی، در صورت مشاهده افراد ناشناس در حال پرسه زدن اطراف باغ‌ها، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند