یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

شعار سال ۱۴۰۰ مشخص شد / تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها


رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۰ را سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نامگذاری کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال 1400 هجری شمسی، با تبریک عید عید نوروز به هم‌میهنان بویژه خانواده‌های معظم شهیدان و جانبازان و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، و با ابراز امیدواری به کسب برکات مادی و معنوی از تقارن سال جدید با اعیاد شعبانیه و متبرک شدن سال 1400 به دو عید نیمه‌شعبان و جشن ولادت حضرت ولی‌عصر(عج)، سال جدید را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند.

 

ادامه مطلب ...

سورپرایزهای نظامی نیروهای مسلح ایران


سورپرایزهای نظامی نیروهای مسلح ایران

مهر نوشت: صنعت هوایی نیروهای مسلح در سال ۹۹ شاهد پیشرفت‌های بسیاری از جمله رونمایی از «کمان ۲۲» بعنوان اولین پهپاد پهن‌پیکر رزمی و همچنین اورهال ناوگان هوایی نهاجا و هوانیروز بود.

سال ۹۹ سال بسیار پرباری برای صنعت دفاعی کشور بوده است؛ یکی از عرصه‌هایی که در سال ۹۷ نتیجه ۴۲ سال تلاش، خودباوری و اعتماد به دانش تخصصی در آن نمود عینی پیدا کرد، عرصه هوایی و ساخت «کمان ۲۲» اولین پهپاد پهن‌پیکر رزمی کشور بود. این پهپاد، بسیار پیشرفته و در کلاس روز جهان است و موجب تعجب همگان از این پیشرفت شد.

 

ادامه مطلب ...

توپ نمادین ارتش در میدان آزادی برای سال تحویل + عکس


توپ نمادین ارتش در میدان آزادی برای سال تحویل + عکس

ارتش جمهوری اسلامی ایران لحظه سال تحویل در میدان آزادی تهران و بصورت نمادین توپ شلیک می‌کند.

 به نقل از روابط عمومی ارتش، همزمان با آغاز سال ۱۴۰۰ هجری شمسی، لشکر ۲۳ نیروی زمینی و دژبان کل ارتش در همکاری با شهرداری تهران، آیین تحویل سال جدید را با شلیک توپ به صورت نمادین و با اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و سرودهای حماسی در میدان آزادی تهران گرامی می‌دارد.

توپ نمادین ارتش در میدان آزادی برای سال تحویل + عکس


دستیابی به اهداف عالی موشکی با قدرت ادامه دارد / وضعیت منطقه به ضرر آمریکاست


دستیابی به اهداف عالی موشکی با قدرت ادامه دارد / وضعیت منطقه به ضرر آمریکاست

وزیر دفاع با بیان اینکه آشوب‌‎های منطقه‌ای با محوریت غلبه بر جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در حوزه‌های منطقه‌ای و قدرت دفاعی و موشکی همچنان درگیر خواهیم بود و نیل به اهداف عالی در این زمینه ها را با قدرت هرچه تمام تر ادامه خواهیم داد.امیر سرتیپ حاتمی در همایش مدیران ارشد وزارت دفاع که بصورت ویدئو کنفرانسی و سراسری برگزار شد با تبریک اعیاد ماه مبارک شعبان گفت: بحمد الله در سال جاری علی رغم همه ی محدودیت ها و مخاطرات، پیشرفت های قابل توجهی را در صنعت دفاعی شاهد بودیم که خداوند متعال را شاکریم

فرمانده نیروی هوایی ارتش طی دیداری روز پاسدار را به سردار حاجی زاده تبریک گفت.


دیدار فرماندهان نیروی هوایی ارتش و سپاه
 هم زمان با سالروز ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار، امیر خلبان عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش با حضور در دفتر سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران ضمن تبریک روز پاسدار در خصوص زمینه‌های تعامل و هم افزایی در راستای تقویت قدرت هوایی ایران گفتگو کرد.

بخش دیالیز بیمارستان گلستان نیروی دریایی ارتش افتتاح شد


بخش دیالیز بیمارستان گلستان نیروی دریایی ارتش افتتاح شد

فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در بیمارستان گلستان نداجا، بخش دیالیز این مرکز درمانی را با نام پیامبر اعظم(ص) افتتاح کرد.روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی صبح امروز با حضور در بیمارستان گلستان نیروی دریایی ارتش بخش دیالیز این مرکز درمانی با نام پیامبر اعظم (ص) را افتتاح کرد.

 

ادامه مطلب ...

فرمانده ارتش روز پاسدار را تبریک گفت


فرمانده ارتش روز پاسدار را تبریک گفت

سرلشکر با صدور پیامی روز پاسدار را تبریک گفت.

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران طی پیامی به سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز پاسدار را تبریک گفت.

شرایط همکاری فدراسیون نجات غریق و سازمان تربیت بدنی ارتش بررسی شد


شرایط همکاری فدراسیون نجات غریق و سازمان تربیت بدنی ارتش بررسی شد

نشست مشترک رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران (آجا) به منظور بررسی شرایط و راهکارهای همکاری دو نهاد برگزار شد. به نقل از روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی، نشست مهدی حیدری با امیر سرتیپ دوم دکتر جمشید فولادی به میزبانی فدراسیون نجات غریق و غواصی برگزار شد.

 

ادامه مطلب ...

وضعیت منع تردد های شبانه در نوروز۱۴۰۰ در تمام شهرها!




حسین قاسمی: در تشریح ادامه اجرای طرح منع تردد شبانه در ایام نوروز گفت: منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد در ایام نوروز هم برای تمامی شهرها اعمال خواهد شد.

وی افزود: به این ترتیب تفاوتی ندارد شهر در وضعیت آبی، زرد، نارنجی و یا قرمز قرار گرفته باشد طرح منع تردد شبانه در آن اعمال خواهد شد.

وی تاکید کرد: منع تردد شبانه تا ۱۵ فروردین ماه در تمام شهرها اعمال خواهد شد.

سرلشکر موسوی: مجمع فرزندان و یادگاران شهدای ارتش تشکیل شود


سرلشکر موسوی: مجمع فرزندان و یادگاران شهدای ارتش تشکیل شود

فرمانده کل ارتش با تأکید بر ضرورت تشکیل مجمع فرزندان و یادگاران شهدای ارتش گفت: این مجمع می‌تواند بستر اقدامات مؤثر و مثبت بسیاری باشد.

 به مناسبت فرارسیدن روز شهید، مهندس «مهدی اردستانی»، مهندس «علی کشوری»، مهندس «امیر قلیچ‌خانی»، «شهره شمشادیان» و «ریحانه اخلاقی» از فرزندان شهدای ارتش با امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار مهدی اردستانی گفت: فرزندان شهدا می‌توانند اتفاقات خوبی در جامعه رقم بزنند، به‌ویژه در زمینه ارتقاء روحیه ایثار و شهادت در جامعه بسیار مثمر ثمر خواهند بود.

 

ادامه مطلب ...

رونمایی از دیوارنگاره جدید مزار مطهر شهید سلیمانی / "داروی درد من شهادت است"

رونمایی از دیوارنگاره جدید مزار مطهر شهید سلیمانی / "داروی درد من شهادت است"

به مناسبت روز بزرگداشت شهدا از دیوارنگاره جدید مزار شهید سلیمانی رونمایی شد؛ تصویر دست‌نوشته‌ای از حاج قاسم که بر آن این جمله نقش بسته بود "داروی درد من شهادت است." نخستین ساعات روز جمعه سیزدهم دی ماه 98 بود که در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد‌ شهید سپهبد قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت به‌همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان به شهادت رسیدند.حادثه‌ای تلخ که آمریکا مسئولیت آن را به‌عهده گرفته و تصور می‌کرد با این اقدام خود توانسته جبهه مقاومت را در‌هم شکند غافل از اینکه است شهادت آرزوی قلبی این سردار بزرگ جهان اسلام بود؛ آرزویی که بارها آن را به زبان آورده بود، در دعای خود از خدا خواسته بود و حتی از دیگران خواسته بود که برای شهادت و پیوستن وی به یاران شهیدش دعا کنند.دشمنان حاج قاسم تصور می‌کردند که با شهادت این سردار بزرگ جریان آزادی‌خواهی و مبارزه با ظلم و تروریسم در جهان متوقف خواهد شد غافل  از اینکه سردار سلیمانی تنها یک شخص و یک سردار نظامی نبود، سردار سلیمانی یک جریان و یک تفکر ناب شیعی در جهان اسلام است که هرگز از بین نمی‌رود بلکه با شهادتش جاودانه می‌شود.حالا بیش از یک سال از شهادت حاج قاسم ما گذشته است و عصر امروز بیست و دوم اسفند ماه به مناسبت روز بزرگداشت شهدا از دیوارنگاره جدید مزار مطهر حاج قاسم رونمایی شد؛ تصویری از دست‌نوشته‌ای سردار رشید اسلام شهید سپهبد قاسم سلیمانی که جمله‌ای کوتاه اما تأثیرگذار که حکایت از آرزویی بزرگ داشت.


قالیباف: برای حل مشکلات اقتصادی نگاه سیاسی نداریم / مردم این روزها حتی پای مرغ هم نمی‌توانند بخرند

قالیباف: برای حل مشکلات اقتصادی نگاه سیاسی نداریم / مردم این روزها حتی پای مرغ هم نمی‌توانند بخرند

گروه استان‌ها- رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای حل مشکلات اقتصادی مردم نگاه سیاسی نداریم، گفت: مردم این روزها حتی پای مرغ هم نمی‌توانند بخرند.محمدباقر قالیباف ظهر امروز در یادواره شهدای عملیات‌های خیبر و بدر که در مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم در تمامی محافلی که به یاد و نام شهدا در کشور برگزار می‌شود به حق دعای خیر این شهدا ما نیز رهرو آنان و امام و ولایت باقی بمانیم.رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انقلابی بودن و انقلابی ماندن و در این مسیر برای نظام و اسلام و انقلاب نبرد کردن سخت است و چالش‌های زیادی در مسیر وجود دارد.

 

ادامه مطلب ...

انتقاد آل‌هاشم از مشکلات بازار مرغ و روغن / مخاطب ‌حل مشکلات اقتصادی رئیس جمهور و دولت است‌

انتقاد آل‌هاشم از مشکلات بازار مرغ و روغن / مخاطب ‌حل مشکلات اقتصادی رئیس جمهور و دولت است‌

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با انتقاد ‌از مشکلات بازار مرغ و روغن گفت: مخاطب ‌حل مشکلات اقتصادی رئیس جمهور و دولت است‌. حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه امروز تبریز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در روز درختکاری مبنی بر ناراحتی مردم از وضعیت نامناسب اقتصادی، اظهارداشت: بعد از هشدار مقام معظم رهبری شاهدیم که دولت و سخنگوی دولت به‌نوبت احساس نگرانی می‌کنند و به دنبال فرمایشات رهبری بایدهایی برای رفع این مشکل مطرح می‌کنند، خب این بایدها را شما خودتان باید عملی کنید. 

ادامه مطلب ...

جزئیات پیشنهاد دولت، کارفرماها و کارگران برای افزایش مزد ۱۴۰۰؛ از ۷۵۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان

جزئیات پیشنهاد دولت، کارفرماها و کارگران برای افزایش مزد 1400؛ از 750 هزار تومان تا 2 میلیون تومان

در حالی دولت خواستار افزایش حدود ۱ میلیون تومانی و کارفرماها ۷۵۰ هزار تومانی مزد ۱۴۰۰ کارگران هستند که نمایندگان کارگری در شورای عالی کاز از پیشنهاد افزایش ۱ میلیون و ۹۵۵ هزار تومانی خبر دادند.علی خدایی, نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،درباره دستمزد 1400 با بیان اینکه برخی کارفرمایان اعتقاد دارند که نباید جوابگوی گرانی و تورم باشند گفت:کارگران هم نباید جوابگو باشند, قطعاً کارگران هم نباید تاوان گرانی ها را بدهند. اما مسئله مهم این است که دایره اختیارات کارفرمایان برای گرانی و تورم چیست؟ دایره اختیارات کارگران برای تورم و گرانی چیست؟ 

ادامه مطلب ...

ایران و ۱۶ کشور دیگر ''ائتلاف حفاظت از منشور سازمان ملل'' تشکیل دادند

ایران و 16 کشور دیگر ''ائتلاف حفاظت از منشور سازمان ملل'' تشکیل دادند

۱۷ کشور عضو سازمان ملل متحد، ائتلافی با عنوان "گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد" را آغاز کردند که هدف آن اعتلای منشور و مقابله با اقدامات قهریه یکجانبه است.دولت دونالد ترامپ که از توافق‌های بین‌المللی و همچنین نهادهای سازمان ملل متحد خارج شد، شرایط را به سمتی سوق داد که اصل این مهم‌ترین نهاد بین‌المللی زیر سوال رفته بود.وضع تحریم‌های یکجانبه و اعمال فشار به کشورها با اهرم مجازات، کار را به جایی رساند که هیچ نهاد بین‌المللی برای مقابله با بحران‌ها و همچنین حفظ صلح و امنیت بین‌المللی قادر به ایفای وظیفه نبود و رفته رفته، کشورها را به سمت این کشاند که ائتلافی را برای صیانت از منشور ملل متحد تشکیل دهند. 

ادامه مطلب ...

سردار قاآنی: دیوار اطراف اسرائیل را خراب خواهیم کرد / ‌مریدان مکتب شهید سلیمانی استخوان‌های آمریکا را درهم می‌شکنند


سردار قاآنی: دیوار اطراف اسرائیل را خراب خواهیم کرد / ‌مریدان مکتب شهید سلیمانی استخوان‌های آمریکا را درهم می‌شکنند

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه هر روز نظام اسلامی به جلوتر پیش می‌رود، گفت: اسراییل امروز به دور خودش دیوار می‌کشد و مطمئن باشد که ما آن دیوار را هم خراب خواهیم کرد. سردار اسماعیل قاآنی ظهر امروز در یادواره شهدای عملیات‌های خیبر و بدر که در مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: بزرگداشت شهدای بدر و خیبر که این مراسم به یادبود آنان برگزار شده فرصتی مغتنم برای احترام و بزرگداشت شهدای والامقامی همچون شهید شوشتری نیز است که در خراسان رضوی در زمینه انقلاب پیشرو بودند.فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: خانواده شهدا نیز به اندازه خود شهدای انقلاب اسلامی در مسیر پیروزی نظام و انقلاب از جان مایه گذاشته و از همه چیز خود گذشتند.سردار قاآنی افزود: در واقع خانواده شهدا همچون همسران و مادران شهدا، بار سنگین رسالت شهدا را در زندگی ادامه دادند.فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران همچنین خاطرنشان کرد:‌ انصافاً از زمانی که دکتر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی شدند تحول عظیمی در این زمینه انجام شده است.

دریادار خانزادی: نداجا به کلکسیونی از موشک‌های هوشمند مجهز است


دریادار خانزادی: نداجا به کلکسیونی از موشک‌های هوشمند مجهز است

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی ارتش با تلاش بی وقفه کارکنان توانسته به کلکسیونی از تجهیزات از جمله انواع موشک‌های هوشمند مجهز شود. امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر و نمایشگاه دستاورد های دانشجویان این دانشگاه بازدید کرد.وی در این بازدید با تبریک عید مبعث، بیان کرد: با همت و تلاش کارکنان نیروی دریایی ارتش توانسته‌ایم به دستاوردهای پیشرفته‌ای دست پیدا کنیم و اقدامات مهمی انجام دهیم.

 

ادامه مطلب ...

سرلشکر باقری عروج سردار کوسه‌چی را تسلیت گفت



سرلشکر باقری عروج سردار کوسه‌چی را تسلیت گفت

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عروج سردار کوسه‌چی را تسلیت گفت.به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، در پی عروج سردار محمد حسن کوسه‌چی دبیر گروه ارزیابی نیروی زمینی قرارگاه مرکزی حضرت خاتم، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  پیام تسلیتی صادر کرد.

 متن این پیام بدین شرح است: 

 

ادامه مطلب ...

فرمانده سپاه درگذشت سردار کوسه‌چی را تسلیت گفت

فرمانده سپاه درگذشت سردار کوسه‌چی را تسلیت گفت

سرلشکر سلامی در پیامی درگذشت سردار سلامی را تسلیت گفت.به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، در پی درگذشت سردار محمد حسن کوسه چی دبیر گروه ارزیابی نیروی زمینی قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا(ص)، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

 

ادامه مطلب ...

روایت «امیر حیدری» از نامه نگاری رئیس ستاد ارتش آمریکا با مسئولان نظامی ایران


روایت «امیر حیدری» از نامه نگاری رئیس ستاد ارتش آمریکا با مسئولان نظامی ایران

امیری حیدری گفت: رئیس ستاد مشترک آمریکا، دوبار برای مسئولان نظامی کشور نامه نوشت و گفت ما نمی‌خواهیم کاری انجام بدهیم، چرا شما این‌قدر رزمایش انجام می‌دهید!به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان نیروی هوایی و پدافند ارتش (99/11/19) درباره برگزاری رزمایش‌های نیروهای مسلح فرمودند: «خوشبختانه در این یکی دو ماه اخیر، هم ارتش، هم سپاه، هم وزارت دفاع توانایی‌های برجسته‌ای را در برابر چشم همه قرار دادند: هم مردم خودمان این رزمایشهایی را که انجام گرفت دیدند هم دنیا دید؛ چشمهای نگران ماهواره‌ها دیدند و تحسین کردند و بعضی‌ها اظهار تعجّب کردند که واقعاً تحسین‌برانگیز هم بود؛ بخصوص در شرایط تحریم. در یک چنین محدودیّتی نیروهای مسلّح ما توانستند یک چنین کارهای بزرگی را انجام بدهند و به ظهور برسانند... نیروهای مسلّح مایه‌ی امنیّت ملّی کشور هستند و چقدر افتخارآمیز است که یک کشوری بتواند امنیّت ملّی خودش را به وسیله‌ی عناصر خودش‌، فرزندان خودش، نیروهای مسلّح خودش تأ‌مین کند و منتظر دیگران نباشد.» پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در همین رابطه گفتگویی با امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش انجام داده است.