یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

فرمانده‌ای که برای سرش ۱۰۰ میلیون تومان جایزه تعیین شده بود + عکس


جایزه ۱۰۰ میلیون تومانی برای سر این فرمانده!

  امیر سرلشکر حسنی سعدی نظرش را درباره شهید علیاری این‌گونه بیان می‌کند: «شهید علیاری، امیری سرافراز، فرمانده‌ای هوشیار، بیدار، مدیر، مدبر، دلسوز و پا در رکاب ارتش جمهوری اسلام بود و از چهره‌های درخشان و همیشه ماندگار دوران دفاع مقدس که جبهه‌های غرب، جبهه‌های جنوب و عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس رشادت‌هایش را به خاطر دارد.» ادامه مطلب ...


برچسب‌ها: اخبار روزارتشدفاع مقدسجنگ تحمیلیشهدای دفاع مقدس

انتشار نخستین تصاویر از نسخه دریایی سامانه سوم خرداد


  همزمان با سی‌ام خردادماه سالروز هدف قرار گرفتن پهپاد متجاوز آمریکایی در آب‌های جنوب کشور، تصاویر جدیدی از نسخه دریایی سامانه پدافندی سوم خرداد نیروی هوافضای سپاه برای نخستین بار منتشر شد.

بر این اساس، سامانه پدافندی سوم خرداد که به صورت محمول بر روی شناور شهید سیاوشی نیروی دریایی سپاه قرار گرفته است؛ در حین حرکت و دریانوردی این شناور در آب‌های خلیج فارس موفق می‌شود به سمت هدف خود شلیک و آن را مورد اصابت قرار دهد.


برچسب‌ها: اخبار روزسپاهسامانه سوم خردادهوافضای سپاه

وقتی اف ۱۴ ایرانی با شلیک یک موشک؛ سه میگ ۲۳ بعثی را نابود کرد + تصاویر

هنگامی که ارتش بعث عراق در آخرین روز تابستان ۵۹ به ایران اسلامی حمله کرد، متاسفانه بیشتر بخش‌های ارتش به دلیل توطئه‌های ضد انقلاب و همچنین خیانت‌های دولت موقت در آمادگی کامل قرار نداشتند، زیرا که پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرآیند‌های آمادگی نظامی و همچنین تعمیر و نگهداری تجهیزات ارتش عملا تعطیل شده بود. تنها نیروی آماده ارتش در آن روز‌ها نیروی هوایی بود که با وجود خلبانان شجاع خود علی‌رغم توطئه‌های دشمنان، مدافع خاک کشورمان بود. 

کدام خلبان ایرانی با یک موشک سه فروند جنگنده عراقی را منهدم کرد؟


 


برچسب‌ها: اخبار روزارتشدفاع مقدستامکت های نهاجامیگ 23

ذوالفقار؛ سلاح ایرانی که هر نوع گلوله‌ای را شلیک می‌کند + فیلم و تصاویر


 سلاح‌های انفرادی به خاطر تغییر تاکتیک‌هایی که در میدان نبرد رخ داده است یک نیاز همیشگی نیرو‌های زمینی بوده و به همین خاطر توسعه انواع سلاح از جمله اسلحه‌های هجومی در دستور کار طراحان جهان قرار گرفته است.

در حال حاضر تمامی نیرو‌های نظامی جهان از تاکتیک نبرد نامتقارن استفاده می‌کنند که در آن یک گروه کوچک پیاده نظام، اما تا دندان مسلح به عمق خاک دشمن نفوذ کرده و مشغول نبرد می‌شود، این راهبرد باعث زمین‌گیر شدن دشمن در خاک خودش می‌شود، 

برچسب‌ها: اخبار روزارتشتسلیحات نظامی ایراندستاوردهای دفاعیسلاح تهاجمی

شلیک موفقیت آمیز نسل جدید موشک‌های کروز برد کوتاه و بلند ارتش


شلیک موفقیت آمیز نسل جدید موشک های کروز برد کوتاه و بلند ارتش  نیروی دریایی ارتش در تمرین رزم سطحی «شهدای دریادل رمضان» صبح امروز موشک‌های کروز دریایی برد کوتاه و برد بلند تولید وزارت دفاع را در محدوده شمال اقیانوس هند و دریای عمان با موفقیت شلیک کرد.

در تمرین رزم سطحی «شهدای دریادل رمضان»، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، موشک‌های کروز دریایی برد بلند، اهداف پیش بینی شده را در فاصله دویست و هشتاد کیلومتری منهدم کردند که برد این موشک‌ها، قابل افزایش است. (ادامه مطلب ...)


برچسب‌ها: اخبار روزارتشنیروی دریایی ارتشموشک کروزاقیانوس هند

امیر صباحی‌فرد از گروه پدافند هوایی آبدانان بازدید کرد


   امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش  جمهوری اسلامی ایران با حضور در گروه پدافند هوایی شهید ملکی آبدانان از بخش‌های مختلف این گروه بازدید کرد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش همچنین از بخش‌های عملیاتی، سایت رادار، مواضع دیدبانی و فاشای این گروه پدافندی بازدید و ضمن ابراز رضایت از میزان آمادگی کارکنان و تجهیزات از آنان تشکر کرد.

#ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزارتش جمهوری اسلامی ایرانپدافند هوایی ارتشامیر صباحی فرد

مراسم تجلیل از برترین ورزشکار‌های ارتش در سال ۹۸ برگزار شد


  مراسم معرفی برترین‌های ورزشکارهای ارتش در بخش‌های ورزش همگانی و مسابقات برگزار و از امیر دریادار محمد پورکلهر معاون نیروی انسانی ارتش در بخش ورزش همگانی و امیر سرتیپ جهانشاهی در بخش مسابقات ورزشی تجلیل شدند.

همچنین در بخش مدیریت‌های برتر سازمان تربیت بدنی ارتش سرهنگ محمد خانی مدیر تربیت بدنی نیروی زمینی ارتش مقام نخست، سرهنگ خلبان حیدریان مدیر تربیت بدنی نیروی هوایی ارتش مقام دوم و سرهنگ صانعی مدیر تربیت بدنی نیروی پدافند هوایی آجا مقام سوم را کسب کردند.

در ابتدای این مراسم، امیر سرتیپ دوم جمشید فولادی رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش، گزارش مختصری از عملکرد سازمان تربیت بدنی ارتش درسال ۹۸ را ارائه کرد.

#ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزارتش_ارتش جمهوری اسلامی ایرانمسابقات ورزشی

افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های تجهیزاتی مقابله با کرونا توسط امیر جهانشاهی


  امیر سرتیپ «علی جهانشاهی» روز شنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه تجهیزات مقابله با ویروس کرونا که در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، اظهار کرد: بخشی از تجهیزات و دستاورد‌های مقابله با ویروس کرونا را در این نمایشگاه برای بازدید عموم مردم به نمایش گذاشته‌ایم.

انتهای پیام/#ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزارتش جمهوری اسلامی ایراننیروی زمینی ارتشویروس کرونانزاجا

کدام پرنده‌ها سرنوشت جنگ تحمیلی را تغییر دادند؟ تصاویر

یک روز به بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی کشور در مهر ماه ۵۹ مانده بود که به ناگاه صدای انفجار‌های مهیب در چندین نقطه مهم مانند فرودگاه‌های ۱۹ شهر کشور به گوش رسید.

کدام پرنده‌ها نتیجه جنگ تحمیلی را تعیین کردند؟

صدام با این خیال ابتدا به فرودگاه‌های ایران حمله کرد که همانند جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل، هواپیما‌های ایران را به طور کامل نابود کند تا ایران عملا نتواند از توان هوایی خود استفاده کند. مردم که همگی از صداهای انفجار وحشت کرده بودند به خیابان‌ها ریختند و با تعجب از یکدیگر درباره این صدا‌ها سوال می‌کردند، اما هیچ کدام از آن اطلاعی نداشتند.  .


برچسب‌ها: اخبار روزارتشدفاع مقدسجنگ تحمیلیهواپیماهای جنگنده

تاثیر موثر آموزش‌های اصولی در ارتقای توان رزمی


تاثیر موثر آموزش‌های اصولی در ارتقای توان رزمی  امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که پایگاه وحدتی دزفول نقش به سزایی در تربیت و پرورش خلبانان دارد، گفت: آموزش های اصولی و با برنامه ریزی صحیح، موجب ارتقای توان رزمی نیرو می شود.


برچسب‌ها: اخبار روزارتش_مردمی_انقلابیمقتدر_نیروی هواییارتش جمهوری اسلامی ایرانامیرنصیرزاده

فرمانده کل ارتش از مرکز آموزش شهدای نیروی پدافند هوایی بازدید کرد


  امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی با حضور در مرکز آموزش و میدان تیر شهدای نیروی پدافند هوایی ارتش در سمنان، از بخش های مختلف این یگان بازدید کرد.

انتهای پیام/#ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزارتش جمهوری اسلامی ایرانامیر موسوی

تفنگ تک‌تیرانداز آرش؛ تیر زهرآگین ایرانی بر پیشانی دشمنان + تصاویر


 تجهیزات انفرادی یکی از عوامل موثر در رزم زمینی در جهت ارتقای توانمندی سربازان حاضر در صحنه رزم استفاده می‌شوند.

این سلاح‌ها به قدری مهم هستند که مسئولان نظامی ارتش‌های جهان به دنبال طراحی و ساخت این گونه تسلیحات هستند. البته باید به این نکته اشاره کرد که مسئولان دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران پس از پایان جنگ تحمیلی به سراغ این موضوع رفتند تا در حوزه طراحی و ساخت انواع سلاح‌های بومی به خودکفایی کامل برسند 

 ادامه مطلب ...

#ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزارتش_دستاوردهای دفاعیتجهیزات نظامیدستاورد دفاعیتسلیحات نظامی ایران

ویدئویی پربازدید از پیش‌بینی‌های رهبر معظم انقلاب


  پس از پیروزی انقلاب در ایران و تشکیل حکومتی با محوریت جمهوری اسلامی، دشمنان این کشور که همیشه با افکار شوم و خودخواهانه‌شان قصد سوءاستفاده از منابع طبیعی و شرایط اقتصادی، جغرافیایی ایران را داشتند، به دلیل تغییر روش در اداره کشور و کوتاه کردن دست بیگانگان از امور داخلی، در مقابل اهدافشان ناکام مانده و آشکارا به دشمنی با ایران و ضربه به نظام پرداختند.

(ادامه مطلب ...)

#ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزارتشرهبر معظم انقلابمقام معظم رهبریافول آمریکا

پوستر <آزادی مجسم!> با محوریت تظاهرات ضد نژادپرستی آمریکا


  به دنبال یکی از بزرگ‌ترین اعتراضات مردمی ایالات مختلف آمریکا، رهبرمعظم جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی روز چهاردم خرداد ماه به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، به تحولات اخیر کشور آمریکا و تظاهرات ضد نژادپرستی شهروندان این کشور اشاره کردند و گفتند: «این‌که یک پلیسی با خونسردی، زانویش را بگذارد روی گردنِ یک سیاه‌پوست و نگه دارد و فشار بدهد تا جان بدهد، چیز جدیدی نیست؛ طبیعتِ آمریکایی این است؛ این کاری است که آمریکا با همه دنیا تا حالا می‌کرد».

در همین راستا خانه طراحان انقلاب اسلامی، پوستری را با عنوان «آزادی مجسم!» طراحی و در صفحات مجازی خود با کاربران به اشتراک گذاشت. در ادامه پوستر طراحی شده توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی را مشاهده می‌کنید:

پوستر «آزادی مجسم!» با محوریت تظاهرات ضد نژادپرستی آمریکا


برچسب‌ها: اخبارروزرهبر معظم انقلابجمهوری اسلامی ایرانباشگاه خبرنگاران جوان

اعتراضات در آمریکا فراتر از موضوع نژادپرستی است


اعتراضات در آمریکا فراتر از موضوع نژادپرستی است   محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنفرانس آوردگاه کرونا که عصر امروز برگزار شد، با اشاره به اقدام اخیر پلیس آمریکا نسبت به یک فرد سیاه پوست گفت:  کار اخیر پلیس آمریکا فقط موضوع گذاشته شدن پای یک پاسبان بر گردن یک فرد نیست بلکه این دورنمایی از یک نگاه و جامعه لیبرالی است.(ادامه مطلب ...)


برچسب‌ها: اخبار روزنژادپرستی در آمریکاجرج فلویدمحسن رضایی

سبک‌ترین سِلاح تک‌تیرانداز ارتش ایران کدام است؟ + فیلم و تصاویر


  یکی از تجهیزاتی که در نیرو‌های نظامی کاربرد فراوان دارد سلاح تک‌تیرانداز است که توسط ارتش‌ها و نیرو‌های پلیس به خصوص نیرو‌های ویژه مورد استفاده قرار می‌گیرد، چرا که از این طریق می‌توان هر نقشه شومی را در فواصل دورتر خنثی کرد.

زمانی که سلاح‌های تک‌تیرانداز وارد خدمت شد، اصلا تصوری مبنی بر این که چنین پیشرفتی در بین نیرو‌های عمل‌کننده داشته باشد وجود نداشت، اما این گونه تجهیزات به سرعت جایگاه خود را پیدا کردند و توانستند به سلاحی راهبردی در نبرد‌ها به خصوص نبرد‌های نامتقارن تبدیل شوند. (ادامه مطلب ...)

#ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزارتشتسلیحات نظامی ایراندستاوردهای دفاعیدستاورد دفاعی

تصویب قانون ۵ تعویض در هر بازی لیگ برتر فوتبال/ داوران پشت دروازه حذف شدند


  به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، علیرضا سهرابی (رئیس دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال) درباره نشست برگزار شده با دبیرکل فدراسیون عنوان کرد: با توجه به نشست امروز مقرر شد از تمام داوران و ناظران فعال در لیگ کشور با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی و هیئت‌های استانی تست‌های کرونا گرفته شود. در همین راستا هماهنگی‌ها و پیگیری‌های لازم در این زمینه با همکاری کمیته پزشکی فدراسیون و ایفمارک صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه بیان کرد: تیم‌ها می‌توانند در سه فرصت تعویضی از بازی مجموعا۵ تعویض را طبق اطلاعیه‌های آموزشی فیفا انجام دهند. همچنین با توجه به شرایط حال حاضر و برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا داوران پشت دروازه در مسابقات لیگ برتر را حذف کردیم.


برچسب‌ها: اخبار روزفدراسیون فوتباللیگ برتر فوتبالویروس کرونا

انتشار تصاویر انتقام سخت شهادت شهید صیاد شیرازی برای اولین بار


شهید صیاد شیرازی

  شهادت راه فرماندهان ایرانی است و تفاوت ندارد این فرمانده ها در سپاه خدمت کنند یا ارتش و شهید علی صیاد شیرازی هم یکی از این فرماندهان بزرگ نظامی است.

اکنون برای نخستین بار تصاویری از انتقام شهادت شهید صیاد شیرازی منتشر شده است که در فیلم زیر مشاهده می کنید.

 ( ادامه مطلب ...)

#ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزارتششهید شیرازیسپاه و ارتشبیست و سی

تشکر رهبر انقلاب از کارکنان نفتکش‌های اعزامی به ونزوئلا: حرکت شما جهادی بود، کشور را سرافراز کردید


رهبر انقلاب نمایه

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظّم انقلاب اسلامی در پیامی از زحمات پرسنل نفت‌کش‌های ایرانی اعزامی به ونزوئلا قدردانی کردند.

متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به همه شما عزیزان، کاپیتان و کارکنان کشتی خداقوت می‌گویم. کار بزرگی کردید. حرکت شما حرکتی جهادی بود. کشور را سرافراز کردید.
ان شاالله موفق باشید

سیدعلی خامنه ای ۹۹/۳/۱۹


برچسب‌ها: اخبارروز

سرلشکر موسوی انتصاب رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را تبریک گفت


  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی انتصاب سعید اوحدی را به سمت معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تبریک گفت.

متن پیام بدین شرح است:


برچسب‌ها: اخبار روزارتش_ارتش جمهوری اسلامی ایرانبنیاد شهیدسرلشکر موسویدفاع مقدس

ادامه مطلب