یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

اقیانوس پیمایی و دریانوردی یک فناوری ترکیبی است


اقیانوس پیمایی و دریانوردی یک فناوری ترکیبی است

وزیر علوم اقیانوس پیمایی و دریانوردی را یک فناوری ترکیبی برشمرد و گفت: اقدام ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش یک تحول جدی در کشور بوده و نیاز است دانشگاه‌های ما به این ماموریت بزرگ بپردازند.

 به نقل از وزارت علوم، دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز (یکشنبه، ۲۹ بهمن) در دومین روز از همایش ملی تبیین ابعاد و دستاوردهای ناوگروه ۸۶ نداجا که در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی، گفت: مردم ما قدردان رشادت‌ها و ایثارگری‌های شما هستند، هر زمان ما شما را در حال خدمت به مردم می‌بینیم برای شما دعا می‌کنیم چرا که شما از میهن ما دفاع می‌کنید و این وظیفه ماست که برای شما عزیزان و دلاورمردان دعا کنیم.

 

ادامه مطلب ...

سامانه‌های پدافند هوایی «آرمان» و «آذرخش» رونمایی شدند


سامانه‌های پدافند هوایی «آرمان» و «آذرخش» رونمایی شدند

در مراسمی با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سامانه‌های پیشرفته پدافند هوایی «آرمان» و «آذرخش» رونمایی شدند. در مراسمی که صبح امروز (شنبه) با حضور امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد، سامانه‌های ضد بالستیک «آرمان» و پدافند هوایی ارتفاع پست «آذرخش» رونمایی شدند.

سامانه‌های پدافند هوایی «آرمان» و «آذرخش» رونمایی شدند

 

ادامه مطلب ...

سوخوهای جدید آماده پیوستن به ارتش!/ عکس


سوخوهای جدید آماده پیوستن به ارتش!/ عکس

بازآماد یازده فروند هواپیمای شکاری و ترابری در پایگاه شهید دوران انجام شده‌است و در این میان سه فروند PC-۶، چهار فروند سوخو-۲۴ فنسر، یک فروند ایلوشین Il-۷۶ کاندید و سه فروند C-۱۳۰H هرکولس آماده پیوستن دوباره به ارتش هستند.

 

ادامه مطلب ...

صنعتگران دفاعی کشورمان به علم روز دنیا تجهیز شده‌اند


صنعتگران دفاعی کشورمان به علم روز دنیا تجهیز شده‌اند

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت:جوانان و صنعتگران دفاعی کشورمان به علم روز دنیا تجهیز شده‌اند، به طوری که تعمیر و نگهداری و اورهال همه نوع هواپیما را توسط جوانان متخصص ایرانی انجام می‌دهیم.

 امیر حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در دیدار با وابستگان نظامی کشورهای دوست مقیم در تهران که در ستاد فرماندهی نیروی هوایی برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: امروز افتخار داریم تا چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و حماسه ماندگار ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷، روز نیروی هوایی را گرامی بداریم.

 

ادامه مطلب ...

انسداد مرزی ظلم به همسایگان نیست


انسداد مرزی ظلم به همسایگان نیست

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: می‌خواهیم در مرزهایمان انسداد انجام دهیم و این کار ظلم به کشورهای همسایه نیست، چرا که در تمام کشورها متداول است .

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه نخستین آئین بزرگداشت خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و رزمندگان مدافع حرم نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران،گفت: همه کسانی که در جغرافیای مرزی با ما همسایه هستند ما به حسن همجواری همیشه احترام گذاشته و احترام می‌گذاریم و هیچ زمانی جمهوری اسلامی قصد تهدید، تعدی، تجاوز و تصرف یک وجب از خاک و سرزمین کشورهای همسایه نداشته و ندارد.

 

ادامه مطلب ...

خون شهدای غزه، کار رژیم صهیونیستی را یکسره خواهد کرد


خون شهدای غزه، کار رژیم صهیونیستی را یکسره خواهد کرد

وزیر دفاع گفت: اذهان تمام جوامع بشری در حمایت از مردم فلسطین است و خون شهدای غزه، کار رژیم صهیونیستی را یکسره خواهد کرد.

 «امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره اینکه با وجود کشتار مردم غزه و جنایت‌هایی که اسرائیل مرتکب می‌شود چرا شاهد بی‌عملی کشورهای عربی و سازمان‌های بین‌المللی هستیم، گفت: همه مردم منطقه دلشان با مردم فلسطین است، مردم جهان نیز همین طور هستند.

وی ادامه داد: اذهان تمام جوامع بشری در حمایت از مردم فلسطین است، اما به هر حال برخی از سردمداران آنها هنوز به خودشان نیامده‌اند و با توجه به آن چیزی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند، باید این کشورها هم اقدام عملی انجام دهند یعنی رژیم صهیونیستی را تحریم کنند.وزیر دفاع گفت: این وعده خداست و قطعاً محقق می‌شود و این شروع سقوط ۱۰۰ درصدی رژیم صهیونیستی است. نظام سلطه و خود آمریکا که از اسرائیل حمایت می‌کند، نمی‌داند در چه ورطه‌ای افتاده است و قطعاً در باتلاقی افتاده که نمی‌تواند بیرون بیاید. قطعاً خون این شهدا کار این رژیم را یکسره خواهد کرد

ایران آماده انجام گفت‌وگوهای مشترک دفاعی و امنیتی با عربستان است


ایران آماده انجام گفت‌وگوهای مشترک دفاعی و امنیتی با عربستان است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیدار سفیر عربستان سعودی در تهران گفت: ایران آماده انجام گفت‌وگوهای مشترک دفاعی و امنیتی با عربستان است.

، «امیر آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیدار سفیر عربستان سعودی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی به عنوان دو کشور مسلمان و دو بازیگر مهم در منطقه، در امنیت و ثبات منطقه موثرند، گفت: در چارچوب سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط و تعامل سازنده با کشورهای منطقه، مورد تاکید قرار دارد.

 

ادامه مطلب ...

شجره طیبه سپاه هر روز قوی‌تر و منسجم‌تر شده است


شجره طیبه سپاه هر روز قوی‌تر و منسجم‌تر شده است

فرمانده کل ارتش در پیامی به مناسبت سوم شعبان روز پاسدار تاکید کرد: شجره طیبه سپاه هر روز قوی‌تر و منسجم‌تر شده استئ

دشمنان استقلال و اقتدار نظام، بارها با شگردها و دروغ پراکنی‌ها، سعی در مخدوش کردن چهره سپاه داشته‌اند اما بدانند این شجره طیبه و مولود انقلاب با توکل به خدای متعال و همدلی و اتحاد ارتش و سپاه، به عنوان ید واحده، روز به روز قوی‌تر و منسجم‌تر شده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران طی پیام‌های جداگانه به سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص)، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل و فرماندهان نیروهای سپاه پاسداران، دبیر شورای عالی امنیت ملی و تعدادی از مسئولان سپاه پاسداران، سوم شعبان، روز پاسدار را تبریک گفت.

متن پیام تبریک سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

روز پاسدار که با میلاد سراسر نور حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در سوم شعبان المعظم، مزین و معین شده، مفاهیم عمیق سیره حسینی پاسداران انقلاب اسلامی را متجلی می‌سازد.

 

ادامه مطلب ...

انقلاب اسلامی بزرگترین ضربه را به هیمنه پوشالی استکبار زد


انقلاب اسلامی بزرگترین ضربه را به هیمنه پوشالی استکبار زد

قم- معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: بعد از انقلاب منافع آمریکا در منطقه نابود و بزرگترین ضربه به هیمنه پوشالی استکبار در جنوب غرب آسیا وارد شد و این ضربات همچنان ادامه دارد.

 امیر دریادار سیاری ظهر یکشنبه در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن قم در میدان آستانه با تبریک پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: نظامی وابسته در این کشور حکومت می‌کرد و هیچ اختیاری از خود نداشت.

وی بیان کرد: همه عرصه‌ها از جمله اکتشاف و استخراج و حتی فروش نفت کشور به دست بیگانگان بود و در این زمینه هیچ اختیاری نداشتیم که این دور از هویت ما بوده است.

 

ادامه مطلب ...

نامه‌ی معمر قذافی به امام خمینی در آستانه‌ی پیروزی انقلاب


نامه‌ی معمر قذافی به امام خمینی در آستانه‌ی پیروزی انقلاب

بی‌شک مسلمین جهان... انتظار و امید دارند که این انقلاب در قالب‌های غربی اعم از جمهوری و یا سلطنتی قرار نگیرد. انقلاب اسلامی ایران... به هدف‌های عالی خود نخواهند رسید جز با اعلان جمهوری اسلامی که قانون اساسی‌اش قرآن باشد که می‌تواند سرمشقی برای همه‌ی ملت‌های اسلامی باشد و حقیقت انقلابی اسلامی را آشکار نمایند.

 در آستانه‌ی پیروزی انقلاب ۵۷، معمر قذافی رئیس‌جمهور وقت لیبی طی نامه‌ای به آیت‌الله العظمی امام خمینی حمایت خود را از انقلاب ملت ایران ابراز داشت. متن این نامه که روز پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ۵۷ در صفحه‌ی ۵ روزنامه‌ی کیهان منتشر شد به این شرح بود:

پیشگاه آیت‌الله امام خمینی – تهران

بعد از سلام و تحیت هم‌اکنون که ملت ایران این پیروزی چشم‌گیر را تحقق بخشید که اسلام محرک آن است؛ اسلامی که جاودان و همیشه تحرک‌آفرین است.

اکنون که ملت ایران در سایه‌ی انقلاب ملی اسلامی که در نوع خود بی‌نظیر است از ستم و استبداد رهایی یافته و صفحه‌ی جدیدی را در تاریخ ایران گشوده است. حال برای جهانیان در شرق و غرب روشن شد که قدرت مردمی که ایمان به قرآن دارند تا چه حد است.

بی‌شک مسلمین جهان که در خوشحالی پیروزی برادران ایران شرکت دارند انتظار و امید دارند که این انقلاب در قالب‌های غربی اعم از جمهوری و یا سلطنتی قرار نگیرد.

انقلاب اسلامی ایران که به پشتیبانی ملت ایران به پیروزی رسیده است به هدف‌های عالی خود نخواهند رسید جز با اعلان جمهوری اسلامی که قانون اساسی‌اش قرآن باشد که می‌تواند سرمشقی برای همه‌ی ملت‌های اسلامی باشد و حقیقت انقلابی اسلامی را آشکار نمایند

تجدید میثاق فرماندهان نیروی هوایی ارتش با آرمان های امام راحل(ره)


تجدید میثاق فرماندهان نیروی هوایی ارتش با آرمان های امام راحل(ره)

تهران-ایرنا- جمعی از فرماندهان و مسئولان عالی رتبه نیروی هوایی ارتش صبح امروز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

 در آستانه روز تاریخی ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی ارتش و مبعث حضرت محمد مصطفی(ص) جمعی از فرماندهان و مسئولان ارشد نیروی هوایی از جمله امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد قاضی رییس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا، امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان جانشین این نیرو، امیر سرتیپ خلبان علی اکبر طالب زاده معاون هماهنگ کننده و دیگر مسئولین و فرماندهان این نیرو در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) حضور یافتند و ضمن نثار گل با آرمان های معمار کبیر انقلاب اسلامی و بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران تجدید میثاق کردند

نیروی هوایی ارتش نیرویی پیشرو، امیدبخش و مبتکر است


نیروی هوایی ارتش نیرویی پیشرو، امیدبخش و مبتکر است

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: کارکنان نیروی هوایی با اقدام شجاعانه و مجاهدانه خود در آن لحظات سرنوشت‌ساز هیمنه پوشالی طاغوت و استبداد تاریخی حاکم بر ایران را درهم شکستند.

 سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی به مناسبت ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی ارتش فرارسیدن این روز را به امیر خلبان حمید واحدی تبریک گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند امیر سرتیپ حمید واحدی
فرمانده محترم نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیات؛

 

ادامه مطلب ...

پیام سرلشکر باقری خطاب به فرمانده ارشد ارتش


پیام سرلشکر باقری خطاب به فرمانده ارشد ارتش

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نوشت: کارکنان نیروی هوایی با اقدام شجاعانه و مجاهدانه خود در آن لحظات سرنوشت‌ساز هیمنه پوشالی طاغوت و استبداد تاریخی حاکم بر ایران را درهم شکستند و با ایفای نقش و جایگاه خود به عنوان نیرویی پیشرو، امیدبخش و مبتکر ایران اسلامی اثبات کردند.

 سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی به مناسبت ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی ارتش فرارسیدن این روز را به امیر خلبان حمید واحدی تبریک گفت.

بنابر گزارش فارس، متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند امیر سرتیپ حمید واحدی
فرمانده محترم نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

 

ادامه مطلب ...

دلیل دیدار زودهنگام فرماندهان نیروی هوایی ارتش با رهبر انقلاب


دلیل دیدار زودهنگام فرماندهان نیروی هوایی ارتش با رهبر انقلاب

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: هر سال فرماندهان نیروی هوایی ارتش در روز ۱۹ بهمن ماه با رهبر انقلاب دیدار می‌کردند، اما از آنجایی که ۱۹ بهمن امسال مبعث است، این دیدار امروز انجام می‌شود.

 «امیر حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه ۱۶ بهمن ماه) و پیش از دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش با رهبر انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره)، اظهار کرد: این روز برای بنده و همکارانم در نیروی هوایی ارتش بسیار با ارزش است.

وی متذکر شد: ما هر سال برای گرامی‌داشت یاد و خاطره پیشکسوتان نیروی هوایی در سال ۱۳۵۷ و بیعت با فرماندهی معظم کل قوا، در روز ۱۹ بهمن ماه خدمت رهبر انقلاب می‌رسیدیم، اما با توجه به اینکه ۱۹ بهمن ماه امسال با مبعث پیامبر اکرم (ص) مقارن شده است، این دیدار امروز انجام می‌شود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه این دیدار با سال‌های گذشته تفاوت دارد، گفت: هم اکنون تعداد زیادی از همکارانم از نیروی هوایی و پدافند هوایی در حسینیه امام خمینی (ره) حضور دارند و هزاران نفر دیگر از همکاران ما نیز به صورت برخط در پایگاه‌های مختلف کشور این دیدار را به طور مستقیم ملاحظه خواهند کرد

یک فرمانده ارتش ایران درگذشت

امیر سرتیپ‌ دوم غضنفر آذرفر، فرمانده اسبق لشکر ۶۴ ارومیه و فاتح عملیات «کربلای ۷ » در سن ۸۴ سالگی درگذشت.

امیر سرتیپ دوم «غضنفر آذرفر» یکی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران است که سال ۱۳۱۸ در روستای «مغانک» واقع در جنوب شهرستان «الیگودرز» در استان «لرستان» متولد شد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان، در سال ۱۳۳۶ وارد دانشکده افسری شد و در طول تحصیل به زبان‌های انگلیسی و عربی تسلط پیدا کرد. آذرفر در دوره‌های آموزش تکمیلی ارتش، دوره مقدماتی، دوره هوابرد، رنجری و همچنین دوره جنگ‌های ویژه (کلاه‌سبزهای ایران) در شمار دانشجویان عالی قرار داشت و دوره‌های تکاوری، هوابرد و جنگ‌های ویژه شامل جنگ‌های نامنظم، عملیات ویژه گریز، فرار و جنگ‌های روانی، دوره‌های جنگ در کوهستان شامل‌زیست در کوهستان‌های بلند و برف‌گیر، اسکی نظامی، بهمن‌شناسی و رزم در برف را با موفقیت طی کرد.

آیین دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه پدافند هوایی برگزار شد


آیین دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه پدافند هوایی برگزار شد

آیین هفتمین دوره دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه پدافند هوایی خاتم‍الانبیا(ص) صبح امروز با حضور امیر سرتیپ صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش برگزار شد.

 امیر علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در آئین هفتمین دوره دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) این نیرو، ضمن گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: تبیین دستاوردهای نظامی دفاع مقدس برای نسل جوان و انقلابی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

 

ادامه مطلب ...

مشارکت حداکثری در انتخابات عامل اقتدار کشور است


مشارکت حداکثری در انتخابات عامل اقتدار کشور است

فرمانده کل ارتش گفت: پیام حضور مردم در راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن و هم در پای صندوق‌های انتخابات، اقتدار، زندگی، آرمان‌خواهی، استقلال و ایستادن ملت پای عزت و استقلال کشور است.

 امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش در حاشیه یادواره شهدای نیروی دریایی ارتش که صبح امروز (شنبه) در سالن میثاق ارتش برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امنیت و اقتدار ایران به برکت خون مطهر شهداست.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه عزت، استقلال، اقتدار و بزرگی ایران اسلامی را مدیون مجاهدت‌های شهدا هستیم، افزود: ما باید یاد شهدا را زنده نگه داریم تا خداوند متعال عنایتی کند که نام ما هم در این راه در فهرست شهدا نوشته شود.

 

ادامه مطلب ...

گفتمان «مقاومت اسلامی» به کابوس آمریکا تبدیل شده است


گفتمان «مقاومت اسلامی» به کابوس آمریکا تبدیل شده است

ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: مقاومت اسلامی به‌عنوان یک معجزه فرا تحلیلی و گفتمان این معجزه به کابوس آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت ۱۲ بهمن و آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی منتشر شد. متن بیانیه به شرح زیر است:

جاءَ الحَقُّ وَ زَهَقَ الباطِلُ إنَّ الباطِلَ کانَ زَهُوقاً / حقّ آمد و باطل نابود شد. یقیناً باطل نابود شدنی است / اسرا، آیه ۸۱

 

ادامه مطلب ...

سفر ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش نمایش اقتدار ایران در جهان بود


سفر ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش نمایش اقتدار ایران در جهان بود

کرمانشاه- فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: سفر ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش نمایش اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی ایران در جهان بود.

 امیر دریادار شهرام ایرانی ظهر چهارشنبه با حضور در همایش «اقتدار ۳۶۰ در چهل و پنجمین فجر انقلاب» به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در منویات خود فرمودند: «منافع دریا مال همه است و امکانات این دریای پربرکت متعلق به این ملت‌ها است و چگونه می‌توان از این برکات به نفع منافع ملی استفاده کرد و کشور را از آن بهره مند کرد».

 

ادامه مطلب ...

عکسی از رهبر انقلاب بر سر مزار مستشار شهید شده سپاه در حملات اخیر اسرائیل به سوریه


عکسی از رهبر انقلاب بر سر مزار مستشار شهید شده سپاه در حملات اخیر اسرائیل به سوریه

حضرت آیت الله خامنه ای بر مزار شهید محمدامین صمدی مستشار پاسداری که در حمله اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه به شهادت رسید،فاتحه‌ای قرائت کردند.

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نخستین ساعات صبح امروز چهارشنبه یازدهم بهمن‌ماه، در آستانه ایام‌الله دهه فجر و چهل‌وپنجمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در مرقد حضرت امام خمینی رضوان اللّه علیه حاضر شدند و با قرائت نماز و قرآن، یاد و خاطره امام عظیم‌الشأن ملت ایران را گرامی داشتند.آنگونه که تسنیم روایت کرده، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس در گلزار شهیدان سرافراز حضور یافتند و به ارواح مطهر مدافعان اسلام و ایران ادای احترام کردند