یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

جنگنده کوثر در حال تجهیز به سلاح‌های روز دنیاست


جنگنده کوثر در حال تجهیز به سلاح‌های روز دنیاست

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح از طراحی و تولید یک رادار خاص برای جنگنده کوثر خبر داد.

 امیر خواجه‌فرد رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، اظهار داشت: ما در این چهل سال یک فرایند پیچیده‌ای را سپری کرده‌ایم و در این مدت هیچ پرنده‌ای در زمینه گلوگاهی فنآوری زمین‌گیر نبوده و تمام پرنده‌ها تعمیر و اورهال شده‌اند.

 

ادامه مطلب ...

در عرصه‌های دفاعی به موفقیت‌های تعیین‌کننده‌ای دست یافته‌ایم


در عرصه‌های دفاعی به موفقیت‌های تعیین‌کننده‌ای دست یافته‌ایم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح در زمینه‌های مختلف دفاعی با دستیابی به دانش، فناوری و سامانه‌های پیشرفته و سطح بالا به موفقیت‌های تصمیم‌ساز و تعیین‌کننده‌ای دست یافته‌اند.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی خطاب به امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فرارسیدن روز ۳۱ مردادماه «روز صنعت دفاعی» را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند امیر سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی
وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیات؛

 

ادامه مطلب ...

شهید سلیمانی الگوی برجسته رفتار انسانی در خارج از مرزها بود


شهید سلیمانی الگوی برجسته رفتار انسانی در خارج از مرزها بود

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: شهید سلیمانی شخص نبود بلکه یک مکتب و یک مسیر نورانی بود که دشمنان نمی‌توانستند او را تحمل کنند.

سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی در بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولین سپاه با اشاره به ویژگی‌های این نهاد انقلابی در دفاع از مظلومان و محرومان عالم عنوان کرد: آنهایی که به فکر مظلومان هستند در اوج معنویت قرار دارند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چنین ویژگی دارد.

 

ادامه مطلب ...

جاسوس‌هایی از فرانسه، سوئد و انگلیس در اختیار داریم


جاسوس‌هایی از فرانسه، سوئد و انگلیس در اختیار داریم

وزیر اطلاعات گفت: امروز قدرت دستگاه‌های اطلاعاتی کشور به نحوی است که جاسوس‌هایی از فرانسه، سوئد، انگلیس و کشورهای متعدد دیگری را در اختیار دارند.

 حجت الاسلام سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات در بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم و مدافعان امنیت و شهدای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سخنان فرمانده معظم کل قوا و مقام معظم رهبری در مورد سپاه مایه افتخار است و عنوان بزرگ‌ترین سازمان ضد تروریستی جهان، ویژگی جدیدی است که رهبر عزیزمان به سپاهی که همه جانبه جذاب و در مسیر پیشرفت نقش موفقی دارد، اضافه فرمودند.

 

ادامه مطلب ...

قوی‌تر شدن یک الزام حیاتی و راهبردی است


قوی‌تر شدن یک الزام حیاتی و راهبردی است

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه قوی‌تر شدن یک الزام حیاتی و راهبردی است، گفت: یکی از مهم‌ترین الزامات قوی‌تر شدن نظام اسلامی، داشتن نیروهای مسلح قوی، آماده، پا در رکاب است.

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به پیشینه فعالیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از همان روز اول پیروزی انقلاب، تعابیر امامین انقلاب در مورد این نهاد ارزشمند، همواره باعث شادی دل و شیرینی کام دوستداران سپاه و انقلاب و ناراحتی و خشم دشمنان بوده است. این شیرین کامی را به شما و همه دوستداران انقلاب تبریک عرض می‌کنم.فرمانده کل ارتش اظهار داشت: دنیای در حال گذار از پیچ تاریخی، در وضعیت تلاطم و انتظار برای استقرار نظمی جدید قرار دارد. بعد از رد نظریه نظام تک قطبی به سرکردگی آمریکا و تردید در نظام چندقطبی، آخرین نظریه‌ها درباره آینده نظام بین‌الملل، ناظر بر شکل‌گیری نظام دو – چندقطبی است؛ منظور از نظام دو – چندقطبی وجود دو قطب بزرگ ایدئولوژیک که ساختار دوقطبی اسلام – استکبار را شکل می‌دهند و چند قطب قدرت سیاسی، اقتصادی، فناوری و غیره، در نظام بین‌الملل آینده است.

ناو نیروی دریایی هندوستان در بندرعباس پهلو گرفت


ناو نیروی دریایی هندوستان در بندرعباس پهلو گرفت

بندرعباس - ناو رزمی تریکند نیروی دریایی کشور هندوستان، با استقبال رسمی فرماندهان منطقه یکم امامت ارتش، در بندرعباس پهلو گرفت.

به نقل از روابط عمومی منطقه یکم نداجا، در مراسم استقبال از ناو رزمی تریکند نیروی دریایی کشور هندوستان، که با حضور فرماندهان منطقه یکم امامت و وابسته نظامی هندوستان در کشورمان برگزار شد.امیر دریادار دوم فرهاد فتاحی جانشین منطقه یکم امامت، ضمن خوش آمدگویی و ابراز خرسندی از حضور ناو رزمی نیروی دریایی کشور هندوستان در بندرعباس، این روابط را ضامن ارتقا مراودات و همکاری‌های نظامی و آموزشی بین دو نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و هندوستان دانست و گفت: امروز افتخار داریم پذیرای یک فروند واحد نظامی از ناوگان غرب نیروی دریایی کشور هندوستان در منطقه یکم امامت نداجا باشیم.جانشین منطقه یکم امامت افزود: اینگونه بازدیدهای بندری در بین نیروهای دریایی متداول است و همواره باعث ارتقا سطح تعاملات نظامی بین کشورها و آشنایی با فرهنگ کشور میزبان می‌شود.دریادار دوم فتاحی، ملاقات با مقامات لشکری در سطح استان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در راستای تبادل تجربیات نظامی، بازدید میان میان واحدهای شناور نظامی ۲ نیروی دریایی ایران و هندوستان و بازدید از سطح بندرعباس را از برنامه‌های اقامت ناو رزمی تریکند توصیف کرد و گفت: در پایان چهار روز اقامت ناو تریکند در بندرعباس، شناورهای نظامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و این شناور رزمی هندی با انجام تمرینات رزمی در دریا، به تبادل تجربیات نظامی و عملیاتی می‌پردازند.

سرلشکر موسوی: آزادگان نماد حقانیت ملت ایران در مقابل استکبارند


سرلشکر موسوی: آزادگان نماد حقانیت ملت ایران در مقابل استکبارند

فرمانده کل ارتش در پیامی تأکید کرد: آزادگان یادآور حماسه‌های بی‌بدیل رزمندگان جبهه حق و نماد حقانیت امتی به بزرگی نام ایران در مقابل ظلم و ستم استکبار هستند. سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران طی پیامی، ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۲۶ مرداد، سالروز بازگشت غرورآفرین آزادگان غیور و سرافراز ایران سربلند اسلامی و روز شادی ملت عزیز از بازگشت جلوه‌های صبر و استقامت به مام میهن است.

 

ادامه مطلب ...

زیاده‌خواهی غرب عامل جنگ اوکراین است


 زیاده‌خواهی غرب عامل جنگ اوکراین است

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در کنفرانس امنیتی مسکو گفت:‌ زیاده‌خواهی غرب عامل جنگ اوکراین است.

امیر عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در همایش امنیتی مسکو، در این همایش به سخنرانی پرداخت و بر ضرورت مقابله با یک‌جانبه‌گرایی آمریکا تاکید کرد.

متن سخنرانی وی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضور حضار گرامی و مقامات محترم عالیجنابان، خانم‌ها و آقایان در یازدهمین اجلاس کنفرانس امنیتی مسکو سلام عرض می‌کنم و ابتدا مایل هستم از ژنرال شایکو به خاطر دعوتشان به این کنفرانس قدردانی نمایم.

جناب آقای رئیس خانم‌ها و آقایان

موضوعات و محورهایی که در سالهای اخیر برای این کنفرانس در نظر گرفته شده انتخاب‌های هوشمندانه‌ای بوده و به جرات می‌توان تغییرات در نظم جهانی را به عنوان مهم‌ترین موضوع امنیت جهانی نامید.

 

ادامه مطلب ...

دشمنان ایران اسلامی به دنبال تأثیرگذاری بر ذهن و ادراک مردم هستند


دشمنان ایران اسلامی به دنبال تأثیرگذاری بر ذهن و ادراک مردم هستند

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش گفت: دشمنان بر اساس برنامه‌ریزی‌های خود در جنگ‌های ادراکی امروزی به دنبال تأثیرگذاری بر ذهن و ادراک مردم از طریق فضای مجازی هستند.

امیر خلبان علی‌اکبر طالب‌زاده معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش در مراسم اختتامیه دوره بصیرت ویژه کارکنان و همسران کارکنان نهاجا که صبح امروز (سه‌شنبه) در تهران برگزار شد، با اشاره به دوران دفاع مقدس اظهار داشت: ما ۸ سال درگیر جنگ تحمیلی بودیم و ملت ایران بسیج شدند و جنگ را اداره کردند.

 

ادامه مطلب ...

حادثه تروریستی شاهچراغ سندی دیگر بر مظلومیت ملت ایران


حادثه تروریستی شاهچراغ سندی دیگر بر مظلومیت ملت ایران

حادثه شاه‌چراغ ادامه جنگ ترکیبی اتاق‌های فکر دشمن با نقاب داعش است تا با ایجاد ناامیدی در مردم، انتخابات سال جاری و شیرینی رکورد شکنی در مرحله پیش ثبت نام متقاضیان را بی‌اهمیت کنند.

 گروه سیاست؛ رامین عبدالله‌شاهی: یک جنایت تروریستی در شاه‌چراغ بار دیگر کام ملت را تلخ کرد. هنوز اخبار رکوردشکنی داوطلبان متقاضی در انتخابات مجلس دوازدهم تمام نشده بود که یک حادثه تروریستی از نوع داعشی و در حرم شاه‌چراغ شیراز، کشور را تحت شعاع خود قرار داد. در واقع حادثه شاه‌چراغ ادامه جنگ ترکیبی اتاق‌های فکر دشمنان با نقاب داعش و برای ایجاد ناامیدی در مردم است. آنها به دنبال آن هستند تا انتخابات سال جاری و شیرینی رکورد شکنی در مرحله پیش ثبت نام متقاضیان را بی‌اهمیت کنند.

 

ادامه مطلب ...

در ماهیت تروریستی بودن حادثه شاه چراغ هیچ تردیدی وجود نداردچ


در ماهیت تروریستی بودن حادثه شاه چراغ هیچ تردیدی وجود ندارد

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، گفت: فرد تروریست یک عنصر اِنغِماسی بود یعنی صرفاً انتحاری نیست بلکه یک فرد ورزیده است که برای کشتن و گرفتن تلفات به محل اعزام می‌شود.

سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در گفتگو با خبرنگار مهر با تسلیت حادثه تروریستی حرم شاه چراغ و شهادت عده‌ای از هم‌وطنانمان در این حادثه اظهار داشت: آنچه مسلم است اصل این اقدام تروریستی است و دلیل آن نیز این است که دقیقاً مشابه تروری است که سال گذشته در همین حرم مطهر رخ داده بود و گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته بود. آن بار نیز حتی اگر داعش مسئولیت آن را به عهده نمی‌گرفت نوع اقدام نشان می‌داد که این حرکت یک حرکت تروریستی است.

 

ادامه مطلب ...

مشمولان دارای ۳ فرزند و بیشتر از خدمت سربازی معاف می‌شوند


مشمولان دارای ۳ فرزند و بیشتر از خدمت سربازی معاف می‌شوند

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: کمیسیون مصوب کرد که مشمولان دارای ۳ فرزند و بیشتر و مشمولان بالای ۳۵ سال دارای دو فرزند از خدمت سربازی معاف شوند.

با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در حوزه دفاعی، بیان کرد: پیرو مصوبه کمیسیون تلفیق، ستاد کل نیروهای مسلح موظف است به منظور تحکیم، دفاع از استقلال، تمامیت ارضی کشور، استفاده بهینه از ظرفیت‌های ملی و ایجاد انگیزه لازم برای جوانان در انجام خدمت وظیفه و رشد تعالی و توانمندسازی و افزایش مهارت‌های آنها نسبت به تدوین ساز و کار بهینه‌سازی و استحکام بخشی نظام خدمت وظیفه عمومی اصلاح مقررات ذی‌ربط از جمله کاهش مدت خدمت وظیفه عمومی، کاهش نیاز به سرباز از طریق جایگزینی سایر عضویت‌ها، کاهش نیاز به خدمت پیوسته سربازان و پاره وقت نمودن خدمت سربازی برای بخشی از مشاغل سربازی به همراه الزامات آن اعم از فرهنگ سازی اقدام و به تصویب فرمانده معظم کل قوا برساند.

وی تاکید کرد: همچنین کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه مصوب کرد که در طول سال‌های اجرای برنامه مشمولان دارای ۳ فرزند و بیشتر و مشمولان بالای ۳۵ سال دارای دو فرزند از خدمت سربازی معاف شوند.

 

ادامه مطلب ...

انهدام شبکه بهاییان مخل بازار دارو/۴۰ داروخانه و انبار توقیف شدند


انهدام شبکه بهاییان مخل بازار دارو/۴۰ داروخانه و انبار توقیف شدند

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شبکه‌ گسترده‌ خانواده‌ بهاییِ اخلالگر در موضوع دارو کشف و اعضای آن بازداشت شدند.

 وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ شبکه گسترده خانواده بهاییِ اخلالگر در موضوع دارو کشف و اعضای آن بازداشت شدند.

باسمه تعالی

به‌دنبال وصول گزارش‌هایی پیرامون بروز اختلالات مرموزی در عرضه برخی داروهای حیاتیِ بیماران و تشدید ناموجه این اختلالات در مقاطع خاص (همچون دوره‌ی فراگیری ویروس کرونا در کشور)، این وزارت‌خانه بررسی و ریشه‌یابی مسئله را در دستور کار خود قرار داد.

 

ادامه مطلب ...

ایجاد رویکردی نوین در طراحی و تولید سامانه‌های پدافندی


ایجاد رویکردی نوین در طراحی و تولید سامانه‌های پدافندی

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه رویکردهای نوینی در تولید سامانه‌های پدافندی به‌وجود آمده است، گفت: به میزانی از بازدارندگی رسیده‌ایم که دشمنان جرأت نگاه چپ به کشورمان ندارند.

امیر علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در آئین تکریم فارغ‌التحصیلان دانشگاه عالی دفاع ملی، دافوس و دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) با اشاره به اهمیت مأموریت و وظایف این نیرو در دفاع از کشور، اظهار داشت: آمادگی‌های خود را برای مقابله با انواع تهدیدات به طور دائم ارتقا می‌دهیم.

 

ادامه مطلب ...

فرمانده نیروی هوایی ارتش روز خبرنگار را تبریک گفت



فرمانده نیروی هوایی ارتش روز خبرنگار را تبریک گفت

فرمانده نیروی هوایی ارتش طی پیامی ۱۷ مرداد و فرار رسیدن روز خبرنگار را تبریک گفت.

امیر حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، به مناسبت ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی، طی پیامی، روز خبرنگار را به همه تلاشگران عرصه رسانه و خبر تبریک گفت.

متن پیام بدین شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم
نون والقلم و ما یسطرون

روز خبرنگار یادآور قلمداران و قلندران آزاده‌ای است که طریقت حقیقت را به پای جان می‌پیمایند و از سنگر رسانه در برابر امواج دروغ‌ها و سیاهنمایی‌ها دفاع کرده و مسئولانه دل در گرو پاسداشت حقیقت نهاده‌اند.

زنان و مردانی که دست به قبضه قلم برده و در جبهه جوانمردی، حکایتشان روایت فتح است، مدافعان جبهه حقیقت و آزادگی که هرگز حرمت حروف را به قیمت زر و زور نمی‌فروشند، بلکه از قلم تیغی ساخته‌اند تا ریشه جهالت و ضلالت را از بن درآورند.

ضمن تبریک این روز خجسته، و نثار درود به ارواح مطهر خبرنگاران شهید، از همراهی و همدلی یکدله خبرنگارانی که به انعکاس رشادت‌ها و مجاهدت‌های رادمردان آسمانی نیروی هوایی همت گماشتند، صمیمانه سپاسگزاری نموده و از درگاه خداوند متعال پویایی اندیشه و کامروایی شأن را خواهانم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش
سرتیپ خلبان 

عنایت فرمانده معظم کل قوا به ناوگروه ۸۶ موجب ارتقای روحیه ارتش شد



عنایت فرمانده معظم کل قوا به ناوگروه ۸۶ موجب ارتقای روحیه ارتش شد

فرمانده کل ارتش گفت: لطف و عنایت ویژه فرمانده معظم کل قوا در دیدار با خانواده‌ها و کارکنان ناوگروه ۸۶ نداجا موجب ارتقای روحیه رزم کارکنان ارتش شد.

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع خانواده‌ها و کارکنان ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش گفت: از خشنودی و ابراز لطف ویژه فرمانده معظم کل قوا بسیار مسروریم و تکلیفی سنگین‌تر را بر دوش خود احساس می‌کنیم. ملت بزرگ و قهرمان ایران اسلامی به وجودتان افتخار می‌کند.

 

ادامه مطلب ...

می‌خواستند با تطهیر پهلوی به تمامیت ارضی کشور خدشه وارد کنند


می‌خواستند با تطهیر پهلوی به تمامیت ارضی کشور خدشه وارد کنند

مشاور فرمانده کل قوا با اشاره به تلاش‌های رسانه‌های غربی برای تطهیر دشمنان ایران، گفت: دشمنان می‌خواستند با تطهیر خاندان پهلوی، تجزیه‌طلبان و منافقین، آن را خدشه‌دار کنند.

 امیر حاتمی مشاور فرمانده کل قوا در امور ارتش صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۷ مردادماه) در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: در ابتدا باید صمیمانه از همه دوستان خبرنگار که در این عرصه تلاش می‌کنند، سپاسگزاری و تقدیر کنم.

وی افزود: باید در اینجا به همه شهدای عرصه رسانه عرض سلام و ارادت داشته باشم و از آن‌ها بخواهیم تا برای رفع مشکلات کشورمان دعا کنند.

 

ادامه مطلب ...

عاشورا پیام‌آور آزادگی و ایستادگی در برابر ظلم است



عاشورا پیام‌آور آزادگی و ایستادگی در برابر ظلم است

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه فرهنگ عاشورا، فرهنگ آزادگی و ایستادگی در برابر ظلم است، گفت: دشمنان تمامی توان خود را به کار بسته‌اند تا این فرهنگ را از بین ببرند.

 امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در جمع فرماندهان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ارتش با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت امام حسین (ع)، اظهار داشت: فرهنگ عاشورا، فرهنگ آزادگی، ایثار، فرهنگ زیر بار ظلم نرفتن، فرهنگ جلوگیری از انحراف دین، فرهنگ حفظ ارزش‌ها و ده‌ها مورد دیگر از سایر ارزش‌هاست.

 

ادامه مطلب ...

عاشورا پیام‌آور آزادگی و ایستادگی در برابر ظلم است



عاشورا پیام‌آور آزادگی و ایستادگی در برابر ظلم است

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه فرهنگ عاشورا، فرهنگ آزادگی و ایستادگی در برابر ظلم است، گفت: دشمنان تمامی توان خود را به کار بسته‌اند تا این فرهنگ را از بین ببرند.

 امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در جمع فرماندهان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ارتش با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت امام حسین (ع)، اظهار داشت: فرهنگ عاشورا، فرهنگ آزادگی، ایثار، فرهنگ زیر بار ظلم نرفتن، فرهنگ جلوگیری از انحراف دین، فرهنگ حفظ ارزش‌ها و ده‌ها مورد دیگر از سایر ارزش‌هاست.

 

ادامه مطلب ...

مأموریت ناوگروه ۸۶ پیام‌آور تحریم‌ناپذیری ایران است



مأموریت ناوگروه ۸۶ پیام‌آور تحریم‌ناپذیری ایران است

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت:‌ مأموریت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش حاوی پیام انزواگریزی و تحریم‌ناپذیری ایران و معرفی کشورمان به‌عنوان قدرتی مستقل است.

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، امروز در مراسم دیدار فرمانده، کارکنان و خانواده‌های ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مأموریت ناوگروه ۸۶ اقدامی تاریخی و مرهون باور جوانان به توان داخلی، دیپلماسی فعال و بهره‌مندی از انواع سامانه‌ها و تجهیزات پیشرفته بومی است.دریادار ایرانی اضافه کرد: این مأموریت به افزایش عمق راهبردی، معرفی ایران به‌عنوان قدرت مستقل و تقویت بانک اطلاعات دریایی منجر شده و حاوی پیام انزواگریزی و تحریم‌ناپذیری کشورمان است.همچنین امیر دریادار دوم «فرهاد فتاحی» فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش نیز به بیان گزارشی از مأموریت سفر به دور کره زمین پرداخت.

همسر یکی از نیروهای ناوگروه ۸۶ نیز در این دیدار، دلنوشته‌ای از دلتنگی، صبر و احساس افتخار خانواده‌های ناوگروه در طول مدت مأموریت بیان کرد