یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

حضور جدی‌تر ایران در اقیانوس‌ها با قدرت ادامه خواهد داشت


حضور جدی‌تر ایران در اقیانوس‌ها با قدرت ادامه خواهد داشت

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ایران برای حضور جدی تر و پررنگ‌تر در اقیانوس‌ها گام بزرگی را آغاز کرده که با قدرت ادامه خواهد داشت.

 سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم استقبال رسمی از ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش که صبح امروز در منطقه یکم امامت نیروی دریایی در بندرعباس برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره اهمیت این مأموریت اظهار داشت: خدمت همه هم‌رزمانم در نیروی دریایی ارتش و نام گروه ۸۶ عرض تبریک و خدا قوت دارم که در این روز عزیز و روز میلاد با سعادت حضرت معصومه سلام الله علیها و در آستانه سوم خرداد به میهن اسلامی مان بازگشتند و مورد استقبال خانواده‌ها و همه ملت ایران قرار گرفتند.

 

ادامه مطلب ...

عبور از تنگه هرمز توسط فرماندهان کشورهای بیگانه شبیه یک تئاتر بود


عبور از تنگه هرمز توسط فرماندهان کشورهای بیگانه شبیه یک تئاتر بود

بندرعباس - رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به انتشار تصویری از حضور فرماندهانی از انگلیس، آمریکا و فرانسه در حال عبور از تنگه هرمز گفت: این اقدام یک حرکت نمایشی و تئاتر بود.

 سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، ظهر یکشنبه در حاشیه مراسم استقبال رسمی از ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش که در منطقه یکم امامت نیروی دریایی در بندرعباس برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار تصویری از حضور فرماندهانی از انگلیس، آمریکا و فرانسه در حال عبور از تنگه هرمز و طرح مطالبی علیه ایران گفت: این حرکت، یک حرکت نمایشی بود که سه نفر سوار یک ناو بشوند و در دریا حرکت کنند و اعلام کنند که امنیت تنگه هرمز را بر عهده دارند. این شبیه یک نمایش و تئاتر است و آنچه واقعیت دارد این است که جمهوری اسلامی ایران و کشورهای جنوبی خلیج فارس با همدیگر در حال همکاری و تعامل هستند و توانایی بالایی برای تأمین امنیت منطقه دارند.

 

ادامه مطلب ...

مسیر اقتدار دریایی مهمترین عامل قدرت کشور ماست


مسیر اقتدار دریایی مهمترین عامل قدرت کشور ماست

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مسیر اقتدار دریایی مهمترین عامل قدرت کشور ماست و کشور ما برای اینکه یک قدرت دریایی بزرگ باشد چیزی کم ندارد.

سر لشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ۲ در آئین استقبال از ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعزامی به دور دنیا که صبح امروز در منطقه یکم دریایی برگزار شد، گفت: نیروی دریایی کار بزرگ و نشدنی را انجام داد و موجب سربلندی مردم و کشورمان شد.

وی ضمن تبریک تولد حضرت معصومه (س) و روز دختر و تبریک روز سوم خرداد فتح خرمشهر، افزود: بندر بزرگ ساحلی ما در بندر عباس شاهد این افتخار بزرگ است و براستی می‌توان گفت بندر عباس پایتخت دومی برای کشورمان ایران است

 

ادامه مطلب ...

ناوگروه ۸۶ نداجا به بندر جاسک رسید

ناوگروه ۸۶ نداجا به بندر جاسک رسید

انبوهی از شناورهای ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فراجا و شناورهای بسیج دریایی و لنج‌های مردمی در محدوده بندر جاسک به استقبال ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش آمدند.

 به نقل از روابط عمومی ارتش، ناوگروه ۸۶ نداجا که از روز ۲۷ اردیبهشت‌ماه پس از بیش از ۶۰ هزار کیلومتر دریانوردی و دور زدن کره زمین وارد آب‌های سرزمینی کشورمان شده است، در محدوده آب‌های بندر جاسک در دریای عمان مورد استقبال انبوهی از شناورهای ایرانی قرار گرفت.انواع یگان‌های شناور از ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فراجا، یگان‌های بسیج دریایی و لنج‌ها و شناورهای مردمی در این مراسم با عبور از کنار ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوبندر مکران به دریادلان ایرانی که پس از ۸ ماه دریانوردی در حال مراجعت به کشور هستند، خوش‌آمد گفتند.ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش که از ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۱ به مأموریت دریانوردی دور کره زمین اعزام شده است، از ۲۷ اردیبهشت‌ماه وارد آب‌های سرزمینی کشورمان شده و در حال ادامه مسیر به سمت بندرعباس برای پهلوگیری است

ائتلاف بین ایران، چین و روسیه بیانگر یک نظم جدید جهانی است


ائتلاف بین ایران، چین و روسیه بیانگر یک نظم جدید جهانی است

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برگزاری رزمایش‌ها و مراودات بین المللی و همچنین ائتلاف بین ایران، چین و روسیه بیانگر یک نظم جدید جهانی است.

دریاسالار نیکولای یومنوف فرمانده نیروی دریایی روسیه با امیر نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار امیر نصیرزاده با ابراز خوشحالی از این دیدار سطح روابط دو کشور بسیار خوب ارزیابی کرده و گفت: طی سال‌های اخیر روابط بین ایران و روسیه هم در سطح دوجانبه هم در سطح بین‌المللی رشد خوبی داشته است و دیدار مقامات عالیرتبه دو کشور بیانگر این امر است.

 

ادامه مطلب ...

برنامه‌های موشکی و فضایی باید طبق برنامه و بدون وقفه پیش برود


برنامه‌های موشکی و فضایی باید طبق برنامه و بدون وقفه پیش برود

وزیر دفاع گفت: مدیریت نوین بومی و جهادی وزارت دفاع باید استمرار یابد و برنامه‌های موشکی و فضایی باید طبق برنامه زمان بندی شده و بدون وقفه پیش برود.

 امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیدار با رئیس، معاونان و رؤسای گروه‌های سازمان هوافضای وزارت دفاع با بیان اینکه همه موفقیت‌ها مرهون عنایت الهی است و این جز با اخلاص و تلاش برای کسب رضایت الهی اتفاق نمی‌افتد، اظهار داشت: کلید موفقیت در کنار علم و دانش، معنویت و توکل بر خدا و توسل به حضرات معصومین علیهم السلام است.

امیر آشتیانی با اشاره به روند رو به پیشرفت دستاوردهای این سازمان گفت: برنامه‌های پیش بینی شده فضایی و موشکی در سال ۱۴۰۲ نشان از جهش بزرگ سازمان هوا و فضا دارد و بیانگر حرکت این سازمان به شرایط مطلوب‌تر و آینده درخشان‌تر دارد. برنامه‌های موشکی و فضایی باید طبق برنامه زمان بندی شده و بدون وقفه پیش برود.

 

ادامه مطلب ...

کارکنان روابط عمومی نیروهای مسلح مشاور امین فرماندهان هستند


کارکنان روابط عمومی نیروهای مسلح مشاور امین فرماندهان هستند

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: کارکنان روابط عمومی نیروهای مسلح با رصد دقیق تحولات جامعه به‌عنوان مشاوری امین و پل ارتباطی بین جامعه و سازمان، فرماندهان و مسئولان را یاری می‌دهند.

امیر حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش به مناسبت ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی در دیدار با کارکنان روابط عمومی این نیرو، ضمن تبریک این روز به تلاشگران عرصه رسانه، با بیان اینکه روابط عمومی چشم بینای هر سازمانی است، اظهار داشت: کارکنان روابط عمومی با رصد دقیق تحولات جامعه به‌عنوان مشاوری امین در حوزه رسانه فرماندهان را یاری می‌دهند تا بهترین عملکرد را در معرفی و انتشار اخبار عملکرد و توانمندی‌های نیرو در رسانه‌ها و فضای مجازی داشته باشند.

 

ادامه مطلب ...

دشمن تلاش می‌کند مثلث ایران، چین و روسیه را درگیر کند


دشمن تلاش می‌کند مثلث ایران، چین و روسیه را درگیر کند

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن تلاش می‌کند تا مثلث ایران چین و روسیه را درگیر کند که ما نتوانیم همکاری‌های لازم را داشته باشیم.

دریاسالار نیکولای یومنوف فرمانده نیروی دریایی روسیه با دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ستاد این نیرو دیدار کرد.

دریادار ایرانی در این دیدار، ضمن خیرمقدم، از همکاری‌های نیروی دریایی روسیه در اجرای مسابقات ارتش‌های جهان و اجرای رزمایش مشترک ایران چین و روسیه قدردانی کرد.

 

ادامه مطلب ...

غول‌های دریایی ایران در حیاط خلوت آمریکا


غول‌های دریایی ایران در حیاط خلوت آمریکا

ناوگروه ۸۶ نداجا درحالی مأموریتش را پس از طی هزاران کیلومتر دریانوردی به پایان می‌برد که کارشناسان آمریکایی مدعی بودند ایران از نظر فنی هرگز توان انجام چنین مأموریتی را ندارد.

 گروه سیاست - هادی رضایی؛ صبح روز گذشته (جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه) امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری به تشریح مأموریت ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران که پس از حدود ۷ ماه دریانوردی و با عبور از دریاها و تنگه‌ها مختلف و گذر از سه اقیانوس هند، اطلس و اقیانوس آرام با دستی پر و کسب یک افتخار تاریخی برای نیروهای مسلح کشورمان در حال بازگشت به میهن اسلامی است پرداخت تا پیام آور افتخاری دیگر برای ملت شریف ایران باشد.

غول‌های دریایی ایران در حیاط خلوت آمریکا

 

ادامه مطلب ...

امیر سرلشکر موسوی:تعالی ارتش مرهون زحمات معلمان و استادان است


امیر سرلشکر موسوی:تعالی ارتش مرهون زحمات معلمان و استادان است

 

فرمانده کل ارتش گفت: تعالی ارتش و آنچه که به عنوان سرمایه و ارزش اعم از ایمان، انضباط و آموزش در اختیار داریم مرهون زحمات استادان بوده و ما قدردان زحمات عزیزان هستیم.
 امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در آیین تجلیل از استادان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش که صبح امروز (دوشنبه) در این دانشگاه برگزار شد، درباره نقش استادان حوزه دفاعی در دستیابی به دستاوردهای  دفاعی و ارتقای توان  رزمی ارتش گفت: آنچه در ارتش طرح‌ریزی و اجرا می‌کنیم، از آموزش‌های فراگرفته ما از استادان و معلمان است.
  
ادامه مطلب ...

امیر حیدری: آماده همکاری با نیروی زمینی ارتش عمان هستیم


امیر حیدری: آماده همکاری با نیروی زمینی ارتش عمان هستیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش از آمادگی کامل این نیرو برای همکاری با نیروی زمینی ارتش عمان در حوزه‌های مختلف خبر داد.

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران که به‌عنوان هیأت همراه با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به کشور عمان سفر کرده بود، صبح امروز با فرمانده نیروی زمینی این کشور دیدار کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران در این دیدار ضمن تأکید بر ضرورت افزایش تعاملات نیروهای مسلح دو کشور، مشترکات دینی، فرهنگی و تاریخی دو کشور و همکاری‌های فی‌مابین را ممتاز ارزیابی کرد.

 

ادامه مطلب ...

ملت‌های منطقه براختلافات تصنعی و عوامل واگرایی غلبه می‌کنند


ملت‌های منطقه براختلافات تصنعی و عوامل واگرایی غلبه می‌کنند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: زمینه‌های قطعی و وسیع همگرایی در ملت‌های منطقه وجود دارد و آن‌ها دیر یا زود بر اختلافات تصنعی و عوامل واگرایی غلبه پیدا خواهند کرد.

سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که در صدر یک هیأت عالی‌رتبه نظامی به عمان سفر کرده بود، در جمع اساتید و فرماندهان دانشگاه علوم راهبردی و دفاعی عمان به ایراد سخنرانی پرداخت.

سرلشکر باقری در ابتدای سخنان خود ضمن تشکر از رئیس دانشگاه علوم راهبردی و دفاعی عمان با اشاره به شکل‌گیری نظم نوین جهانی بیان کرد: امروزه بسیاری از اندیشمندان تائید می‌کنند که جهان به سمت استقرار یک نظم جدید در حال حرکت است. پس از فروپاشی اتحاد شوروی آمریکا مدعی نظم تک قطبی شد و برای استقرار آن تلاش زیادی کرد که موفق هم نشد.

 

ادامه مطلب ...

امیر دریادار سیاری:اقتصاد آبی و دریامحور موجب رشد و توسعه کشور خواهد شد


امیر دریادار سیاری:اقتصاد آبی و دریامحور موجب رشد و توسعه کشور خواهد شد

 

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: اقتصاد آبی و دریامحور فراگیر است و موجب رشد و توسعه کشور شده و زندگی همه را بهبود میبخشد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش  جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز (یکشنبه) به مناسبت دهم اردیبهشت ماه، روز ملی خلیج فارس در نشست تخصصی «تاب آوری خلیج فارس در پرتو تحولات جهان جدید» در دانشگاه شیراز، با اشاره به کلام نورانی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرمودند: ما باید از دریا حداکثر استفاده را بکنیم، گفت: ما باید باور کنیم که ایران اسلامی یک کشور دریایی است. دریای خزر در شمال و خلیج همیشه فارس و دریای عمان در جنوب کشور با ظرفیتهای زیادی که در خود دارند در پیشرفت کشور بسیار موثرند و متاسفانه ما تاکنون نتوانستهایم از این ظرفیتها بهرهبرداری مناسبی داشته باشیم.
 
ادامه مطلب ...

موازنه قدرت درحال تغییر از غرب به شرق است


موازنه قدرت درحال تغییر از غرب به شرق است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز نشانه‌های جدیدی از تغییر موازنه قدرت از غرب به شرق دیده می‌شود و باید تاکید کرد که آینده متعلق به منطقه ما و آسیاست.

 سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که روز گذشته در صدر یک هیأت عالی رتبه نظامی به عمان سفر کرده است، پیش از ظهر امروز دوشنبه با دریاسالار عبدالله بن خمیس الرئیسی رئیس ستادکل نیروهای مسلح این کشور دیدار کرد.

 

ادامه مطلب ...

تفاهمنامه همکاری بین وزارت دفاع و وزارت آموزش و پرورش


تفاهمنامه همکاری بین وزارت دفاع و وزارت آموزش و پرورش

تفاهمنامه همکاری بین وزارت دفاع و وزارت آموزش و پرورش اجرایی شد.

 پنجره واحد خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش با حضور رئیس‌جمهوری، دریادار رستگاری نماینده وزارت دفاع و سرپرست وزارت آموزش و پرورش رونمایی شد.

ایجاد و راه‌اندازی این درگاه در چارچوب تفاهم‌نامه سال ۱۴۰۱ بین وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، با همکاری مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات به عنوان نماینده وزارت آموزش و پرورش و شرکت ایزایران به عنوان نماینده رسمی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام شده است.

 

ادامه مطلب ...

لبیک کاربران عرب به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره لزوم خروج آمریکایی‌ها از عراق


کاربران عرب شبکه‌های ارتباط اجتماعی به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس جمهوری عراق با معظم له با هشتگ #ولا_امریکی_واحد(یک آمریکایی هم زیاد است) لبیک گفته و بر ضرورت مقاومت برای بیرون راندن آمریکایی‌ها از عراق تا آخرین نفر آنها تاکید کردند.

 

 حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر شنبه نهم اردیبهشت در دیدار عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق با  ایشان فرمودند: آمریکایی‌ها با هیچکس دوستی ندارند و حتی به دوستان اروپایی خود هم وفادار نیستند و حتی حضور یک آمریکایی هم در عراق زیاد است.

 

ادامه مطلب ...

به مناسبت روز ملی خلیج فارس؛امیر دریادار سیاری در دانشگاه شیراز سخنرانی می کند



به مناسبت دهم اردیبهشت‌ماه، روز ملی خلیج فارس، امیر دریادار سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه شیراز سخنرانی خواهد کرد.

نشست تخصصی «تاب آوری خلیج فارس در پرتو تحولات جهان جدید» صبح امروز به مناسبت دهم اردیبهشت ماه، روز ملی خلیج فارس در دانشگاه شیراز آغاز شده و امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش نیز در این نشست با موضوع «نقش توسعه سواحل مکران و اقتصاد دریاپایه در تاب‌آوری خلیج فارس» به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت

با حضور مقامات لشکری و کشوری انجام شد؛رونمایی از سردیس ۸ شهید ارتش


با حضور مقامات لشکری و کشوری انجام شد؛رونمایی از سردیس ۸ شهید ارتش

 

آیین رونمایی از سردیس هشت شهید ارتش،  امروز شنبه با حضور مسئولان لشکری و کشوری در ستاد ارتش برگزار شد.
 آیین رونمایی از سردیس هشت شهید ارتش، با حضور مقامات لشکری و کشوری ظهر امروز (شنبه) در ستاد فرماندهی ارتش برگزار شد.
در این آیین، امیر سرتیپ «محمد محمودی» معاون اجرایی ارتش، امیر سرتیپ دوم «محمدرضا فولادی» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش، «حسین نظری» معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، «رضا صیادی» مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران و برخی مقامات حضور داشتند.
 
ادامه مطلب ...

هادی حجازی‌فر: دیگر با پول دولتی کار دفاع‌مقدسی نمی‌سازم

بازیگر شناخته‌شده سینما و تلویزیون می‌گوید: صداوسیما باید یک‌سری آزادی عمل و فکر بدهد؛ حق مخاطب است بهترین کارها را از تلویزیون ببیند، در واقع مدیران تلویزیون باید بپذیرند در دسترس بودن و تماشای رایگان بدین معنا نیست آنتن‌مان را با هرچیزی پُر کنیم.

 هادی حجازی‌فر بازیگر و فیلم‌ساز ایرانی است. او دانش‌آموخته رشته کارشناسی نمایش عروسکی از پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران و ورودی سال 1377 این دانشگاه است. او بازیگری را در دوره دانشجویی با بازی در مزرعه پدری سال 1383 آغاز کرد و در دهه بعد نقش اصلی فیلم‌های محمدحسین مهدویان، ایستاده در غبار، ماجرای نیمروز، لاتاری و ماجرای نیمروز؛ رد خون را ایفا کرد.

 

ادامه مطلب ...

مراسم تشییع پیکر شهید جانی بِت اوشانا برگزار شد


 
 
پیکر پاک شهید جانی بِت اوشانا فقی بکلو، سرباز تیپ ۵۵ هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز تشییع شد.
 پیکر پاک شهید جانی بِت اوشانا فقی بکلو، سرباز تیپ ۵۵ هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران و از شهدای گرانقدر اقلیت‌های مذهبی ظهر امروز پس از نماز جمعه تهران تشییع شد.
بر اساس این گزارش، شهید جانی بِت اوشانا فقی بکلو، سرباز تیپ ۵۵ هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران و از شهدای گرانقدر اقلیت‌های مذهبی بود که برای حفظ تمامیت ارضی و جلوگیری از دست‌درازی به آب و خاک ایران اسلامی، در عملیات بدر (۱۳۶۳) به درجه رفیع شهادت رسید و عنوان «شهید وطن» به او تعلق گرفت.
 
ادامه مطلب ...