یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

خلبانان برتر ایران در دفاع مقدس چه افرادی بودند؟

دفاع مقدس عرصه بروز و ظهور استعداد‌ جوانان ایرانی است که با دست خالی در مقابل رژیم بعثی عراق که ۴۳ کشور جهان از آن حمایت می‌کردند، ایستادند؛

خلبانان برتر ایران در دفاع مقدس چه افرادی بودند؟

این جوانان که همه از نخبگان نظامی دنیا محسوب می‌شوند توانستند عملیات‌های بسیاری را طراحی و اجرا کنند که تا آن زمان شاید نظیر آن در دنیا وجود نداشت. این نوابغ و نخبگان نه تنها با این عملیات‌ها توانستند دشمن بعثی را مجبور به پذیرش شکست کنند، بلکه کارشناسان نظامی جهان را هم به حیرت واداشتند. یکی از این گروه‌ها خلبانان بودند که برخی چهره‌های آن‌ها را می‌شناسیم و برخی دیگر نیز ناشناخته مانده اند؛ پس لازم است با آن ها بیشتر آشنا شویم.

#ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزارتش_دفاع مقدسجنگ تحمیلیارتش جمهوری اسلامی ایراننیروی هوایی

پیشکسوتان جهاد و شهادت را سرمایه عظیم و سد مستحکم در برابر توطئه جبهه دشمن

سرلشکر باقری: ایثارگران سد توطئه دشمن در" تحریف" تاریخ دفاع مقدس هستند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی پیشکسوتان جهاد و شهادت را سرمایه عظیم و سد مستحکم در برابر توطئه جبهه دشمن در" تحریف" تاریخ و کم اثر نمودن فرهنگ دفاع مقدس بر شمرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خطاب به شرکت‌کنندگان در گردهمایی پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس استان مرکزی که هم‌ اکنون در حال برگزاری پیامی صادر کرد.

متن این پیام به این شرح است؛


بسم الله الرحمن الرحیم
خداوند منان را سپاس که در فضای گام دوم انقلاب شکوهمند اسلامی ، در آستانه سالروز آغاز جنگ تحمیلی استکبار جهانی و چهل سالگی  دفاع مقدس،  دل های پاک و قلب های مالامال از عشق به آرمان امام راحل (ره) و حرکت های خودجوش برآمده از نور ایمان ، شوق و اشتیاق سرشار از معنویت ، یاد و نام بلند آوازه و نورانی شهیدان گرانقدر را تکریم می‌دارند و عظمت جایگاه آنان را در یادها ماندگار می سازند.

درود الهی بر شما همراهان و رهروان قافله سرافراز شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس و مدافعین حرم ،پیشکسوتان حماسه‌ساز استان مرکزی در لشکر علی بن ابیطالب (ع)،لشکر 71 حضرت روح الله و لشکر مهندسی رزمی 42 قدر که پس از سال‌ها مجاهدت و خدمت صادقانه و فداکارانه، همچنان در زمره وارثان رسالت و حاملان امانت شهیدان هستید و به مصداق " فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر" با ایمان راسخ ، بصیرت نافذ و ذخیره معنوی برگرفته از انس  با شهدا ؛در میدان ها و عرصه‌های گوناگون انقلاب اسلامی متعهد و عامل به  ادامه خط سرخ شهادت هستید .

بی شک در شرایط خطیر و پر مسئولیت کنونی که شما پیشکسوتان جهاد و شهادت و پرچمداران مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در صف  قدم دفاع از آرمان های انقلاب ، پیشبرد اهداف نظام و سنگرهای خدمت به مردم می درخشید، سرمایه عظیم و سد مستحکم در برابر توطئه جبهه دشمن در" تحریف" تاریخ و کم اثر نمودن فرهنگ دفاع مقدس  به شمار رفته و اجازه نخواهید داد مشعل پرفروغ هدایت نسل های آینده  این سرزمین به سوی  دروازه‌های تمدن نوین اسلامی، به خاموشی گراید.

با قدردانی صمیمانه از همت و کوشش خالصانه دست اندرکاران این گردهمایی باشکوه و ارزشمند ، موفقیت و سربلندی یکایک پیشکسوتان دفاع مقدس در استان شهید پرور و ولایت مدار مرکزی در تحقق آرمان شهدا ، تحت عنایات حضرت بقیه الله (عج)و پیروی از منویات و رهنمودهای حکیمانه مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی ) ، از ذات اقدس کبریایی  مسئلت می جویم.

سرلشکر  پاسدار محمدعلی باقری
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

خاطره فرمانده نیروی هوایی ارتش از شب شهادت سپهبد سلیمانی

 

خاطره فرمانده نیروی هوایی ارتش از شب شهادت سپهبد سلیمانی

امیر نصیرزاده گفت: در شب شهادت حاج قاسم سلیمانی ما تا لحظه جنگ پیش رفتیم و دو پایگاه‌ ما در جنوب پرواز انجام دادند و جوانان نیروی هوایی تقاضای انجام خدمت و ماموریت می‌کردند.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از مستند «نبردهای فانتوم» که در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، طی سخنانی ضمن تشکر از سازندگان این مستند و سازمان هنری اوج برای تهیه این مستند، با اشاره به اقدامات نیروی هوایی ارتش قبل و حین دفاع مقدس اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی توطئه‌های متعددی توسط دشمن طرح‌ریزی شد تا انقلاب اسلامی را در نطفه خفه کرده و اجازه رشد به انقلاب ندهند تا به موقعیتی که الان داریم، برسد.

وی افزود: نیروی هوایی در برطرف کردن برخی از این توطئه‌ها مشارکت داشت و هواپیماهای فانتوم در خنثی کردن آن موثر بود. مثلا در غائله کردستان نیروی هوایی نقش موثری داشت و شهید محمد نوژه از پایگاه هوایی همدان با زبان روزه به شهادت رسید

ارتش به عنوان پرچمدار فداکاری

انتخاب ارتش به عنوان پرچمدار فداکاری، افتخارآمیز است

قرمانده کل ارتش گفت: انتخاب ارتش به عنوان پرچمدار فداکاری، در کشوری که خود مجموعه‌ای از جلوه‌های فداکاری است بسیار افتخارآمیز است

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین اختتامیه هجدهمین دوره رزم مقدماتی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش که صبح امروز در مرکز آموزش جوادالائمه نیروی زمینی برگزار شد گفت: در آستانه هفته دفاع مقدس قرار داریم به ارواح طیبه همه شهدای این دوران درود می فرستیم و برای جانبازان آرزوی شفای عاجل داریم و قدردان همه آزادگان و ایثارگران هستیم.

 

ادامه مطلب ...

علمای کشورهای اسلامی در برابر جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی بایستند


حجت الاسلام شیرازی: علمای کشورهای اسلامی در برابر جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی بایستند

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل بدون همراهی احمق‌های جاهل و نفهم، قادر به انجام ظلم نیستند، گفت: اگر علما و فرهیختگان کشورهای اسلامی در برابر این جنایت‌ها نایستند، معلوم نیست چه بر سر دیگر کشورهای اسلامی خواهد آمد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم ، حجت الاسلام علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در بیانیه‌ای عادی سازی روابط بحرین و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. 

ادامه مطلب ...

سرلشکر باقری در پیامی درگذشت آیت الله صانعی را تسلیت گفت.

سردار باقری درگذشت آیت الله صانعی را تسلیت گفت

سرلشکر باقری در پیامی درگذشت آیت الله صانعی را تسلیت گفت.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پیامی درگذشت آیت‌الله شیخ یوسف صانعی را تسلیت گف

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون 

درگذشت عالم بزرگوار آیت الله حاج شیخ  یوسف صانعی از شاگردان و یاران وفادار حضرت امام خمینی(ره) در دوران نهضت اسلامی را که پس از پیروزی انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دستگاه قضا عهده دار نقش ها و مناصب مهم و مختلف از جمله دادستان کل کشور بودند، به بیت مکرم، شاگردان و علاقه‌مندان وی تسلیت عرض می نمایم.

از درگاه حضرت سبحان، علو درجات و رحمت و رضوان الهی و همجواری آن فقیه فقید با علما، صلحا و شهدا و برای خاندان ارجمند و مصیبت دیدگان معزز صبر و شکیبایی طلب می کنم.

سرلشکر  پاسدار محمد باقری

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

دو برابر شدن برد موشک کروز زیرسطحی

دریادار خانزادی: برد موشک کروز "جاسک 2 " دو برابر شد/ ورود پهپادهای جدید به سازمان نیروهای مسلح

فرمانده نیروی دریایی ارتش از دو برابر شدن برد موشک کروز زیرسطحی جاسک ۲ خبر داد.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از  روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در برنامه نگاه یک سیما در خصوص بازتاب رزمایش ذوالفقار 99 اظهار داشت: همان‌طور که در روز‌های گذشته شاهد بودیم در رسانه‌ها به‌ویژه رسانه‌های غربی هیاهوی زیادی درباره رزمایش به پا شد

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: در رزم هوایی هر کس زودتر ببیند،

امیر نصیرزاده: در حوزه تسلیحات دورایستا مدعی هستیم/ جنگنده کوثر ارتقا می یابد

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: در رزم هوایی هر کس زودتر ببیند، دورتر بزند و دقیق‌تر بزند، برنده است و ما در هر سه این‌ها مدعی هستیم و همه این‌ها عملیاتی شده است.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش با حضور در برنامه نگاه یک سیما، در خصوص ویژگی‌های رزمایش ذوالفقار 99 اظهار داشت: این رزمایش مشترک انجام شد و رزمایش مشترک سطوح مختلفی دارد.

 

ادامه مطلب ...

سرلشکر موسوی: تجهیزات بومی با موفقیت در رزمایش ذوالفقار ۹۹ آزمایش شد

 

سرلشکر موسوی: تجهیزات بومی با موفقیت در رزمایش ذوالفقار 99 آزمایش شد

فرمانده کل ارتش گفت: در این رزمایش موفق شدیم انواع تسلیحات و تجهیزات مهم و استراتژیک شامل زیردریایی ها، پهپادها و موشک های ایرانی را در یک تمرین و عرصه واقعی نبرد با موفقیت به ورطه آزمایش بیاوریم.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم ، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان رزمایش مشترک ذوالفقار 99 ارتش که از پنجشنبه هفته گذشته در منطقه جنوب کشور از شرق تنگه هرمز تا شمال اقیانوس هند آغاز شده است، گفت: آنچه شاهد بودیم یک رزم مشترک نیروهای چهارگانه ارتش و قرارگاه پدافند هوایی بود که الحمدلله با هماهنگی بسیار خوبی تقریباً به تمام اهداف از پیش تعیین شده خود رسید.

شلیک موشک کروز از زیردریایی غدیر در رزمایش ذوالفقار99

 

ادامه مطلب ...

رزمایش بزرگ مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش با برگزاری رژه شناورهای سطحی و زیر سطحی به کار خود پایان داد.

رزمایش ذوالفقار 99 ارتش پایان یافت

رزمایش بزرگ مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش با برگزاری رژه شناورهای سطحی و زیر سطحی به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم،‌ رزمایش بزرگ مشترک ذوالفقار 99 ارتش با برگزاری رژه شناورهای سطحی و زیر سطحی به کار خود پایان داد.

مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار 99 ارتش از فردا آغاز می‌شود

امیر سیاری: مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار 99 ارتش از فردا آغاز می‌شود/ حضور زیردریایی فاتح و پهپاد سیمرغ برای اولین‌بار

امیر دریادار سیاری گفت: مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش جمهوری اسلامی ایران از فردا آغاز می‌شود و به‌مدت سه روز ادامه دارد.

ارتش سرباز وطن 

آغاز رزمایش بزرگ ارتش از فردا در جنوب کشور

مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار 99 ارتش از فردا آغاز می‌شود

امیر سیاری: مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار 99 ارتش از فردا آغاز می‌شود/ حضور زیردریایی فاتح و پهپاد سیمرغ برای اولین‌بار

امیر دریادار سیاری گفت: مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش جمهوری اسلامی ایران از فردا آغاز می‌شود و به‌مدت سه روز ادامه دارد.

ارتش سرباز وطن 

آغاز رزمایش بزرگ ارتش از فردا در جنوب کشور

نمایشگاه نهضت قطعه سازی وزارت دفاع

رونمایی از قطعات گلوگاهی خودروسازی توسط وزارت دفاع

همزمان با بازدید مدیرعامل ایران‌خودرو از نمایشگاه قطعه سازی وزارت دفاع از چند قطعه گلوگاهی صنعت خودرو رونمایی شد.

به گزارش گروه‌ دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، همزمان با بازدید مدیر عامل ایران خودرو از نمایشگاه نهضت قطعه سازی وزارت دفاع چند قطعه گلوگاهی خودرو اعم از ACU، توربوشارژ، ایربگ و باتری های  ویژه خودروهای عمومی و تاکسی و مناطق گرمسیری ساخت متخصصان صنعت دفاعی وزارت دفاع رونمایی شد.

 

ادامه مطلب ...

وزرای دفاع ایران و هند در دیدار با یکدیگر بر گسترش همکاری ها تاکید کردند

وزیر دفاع هند با امیر حاتمی دیدار کرد

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع؛"راج نات سینک" وزیر دفاع هند در مسیر سفر به مسکو با امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار موضوعات منطقه ای، دو جانبه و بین المللی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

تولید بیش از ۳۸ هزار قطعه نظامی توسط وزارت دفاع

امیر حاتمی خبر داد: تولید بیش از 38 هزار قطعه نظامی توسط وزارت دفاع

وزیر دفاع از تولید بیش از ۳۸ هزار قطعه نظامی توسط وزارت دفاع خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز، در حاشیه افتتاح نمایشگاه نهضت قطعه سازی وزارت دفاع طی سخنانی اظهار داشت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های زیادی برای ضربه زدن به ایران انجام می‌دهند که یکی از آنها تلاش برای غیر فعال کردن کارخانه‌های ایران است.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد:  آنها تلاش می‌کنند با نفروختن قطعات مختلف این کار را انجام دهند. یکی از کارهایی که در کشور به جد دنبال شده تامین قطعات برای صنایع مختلف کشور است که وزارت دفاع به دلیل آنکه زودتر از بقیه مورد تحریم واقع شد، در این حوزه پیش قراول است.

وی افزود: امروز به لطف خدا بیش از 38 هزار قطعه را تولید می‌کنیم که در این نمایشگاه 3 هزار قطعه را به نمایش گذاشته‌ایم. فقط در حوزه مواد فلزی و غیر فلزی ما نیازمند بیش از 4 هزار نوع ماده بودیم که برای یکسال بیش از 200 میلیون دلار صرفه جویی ارزی با ساخت این مواد صورت گرفته است. 

امیر حاتمی تصریح کرد: در این نمایشگاه می‌خواهیم بگوییم که نهضت قطعه سازی در نیروهای مسلح نمود عینی دارد. در این نمایشگاه همچنین یک گیربکس دریایی برای استفاده در انواع شناورها نیز رونمایی شد که ما را یک گام به اهدافمان نزدیک تر می‌کند. 

موشک های کروز عمود پرتاب برد بلند در ناوشکن های ارتش

امیر رستگاری: به‌کارگیری موشک‌های کروز "عمود پرتاب" با برد بلند در ناوشکن‌های ارتش/ الحاق هواناو پیروزان تا پایان سال

امیر رستگاری از بکارگیری موشک های کروز عمود پرتاب برد بلند در ناوشکن های ارتش خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، دریادار امیر رستگاری مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در حاشیه افتتاح نمایشگاه نهضت قطعه سازی وزارت دفاع و در جمع خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت پروژه های این سازمان شامل ناوشکن دنا، زیردریایی بعثت و هواناو پیروزان، اظهار داشت: ناوشکن دنا را ان شاءالله در همین سال تحویل نیروی دریایی ارتش جمهوری خواهیم داد. کار ساخت زیردریایی بعثت نیز آغاز شده است.

وی افزود: ساخت اولین زیردریایی در دنیا معمولا حدود 15 سال طول می‌کشد؛ اما با توجه به تجربیاتی که در ساخت زیردریایی های فاتح و غدیر به دست آورده ایم، تلاش می کنیم این زمان را کاهش دهیم.

دریادر رستگاری درباره هواناو پیروزان نیز با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال این هواناو را تحویل نیروی دریایی ارتش دهیم، خاطرنشان کرد: این هواناو از سرعت بسیار زیادی برخوردار است و با توجه به تسلیحاتی که برای آن در نظر گرفته شده است، یک هواناو تهاجمی است و با توجه به مواد خوب به کار رفته در ساخت آن از قابلیت رادارگریزی  بالایی برخوردار است. این هواناو همچنین توانایی جابجایی نیرو و تجهیزات و ورود به دریا از هر نقطه سواحل کشور را دارد.

مدیرعامل سازمان صنایع دریایی درباره ویژگی پرتابگرهای عمودی موشک که قرار است بر روی ناوشکن های نیروی دریایی ارتش نصب شود، عنوان کرد: این پرتابگرها برای شلیک موشک های کروز سطحی برد بلند خواهد بود.

وی درباره حجم مراودات و روابط دفاعی ایران پس از لغو تحریم‌های تسلیحاتی، گفت: ما این ظرفیت را داریم که طی یک سال بالغ بر چند میلیارد دلار صادرات تجهیزات نظامی در همه حوزه ها و برخی حوزه های غیرنظامی داشته باشیم.

رونمایی از گیربکس دریایی بومی در نمایشگاه قطعه‌سازی وزارت دفاع

  •  
رونمایی از گیربکس دریایی بومی در نمایشگاه قطعه‌سازی وزارت دفاع

گیربکس دریایی ساخت صنعتگران کشورمان، درحاشیه نمایشگاه قطعه سازی وزارت دفاع رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز و درحاشیه نمایشگاه قطعه سازی وزارت دفاع گیربکس دریایی بومی رونمایی شد. 

امیر سرتیپ حاتمی در آیین رونمایی از این دستاورد ارزشمند اظهار داشت: در سال مزین به شعار" جهش تولید" و با عنایت به تأکیدات مقام معظم رهبری( مدظله العالی) مبنی بر حرکت شتابنده در راستای بومی سازی  محصولات دفاعی و نظر به نقش کلیدی سامانه های قوای محرکه در تولید شناورهای نظامی و غیرنظامی تندرو، سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در راه دستیابی به خود کفایی در طراحی و تولید این زنجیره مهم و حیاتی و رفع گلوگاه های سامانه قوای محرکه شناور، موفق به بومی سازی گیربکس دریایی با قدرت 1650 اسب بخار  شد. 

 

ادامه مطلب ...

بازدید سرلشکر موسوی از اردوگاه رزم مقدماتی دانشجویان افسری ارتش


بازدید سرلشکر موسوی از اردوگاه رزم مقدماتی دانشجویان افسری ارتش

فرمانده کل ارتش از اردوگاه هجدهمین دوره رزم مقدماتی مشترک و جامعه‌پذیری دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش مستقر در مرکز آموزش حضرت جوادالائمه نیروی زمینی ارتش بازدید کرد.

به گزارش حوزه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در اردوگاه هجدهمین دوره رزم مقدماتی مشترک و جامعه پذیری دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش با فرماندهان، روحانیون مبلّغ و دانشجویان مستقر در این اردوگاه دیدار کرد.

 

ادامه مطلب ...

نخستین هواپیمای بمب‌افکن کوثر در پایگاه شهید فکوری به زمین نشست

نخستین هواپیمای بمب‌افکن کوثر در پایگاه شهید فکوری به زمین نشست

فرمانده پایگاه شهید فکوری گفت: یک فروند هواپیمای بمب افکن کوثر برای انجام مراحل تست‌های پرواز برد بلند، وارد پایگاه شهید فکوری شد.

 

ادامه مطلب ...