یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

بازآماد انواع هواپیمای شکاری از مهمترین اقدامات پایگاه شهیدلشگری است



بازآماد انواع هواپیمای شکاری از مهمترین اقدامات پایگاه شهیدلشگری است

تهران-ایرنا- فرمانده پایگاه شکاری شهید لشگری مهرآباد گفت: حضور در انواع رزمایش‌های عمومی و تخصصی، مردم یاری و خدمت رسانی به مناطق محروم، بازآماد انواع هواپیمای شکاری و ترابری سبک از مهمترین اقدامات این پایگاه در سال جاری بود.

امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود جعفری در آیین تجلیل از مسئولین این یگان با اشاره به نقش تاثیر گذار فرماندهان و مسئولین در موفقیت های یکساله، برابر برنامه‌های مصوب گفت: صداقت در گفتار، رفتار و انجام ماموریت با روحیه جهادی با وجود مشکلات پیرامونی و پروازهای ایمن اعم از پروازهای آموزشی، شناسایی و تاکتیکی و همچنین پروازهای پشتیبانی با هواپیماهای ترابری سنگین نتیجه روحیه و حسن تعهد کارکنان به سازمان و نظام است که توسط یک فرمانده به مجموعه تحت امر منتقل و آنها را به حرکت وا می دارد.وی افزود: حضور در انواع رزمایش‌های عمومی و تخصصی، مردم یاری و خدمت رسانی به مناطق محروم، بازآماد انواع هواپیمای شکاری و ترابری سبک از مهمترین اقدامات پایگاه هوایی شهید لشگری در سال جاری بود

آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تشدید بحران و تنش در منطقه هستند


قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا مَا بِصَاحِبِکُمْ مِنْ جِنَّةٍ إِنْ هُوَ إِلَّا نَذِیرٌ لَکُمْ بَیْنَ یَدَیْ عَذَابٍ شَدِیدٍ(سبا 46) * * * بگو: «شما را تنها به یک چیز اندرز می‌دهم، و آن اینکه: دو نفر دو نفر یا یک نفر یک نفر برای خدا قیام کنید، سپس بیندیشید این دوست و همنشین شما [محمّد] هیچ گونه جنونی ندارد؛ او فقط بیم‌دهنده شما در برابر عذاب شدید (الهی) است!» * * * شما را گو به یک‌نکته دهم پند/و آن پند این بود در کار دادار/ بپا خیزید دو به دو به همراه/ و یا یک‌یک و از بعد چنین‌کار/ کنید اندیشه، مجنون نیست آن‌مرد/ همان‌کو با شمایان همزبان است/ شما را پیش پیش کیفری سخت/نباشد او، 


آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تشدید بحران و تنش در منطقه هستند

وزیر دفاع گفت: رژیم صهیونیستی با تشدید تنش در منطقه و انحراف افکار عمومی به این تنش ها به جنایات خود در غزه ادامه می دهد.

امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان با اشاره به سفر حجت الاسلام رئیسی به سوریه و سفر نخست وزیر محترم سوریه به تهران و برگزاری پانزدهمین کمیته عالی همکاری‌های اقتصادی گفت: تحولات منطقه‌ای و اهمیت روابط دو کشور ایجاب می‌کند دو طرف به طور مداوم با یکدیگر رایزنی داشته باشند.

 

ادامه مطلب ...

سرلشکر باقری روند ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی را تشریح کرد


سرلشکر باقری روند ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی را تشریح کرد

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ساخت مسکن برای کارکنان نیروهای مسلح را در دستور کار داریم و تا بحال اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده است.

 سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح با حضور رئیس جمهور گفت: ساخت مسکن برای کارکنان نیروهای مسلح را در دستور کار داریم و تا بحال اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده است.

وی صنعتی سازی را یکی از اولویت‌های نیروهای مسلح دانست و گفت: با همکاری وزارت دفاع بحث صنعتی سازی را در دستور کار داریم تا بتوانیم در بحث ساخت مسکن سرعت بیشتری داشته باشیم.

 

ادامه مطلب ...

پیشرفت‌های چشمگیر نیروهای مسلح خار چشم دشمنان نظام اسلامی است


پیشرفت‌های چشمگیر نیروهای مسلح خار چشم دشمنان نظام اسلامی است

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: پیشرفت‌های چشمگیر نیروهای مسلح، خار چشم دشمنان نظام اسلامی است که از جمله این پیشرفت‌ها آموزش خلبانان توانمند و با مهارت توسط معلم خلبانان نیروی هوایی است.

 امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین دانش‌آموختگی خلبانان سومین دوره کابین جلو و عقب هواپیمای F۴E و یادبود دوره خلبان شهید «سعید هادی‌مقدم» در جمع خلبانان پایگاه شکاری خلبان شهید محمد نوژه ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن اظهار داشت: تعهد و پایبندی به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از ویژگی‌های بارز و آشکار نیروی الهی هوایی ارتش همیشه قهرمان است و همین صفات شایسته و پسندیده سبب شتاب دهندگی پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود.

 

ادامه مطلب ...

عملیات رهگیری و انهدام اهداف هوایی شبانه و روزانه اجرا شد



عملیات رهگیری و انهدام اهداف هوایی شبانه و روزانه اجرا شد

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ از اجرای عملیات تیراندازی شبانه و روزانه به اهداف هوایی در این رزمایش خبر داد.

 امیر دریادار دوم «مصطفی تاج‌الدینی»، معاون عملیات نیروی دریایی ارتش و سخنگوی رزمایش، گفت: در ادامه رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ ایران، چین و روسیه، در شمال اقیانوس هند، شب گذشته عملیات تیراندازی شبانه به اهداف هوایی که از مهم‌ترین تمرینات دریایی به شمار می‌رود توسط یگان‌های شرکت کننده با موفقیت انجام شد همچنین عملیات تیراندازی روزانه نیز اجرا شد.

وی اظهار داشت: عملیات تیراندازی شبانه و روزانه به اهداف هوایی مستلزم هماهنگی و دستورات جز به جز است. سناریوی این تمرین بر پایه یک زبان تاکتیکی مشترک بین نیروهای دریایی ایران متشکل از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران و همچنین نیروهای دریایی کشورهای چین و روسیه طراحی و با موفقیت اجرا شد

اجرای عملیات اطفای حریق توسط تیم‌های امدادی ایران، چین و روسیه


اجرای عملیات اطفای حریق توسط تیم‌های امدادی ایران، چین و روسیه

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ گفت: یگان‌های شناور و پروازی ایران، چین و روسیه عملیات اطفای حریق را در شمال اقیانوس هند تمرین کردند.

 امیر دریادار دوم «مصطفی تاج‌الدینی»، گفت: در ادامه برگزاری مراحل اصلی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ با حضور نیروهای دریایی ایران، چین و روسیه یگان‌های شناور و پروازی سه کشور بر اساس سناریوی از پیش تعیین شده عملیات اطفای حریق و رفع صدمات ایجاد شده در شناور تجاری را انجام دادند.

 

ادامه مطلب ...

اجرای عملیات آزادسازی کشتی ربوده شده توسط دزدان دریایی


اجرای عملیات آزادسازی کشتی ربوده شده توسط دزدان دریایی

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ گفت: یگان‌های شناور و پروازی و تیم‌های عملیات ویژه ایران، چین و روسیه عملیات آزادسازی کشتی ربوده شده را تمرین کردند.

 امیر دریادار دوم «مصطفی تاج‌الدینی»، گفت: در ادامه برگزاری مراحل اصلی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ با حضور نیروهای دریایی ایران، چین و روسیه، یگان‌های شناوری و پروازی سه کشور بر اساس سناریو از پیش تعیین شده عملیات آزاد سازی دو کشتی تجاری که در آب‌های بین‌المللی مورد ربایش دزدان دریایی قرار گرفته بودند را انجام دادند.

 

ادامه مطلب ...

تبریک به فرماندهان سپاه وارتش برای دریافت نشان فتح ازرهبر انقلاب


تبریک به فرماندهان سپاه وارتش برای دریافت نشان فتح ازرهبر انقلاب

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیام‌های جداگانه‌ای به فرماندهان کل سپاه و ارتش، دریافت نشان فتح را تبریک گفت.

 امیر «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیام‌های جداگانه‌ای، دریافت نشان‌های فتح از دستان مبارک فرماندهی معظم کل قوا (مد ظله العالی) را به سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و امیر سرلشکر «عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش تبریک گفت.

بر اساس این گزارش، متن پیام به فرمانده کل سپاه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی

فرمانده محترم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام علیکم

دریافت نشان فتح از دستان مبارک فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) که نشان از لیاقت و شایستگی جنابعالی و در راستای همت و غیرت فرماندهان و کارکنان جان بر کف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجرای مأموریت‌های محوله است، موجب خشنودی و مباهات شد.

 

ادامه مطلب ...

ناوهای چین و روسیه وارد آب‌های سرزمینی ایران شدند


ناوهای چین و روسیه وارد آب‌های سرزمینی ایران شدند

ناوهای چین و روسیه برای برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ در شمال اقیانوس هند وارد آب‌های سرزمینی ایران شدند.

 یگان‌های شناوری چین و روسیه برای شرکت در رزمایش مرکب دریایی ایران چین و روسیه وارد آب‌های سرزمینی کشورمان شدند.

در این رزمایش، یگان‌های شناور و پروازی نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل ناوشکن‌های «جماران»، «دنا»، «بایندر»، ناوهای «گناوه»، «زره»، «سیرجان» و شناورهایی از نیروی دریایی سپاه پاسداران شامل ناو «شهید سلیمانی»، ناو «ابو مهدی المهندس»، ناو «شهید محمودی» و «تندر» و همچنین ناوهای نیروی دریایی کشورهای چین و روسیه که امروز وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شدند، حضور دارند.

 

ادامه مطلب ...

فرمانده کل ارتش یک حکم جدید صادر کرد /فرمانده جدید هوانیروز ارتش کیست؟


فرمانده کل ارتش یک حکم جدید صادر کرد /فرمانده جدید هوانیروز ارتش کیست؟

فرمانده جدید هواپیمایی نیروی زمینی ارتش با حکم امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی منصوب شد.

آئین تکریم و معارفه فرمانده هوانیروز ارتش روز سه شنبه - ۲۲ اسفندماه - با حضور امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، فرماندهان پیشکسوت این نیرو و تعدادی از خانواده های شهدا در ستاد فرماندهی هوانیروز برگزار شد.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، با پیشنهاد امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی و با تصویب امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ دوم قاسم خاموشی به عنوان فرمانده جدید هوانیروز منصوب شد.

تحریم‌ها نمی‌تواند موتور پیشران پدافند را متوقف کند


تحریم‌ها نمی‌تواند موتور پیشران پدافند را متوقف کند

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه رشد تسلیحات موشکی راداری و پهپادی نوید آینده‌ای درخشان را می‌دهد، گفت: تحریم‌ها نمی‌تواند موتور پیشران و پیشرفت پدافند را متوقف کند.امیر علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در جمع معاونت‌های تخصصی این نیرو، اظهار داشت: نیرو انسانی نخبه و متخصص اولین مؤلفه پدافند برتر و کارآمد است.

 

ادامه مطلب ...

امیر نصیرزاده: باید درختکاری را اولویت قرار دهیم


امیر نصیرزاده: باید درختکاری را اولویت قرار دهیم

جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح بر لزوم تدوین سند راهبردی در حوزه محیط زیست تاکید کرد.

 امیر «عزیز نصیرزاده» جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح در آیین مشترک درخت کاری نیروهای مسلح که صبح امروز در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد اظهار کرد: کشور ما، خشک و نیمه خشک است و همه ما باید برای کاشت درخت و شادابی محیط زیست، تلاش کنیم.

 

ادامه مطلب ...

فرمانده کل ارتش از تلاش‌ نهادهای کشوری و لشکری تقدیر کرد


فرمانده کل ارتش از تلاش‌ نهادهای کشوری و لشکری تقدیر کرد

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از تلاش فرماندهان نیروهای زمینی، پدافند، هوایی و دریایی و سازمان‌ها و نهادهای کشوری و لشکری در تامین امنیت انتخابات قدردانی کرد. «امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در شورای عالی فرماندهان ضمن قدردانی از تمامی سازمان‌ها و نهادهای کشوری و لشکری که امنیت برگزاری انتخابات شکوهمند را در جای جای ایران عزیز برقرار کردند و از حضور هوشمندانه و شبانه‌روزی فرماندهان و رزمندگان در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی که در ایام منتهی به انتخابات، امنیت سرحدات میهن اسلامی را تقویت کردند، قدردانی کرد.

وی همچنین از اقدامات نیروهای ارتش در پشتیانی از ستاد انتخابات از جمله جابجایی‌های هوایی صندوق‌های رأی به مناطق دور دست و صعب ‎العبور تشکر کرد و افزود: برگزاری انتخابات باشکوه و امیدبخش در بالاترین سطح امنیت در مناطق مختلف، با وجود تحریکات و افکندن بذر ناامیدی و یاس از سوی دشمنان، محصول بصیرت مردم متعهد و شریف ایران سربلند اسلامی و تلاش شبانه‌روزی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی، انتظامی و نظامی جمهوری اسلامی ایران بوده که خشنودی دوستداران ایران، بهت بیگانگان و شکست توطئه‌ای دیگر از دشمنان را به دنبال داشت

وزیر دفاع وارد دوحه شد


وزیر دفاع وارد دوحه شد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به منظور دیدار با مقامات دفاعی و نظامی قطر و شرکت در مراسم افتتاحیه و بازدید از نمایشگاه توانمندی های دفاع دریایی(Dimex) وارد دوحه شد.

 امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به منظور دیدار با مقامات دفاعی و نظامی قطر و شرکت در مراسم افتتاحیه و بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های دفاع دریایی (Dimex) وارد دوحه شد.این هشتمین دوره برگزاری نمایشگاه قابلیت‌های دفاع دریایی است که ۸۰ کشور از سراسر جهان در آن شرکت کردند.وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران نیز در این دوره با ایجاد غرفه در زمینه صنعت هوافضا (موشک)، صنایع الکترونیک و مخابراتی، صنعت هوایی و سازمان صنایع دفاع، محصولات و دستاوردهای دریایی خود را ارائه خواهد کرد

روزهای تعطیل در سال ۱۴۰۳

به گزارش منیبان به نقل از خبر فوری، مناسبت های تعطیل در سال ۱۴۰۳ در تقویم مشخص شدند. کدام روز هفته بیشترین تعطیلی را دارد؟

4

تبریز زیباترین شهر توسعه یافته جهان اسلام با 800 خانه تاریخی + تصاویر


تبریز زیباترین شهر توسعه یافته جهان اسلام با 800 خانه تاریخی + تصاویر
ساعد نیوز: “شهر تبریز” با وجود 800 خانه تاریخی به نمایشگاهی از خانه های قدیمی تبدیل شده است.زیباترین معماری های دوره های مختلف که در ساخت این منازل به کار گرفته شده ، به عنوان شهر گردشگری جهان اسلام تبدیل گشته است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از نمناک، وجود 800 خانه تاریخی و قدیمی در شهر تبریز، به نوعی این شهر را به عنوان پایتخت و ویترین خانه های تاریخی در ایران تبدیل کرده است، که به نظر می رسد، با وجود این همه خانه تاریخی در شهر اولین ها، معرفی این آثار تاریخی و دیدنی برای تورهای خارجی و داخلی برای توسعه صنعت گردشگری در کشورمان و به ویژه این منطقه مغفول و مهجور مانده است.

به سخنی دیگر، هر چند بسیاری از گردشگران خارجی و داخلی به منظور آشنایی بیشتر با این مکان ها و به خصوص با سبک زندگی و فرهنگ محلی این مناطق ترجیح می دهند، در خانه های تاریخی اقامت گزینند، ولی متاسفانه هنوز برنامه خاصی برای اقامت این گردشگران در این خانه ها در سطح کشور و به ویژه شهر تبریز تدوین و پیش بینی نشده، در حالی که اکثر گردشگرانی که به کشورمان و در راس آنها به آذربایجان و شهر اولین ها سفر می کنند، این برنامه را حلقه مفقوده صنعت گردشگری ایران می دانند.

عکس) تصاویر جالب از رهبر انقلاب هنگام رای دادن / هر کسی پیر شود، از بر رو می‌افتد؛ پیر میخانه‌ی ما، اشرف مخلوقات است ...


(عکس) تصاویر جالب از رهبر انقلاب هنگام رای دادن / هر کسی پیر شود، از بر رو می‌افتد؛ پیر میخانه‌ی ما، اشرف مخلوقات است ...
ساعدنیوز: حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی رأس ساعت 8 صبح امروز جمعه (11 اسفند 1402) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کردند و آراء خود را به صندوق انداختند.

حضور گسترده در انتخابات، موجب تحکیم نظام جمهوری اسلامی است


حضور گسترده در انتخابات، موجب تحکیم نظام جمهوری اسلامی است

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید بر اهمیت انتخابات و لزوم حضور گسترده عموم مردم در آن گفت: حضور گسترده در انتخابات، موجب تحکیم نظام جمهوری اسلامی است.

امیر علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در جمع دانشجویان دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) با تأکید بر فرمایش فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) مبنی بر مشارکت با بصیرت در انتخابات، اظهار کرد: فرمایشات رهبر عزیزمان فصل‌الخطاب همه مردم، دانشجویان و دلسوزان انقلاب و ایران است.

 

ادامه مطلب ...

سردار قاآنی آرای خود را به صندوق انداخت


سردار قاآنی آرای خود را به صندوق انداخت

فرمانده نیروی قدس سپاه، با حضور در یکی از شعب اخذ رای در تهران، آرای خود در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را به صندوق انداخت.

 سردار «اسماعیل قاآنی»، فرمانده نیروی قدس سپاه، با حضور در یکی از شعب اخذ رای در تهران، آرای خود در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را به صندوق انداخت

حضور در انتخابات نشان می‌دهند مردم پای آرمان‌های خود ایستاده‌اند


حضور در انتخابات نشان می‌دهند مردم پای آرمان‌های خود ایستاده‌اند

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: حضور مردم در انتخابات نشان می‌دهند که پای آرمان‌های خود ایستاده و همراه شهدا و امام عزیزشان هستند و کوتاه نخواهند آمد که این خود نوعی بازدارندگی است.

سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رییس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (جمعه) با حضور در مسجد جامع لویزان تهران، ضمن شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران ضمن با دعوت از مردم به حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی، اظهار داشت: مردم ایران کاملاً با بصیرت، آگاهی، درک نیت‌های خصمانه دشمنان و با جدیت از صبح امروز پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کردند و امروز روز بزرگی را رقم خواهند زد.

 

ادامه مطلب ...