یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

سرلشکر باقری از آرامگاه محمد علی جناح بازدید کرد


سرلشکر باقری از آرامگاه محمد علی جناح بازدید کرد

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در ادامه سفر خود به پاکستان از آرامگاه محمد علی جناح بازدید کرد. سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری»  در چهارمین روز از سفر رسمی خود به پاکستان در راس هیات بلند پایه نظامی، با حضور در آرامگاه «محمد علی جناح» رهبر و بنیانگذار فقید این کشور، در شهر «کراچی» به وی ادای احترام کرد.

فرمانده کل ارتش: بصیرت و روحیه سلحشوری موتور محرکه اجرای ماموریت‌ها است


فرمانده کل ارتش: بصیرت و روحیه سلحشوری موتور محرکه اجرای ماموریت‌ها است

امیر موسوی گفت: معتقدیم موتور محرکه اجرای ماموریت‌ها در کنار تخصص و تعهد، روحیه سلحشوری و درک و بصیرت کارکنان است. امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش طی گفت‌وگویی با اشاره به 24 مهر سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار داشت: بعد از گذشت دو ماه از پیروزی انقلاب اسلامی، با پیشنهاد مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و دستور حضرت امام خمینی(ره)، مجموعه ای با نام شورای سیاسی ایدئولوژیک در ارتش شکل گرفت که این اقدام ارزشمند نشان‌دهنده دید عمیق، آینده نگرانه و راهبردی حضرت امام(ره) بود.

برگزاری نشست شورای راهبردی پژوهشگاه دفاع مقدس شهید سلیمانی


برگزاری نشست شورای راهبردی پژوهشگاه دفاع مقدس شهید سلیمانی

اولین نشست شورای راهبردی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور فرماندهان و مسئولان عالی‌رتبه نیروهای مسلح در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد.اولین نشست شورای راهبردی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور فرماندهان و مسئولان عالی‌رتبه نیروهای مسلح در دانشگاه عالی دفاع ملی (داعا) برگزار شد.

 

ادامه مطلب ...

دکتر ایرج مزارعی:هدف از رزمایش «فاتحان خیبر» در شمال غربی ایران تلنگری به ترکیه و رژیم صهیونیستی است

در اینجا فارغ از تحلیلهای توصیفی و چند لایه، نکاتی را خدمت شما ارائه میدهم :
تحول و دگرگونی در ژئوپلتیک منطقه ” red line ” ایران است و جلوگیری از ان هم یک راهبرد می باشد.
این رزمایش نمایش کوچکی از قدرت نظامی ایران است و نقش بازدارندگی بالایی دارد .
هدف این رزمایش صرفا مقابله با جمهوری کوچک و نحیف آذربایجان نمیباشد بلکه تلنگری است به ترکیه و رژیم صهیونیستی.
هدف دیگر این رزمایش جلوگیری از قوام اسراییل در اطراف مرزهای کشور است و این استراتژی یک اولویت امنیت ملی محسوب می‌شود.
تنبیه الهام علی اف بر روی میز فرماندهان نظامی ایران قابل تصور است .
هدف آذربایجان نیز از این ادعای ارضی تحریک ترکیه و رژیم صهیونیستی است تا یکی از مسیرهای اتصال ایران به اروپا را مسدود کند .برخلاف تحلیلهای سطحی و هیجانی هیچ جنگی رخ نمی‌دهد مگر اینکه شاهد اشتباه محاسباتی و راهبردی باکو ، انکارا و تل آویو باشیم .
آرایش نظامی و الکترونیکی ایران در این رزمایش صفحه جدیدی از نمایش رزمایش‌هایی با رویکرد نوین میباشد .
اعلام گروه جنبش حسینیون در جمهوری آذربایجان نشان از گسترش عمق گفتمان انقلاب اسلامی در منطقه میباشد .
و در پایان مجددا باید گفت پاسخ نظامی ایران در صورت تغییر مرزی، قطعی و حتمی است .
دکتر ایرج مزارعی
کارشناس مسائل نظامی و استراتژیک

معاون تیپ ۴۰ هجومی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران: هوشیارانه از مرزهای ایران حراست می‌کنیم

علی کنعانی صبح امروز در مراسم تجلیل از قهرمانان تیپ ۴۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران در اردبیل اظهار داشت: تیپ ۴۰ ارتش در دوران دفاع مقدس در ۱۶ عملیات سعی کرد موفقیت‌ را برای کشورمان حاصل کند و در این ایام برای صیانت از مرز و بوم کشورمان توان رزمی و دفاعی خود را به نمایش گذاشت.

وی بیان کرد: در ایام هشت سال دفاع مقدس، تیپ ۴۰ ارتش یک‌‌هزار و ۶۰۳ شهید، بیش از ۲هزار جانباز و یک‌هزار و ۴۰۰ آزاده تقدیم نظام مقدس انقلاب اسلامی کرد تا وجبی از خاک مقدس ایران اسلامی به دست دشمنان نیفتد و این موضوع برای ملت شریف ایران اسلامی بیش از هر موضوعی حیاتی بود.

معاون تیپ ۴۰ هجومی و متحرک نزاجا گفت: تیپ ۴۰ ارتش امروز این افتخار را دارد که در مرزها نسبت به مراقبت‌های لازم از تیم‌های خرابکار نظام استکباری بپردازد که هم‌اکنون نیز در منطقه غرب کشور این مأموریت را به‌شایستگی انجام داده و در چند مرحله توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است.

کنعانی بیان کرد: امنیت و آرامش کشورمان را مرهون جانفشانی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستیم که در این راستا ارتش جمهوری اسلامی ایران اعم از زمینی، دریایی و قرارگاه هوایی سعی می‌کند در دفاع از مرز و بوم کشور همواره هوشیارانه عمل می‌کند و با مجهز شدن به جدیدترین امکانات در تلاش برای مرزبانی شایسته از حیثیت این کشور است.

وی تصریح کرد: نیروهای شجاع و دلیر ارتش در هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمن همیشه صلابت خود را به نمایش گذاشته‌اند و هم‌اکنون نیز بیش از هر زمان دیگری مدافع این مرز و بوم الهی خواهند بود.

معاون تیپ ۴۰ هجومی و متحرک نزاجا با اشاره به واکسیناسیون نیروهای ارتشی نیز گفت: واکسیناسیون نیروهای ارتشی در زمان حاضر به پایان رسیده است و رعایت مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی کنار این موارد در اولویت کاری قرار گرفته است.

امیر سرتیپ آراسته مطرح کرد؛ما در دفاع مقدس اخلاقی، علمی و انسانی جنگیدیم/دشمن به دنبال از هم پاشیدن بنیان خانواده‌ها است

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ آراسته، رئیس هیات معارف جنگ شهید سپهبد صیادشیرازی در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و روز سرباز، با حضور حجت الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، معاونان و کارکنان این سازمان، برگزار شد، ضمن عرض تسلیت اربعین حسینی، تبریک روز سرباز و گرامیداشت دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: در تاریخ ۵ هزار ساله بشری، ۱۴۰ هزار جنگ رخ داده  که یکی از اینها، دفاع مقدس ایران اسلامی است که در این جنگ ۸ ساله، مظلوم  در برابر ظالم  و حق در مقابل باطل قرار گرفته بود.

رئیس هیات معارف جنگ شهید سپهبد صیادشیرازی گفت: تمام اهداف ما در این جنگ دفاعی بود و آنهایی که جنگیدند تماما برای خدا این کار را کردند؛ بنابراین تمام کشته‌های ما شهید، مجروحان جانباز و اُسرا آزاده محسوب می‌شوند. از سوی دیگر در آن طرف جنگ، دشمن با بی‌رحمی کامل زن و کودک را بمباران و از بمب‌های شیمیایی استفاده می‌کرد. با این حال، ما تنها و با توکل به خدا وارد این میدان شدیم. دشمن ما مورد حمایت ۴۸ کشور بود و از ۶۰ کشور هم کمک می‌گرفت و این یعنی ما با یک جنگ جهانی مقابله کردیم؛ یعنی اقلیت حق مقابل اکثریت باطل.
امیر سرتیپ آراسته ادامه داد: از سال ۱۹۴۵ تا پایان قرن بیستم تنها ۳ هفته بشر درگیر جنگ نبوده است. آمارها به شدت تکان دهنده است. در قرن بیستم ، ۳۲۳ جنگ در جهان رخ داده و ۲۵۰ میلیون نفر نیز تلفات انسانی داشته است. این نشان می‌دهد هرچه بشر بیشتر به علم دست یافته جنایت و کشتارهایش بیشتر شده چون علم را گرفته اما اخلاق و دین را از دست داده و علم شمشیری برای سر بریدن فضیلت‌ها شده است. 

 برچسب ها : #ارتش_مردمی_ انقلابی , ارتش , دفاع مقدس

ادامه مطلب ...

الحسین یجمعنا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: امروز در دنیای پیچیده‌ی پُرتبلیغات و پُرهیاهو، حرکت اربعین، یک فریاد رسا و رسانه‌ی بی‌همتا است. چنین چیزی وجود ندارد دیگر در دنیا: اینکه میلیون‌ها انسان راه می‌افتند، از کشورهای مختلف، از فِرَق مختلف اسلامی و حتّی بعضی ادیان غیر اسلامی. این وحدت حسینی است. شما بدرستی گفتید: «الحسین یجمعنا». ۱۳۹۸/۰۷/۲۱

#جهاد_تبیین
#الحسین_یجمعنا
#الحسین_سفینه_النجاه
#اربعین۱۴۰۰
#اربعین_۱۴۰۰
#arbaeen_2021
#arbaeen2021
#راه_قدس_از_کربلا_میگذرد

چرا برخی با وجود واکسیناسیون، به کرونا مبتلا می‌شوند

در هر برنامه واکسیناسیون، هر چند نادر اما مواردی از ابتلا در میان افرادی که واکسینه شده اند و همچنین افرادی که هنوز به طور کامل واکسینه نشده اند؛ وجود خواهد داشت.

باید به این نکته مهم توجه داشت علت ابتلای مجدد برخی افراد به کرونا، بی تاثیری و مشکل در واکسن‌ها نیست. در واقع هر فردی که برای هر بیماری واکسینه می‌شود، به صورت صد در صد ایمن نخواهد بود.

واکسن‌هایی که در برابر کووید ۱۹ ساخته شده اند، بسیار موثرند و می‌توانند تا ۸۰ یا ۹۰ درصد ایمنی ایجاد کنند؛ اما به این معنی نیست که همه افراد به صورت صد در صد در برابر این بیماری ایمن باشند. نکته حائز اهمیت و توصیه شده توسط همه متخصصان این است که واکسن کووید ۱۹ را بدون استرس دریافت کنید؛ چرا که شانس ابتلا به بیماری را کاهش می‌دهد یا در صورت ابتلای مجدد بعد از واکسیناسیون؛ علائم سنگین یا بستری را تجربه نمی‌کنید. همچنین در صورت ابتلای مجدد به بیماری بعد از انجام واکسیناسیون، ویروس در مدت کوتاهی از بدنتان پاکسازی می‌شود. 

برچسب ها : ابتلا به کرونا , میثاق نیوز , واکسن , کرونا

ادامه مطلب ...

امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش: ارتش و سپاه در کنار هم مشغول حراست از مرزهای ایران اسلامی هستند

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در برنامه تا پای جان شبکه خوزستان گفت: دشمن بعثی عراق  در ۳۱شهریور ماه به میهن اسلامی تجاوز کرد و به خیال خود می‌خواست چند روزه خود را به تهران برساند.
وی افزود: نیروی زمینی ارتش در ابتدای جنگ با حماسه آفرینی و مقاومت  خود موجب شد دشمن بعثی را زمین گیر کند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه نیرو‌های ارتش و سپاه در کنار هم در دفاع مقدس حماسه آفرینی کردند ادامه داد: ارتش و سپاه دو لشکر الهی هستند که تحت فرماندهی فرماندهی معظم کل قوا آماده دفاع از میهن اسلامی هستند.
امیر سرتیپ حیدری بیان کرد: امروز به مانند دوران دفاع مقدس، ارتش و سپاه در کنار هم در مرز‌های کشورمان مشغول حراست و نگهبانی از مرز‌های میهن اسلامی هستند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دستورات فرماندهی معظم کل قوا در خصوص تحول در نیروی زمینی ارتش بیان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده در حال ایجاد تحولات جدید و نو در نیروی زمینی ارتش هستیم.
امیر سرتیپ حیدری با اشاره به حضور نیروی زمینی ارتش در کمک رسانی و خدمت به مردم در شرایط مختلف از جمله سیل و زلزله گفت: از آغاز شیوع بیماری کرونا نیروی زمینی ارتش همراه مدافعان سلامت بوده و هست و با تمامی امکانات خود در جهت خدمت به مردم وارد شده است.
وی با اشاره به راه اندازی ۱۷بیمارستان‌ صحرایی در کشور برای درمان بیماران کرونایی ادامه داد: از جمله ابتکارات و تلاش‌های نیروی زمینی ارتش استقرار یک بیمارستان ۱۰۰تحتخوابی با تمامی امکانات و تجهیزات کامل در مدت یک هفته می‌باشد که با استفاده از توان و دانش متخصصان کشورمان انجام شده است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فعالیت ۵۶بیمارستان نیرو‌های مسلح در کشور بیان کرد: از این تعداد ۲۸بیمارستان متعلق به نیروی زمینی ارتش است.
 برچسب ها : امیر حیدری , مرز , نگهبانی

اولین شهید نیروی دریایی ارتش جمهوری اشلامی ایران در جنگ تحمیلی

دوران هشت ساله جنگ تحمیلی و دفاع مقدس عرصه‌ای بود که همه اقشار مختلف مردم از جمله جوانان در آن حضور پیدا کردند و با نمایش توانمندی‌های خود دشمن بعثی را در بیشتر موارد با شکست رو به رو کردند. اگر در این دوران نیرو‌های مردمی و جوانان با نیرو‌های مسلح کشورمان متحد نمی‌شدند و همچون ید واحده در مقابل دشمن ایستادگی نمی‌کردند، امروز شاید در وضعیت دیگری بودیم.

هنگامی که رژیم بعثی عراق در ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۵۹ به کشورمان حمله کرد نیروی هوایی ارتش در نخستین ساعات این حمله با اجرای عملیات ۱۴۰ فروندی توانست تا پاسخ محکمی را به این حمله بدهد. خلبانان ایرانی توانستند در این حمله بیشترین خسارت‌ها را به تجهیزات و تاسیسات دشمن بعثی وارد کنند.

نیروی دریایی ارتش در پاسخ به جنایت‌های رژیم بعث تنها نبود و در همان ماه‌های اول سال ۱۳۵۹ با اجرای عملیات‌های سه گانه شهید صفری، اشکان و مروارید توانست دشمن بعثی را از صحنه خلیج فارس حذف کند و سیادت دریایی خود را بر آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس حفظ کرده و تا امروز ادامه دهد. 

برچسب ها : شهدا , هفته دفاع مقدس

ادامه مطلب ...

ورود ممنوع شد️ن مشهد از اربعین تا شهادت امام رضا (ع)

علی‌اصغر حسنی رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق اعلام ستاد استانی مبارزه با کرونا در خراسان رضوی ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیربومی به مشهد از روز اربعین حسینی تا سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) ممنوع است؛ در این مدت همچنین خروج خودرو‌های دارای پلاک بومی از شهر مشهد ممنوع اعلام شده است.

او افزود: طبق تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا حرکت زائران پیاده به مشهد طی دهه پایانی ماه صفر به‌صورت گروهی و انفرادی ممنوع است و در این مدت فعالیت اماکن پذیرش زائران پیاده اعم از واحد‌های پذیرایی و اقامتی نیز ممنوع است.

 برچسب ها : اربعین , سفر ممنوع , مشهد

امیر موسوی:نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توانمندی مقابله با هر تهدیدی را دارد


به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در آیین تکریم و معارفه فرماندهان پیشین و جدید نیروی هوایی ارتش که صبح امروز (چهارشنبه) در مرکز آموزش‌های هوایی شهید خضرایی برگزار شد، با تسلیت فرارسیدن ایام اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: زائرین امام حسین (ع) قدم به قدم به دیار عشق نزدیک می‌شوند و همه ما دل‌هایمان همراه کسانی است که با شوق بین‌الحرمین در حال راهپیمایی هستند.

وی در ادامه با تشکر از خدمات و اقدامات امیر نصیرزاده در دوران مسئولیت خود، گفت: من شهادت می‌دهم که امیر سرتیپ نصیرزاده با تلاش و مجاهدت، به عهدی که بسته بود وفا کرد که این جای 

تشکر دارد، البته ایشان امروز در جایگاه والاتری مشغول به خدمت شدند و امیدواریم در همکاری با سردار سرلشکر باقری این توفیقات همچنان ادامه داشته باشد

 برچسب ها : ارتش جمهوری اسلامی ایران , امیر موسوی , جنگ تحمیلی , دفاع مقدس

ادامه مطلب ...