یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

ساخت سامانه شبیه‌ساز پروازی هواپیمای ایلیوشین برای اولین بار در کشور


 

شبیه‌ساز هواپیمای ایلیوشین

  ایلیوشین یک هواپیمای جت چهار موتوره ترابری ساخت شرکت هواپیماسازی ایلیوشین در کشور روسیه است. این هواپیما برای شرایط سخت طراحی شده است و توانایی خیز و فرود را در فاصله کوتاه و زمین‌های ناهموار در هرگونه شرایط نامساعد جوی دارد.

مدل‌هایی از این هواپیما برای سوخت رسانی هوایی، هشدار پیش‌هنگام هوابرد و همچنین عملیات آتش نشانی  هوایی به‌کار می‌رود.

خلبان‌های ایرانی برای آموزش مجبور بودند به کشورهای دیگر بروند که مشکلاتی را در پی داشت و باعث خروج ارز از کشور می‌شد که با طراحی و ساخت سیستم شبیه ساز مراحل آموزش این مشکلات برطرف شد. 

#ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزارتش جمهوری اسلامی ایرانشرکت دانش بنیانهواپیمای ایلیوشین

رونمایی از شبیه‌ساز پرواز (سیمولاتور) هواپیمای ایلیوشین


رونمایی از شبیه‌ساز پرواز (سیمولاتور) پرواز هواپیمای ایلیوشین   مراسم رونمایی از شبیه ساز پرواز (سیمولاتور) هواپیمای ایلیوشین ٧۶ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز دوشنبه ١۶ تیرماه با حضور امیر سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش و جمعی از فرماندهان ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در محل ستاد نهاجا برگزار شد.

گفتنی است در پایان مراسم رونمایی از شبیه ساز پرواز هواپیمای ایلیوشین ٧۶ از دختر شهید سرلشکر خلبان علی اقبالی مقدم و تعدادی از دست اندرکاران این پروژه با اهدای لوح یادبود تقدیر شد.

#ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزارتشهواپیمای ایلوشننیروی هوایی

ساخت شبیه‌ساز‌های پرواز برای جنگنده‌های فانتوم و سوخو ٢۴


ساخت شبیه‌ساز‌های پرواز برای هواپیما‌های فانتوم و سوخو ٢۴  امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز دوشنبه ١۶ تیرماه در آئین رونمایی از شبیه‌ساز پرواز (سیمولاتور) هواپیمای ایلیوشین ٧۶ ضمن عرض درود به روح شهدا به ویژه شهدای سلامت اظهار کرد: امیر دادرس جانشین آجا خود مشوق و تهییج کننده ما برای ایجاد و به نتیجه رسیدن پروژه‌های جهاد خودکفایی هستند. 


برچسب‌ها: اخبار روزارتشنیروی هواییهواپیمای ایلیوشن

دفاع موشکی پیروز؛ شلیک از یک سامانه، برخورد همزمان به چهار هدف + تصاویر

  سامانه های موشکی یکی از عوامل مهم در حوزه نبردهای زمینی هستند؛این سامانه ها شامل انواع توپخانه ها، راکت ها، موشک های ضد زره و ضد تانک نقش مهمی در نابودسازی توان زرهی دشمن دارند.

دفاع موشکی پیروز؛ شلیک از یک سامانه، برخورد همزمان به چهار هدف + تصاویر

پس از طراحی، ساخت و توسعه تجهیزات زرهی مثل تانک‌ها و نفربرها همواره جنگ بین سلاح‌های زره‌پوش و تجهیزات ضد زره تداوم داشته و همین مهم باعث شده تا ارتش‌هایی که تمایل به ارتقاء توان رزمی خود و قابلیت‌های ماندگاری در صحنه نبرد داشته‌اند علاوه بر حوزه زره‌پوش در زمینه تجهیزات ضدزره هم سرمایه‌گذاری‌های فراوانی انجام دهند، البته نباید این نکته را فراموش کرد   

 #ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزارتشتجهیزات نظامیدستاوردهای دفاعیدستاورد دفاعی

آیا می‌توان در قنوت نماز «دعای فرج» را خواند؟


  رهبر معظم انقلاب در پاسخ به فتوایی درباره خواندن دعای فرج در قنوت نماز، خواندن اذکار و ادعیه‌ای که مخاطبش غیر خداست را جایز ندانستند.

متن سؤال و پاسخ رهبر معظم انقلاب به شرح ذیل است:

سؤال: آیا در قنوت نماز می‌توان دعای فرج «اِلهى عَظُمَ الْبَلاَّءُ» را قرائت کرد؟

جواب: خواندن دعای مذکور تا جایی که مخاطب خداست اشکال ندارد، اما مابقی که مخاطب غیر خداست، جایز نیست و باعث بطلان نماز می‌شود.


برچسب‌ها: اخبار روزرهبر انقلابدعا و مناجاتاستفتاء از رهبر

بازدید سرلشکر موسوی از عملیات هواپیما‌های آب‌نشین


بازدید سرلشکر موسوی از پروژه دماوند 2

  امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، با حضور در ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف پایگاه دریایی غرب خزر مستقر در آستارا، میزان آمادگی و توانمندی‌های دفاعی یگان‌های مستقر را ارزیابی کرد.

وی با حضور در پایگاه دریایی غرب خزر ناوگان شمال (آستارا) از سایت راداری، یگان پهباد، پایگاه چهارم اطلاعات و... بازدید کرد و در جمع کارکنان این یگان گفت: بحمدالله نیروی دریایی ارتش توانسته است رزمندگانی متعهد، مردم دار و مسئولیت پذیر تربیت کند.

فرمانده کل ارتش در ادامه از صنایع دریایی شهید تمجیدی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و شناور‌های در حال ساخت نیز بازدید کرد.

در این بازدید، عملیات نشست و برخاست روی آب و قابلیت‌های هواپیمای آب نشین به فرمانده کل ارتش ارائه شد.

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، در این بازدید امیر سرلشکر موسوی را همراهی کرد.

 #ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزارتشارتش جمهوری اسلامی ایرانسرلشکر موسویناوگان شمال

فاش شدن راز ۱۱ سپتامبر توسط ژنرال آمریکایی


ژنرال آمریکایی

 جنرال وسلی کلارک در سال ۲۰۰۷ با صراحت اعلام کرد که حادثه ۱۱ سپتامبر بهانه‌ای برای ویران کردن لبنان، عراق، سوریه، لیبی، سومالی، سودان و ایران بود.
این جنرال کهنه کار آمریکا ادامه داد: تمام ۷ کشور به غیر ایران با جنگ نابود شدند. ولی به دلیل قدرت نظامی ایران، استراتژی به نابودی نرم تغییر کرد.

او همچنین گفت تحریم‌ها ۲ هدف دارند. یا ایران دچار آشوب می‌شود، که پروژه سوریه (جنگ داخلی) اجرا می‌شود. یا ایران تسلیم مذاکره می‌شود که پروژه عراق و لیبی (خلع سلاح و حمله نظامی) اجرا می‌شود.
ایرانی راهی جز پیروزی در جنگ اقتصادی ندارد. یا پیروز می‌شود و ابرقدرت می‌شود یا شکست می‌خورد و نابود می‌شود.

از این گفت و گو سالها می‌گذرد و کشورمان، ایران توانست مقابل شدیدترین تحریم‌های اقتصادی مقاوت کند و از پس تهدیدهای نظامی هم عبور کند.

اکنون این ایران است که سرنوشت منطقه غرب آسیا را تعیین می‌کند و به یک قدرت جهانی تبدیل شده است.



برچسب‌ها: اخبار روز11سپتامبرحمله آمریکاجنگ اتمیسردار سلیمانی

امیر عبدالعلی پورشاسب به سمت جانشین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس منصوب شد.

امیر سرتیپ پورشاسب جانشین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شد


‌به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز،  با پیشنهاد سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا و موافقت و تائید فرماندهی معظم کل قوا امیر سرتیپ عبدالعلی پورشاسب با حکم سرلشکر سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به سمت جانشین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس منصوب شد.

سرلشکر صفوی در مراسم اعطای حکم امیر سرتیپ پورشاسب ضمن تشکر و ابراز خوشنودی از موافقت فرماندهی معظم کل قوا برای این انتصاب، برای امیر سرتیپ ستاد عبدالعلی پورشاسب در اجرای ماموریت‌های محوله در سمت جانشینی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی آرزوی موفقیت کرد.

جنگنده آذرخش؛ استوانه صنعت هوایی ایران در اوج تحریم‌ها + تصاویر

استفاده از دانش بومی و های‌تک در طراحی و ساخت هواپیماها و جت‌های جنگنده بومی برای نخستین بار در مجتمع اوج نهاجا انجام شد. همان طور که قبلا نیز گفته شده است شهید ستاری موسس این مجتمع بود، مجتمع اوج یک مرکز بسیار استراتژیک و راهبردی برای نیروی هوایی ارتش است چراکه مشکل تحقیق و توسعه در نیروی هوایی را حل کرد و راه این نیرو را در ساخت و طراحی هواپیما و جنگنده باز کرد.

جنگنده آذرخش؛ سلاحی که نشان می‌دهد چه کسی در منطقه رئیس است

مسیر طراحی و ساخت جنگنده و هواپیما در نیروی هوایی ارتش در ابتدا از تامین و اورهال قطعات آغاز شد و ادامه این تلاش‌ها در سال‌های بعد از دفاع مقدس و در سال ۷۶ به ثمر نشست.

#ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزارتشجنگنده آذرخشدفاع مقدسجنگ تحمیلی

جنگنده صاعقه؛ گردباد ایرانی در آسمان منطقه + تصاویر


 دانش طراحی و ساخت جنگنده‌ها یکی از پیچیده‌ترین و مهم‌ترین فناوری‌های جهان است. این دانش در زمره علوم‌های تک قرار می‌گیرد که تنها در اختیار چندین کشور قرار دارد و کشورمان ایران نیز در زمره این کشور‌های صاحب دانش طراحی و ساخت هواپیما‌ها به خصوص جنگنده‌ها قرار دارد.

جرقه ساخت جنگنده در ایران

#ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزارتشدفاع مقدسجنگ تحمیلینبرد نظامی

آسمانی که به زودی زیر با‌ل‌های جنگنده قاهر قرار می‌گیرد + تصاویر

در حوزه نبرد‌های جهانی چند عامل اهمیت دارند یکی از این عوامل دارابودن تجهیزات و تسلیحات مدرن نظیر هواپیما‌های جنگی یا جنگنده‌هاست. از ابتدای ورود هواپیما‌ها به عرصه نبرد‌های مختلف تاکنون ۵ نسل از این تجهیزات معرفی شده که ایران نیز با ساخت هواپیما‌های نسل سوم و نسل پنجم به این عرصه وارد شده است.  

آسمانی که به زودی زیر با‌ل‌های جنگنده قاهر قرار می گیرد + تصاویر

دکترین نظامی ایران بر اساس یک برنامه جامع دفاعی طراحی شده و هدف آن پاسخ کوبنده به هر نوع تجاوز است. بر این اساس می‌توان نظام دفاعی ایران را یک نظام دفاعی واقعی و براساس توان بومی دانست ادامه مطلب ...

#ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزارتشدفاع مقدسجنگ تحمیلیجنگنده ها

خلبانان ایرانی با چه جنگنده‌ای آموزش می‌بینند؟ + تصاویر

مسئله آموزش و دوره‌های مورد نیاز برای اینکه یک فرد آماده ورود به چرخه خلبان شدن باید طی کند همواره یکی از مسائل مهم و موردتوجه همه کشور‌ها به خصوص مسئولان کشورمان است.  این آموزش ها به ویژه در حوزه نظامی باید محرمانه باشد چراکه اگر این اصل محرمانگی رعایت نشود بسیاری از تاکتیک ها و تکنیک ها افشا می شود و دیگر کارایی ندارند. 

خلبانان ایرانی با چه جنگنده‌ای آموزش می‌بینند؟ + تصاویر

آموزش خلبانان ایرانی پیش از انقلاب اسلامی

#ارتش 


برچسب‌ها: ارتشدفاع مقدسجنگ تحمیلیخلبان ایرانیخلبان هواپیما

دستور جلب ۳۶ نفر از متهمان ترور سردار سلیمانی صادر شد/ اعلان قرمز اینترپل برای ترامپ


دستور جلب ۳۶ نفر از متهمان ترور سپهبد سلیلمانی صادر شد  علی القاصی مهر دادستان تهران در حاشیه جلسه شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیگیری پرونده ترور سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام کرد: ۳۶ نفر از افرادی که در ترور حاج قاسم مباشرت، مبادرت و آمریت داشتند، اعم از مسئولان سیاسی و نظامی آمریکا و دیگر دولت‎ها شناسایی شدند که توسط مقام قضایی برای آن‌ها دستور جلب و اعلام وضعیت قرمز از طریق پلیس بین الملل صادر شده است.

وی عنوان اتهامی این افراد را «قتل» و «اقدام تروریستی» اعلام کرد و افزود: در رأس این فهرست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرار دارد و تعقیب قضایی او حتی پس از پایان دوره مسئولیتش نیز پیگیری خواهد شد.


برچسب‌ها: اخبار روزسردار سلیمانیدادستانی تهرانترور سردار سلیمانی

عملیات مروارید؛ پایان کار ارتش بعثی در خلیج فارس + تصاویر

وقتی عراق در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ حمله نظامی علیه ایران را آغاز کرد هیچ وقت تصور نمی‌کرد ۸ سال درگیر جنگی طاقت فرسا شود که در آن بخش اعظمی از تجهیزات خود که از غرب تحویل گرفته بود را از دست بدهد.

نوروز/نابودی هیمنه دشمن بعثی با عملیات نیرو‌های ایرانی/عملیات مروارید؛ گوهری گران بهای خلیج فارس + تصاویر

ارتش رژیم بعث با وجود حمله همه جانبه در همان روز نخست پاسخ کوبنده ایران را طی عملیات کمان ۹۹ نیروی هوایی دریافت کرد و متوجه شد که خوابی که برای ایران دیده احتمالا به کابوسی برای خودش بدل خواهد شد و از سویی برای خرید تجهیزات جدید برای حمله به ایران نیاز به سرمایه دارد؛ از طرفی چون بخش اعظم هزینه خرید تسلیحات عراق از طریق نفت تامین می‌شد پس باید از سکو‌های نفتی مراقبت می‌شد.

#ارتش


برچسب‌ها: نیروی دریاییارتش جمهوری اسلامی ایرانعملیات مرواریددفاع مقدس

خلبانان ایرانی؛ از شکارچی فاکس‌بت تا لیدر بزرگ‌ترین عملیات هوایی جهان

دفاع مقدس به عنوان بهترین عرصه برای ظهور و بروز رشادت ها و شجاعت های رزمندگان ایرانی و زمینه ای برای به رخ کشیدن این رشادت ها به دشمنان است.

موفق‌ترین خلبانان ایرانی/ از شکارچی فاکس‌بت تا لیدر بزرگترین عملیات هوایی جهان

هرگاه که به تقویم دفاع مقدس نگاه می کنیم، می بینیم که این تقویم پر است از فداکاری ها و موفقیت های رزمندگان به خصوص تیزپروزان نیروی هوایی که با دانش و رشادت های خود دشمن بعثی را به سطوح آورده بودند و برخی اوقات نیز دشمن را مانند آنچه در عملیات آزادسازی خرمشهر رخ داد به زانو در آوردند. 

#ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزارتش_ دفاع مقدسجنگ تحمیلیخلبان جنگندهخلبان شهید

شکار تانک‌های عراقی توسط دو خلبان هوانیروز ارتش از فاصله ۵ کیلومتری

عرصه دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان ایرانی در این دوران، همواره یکی از مباحث مهم و با اهمیت در تاریخ کشورمان است که شاید کم تر به این رشادت‌ها پرداخته شده باشد.

کدام خلبانان ایرانی از فاصله ۵ کیلومتری تانک عراقی را منهدم کردند؟

ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار نیرو‌های مردمی در قالب بسیج و سپاه پاسداران نقش تعیین کننده‌ای در این دوران داشته است. رشادت‌های ارتش قهرمان در نیرو‌های زمینی، هوایی و دریایی در دوران  دفاع مقدس در هر سه عرصه باعث شده تا انقلاب اسلامی از پیچ‌های مهم تاریخی در  این دوران به سلامت عبور کند. 

#ارتش 


برچسب‌ها: اخبار روزارتش_ارتش جمهوری اسلامی ایرانهوانیروز ارتشدفاع مقدسجنگ تحمیلی