یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

رژه ارتش حکایت از ظهور یک قدرت دفاعی اطمینان‌بخش در کشور دارد


رژه ارتش حکایت از ظهور یک قدرت دفاعی اطمینان‌بخش در کشور دارد

فرمانده کل ارتش گفت: ارتش با تلاش‌های شبانه‌روزی فرماندهان و آحاد کارکنان به تجهیزات بسیار پیشرفته و مدرنی مجهز شده است که حکایت از ظهور یک قدرت دفاعی اطمینان‌بخش در عرصه دفاعی کشور را دارد.

 سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه دیدار با فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران که به مناسبت روز ارتش انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه آنچه در میدان رژه غیرپیاده و تجهیزات هوایی، دریایی و زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در روز ۲۹ فروردین ماه و روز ارتش، در جوار حرم مطهر امام راحل ملاحظه شد از پیدایش یک قدرت جدید حکایت داشت، ارتش جمهوری اسلامی ایران در اثر مجاهدت‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی فرماندهان و آحاد کارکنان و عزیزانی که در عرصه جهاد خودکفایی ارتش خدمت می‌کنند به تجهیزات بسیار پیشرفته و مدرنی مجهز شده است که حکایت از ظهور یک قدرت دفاعی اطمینان بخش در عرصه دفاعی کشور دارد و برای همه ما بسیار شوق‌افزا، انگیزه‌آفرین و امیدبخش بود.

 

ادامه مطلب ...

بهترین هماهنگی در عرصه عملیات و طرح‌ها بین ارتش و سپاه وجود دارد


بهترین هماهنگی در عرصه عملیات و طرح‌ها بین ارتش و سپاه وجود دارد

فرمانده کل ارتش گفت: امروز بهترین سطح هماهنگی‌های میدانی بین همه رده‌های ارتش و سپاه در عرصه عملیات و طرح‌ها وجود دارد.

 امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در حاشیه دیدار با فرمانده کل سپاه به‌مناسبت روز ارتش و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طول سال‌های اخیر دشمنان ایران اسلامی یکی از محورهایی که بسیار روی آن کار کردند ایجاد تفرقه و جدایی بین نیروهای مسلح بود، خوشبختانه به برکت رهبری حکیمانه فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) و وجود عناصر مومن و بصیر در نیروها، نقشه‌های دشمنان با شکست مواجه و پشت آنها به خاک مالیده شد.

 

ادامه مطلب ...

تسلیحات و تجهیزات مناسب برای جنگ‌های احتمالی آینده آماده شده است


تسلیحات و تجهیزات مناسب برای جنگ‌های احتمالی آینده آماده شده است

فرمانده کل ارتش گفت: با فناوری‌های جدید مورد نیاز جنگ‌های امروز و با پیش بینی‌هایی که برای جنگ‌های احتمالی آینده شده، تسلیحات و تجهیزات مناسب در ارتش آماده شده است.

 امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در حاشیه مراسم رژه ۲۹ فروردین در جمع خبرنگاران گفت: اگر فیلم‌های رژه‌های سال‌های گذشته را مشاهده کنید و مقایسه‌ای با آنچه امروز در رژه حاضر بود انجام دهید، شاهد پدیده جدیدی خواهید بود.
وی افزود: نیروی زمینی قهرمان ما پوست‌اندازی کرده و شما یک نیروی زمینی جدید را در این رژه و هم در عرصه‌های مختلفی که مشغول انجام مأموریت است مشاهده می‌کنید که با فناوری‌های جدید مورد نیاز جنگ‌های امروز و با پیش بینی‌هایی که برای جنگ‌های احتمالی آینده شده، تسلیحات و تجهیزات مناسب برای آن آماده شده است.

 

ادامه مطلب ...

شاهد رونمایی از قدرت جدیدی در آینده بسیار نزدیک خواهیم بود


شاهد رونمایی از قدرت جدیدی در آینده بسیار نزدیک خواهیم بود

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در آینده بسیار نزدیک شاهد رونمایی از قدرت جدیدی خواهیم بود.

 امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (سه‌شنبه ۲۹ فروردین‌ماه) در حاشیه برگزاری مراسم رژه روز ارتش در جمع خبرنگاران، گفت: نیروی زمینی با تحولات عمیقی که در چند سال گذشته در ساختار ماهیت و هویت خود انجام داده به یک نیروی متحرک تبدیل شده و مجهز به تسلیحات با چهار ویژگی دورزن، نقطه زن، هوشمند و شبکه‌محور بودن است.وی با اشاره به الحاق تجهیزات جدید به نیروی زمینی ارتش افزود: ما در چند روز پیش ۱۰۸۴ نوع تجهیزات جدید به نیروی زمینی الحاق کردیم و نیروی زمینی در چهارگوشه کشور و مرزها مستقر است و از مرزها مراقبت می‌کند.فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان عنوان کرد: در آینده بسیار نزدیک شاهد رونمایی از قدرت جدیدی خواهیم بود

ارتش جلوه‌ اقتدار، امنیت و سربلندی کشور است


ارتش جلوه‌ اقتدار، امنیت و سربلندی کشور است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی ارتش را از جلوه‌های بازدارندگی، اقتدار، امنیت و سربلندی کشور دانست.

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی با تبریک فرارسیدن روز ارتش به امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: آنچه امنیت پایدار و کم‌نظیر میهن اسلامی را طی ۴۴ سال گذشته تضمین و تمامیت ارضی کشور را از گزند دشمنان حفظ کرده است، بی‌تردید مجاهدت‌ها و نقش‌آفرینی‌های حماسی و مقتدرانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه ارتش دلاور و غیرتمند بوده است.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

فرمانده محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیات؛

«۲۹ فروردین‌ماه» در تاریخ انقلاب و ایران اسلامی یادآور یکی از رخدادهای بزرگ و حساس کشور در یک مقطع تاریخی تعیین‌کننده است که طی آن و در اوج فتنه‌آفرینی و سر دادن زمزمه انحلال ارتش توسط ضد انقلاب و تفاله‌های نفوذی استکبار جهانی، با هوشمندی و دوراندیشی حضرت امام خمینی (ره) صدور فرمان حفظ، تقویت و قدرت‌نمایی ارتش و ارتشیان غیور، توطئه دشمنان را ناکام نمود و تولد ارتش جمهوری اسلامی ایران رقم خورد.

 

ادامه مطلب ...

۲۹ فروردین روز گرامیداشت وفاداری، پایمردی و شجاعت فرزندان ملت است


۲۹ فروردین روز گرامیداشت وفاداری، پایمردی و شجاعت فرزندان ملت است

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای، روز ارتش و بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی را تبریک گفت.

 وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه‌ای، روز ارتش و بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی را به همه‌ی آحاد ملت ایران به‌ویژه کارکنان ولایی، مؤمن و جهادی ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌های محترم آنان تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۲۹ فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، روز گرامیداشت وفاداری، پایمردی و شجاعت فرزندان ملت و روز پاسداشت رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های بزرگ، به‌یادماندنی و پر افتخار غیور مردان شجاع، مؤمن و متعهد ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

 

ادامه مطلب ...

حضور بیش از ۴۰ فروند جنگنده در رژه هوایی روز ارتش


حضور بیش از ۴۰ فروند جنگنده در رژه هوایی روز ارتش

فرمانده نیروی هوایی گفت: رژه هوایی روز ارتش با حضور بیش از ۴۰ فروند جنگنده بومی و غیر بومی در آسمان تهران برگزار می‌شود.

 امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش ضمن گرامیداشت روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان گفت: ارتش جمهوری اسلامی همواره پیرو ولایت بوده و از زمان پیروزی انقلاب، عشق و علاقه خود را به حرکت انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل (ره) نشان داد و در دفاع از مرزهای ایران لحظه‌ای درنگ نکرده است.

 

ادامه مطلب ...

ارتش هر آنچه را برای انجام ماموریتش لازم باشد، آماده می‌کند


ارتش هر آنچه را برای انجام ماموریتش لازم باشد، آماده می‌کند

فرمانده کل ارتش گفت : ارتش با اشراف کامل اطلاعاتی و رصد تهدیدات و استفاده از فناوری‌های به روز هر آنچه را برای انجام مأموریت خطیر خود لازم باشد، آماده می‌کند.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در مراسم الحاق و رونمایی از تسلیحات و تجهیزات جدید، به‌روز شده، بازتولید و بازآماد شده نیروی زمینی ارتش در آوردگاه مرکز بهینه‌سازی، نوسازی و ساخت قطعات شهید زرهرن این نیرو، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام (ره) و شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای عرصه آمادگی دفاعی و امنیت، شهیدان سرافراز نیروی زمینی، به ویژه شهید سپهبد صیاد شیرازی اظهار داشت: سال ۱۴۰۲ را با بهار قرآن در حالی آغاز کردیم که کشور ما و دشمنان دو روند متفاوت را طی می‌کنند.

 

ادامه مطلب ...

آمادگی کامل ارتش برای مقابله با هرگونه تهدید


آمادگی کامل ارتش برای مقابله با هرگونه تهدید

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: مقرر شده است به علت همزمان بودن با ماه مبارک رمضان، در رژه ۲۹ فروردین، رژه نیروهای پیاده انجام نشود و فقط رژه محمول برگزار شود.

امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه روز ارتش گفت‌‎وگویی انجام داده که مشروح این گفت‌وگو به شرح زیر است:

روز ارتش را پیشاپیش به شما و همه دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران که در همه عرصه‌ها چه در عرصه سازندگی و چه در عرصه امنیت و دفاع و مراقبت از مرزهای کشور دارند تلاش می‌کنند تبریک می‌گویم. ارتش یکی از طلیعه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است ارتش جمهوری اسلامی یکی از طلیعه‌هایی است که در رابطه با آن بارها صحبت شده و در مورد ارزش‌هایی که در ارتش وجود دارد ارتش همواره در طی سال‌های گذشته در حوزه‌های مختلف در خدمت مردم و در خدمت کشور بوده است بفرمائید در یک سالی که گذشت، ارتش جمهوری اسلامی چه روزهای سخت و چه روزهای به یاد ماندنی را برای ملت ایران رقم زده است؟

 

ادامه مطلب ...

رژیم صهیونیستی حقیرتر از آن است که تهدیدی برای ایران محسوب شود


رژیم صهیونیستی حقیرتر از آن است که تهدیدی برای ایران محسوب شود

فرمانده کل ارتش در واکنش به اظهارات رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی گفت: آثار فروپاشی این رژیم بیش از پیش نمایان شده و حقیرتر از آن است که تهدیدی برای ایران محسوب شود.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه ما "بدون کمک آمریکا نیز قادر به حمله به ایران هستیم" گفت: این اظهارات در راستای تقویت روحیه نظامیان و ترمیم مشکلات داخلی این رژیم است.وی افزود: هرکس اندک آشنایی با امور نظامی دو طرف داشته باشد به خوبی در می‌یابد که رژیم صهیونیستی در اندازه و مقیاس به روز شده یکی از عملیات‌های دوران هشت سال دفاع مقدس ما است.فرمانده کل ارتش گفت: رژیم صهیونیستی که خود در حال غرق شدن بوده و آثار فروپاشی این رژیم بیش از پیش نمایان شده است، حقیرتر از آن است که تهدیدی برای جمهوری اسلامی ایران محسوب شود و اقدامات دور از عقل و تدبیر سردمداران این رژیم فقط روند فروپاشی آنها را تسریع می‌بخشد

فرمانده نیروی پدافندهوایی ارتش مطرح کرد؛

بهترین مسیر جلوگیری از سرگردانی و فریب نسل جوان انس با قرآن است/ توسعه فرهنگ قرآن و عترت باید در اولویت امور باشد

فرمانده نیروی پدافندهوایی ارتش مطرح کرد؛بهترین مسیر جلوگیری از سرگردانی و فریب نسل جوان انس با قرآن است/ توسعه فرهنگ قرآن و عترت باید در اولویت امور باشد

 

امیرسرتیپ صباحی فرد در همایش تجلیل از فعالان و خادمان علوم قرآنی منطقه پدافند هوایی شمال تهران، گفت: بهترین مسیر پرورش و جلوگیری از سرگردانی و فریب نسل جوان جامعه انس با قرآن است.
 صبح امروز (19 فروردین) همزمان با ایام ماه مبارک رمضان فعالان و خادمان علوم قرآنی منطقه پدافند هوایی شمال (امام حسن مجتبی(ع)) تهران، با حضور امیرسرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تجلیل شدند.
 
ادامه مطلب ...

عاقبت زنی که مسئول ترور شهید صیاد شیرازی بود


 منافقین ترور سپهبد شهید صیاد شیرازی را صبح روز بیست و یکم فروردین‌ماه سال ۱۳۷۸ در مقابل در منزل این فرمانده که در آن زمان جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بود و جلو دیدگان فرزندش انجام دادند. زهره قائمی مسئول عملیات ترور و به شهادت رساندن سپهبد شهید علی صیاد شیرازی بود.

زهره قائمی که از اعضای تراز اول سازمان مجاهدین خلق ایران بود روز یکشنبه دهم شهریورماه سال ۱۳۹۲ در جریان حمله گروهی به پادگان اشرف واقع در خاک عراق در سن ۴۹ سالگی همراه حدود ۷۰ نفر دیگر از اعضای سازمان منافقین به هلاکت رسید. او طی سال‌های ۷۲ تا ۷۵ از مسئولان دفترهای مریم رجوی بود. در برخی از منابع آمده است که او از جمله «توابین» سال ۶۷ بوده، اما پس از رهایی از زندان بلافاصله برای پیوستن به گروهک تروریستی منافقین به عراق رفته است.
 

ادامه مطلب ...

فرزین: بانک مرکزی از تمامی ابزارها برای مهار تورم استفاده می‌کند


فرزین: بانک مرکزی از تمامی ابزارها برای مهار تورم استفاده می‌کند

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: تورم یک موضوع حاکمیتی است و مهار آن نیازمند هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مختلف است اما نقش بانک مرکزی در این زمینه، محوری است و این بانک از تمامی ابزارهای موجود جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری استفاده خواهد کرد.


 

ادامه مطلب ...

مجموعه عکس از شهید صیاد شیرازی به مناسبت سالروز شهادت این شهید بزرگوار


به مناسبت سالروز شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در 21 فروردین 1378، تصاویری از وی منتشر شد که از نظر می گذرد 

ادامه مطلب ...

حمایت سران چین و فرانسه از مذاکرات لغو تحریم‌های خصمانه علیه ایران


رئیسان جمهوری چین و فرانسه در بیانیه‌ای مشترک بر حمایت خود از مذاکرات برای لغو تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند.

   امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و شی جی پینگ همتای چینی‌اش، حمایت کشورهایشان را از مذاکرات برای رفع تحریم‌های ایران اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، سران چین و فرانسه در بیانیه‌ای مشترک، حمایت خود را از مذاکرات سیاسی و دیپلماتیک برای رفع تحریم‌های ایران مورد تاکید قرار دادند

دعوت سیدحسن نصرالله از مسلمانان برای مشارکت گسترده در راهپیمایی «روز جهانی قدس»


دبیرکل حزب الله لبنان از مسلمانان جهان برای مشارکت گسترده در مراسم راهپیمایی «روز جهانی قدس» دعوت کرد.

 

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی به مناسبت ماه مبارک رمضان گفت: از همه دعوت می‌کنم مشارکت گسترده‌ای در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس امسال داشته باشند به ویژه با توجه به رویارویی کنونی با دشمن(صهیونیستی) که جریان دارد.

وی در ادامه تاکید کرد که حوادث و تحولات لبنان، سوریه و فلسطین به هم مرتبط است.

سید حسن نصرالله به این نکته اشاره کرد که درباره تحولات منطقه از جمله مسئله فلسطین روز جهانی قدس سخنرانی خواهد کرد

بحران کنونی صهیونیست ها در ۷۰ سال اخیر بی سابقه بوده است


بحران کنونی صهیونیست ها در ۷۰ سال اخیر بی سابقه بوده است

تهران- رئیس ستاد قدس استان تهران گفت: بحران کنونی صهیونیست ها در ۷۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.

سردار رمضان شریف ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد برگزاری انتفاضه و قدس استان تهران به تبیین وضعیت فعلی رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: در ۷۰ سال گذشته هرگز رژیم صهیونیستی در چنین بحرانی قرار نگرفته است که دعوای درونی آنها سبب شده خودشان بگویند در آستانه فروپاشی هستیم.

 

ادامه مطلب ...

معاون استاندار وقوع هرگونه رخداد امنیتی در اصفهان را تکذیب کرد


معاون استاندار وقوع هرگونه رخداد امنیتی در اصفهان را تکذیب کرد

اصفهان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان وقوع هرگونه رخداد امنیتی در اصفهان را تکذیب کرد.

محمدرضا جان‌نثاری در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به انتشار برخی مطالب در فضای مجازی مبنی بر اتفاق امنیتی در اصفهان، اعلام کرد: شب گذشته (پانزدهم فروردین ماه) هیچ‌گونه رخداد امنیتی در اصفهان اتفاق نیافتاده است.

وی تصریح کرد: مجموعه‌های نظامی، انتظامی و امنیتی استان اصفهان مانند همیشه آماده مقابله با هرگونه تهدید هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با تأکید بر هوشیاری مسئولان و مجموعه‌های حافظ امنیت استان، عنوان کرد: مطالب منتشر شده در برخی شبکه‌های اجتماعی صحیح نیست.

به گزارش مهر، از شب گذشته و صبح امروز در برخی شبکه‌های اجتماعی اعلام شد که یک ریز پرنده مشکوک به یک واحد صنعتی وابسته به وزارت دفاع در اصفهان نزدیک شده و سامانه‌های حفاظتی آن را سرنگون کردند

مدیرعامل استقلال از ارسال نامه جدید به کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد.


علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل استقلال که بعد از استعفای خود برای اولین بار در یک گفت‌وگوی تلویزیونی حضور یافته، در پاسخ به این سوال که آیا استقلال از لیگ قهرمانان حذف شده است؟ گفت: ما ۹۰ درصد حذف شدیم، اما ده درصد شانس داریم.

او در توضیح ده درصد شانس استقلال عنوان کرد: ما یک نامه به کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشتیم و توضیح دادیم که امکان ترانسفر همچین پول بزرگی را نداشتیم و اگر می‌شود کشوری را بگویید تا پول را به صورت نقد بیاوریم.

 

ادامه مطلب ...

کارشناس صهیونیست: منطقه به نفع ایران در حال تغییر است


 بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ابتدای تشکیل ششمین کابینه خود متعهد شد که دو هدف اصلی را در اولویت قرار خواهد داد: مهار ایران و توسعه دایره توافقنامه‌های موسوم به ابراهیم در جهت آنچه صلح منطقه‌ای خوانده می‌شود. امروز بعد از گذشت یکصد روز از روی کار آمدن کابینه نتانیاهو به نظر می‌رسد وی در عمل به وعده هایش موفق نبوده است.

به گزارش المیادین، کارشناسان صهیونیست می‌گویند در حالی که اسرائیل غرق در بحران است و به نظر می‌رسد که توانایی عبور از بحران‌های داخلی را ندارد، اما ایران یک لحظه هم پیشرفت خود را در زمینه برنامه‌های هسته‌ای متوقف نکرده است که این، نشانه‌ای از بزرگترین ناکامی نتانیاهوست.

 

ادامه مطلب ...