یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

شکوه زمین از منظر فضا


شکوه زمین از منظر فضا

"یوساکو مائه‌زاوا"(Yusaku Maezawa) میلیاردر ژاپنی که چندی پیش به همراه "یوزو هیرانو"(Yozo Hirano)، تهیه کننده فیلم و "الکساندر میسورکین"(Alexander Misurkin) فضانورد روسی سوار بر موشک سایوز روسیه به فضا رفته بودند امروز به زمین بازخواهند گشت.

به گزارش ایسنا، این میلیاردر ژاپنی در طی اقامت ۱۲ روزه خود در ایستگاه فضایی بین المللی تصاویر زیبایی ثبت و به اشتراک گذاشته است. در آخرین تصویری که این کارآفرین ۴۶ ساله در حساب کاربری خود در اینستاگرام منتشر کرده است تصویری از شهر چیبا ژاپن از منظر ایستگاه فضایی بین‌المللی است.

او با انتشار تصویر فوق نوشت: زمین واقعا آبی بود. چیبا، منطقه‌ای که من در آن بزرگ شدم نیز به آبی رنگ بود.

چیبا یکی از شهرهای ژاپن و مرکز استان چیبا است. این شهر تقریبا در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز شهر توکیو واقع شده‌ است.

الکساندر میسورکین، فضانورد روسی(مرکز تصویر)، یوساکو مائه‌زاوا میلیاردر ژاپنی(سمت چپ) و یوزو هیرانو(سمت راست) امروز ساعت ۶:۵۰ عصر به وقت منطقه زمانی شرقی(۰۳:۲۰ صبح دوشنبه به وقت تهران) از ایستگاه فضایی جدا شده و به سمت زمین حرکت می‌کنند و ساعت ۲۲:۱۳ به وقت منطقه زمانی شرقی(۰۶:۴۳ صبح دوشنبه به وقت تهران) در قزاقستان فرود خواهند آمد.

مائه‌زاوا امیدوار است که پس از این ماموریت، به مکانی دورتر از ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کند. این میلیاردر ژاپنی قرار است سفری به نزدیکی ماه داشته باشد. این سفر با موشک استارشیپ انجام خواهد گرفت. زمان انجام این ماموریت سال ۲۰۲۳ اعلام شده اما این زمان‌بندی قطعی نیست.

۴ دمنوشی که کبد را پاکسازی می‌کنند


پاکسازی کبد آنقدر مهم است که حتی اگر هنوز دچار مشکل نشده‌اید هم باید برای پیشگیری از آن، پاکسازی و دفع سموم از کبد را در برنامه خود بگنجانید.

دمنوش های مفید برای کبد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبر آنلاین، پاکسازی کبد آنقدر مهم است که حتی اگر هنوز دچار مشکل نشده‌اید هم باید برای پیشگیری از آن، پاکسازی و دفع سموم از کبد را در برنامه خود بگنجانید. در ادامه چند دمنوش را معرفی کرده‌ایم که برای پاکسازی کبد مفید هستند.

شاه‌تره

از خواص درمانی گیاه شاه‌تره و عصاره آن را می‌توان به بهبود اختلالات کبدی، برطرف کردن بیماری‌های پوستی، مانند اگزما و پسوریازیس (نوعی بیماری پوستی)، کاهش قند خون، مقابله با دیابت و کلسترول، کاهش تپش قلب اشاره کرد، همچنین این گیاه ضداسپاسم، ورم، ادرارآور، آرام‌بخش و کاهش دهنده فشارخون، تسکین‌دهنده درد، بندآورنده خونریزی، سم‌زدا، درمان بیماری‌های انگلی و یبوست، تصفیه‌کننده خون،‌ مقابله‌کننده با عفونت‌های بدن، افزایش تعریق بدن، تب‌تر، مسهل و صفراآور است.

به دو تا چهار گرم از خشک‌شده این گیاه (مخلوط برگ، ساقه و گل) یک لیوان آب جوش افزوده و پانزده دقیقه بگذارید بماند، سپس آن را صاف نموده و گرم قبل از غذا میل کنید.

می‌توان روزانه تا سه نوبت نوشیدن این مقدار را (صبح، ظهر، شب) تکرار کرد. در مجموع می‌توان روزانه شش تا دوازده گرم گیاه را که معادل حدود سه لیوان محصول صاف شده است مصرف کرد.

نکته: توصیه می‌شود دم‌کرده شاه‌تره را گرم بنوشید، زیرا با سرد شدن محلول بعضی از مواد موجود در آن رسوب می‌کند. در بسیاری از موارد عرق شاه‌تره مورد استفاده است، در حالی که بسیاری از خواص موجود در این گیاه با توجه به روش‌ تهیه‌ای که ذکر شد در محلول باقی می‌ماند؛ بنابراین عرق شاه‌تره فاقد برخی از این خواص با مقدار مصرف عادی ذکر شده است. به خاطر داشته باشید که مصرف مقادیر زیاد عرق شاه‌تره ممکن است باعث لرز، تشنج و حتی مرگ شود. در دوران بارداری و شیردهی بهتر است مصرف نشود.

عناب

تب‌بر است و عمل تصفیه خون را در کبد افزایش می‌دهد. عناب و زرشک را به مقدار مساوی در یک لیتر آب بجوشانید و با مقداری شکر یا عسل مخلوط کنید و پس از سرد شدن روزی یک فنجان از آن میل کنید.

کنگر فرنگی (آرتیشو)

درمان کبد، پیشگیری کننده انسداد کیسه صفرا، کاهش دهنده بافت چربی در کبد و سایر بافت‌ها، مؤثر در عملکرد بهتر کبد، کاهش‌دهنده درد شکم و تهوع است.

اگر این گیاه به شکل دمنوش و به مدت چهل و پنج روز استفاده شود، آنزیم‌های کبدی را تنظیم می‌کند.

زنبق

دمنوش زنبق با تحریک کبد در درمان هپاتیت و یرقان مفید است. برای درمان عوارض پوستی مانند آکنه، سوءهاضمه، بیماری روماتیسم و کاهش وزن مؤثر است.

امروزه برای سم‌زدایی بدن و افزایش ادرار از آن استفاده می‌کنند. ضماد تهیه شده از آن با ریشه آسیاب‌شده زنبق برای درمان ناراحتی‌های پوستی، زخم و دردهای روماتیسم به کار می‌رود.

برای تهیه دمنوش زنبق یک قاشق مرباخوری ریشه خشک آن را در یک لیوان آب جوش به مدت ده دقیقه بجوشانید و روزی ۳ بار مصرف کنید.

در روایت سختی‌ کار پرستاران کمبود روایت هنری داریم/ وزارت بهداشت مسئله‌ تعرفه‌ خدمات پرستاری را دنبال کند


امام خامنه‌ای: در روایت سختی‌ کار پرستاران کمبود روایت هنری داریم/ وزارت بهداشت مسئله‌ تعرفه‌ خدمات پرستاری را دنبال کند

رهبر انقلاب فرمودند: اصرار دارم وزارت بهداشت همین مسئله‌ی تعرفه‌ [خدمات پرستاری] را به‌طور جدی در این دولت دنبال کند، این یک درخواست مهم پرستاران و یک مطالبه‌ی واقعی است.رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار جمعی از پرستاران و خانواده‌های شهدای مدافع سلامت، رفتار و سخنان حضرت زینب کبری (سلام‌الله‌علیها) را نشان‌دهنده و تجلّی عظمت و قدرت روحی، معنوی و عقلانی جنس زن خواندند و با تبیین ابعاد مختلف «ارزش پرستاری و سختی‌ها و تلخی‌های این شغل شریف»، تقویت جامعه پرستاری در زوایای گوناگون را مطالبه اصلی پرستاران برشمردند و تحقق این مطالبه منطقی را وظیفه مسئولان و ضرورتی برای حال و آینده کشور و جامعه دانستند. 

ادامه مطلب ...

ناوشکن الوند به اولین مأموریت طولانی اقیانوسی اعزام می‌شود


ناوشکن الوند به اولین مأموریت طولانی اقیانوسی اعزام می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناوشکن الوند به زودی به اولین مأموریت طولانی اقیانوسی اعزام می‌شود که مأموریتی ترکیبی است.

به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز در حاشیه الحاق چهار فروند زیردریایی مرطوب «السابحات ۱۵»، ناوشکن الوند و دو بالگرد SH۳D و هواپیمای فرندشیپ F۲۷ و هاورکرافت BH۷ به توان رزم این نیرو در جمع خبرنگاران، گفت: ناوشکن «الوند» به‌ زودی به اولین مأموریت طولانی اقیانوسی اعزام می‌شود که مأموریتی ترکیبی است.

وی اظهار کرد: این ناوشکن در یک رزمایش مرکب حضور خواهد داشت و با توانمندی و اقتدار و طی مسافت، در زمان مشخصی به کشور باز خواهد گشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: برنامه ساخت ناوشکن «طلاییه» در حال پیشرفت بوده و در کنار اسکله کارنجات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس، پهلو گرفته است.

 

ادامه مطلب ...

دانشگاه پدافند هوایی به پیشرفت تجهیزات نیروهای مسلح کمک می‌کند


دانشگاه پدافند هوایی به پیشرفت تجهیزات نیروهای مسلح کمک می‌کند

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح باید با انجام پژوهش و ابداعات جدید به پیشرفت تجهیزاتی، تسلیحاتی و ثبت اختراعات کمک کنند.

امیر علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در جمع فرماندهان، استادان و دانشجویان برتر دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح به‌ویژه دانشگاه پدافند هوایی ارتش باید با انجام پژوهش و ابداعات جدید به پیشرفت تجهیزاتی، تسلیحاتی و ثبت اختراعات به‌روز در نیروهای مسلح کمک کنند، گفت: ارتقای دستاوردها در حوزه نظامی دقیقاً با افزایش قدرت و توان بازدارندگی رابطه مستقیم و هم‌سویی دارد.

وی با اشاره به اینکه بدون پژوهش، تحقیق و تفحص یقیناً آینده‌ای درخشان در تمام سطوح علمی، نظامی، صنعتی، پزشکی و … در کشور نخواهیم داشت، افزود: درجه و سطح فعالیت‌های پژوهشی یکی از معیارهای اصلی پیشرفت و توسعه جوامع قلمداد می‌شود که در زمینه گسترش فعالیت‌های پژوهشی نسبت به گذشته برتری و تفاوت بسیار چشمگیری را در زمینه‌های مختلف به دست آورده‌ایم.

 

ادامه مطلب ...

سامانه های رانش ناوشکن الوند بازطراحی و ارتقا یافته است


سامانه های رانش ناوشکن الوند بازطراحی و ارتقا یافته است

بندرعباس - فرمانده کارنجات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با قدرانی از تلاش شبانه‌روزی کارکنان این مجموعه ،گفت: سامانه های رانش ناو شکن الوند بازطراحی و ارتقا یافته است.

ناخدا یکم ستاد سیامک پورگزازی ظهر یکشنبه درمراسم پیوست ناوشکن الوندجمهوری اسلامی و چهار زیر دریایی با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش و امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش افزود: تجهیزات و سامانه های شناور در ۲۶۰ روز با تعویض ۴۱ تن ورق فولادی انجام شد.

وی ادامه داد:موتورهای جدید نصب شده با قابلیت‌های پیشرفته، نصب سامانه ایمنی و فرمان حدید، ژنراتورهای جدید، نصب سونا های همراه با تجهیزات مربوط بوده ، اما اعزام به آبهای دور است

نیروی دریایی دست بلند جمهوری اسلامی در آب های دور دست است


نیروی دریایی دست بلند جمهوری اسلامی در آب های دور دست است

بندرعباس - معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: افتخار می کنیم که امروز نیروی دریایی دست بلند جمهوری اسلامی ایران در آب های دور دست است.

 امیر دریادار دکتر حبیب الله سیاری صبح یکشنبه در مراسم الحاق ناوشکن الوند و چهار فروند زیردریایی مرطوب الساحبات ۱۵ به ناوگان سطحی و زیرسطحی نیروی دریایی ارتش بیان داشت: افتخار ما این است راه شهدا را ادامه می‌دهیم، یاد کنیم از ۳۰ بهمن ۸۸ در زمان الحاق ناوشکن جماران که توسط مقام معظم رهبری صورت گرفت و فرمودند که امروز روز شیرینی است.

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی ناوشکن جماران خط تولید ناوشکن در کارخانجات نداجا راه افتاد و شاهد ساخت و الحاق سایر ناوشکن‌ها به ناوگان نیروی دریایی ارتش بودیم.

 

ادامه مطلب ...

الحاق ۴ فروند زیردریایی مرطوب السابحات ۱۵ به ناوگان نداجا


الحاق ۴ فروند زیردریایی مرطوب السابحات ۱۵ به ناوگان نداجا

بندرعباس - با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش چهار فروند زیردریایی مرطوب السابحات ۱۵ به ناوگان زیرسطحی نداجا الحاق شد.

صبح یکشنبه با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش و امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش در کارخانجات نداجا، چهار فروند زیردریایی السابحات ۱۵ به توان رزم نیروی دریایی راهبردی ارتش ملحق شد.

همچنین با همکاری متخصصین نیروی دریایی راهبردی ارتش و متخصصین صنایع دفاعی کشور، کارگاه الکترواپتیک جهت تعمیر و تأمین قطعات سامانه‌های الکترواپتیکی نصب بر روی شناورهای سطحی و زیر سطحی نیروی دریایی راهبردی ارتش، با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری و امیر دریادار شهرام ایرانی در منطقه یکم امامت نداجا افتتاح شد.

آمادگی نیروهای مسلح توان بازدارندگی ایران را افزایش داده است


آمادگی نیروهای مسلح توان بازدارندگی ایران را افزایش داده است

بندرعباس - معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: آمادگی نیروهای مسلح و افزایش تجهیزات نظامی عامل افزایش توان بازدارندگی و دفاعی ایران است.

 امیر دریادار حبیب الله سیاری صبح یکشنبه در مراسم الحاق بالگرد و هواپیما به ناوگان پروازی هوانیروز در بندرعباس گفت: در گزارشی به مقام معظم رهبری اعلام شد کخ عمر قانونی تجهیزات به پایان رسیده که مقام معظم رهبری فرمودند باید به تجهیزات نظامی عمر انقلابی داد. در همین راستا پس از پایان عمر قانونی تجهیزات نظامی از چرخه ناوگان خارج و مجدداً بازسازی شدند و با عمری دوباره به ناوگان پروازی و دریایی ارتش الحاق شدند.

 

ادامه مطلب ...

بالگرد«اس اچ» و«هواناو» به ناوگان پروازی هوانیروز نداجا الحاق شد


بالگرد«اس اچ» و«هواناو» به ناوگان پروازی هوانیروز نداجا الحاق شد

بندرعباس - با حضور امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی بالگرد SH۳D - ۳۱۶، هواناو BH.۷ و هواپیمای فرند شیپ به ناوگان پروازی هوانیروز نداجا الحاق شد.صبح یکشنبه مراسم الحاق دو بالگرد SH۳D و دو فروند هواپیمای فرند شیپ و هواناو با حضور رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش امیر دریادار حبیب‌الله سیاری و فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش امیر دریادار شهرام ایرانی در هوا دریا نیروی دریایی ارتش در بندرعباس برگزار شد.با ۸۲ هزار و ۱۹۲ نفر ساعت تلاش متخصصان هوادریا نیروی دریایی راهبردی ارتش و متخصصین حوزه هواپیمایی و دفاعی کشور، بالگرد SH۳D، هواپیمای فرندشیپ F۲۷ و هواناو (هاورکرافت) BH۷ الحاق شد.متخصصین هوادریا نداجا با ۱۱ هزار نفر ساعت تلاش مداوم بر روی بالگرد SH۳D این بالگرد رزمی دریایی را بهسازی و نوسازی کامل کردند.لازم به ذکر است که متخصصین حوزه هواپیمایی و دفاعی کشور با ۲۹ هزار و ۴۹۲ نفر ساعت کار مداوم بر روی هواپیمای بال ثابت F۲۷ این هواپیمای رزمی دریایی را بهسازی و نوسازی کامل کردند.

همچنین متخصصین حوزه هواپیمایی و دفاعی کشور با ۸۴ هراز و ۷۰۰ نفر ساعت کار مداوم بر روی هواناو (هاور کرافت) BH۷ این هواناو رزمی دریایی را بهسازی و نوسازی کامل کردند.

معاون پدافند غیر عامل و رئیس امور بین الملل وزارت دفاع منصوب شدند


معاون پدافند غیر عامل و رئیس امور بین الملل وزارت دفاع منصوب شدند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در احکام جداگانه‌ای معاون مهندسی و پدافند غیر عامل و رییس امور بین‌الملل وزارت دفاع منصوب کردند.

طی احکامی از سوی امیر محمد رضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و در مراسم جداگانه‌ای با تکریم از زحمات و اقدامات امیر سرتیپ دوم محمد احدی( رئیس سابق امور بین الملل وزارت دفاع )، سرهنگ پاسدار سید حمزه قلندری به عنوان سرپرست امور بین الملل وزارت دفاع منصوب شد.

همچنین ضمن تقدیر از تلاش های ارزنده علی اکبر سلیمانی( معاون سابق مهندسی و پدافند غیر عامل)، مهدی نامجوی به عنوان معاون جدید در این حوزه منصوب شد.

ارتش ما امروز یک ارتش قرآنی و معنویت‌محور است


ارتش ما امروز یک ارتش قرآنی و معنویت‌محور است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امروز ارتش ما یک ارتش قرآنی و معنویت‌محور است و امروز این معنویت بیش از گذشته فضای ارتش را قرآنی و عطرآگین کرده است.

 حجت الاسلام عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کارکنان نیروهای مسلح که صبح امروز (شنبه) در سالن کوثر برگزار شد، اظهار داشت: امروز ارتش ما یک ارتش قرآنی و معنویت‌محور است.

وی افزود: به برکت حضور شما خواهران و برادران قرآنی در ارتش، امروز این معنویت بیش از گذشته فضای ارتش را قرآنی و عطرآگین کرده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: ما هر سال آماده هستیم تا افتخار پذیرایی و میزبانی خواهران و برادران قرآنی را داشته باشیم و تلاش می‌کنیم تا کاستی‌ها در برگزاری مسابقات قرآن را برطرف کنیم.

محمدحسنی در پایان گفت: از تمامی نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط که ما را در برگزاری هرچه بهتر این مسابقات یاری کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

کاربرد دوگانه محصولات و تولیدات دفاعی برای بخش‌های مختلف کشور


کاربرد دوگانه محصولات و تولیدات دفاعی برای بخش‌های مختلف کشور

مدیرعامل سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با حضور در نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی از غرفه وزارت دفاع بازدید و بر کاربرد دوگانه محصولات و تولیدات دفاعی برای بخش‌های مختلف کشور تاکید کرد.

امیر فخری مدیرعامل سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با حضور در نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی از غرفه وزارت دفاع بازدید کرد.

‌امیر فخری در حاشیه این بازدید در رابطه با تقویت ارتباط میان بخش دولتی و خصوصی برای تامین نیازمندی‌ها در حوزه دفاعی، گفت: واضح است که نمایشگاه چه در عرصه تأمین نیازمندی‌های دفاعی و چه در عرصه تولید محصولات برای بخش خصوصی و بخش‌های سیویل، کارکردهای بسیار زیادی دارد.

بومی سازی در همه امور یک ضرورت برای کشور است


بومی سازی در همه امور یک ضرورت برای کشور است

رشت- معاون وزیر دفاع با تأکید بر اینکه بومی سازی در همه بخش های کشور یک ضرورت است، گفت: در این مسیر باید به نهضت ساخت داخل توجه شود.

 امیر سرتیپ افشین خواجه فرد عصر پنج شنبه در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید گیلان، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توانمندی‌های صنعتی این استان، اظهار کرد: حمایت از تولیدکنندگان باید از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به نهضت ساخت داخل رونق تولید، افزود: بومی سازی برای کشور یک ضرورت محسوب است.

معاون وزیر دفاع با اشاره به اینکه با وجود تحریم‌ها در صنعت هوایی توان بالایی داریم، ادامه داد: در این نمایشگاه بخشی از توانمندی‌های صنعت هوایی کشور به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه بومی سازی صنایع هوایی از نظر دانش فنی و مهندسی، تأمین مواد اولیه و فناوری مشکلی نداریم، گفت: در صنعت هوایی به خود اتکایی رسیده‌ایم.

امیر خواجه فرد با اشاره به اینکه خودباوری و خوداتکایی در رسیدن به اهداف نهضت ساخت داخل بسیار مهم است، افزود: وجود خودباوری در میان جوانان ایرانی زمینه خوداتکایی در این صنعت را فراهم کرده و ما نیز به عنوان مسئول باید از آنها حمایت کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه استان گیلان نیز در زمینه تولیدات صنعتی توانمندی‌های فراوانی دارد، ادامه داد: باید صنعت هوایی در گیلان شکل بگیرد و از ظرفیت‌های موجود در حد چند محصول کوچک این فرایند را آغاز می‌کنیم.

معاون وزیر دفاع با اشاره به اینکه هماهنگی و رایزنی‌های لازم با مسئولان استان انجام شده است، گفت: باید زمینه شناخت و استفاده از ظرفیت‌های ویژه صنعتی و علمی استان فراهم شود.

وی به توانمندی‌های کم نظیر صنعتی در استان گیلان اشاره و اظهار کرد: باید تلاش کنیم به دنبال ایجاد قطب‌های صنعتی در استان گیلان باشیم به جای تعدد بخشی در صنعت با عمق بخشی به آن بر اساس توان بالفعل صنایعی که در گیلان موفق شده قطب‌های صنعتی مشخصی ایجاد کنیم که مورد رجوع و مکمل با تولیدات سایر استان‌ها باشد.

ارتقای توان رزمی و دفاعی مهمترین اولویت در ناوگان شمال است


ارتقای توان رزمی و دفاعی مهمترین اولویت در ناوگان شمال است

انزلی- فرمانده ناوگان شمال گفت: ارتقای توان رزمی و دفاعی با استفاده از تجهیزات به روز و نیروی انسانی کارآمد، مهمترین اولویت در ناوگان شمال است.

 ناخدا یکم عرشه و ستاد حمیدرضا سعادت ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حفظ آمادگی و ارتقای توان رزمی و دفاعی ناوگان شمال با دو محور نیروی انسانی و تجهیزات به روز از اصلی ترین برنامه‌ها در این ناوگان است.

وی افزود: نیروی دریایی همواره تلاش می‌کند که با بهره گیری از نیروی انسانی ولایتمدار و متخصص همواره در عرصه‌های ملی و بین المللی نقشی تأثیرگذار داشته باشد.

ناخدا یکم سعادت ادامه داد: دریای خزر صلح و دوستی بوده و افزایش سطح تعامل و ارتقای روابط بین المللی با اجرای سفر ناوگروه‌های صلح و دوستی به کشورهای حاشیه خزر در دستور کار است.

وی اضافه کرد: برگزاری رقابت‌های جام دریا در ناوگان شمال با حضور ۴۰۰ ورزشکار از کشورهای حاشیه خزر، نمونه بارزی از تعامل و دوستی و تلاش برای ارتقای سطح آن است.

ارتباط تصویری امیر سرلشکر موسوی با پرستاران ارتش


ارتباط تصویری امیر سرلشکر موسوی با پرستاران ارتش

فرمانده کل ارتش به‌ مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار در ارتباط تصویری با پرستاران و پیراپزشکان ارتش در سراسر کشور، از آنها قدردانی کرد.

 به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه امیر دریادار سیاری فرمانده قرارگاه پدافند زیستی ارتش، امیر دریادار دوم مداح معاون بهداشت امداد درمان و آموزش پزشکی ارتش، به‌ مناسبت ولادت حضرت زینب (س) در ارتباط تصویری با پرستاران و پیراپزشکان بیمارستان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن تبریک و گرامیداشت روز پرستار، گفت: از زحمات پرستاران و پیراپزشکان قدردانی و به روح بلند همه شهدای مدافع سلامت ادای احترام می‌کنیم.

گفتنی است در ابتدای این مراسم، امیر دریادار دوم مداح معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی ارتش و رؤسای اداره بهداشت و درمان نیروهای چهارگانه و بیمارستان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کردند.

تسلیت امیر آشتیانی برای درگذشت رئیس ستاد دفاعی هند


تسلیت امیر آشتیانی برای درگذشت رئیس ستاد دفاعی هند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پیامی درگذشت رئیس ستاد دفاعی هند را به وزیر دفاع این کشور تسلیت گفت.

 امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی سقوط یک فروند هلیکوپتر در هند که منجر به جان باختن ژنرال بیپین راوات، رئیس ستاد دفاعی جمهوری هند، همسر وی و ۱۱ تن دیگر از سرنشینان آن شد، ضمن اعلام مراتب تأسف و تأثر وهمچنین ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان، وقوع این سانحه را به راجنات سینگ، وزیر دفاع هند، ملت و نیروهای مسلح این کشور تسلیت گفت

بیانیه روابط عمومی ارتش به مناسبت هفته بسیج

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت هفته بسیج بیانیه‌ای صادر کرد.

 متن این بیانیه به شرح زیر است: بسم‌ الله الرحمن الرحیم پنجم آذر که با فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به عنوان روز بسیج نام‌گذاری شده منشاء شکل گیری، ترویج و تعمیق فرهنگ بسیجی و یادآور مجاهدت و ایثار زنان و مردانی است که برای پاسداشت ارزش‌های اسلام عزیز و دفاع از ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف دفاعی، فرهنگی، اعتقادی، سازندگی ودیگر عرصه ها با تمام وجود وارد میدان مبارزه و جهاد شدند و فرهنگی ناب و ماندگار از اخلاص و فداکاری را به تصویر کشیدند. این روز ارزشمند نماد شکل‌گیری شجره طیبه‌ای است که بر مبنای بصیرت انقلابی، اخلاص و ایثار بنا شده و مرور کارنامه پرافتخار بسیج در اتفاقات مهم و جریان‌ساز ایران اسلامی نشان می‌دهد که نگاه ژرف و دوراندیش معمار کبیر انقلاب (ره) برای تشکیل این نهاد انقلابی و معنوی باعث شده تا انقلاب به پشتوانه این تفکر عظیم در مقابل همه توطئه‌ها و تفکرات شوم دشمنان ایستادگی کند و این نهاد مقدس همواره به عنوان بازویی توانمند برای ولایت فقیه و نظام مقدس‌مان در دفاع از ارزش‌های اسلام عزیز باشد. ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن پاسداشت و تبریک هفته بسیج به بسیجیان کشور عزیزمان، یاد و خاطره شهیدان والامقام بسیج را گرامی داشته و اعلام می‌دارد که با همراهی سایر نیروهای مسلح و تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) آماده دفاع از تمامیت ارضی و منافع ایران اسلامی و جانفشانی در راه آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.