یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

اگر پرنده‌هایی مانند پهپاد‌های متجاوز وارد خاک ایران شوند با آن‌ها مقابله می‌کنیم.

مشاور فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: اگر پرنده‌هایی مانند پهپاد‌های متجاوز وارد خاک ایران شوند با آن‌ها مقابله می‌کنیم.

امیر سرتیپ قاسم فراوان مشاور عالی فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ایران باید با راکت‌ها و پرتابه‌هایی که از سمت شمال غرب به خاکش می‌آید چگونه برخورد کند، اظهار کرد: تحولاتی که در کشور‌های همسایه رخ می‌دهد، تبعاتی را برای کشور‌های همجوار آن ها در پی دارد و مسئله غیر معمول و غیر طبیعی نیست؛ بنابراین هنگامی که جنگ و یا رزمایشی در کشور‌های مختلف رخ می‌دهد، کشور‌های همسایه نیرو‌های خود را در حالت آماده باش قرار می‌دهند.  

 برچسب ها : ارتش , ارتش مقتدر , ما قوی هستیم , میثاق نیوز , نپاجا 

ادامه مطلب ...

سردار حجازی: اگر آمریکا امن‌تر شده چرا پیام می‌دهد و خواهش می‌کند که به او فرصت دهیم؟

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: ترامپ می‌گوید «آمریکا امروز امن تر شده است»، اگر آمریکا امن تر شده چرا در پایگاه‌هاتان عین بید می‌لرزید و در پیام‌هایتان خواهش می‌کنید که لختی فرصت دهید.

اگر آمریکا امن‌تر شده چرا پیام می‌دهد و خواهش می‌کند که به او فرصت دهیم؟

سردار سرتیپ پاسدار محمد حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پنجمین اجلاسیه مجاهدین در غربت که عصر امروز در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در اسلام مفاهیم بلندی وجود دارد که در جای جای قرآن و سخنان اهل بیت از آن‌ها به عنوان مفاهیم ارزشمند والا و گراسنگ یاد شده است. مفاهیمی، چون جهاد مقاومت هجرت ایثار، شهادت و شجاعت مورد تکریم قرار گرفته و از آن‌ها به بزرگی یاد شده است.

وی افزود: در مقابل این مفاهیمی وجود دارد که از نظر اسلام مردود است، مفاهیمی همچون سازشکاری، عقب نشینی، کوتاه آمدن و در مقابل دشمن ترس و تسلیم داشتن. این‌ها از نظر مکتب ما نهی و محکوم شده است.

  برچسب ها : اقتدار ملی , ما قوی هستیم , میثاق نیوز

ادامه مطلب ...

شهیدی که امام خمینی (ره) مریدش بود


شهید محراب لقب شهدایی است که به تاسی از مولای‌شان امیرالمومنین (ع) در محراب نماز به شهادت رسیده‌اند.

شهدایی نظیر شهید سید اسدالله مدنی تبریزی، شهید سیدمحمدعلی قاضی طباطبایی، شهید سیدعبدالحسین دستغیب، شهید محمد صدوقی، شهید اشرفی اصفهانی و شهید سیدمحمدباقر حکیم.

این گزارش گوشه چشمی به زندگی چهارمین شهید محراب یعنی کسی است که امام خمینی (ره) خود را از ارادتمندان او نامید.

شهیدی که در ۴۰ سالگی به درجه اجتهاد رسید

نامش شهید عطاء الله اشرفی اصفهانی بود؛ در سال ۱۲۸۱ در خانواده‌ای روحانی در خمینی‌شهر اصفهان به دنیا آمد.

شهیدی که امام خمینی (ره) مریدش بود

 شهید محراب , میثاق نیوز

ادامه مطلب ...

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به حماسه‌آفرینی شهدای دفاع مقدس گفت: ما امنیت و توان بازدارندگی امروز را مدیون خون شهدا هستیم.


امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، با اشاره به نقش محوری این نیرو در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس با تقدیم ۴۶ هزار شهید و حضور مؤثر در عملیات‌های متعدد دفاع مقدس، یکی از محوری‌ترین نیرو‌ها بوده است و این نیرو همواره برای دفاع از مرز و بوم کشور اسلامی آماده است.

سرتیپ حیدری با اشاره به نقش نیروی زمینی در آموزش نیرو‌های جوان در دوران دفاع مقدس، گفت: نیروی زمینی ۲.۵ میلیون سرباز را در دوران دفاع مقدس آموزش داد و به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام کرد که این عدد خود بیانگر نقش محوری نزاجا در دوران جنگ تحمیلی است؛ چرا که تدبیر، سازماندهی و آموزش این تعداد نیرو، کاری بسیار بزرگ و نیازمند ارتشی توانمند با عمق استراتژیک است. فرمانده نیروی زمینی ارتش، دفاع مقدس را تبلور عینی آیه‌های جهاد و مقاومت بیان کرد و گفت: شهدای جنگ تحمیلی مظهر ایثار و رشادت هستند و ما امنیت و توان بازدارندگی امروز را مدیون خون همین شهدا هستیم.

شهید ایستاده هوانیروز ارتش کیست؟ + تصاویر


او را ایستاده تا گردن در خاک فرو می‌کنند و با مالیدن مایع شیرین به سر و صورت، رهایش می‌کنند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران و یگان‌های مختلف آن همواره از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مدافع و پشتیبان مردم و انقلاب اسلامی بودند و این حمایت از نخستین روز‌های انقلاب در سراسر کشورمان تجلی داشت.  

شهید ایستاده هوانیروز ارتش کیست؟ + تصاویر

هوانیروز ارتش به عنوان یگان پشتیبانی از نیرو‌های زمینی که از سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ارتش به عنوان بزرگ ترین یگان هوانیروز در غرب آسیا تشکیل شده بود یکی از نیرو‌هایی بود که در بسیاری از صحنه‌های مهم انقلاب نقش موثری ایفا کرد؛ یکی از این صحنه‌ها ایثار و رشادت‌های خلبانان شجاع هوانیروز در مبارزه با ضد انقلاب و گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب نمود داشت.

شهید ایستاده هوانیروز ارتش کیست؟ + تصاویر

نقش امام خمینی (ره) در حفظ ارتش چه بود؟

انقلاب اسلامی که در بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید، توطئه‌های بدخواهان مردم  و انقلاب آغاز شد. سازمان ارتش مناسب نبود و از هم پاشیده شده بود. در همان روزها شایعه شد که ممکن است دیگر حقوقی داده نشود. وضعیت نظم و انضباط نیز خوب نبود حتی به برخی از افسران ارشد ارتش هم اجازه ورود به پادگان‌ها داده نمی‌شد. این موقع بود که امام خمینی (ره) که از اهمیت وجود ارتش و فعالیت آن در حفظ کشور آگاه بودند پس از مشورت با مشاوران خود از جمله آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) و مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی محکم و استوار به این تصمیم رسیدند که ارتش باید باقی بماند. 

ادامه مطلب ...

عملیات های نیروی هوایی ارتش در تمام دنیا زبانزد است


فرمانده نیروی هوایی ارتش در جمع پیشکسوتان پایگاه شهید دوران گفت: بزرگ مردان نیروی هوایی در اوایل انقلاب و جنگ دلاوری هایشان را به اثبات رساندند و عملیات های نیروی هوایی ارتش در تمام دنیا زبانزد است.
به گزارش روابط عمومی نهاجا، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش درهمایش تجلیل از پیشکسوتان خلبان و نخبگان و فعالان عرصه های مختلف عملیاتی، فنی پایگاه هوایی شهید دوران شیراز اظهار کرد: بزرگ مردان نیروی هوایی در اوایل انقلاب و جنگ دلاوری هایشان را به اثبات رسانده و عملیاتهای ماندگار این عزیزان در دنیا بر هیچکس پوشیده نیست و امروز که شما جوانان نمونه نیروی هوایی وارثان آن دلیرمردی ها هستید باید با تلاش و کوشش قدردان زحمات پیشکسوتان و شهدای عزیز نیروی هوایی باشید و سند اثبات ادعای این موضوع تلاش برای خودکفایی در صنعت دفاع هوایی و بازآمدهای موفق و زبانزد می باشد.
امیر سرتیپ نصیرزاده خاطرنشان کرد: اوایل جنگ که کشور به مراتب دچار مشکلات عدیده اقتصادی فراوان بود، با همت جهادی از بحران عبور کردیم و امروز در شرایط ناجوانمردانه تری قرار داریم که حتی در بخش دارو نیز تحریم هستیم ، ما باید در بخش سواد رسانه ای و مجازی هشیار و بیدار باشیم و فریب نیرنگ دشمن نخوریم چرا که دشمن همه تلاش خود را برای ایجاد بحران حتی در بخش سلامت که یک فاکتور انسانی است بکار گرفته ولی به لطف خداوند کشور از این بحران هم عبور خواهد کرد.
گفتنی است در پایان این مراسم امیر سرتیپ

سردار حجازی: اگر آمریکا امن‌تر شده چرا پیام می‌دهد و خواهش می‌کند که به او فرصت دهیم؟


سردار حجازی: اگر آمریکا امن‌تر شده چرا پیام می‌دهد و خواهش می‌کند که به او فرصت دهیم؟

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: ترامپ می‌گوید «آمریکا امروز امن تر شده است»، اگر آمریکا امن تر شده چرا در پایگاه‌هاتان عین بید می‌لرزید و در پیام‌هایتان خواهش می‌کنید که لختی فرصت دهید. 

ادامه مطلب ...

۲۷ مهر محدودیت‌های تسلیحاتی ملغی می‌شود/ هر کسی وارد حریم امنیت ما شود، سیلی خواهد خورد


  سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر ماه) ساعت ۳:۱۳ بامداد محدودیت‌های تسلیحاتی مندرج در قطعنامه ۲۲۳۱ ملغی می‌شود.

وی افزود: آمریکا به رغم تمامی گردن کشی‌ها، حیله گری‌ها و اقدامات فراقانونی نتوانست کار خود را جلو ببرد و نشان داده شد که آمریکا اینقدر که عنوان می‌کند قدر قدرت نیست.  


برچسب‌ها: اخبار روزوزارت خارجهایران و آمریکاتحریم تسلیحاتیارمنستان و آذربایجان

به دنبال صادرات محصولات دفاعی خود هستیم


امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح   درباره لزوم استفاده از تجربه‌های دفاع مقدس در دوران کنونی گفت: هدف ما استفاده از تجربه بسیار مهم دفاع مقدس در حوزه تسلیح، تجهیز و آمادگی نیرو‌های مسلح است.

وزیر دفاع با اشاره به صادرات تجهیزات دفاعی کشورمان اظهار کرد: این حق ماست که مانند همه کشور‌های دنیا نیاز‌های خود را تامین کنیم و آنچه دیگران نیاز دارند را از طریق صادرات برای آن‌ها تامین کنیم و یاوه گویی‌های ترامپ بر فعالیت صنایع دفاعی ما تاثیر ندارد و علاوه بر تامین نیاز‌های خود برخی از تسلیحات و تجهیزات را هم صادر کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در حوزه تسلیحاتی و تجهیزاتی حتما نگاهی به صادرات خواهیم داشت و در صورت نیاز به دیگر محصولات دفاعی، آن‌ها را از طریق دوستان خودمان تامین خواهیم کرد.


برچسب‌ها: اخبار روزوزیر دفاعتحریم تسلیحاتیدستاوردهای دفاعیتجهیزات نظامی

امیر حیدری: نیروی زمینی ارتش از طرح‌های سربازان نخبه استقبال می‌کند

امیر حیدری: نیروی زمینی ارتش از طرح‌های سربازان نخبه استقبال می‌کند

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ما در این نیرو از نخبگان علمی در جهت ارتقای سطح علمی و رزمی استفاده خواهیم کرد و این عزیزان در نیروی زمینی ارتش از جایگاه خاصی برخوردار هستند.

 امام خمینی (رح)

امروز شما ( ارتش ) نور چشم خیمه ما هستید .
#ما_سرباز_حسینیم #ارتش_فدای_ملت_ملت_فدای_ارتش
#چالش_دعوت_به_هوشیاری
#ارتش_کلمه_طیبه #ارتش #ارتشی
#صدای_ارتش #ارتش_ایران #ارتشیان
#نداجا #نهاجا #نزاجا #پداجا
#مرز_پر_گهر#مرزپرگهر #بیعتم_تا_آخرین_قطره_خونم
#من_هم_یک_ارتشی_هستم#دریادارسیاری#ناخداصمدی
#امیرارتش_سیاری #تاریخ

ادامه مطلب ...

پیکر ۸ تن از شهدای مدافع حرم

تکمیلی/ تعداد شهدای شناسایی شده مدافع حرم در خان طومان به 8 تن رسید+اسامی

پیکر ۸ تن از شهدای مدافع حرم که طی سال های گذشته در خان طومان سوریه به شهادت رسیده بودند، شناسایی شد.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار سرتیپ دوم پاسدار ابوالقاسم شریفی مسئول ایثارگران کل سپاه  از شناسایی و تأیید هویت پیکر هفت تن از شهدای  مدافع حرم منطقه خان طومان سوریه در عملیات تفحص خبر داد و گفت: پیرو تدبیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر تفحص در محور خان طومان سوریه پس از آزادسازی این مناطق،گروه تفحص ایثارگران سپاه در منطقه مستقر شد و پس از ماه‌ها تلاش خستگی‌ناپذیر، پیکرهای مطهر تعدادی از شهدای جبهه مقاومت کشف شد.

#حب_الحسین_یجمعنا#ما_ملت_امام_حسینیم#ما_سرباز_حسینیم #ارتش_فدای_ملت_ملت_فدای_ارتش#چالش_دعوت_به_هوشیاری #ارتش_کلمه_طیبه#ارتش#ارتشی#صدای_ارتش #ارتش_ایران #ارتشیان#نداجا #نهاجا#نزاجا#پداجا #مرز_پر_گهر#مرزپرگهر#بیعتم_تا_آخرین_قطره_خونم #من_هم_یک_ارتشی_هستم#دریادارسیاری#ناخداصمدی#امیرارتش_سیاری #تاریخ

رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه‌های افسری


8 محور از بیانات امام خامنه‌ای| از راه علاج مشکلات کشور تا تبیین مفهوم عقلانیت

رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه‌های افسری بیانات مهمی داشتند و به مسائلی از جمله علاج مشکلات کشور، یاوه‌گویی‌های رئیس جمهور آمریکا، راه حل مشکلات، تبیین معنای عقلانیت و موج سوم کرونا اشاره کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم ، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا صبح امروز در ارتباط تصویری با مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح در دانشگاه افسری امام‌علی(ع) بیانات مهمی ایراد کردند.

#حب_الحسین_یجمعنا#ما_ملت_امام_حسینیم#ما_سرباز_حسینیم #ارتش_فدای_ملت_ملت_فدای_ارتش#چالش_دعوت_به_هوشیاری #ارتش_کلمه_طیبه#ارتش#ارتشی#صدای_ارتش #ارتش_ایران #ارتشیان#نداجا #نهاجا#نزاجا#پداجا #مرز_پر_گهر#مرزپرگهر#بیعتم_تا_آخرین_قطره_خونم #من_هم_یک_ارتشی_هستم#دریادارسیاری#ناخداصمدی#امیرارتش_سیاری #تاریخ

 

ادامه مطلب ...

نقش مهم رادار قدیردر قدرت دفاعی و تهاجمی ایران


سرلشکر موسوی: رادار قدیر نقش مهمی در قدرت دفاعی و تهاجمی ایران داشته است

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) گفت: رادار قدیر نقش مهمی در قدرت دفاعی و تهاجمی ایران اسلامی و کسب دستاوردهای بزرگ در این حوزه ایفا کرده است.


#حب_الحسین_یجمعنا

#ما_ملت_امام_حسینیم

#ما_سرباز_حسینیم #ارتش_فدای_ملت_ملت_فدای_ارتش

#چالش_دعوت_به_هوشیاری 

#ارتش_کلمه_طیبه #ارتش #ارتشی

#صدای_ارتش #ارتش_ایران #ارتشیان

#نداجا #نهاجا #نزاجا #پداجا 

#مرز_پر_گهر#مرزپرگهر #بیعتم_تا_آخرین_قطره_خونم 

#من_هم_یک_ارتشی_هستم#دریادارسیاری#ناخداصمدی

#امیرارتش_سیاری #تاریخ

ادامه مطلب ...

بیانات مهم رهبر انقلاب درباره عزاداری اربعین در دوران کرونا

بیانات مهم رهبر انقلاب درباره عزاداری اربعین در دوران کرونا

رهبر انقلاب درباره عزاداری اربعین در شرایط کرونا فرمودند: روز اربعین از داخل خانه اظهار ارادت کنید و زیارت اربعین بخوانید و به امام حسین بگویید ما دلمان می‌خواست بیاییم، نشد. تا یک نظری بکنند، یک کمکی بکنند .

#حب_الحسین_یجمعنا

#ما_ملت_امام_حسینیم

#ما_سرباز_حسینیم #ارتش_فدای_ملت_ملت_فدای_ارتش

#چالش_دعوت_به_هوشیاری 

#ارتش_کلمه_طیبه #ارتش #ارتشی

#صدای_ارتش #ارتش_ایران #ارتشیان

#نداجا #نهاجا #نزاجا #پداجا 

#مرز_پر_گهر#مرزپرگهر #بیعتم_تا_آخرین_قطره_خونم 

#من_هم_یک_ارتشی_هستم#دریادارسیاری#ناخداصمدی

#امیرارتش_سیاری #تاریخ

ساخت ۲۳هزار واحد مسکونی در ۲۴ شهر برای کارکنان نزاجا

فرمانده نیروی زمینی ارتش خبر داد:‌ ساخت 23 هزار واحد مسکونی برای کارکنان نزاجا

امیر حیدری از ساخت ۲۳هزار واحد مسکونی در ۲۴ شهر برای کارکنان نزاجا خبر داد.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از  روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری روز سه‌شنبه در آیین افتتاح پروژه 144 واحدی منازل سازمانی تیپ 316 زرهی  شهید قهرمان همدان افزود: در شرفیابی  به خدمت رهبر معظم انقلاب، برخی از مشکلات نیروی زمینی را عرض کردم و معظم‌ له دستور فرمودند که هر نظامی که وارد نیروهای  مسلح می‌شود باید این امید در او به‌وجود بیاید که در طول خدمت  صاحب منزل شخصی شود و ساخت این واحدهای مسکونی امر مبارک فرماندهی معظم کل قواست.

#ما_سرباز_حسینیم #ارتش_فدای_ملت_ملت_فدای_ارتش
#چالش_دعوت_به_هوشیاری 
#ارتش_کلمه_طیبه #ارتش #ارتش
#صدای_ارتش #ارتش_ایران #ارتشیان
#آجا #نداجا #نهاجا #نزاجا #پداجا
#مرز_پر_گهر#مرزپرگهر
#لبیک_یا_خامنه_ای #بیعتم_تا_آخرین_قطره_خونم
#من_هم_یک_ارتشی_هستم#دریادارسیاری#ناخداصمدی
#امیرارتش_سیاری #تاریخ

موشک‌های جدید وزارت دفاع به نام‌های "حاج قاسم" و "ابومهدی


سخنگوی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با تسنیم: در تولید سلاح به هیچ کشوری وابسته نیستیم/ علت نام‌گذاری " 

سخنگوی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با تسنیم: در تولید سلاح به هیچ کشوری وابسته نیستیم/ علت نام‌گذاری موشک‌های جدید وزارت دفاع به نام‌های "حاج قاسم" و "ابومهدی" + فیلم

گروه استان‌ها ــ سخنگوی ارشد نیروهای مسلح کشورمان از دلایل نام‌گذاری موشک‌های حاج قاسم و ابومهدی پرده برداشت و گفت: در تولید سلاح به هیچ کشوری وابسته نیستیم.

#ما_سرباز_حسینیم #ارتش_فدای_ملت_ملت_فدای_ارتش#چالش_دعوت_به_هوشیاری  #ارتش_کلمه_طیبه #ارتش #ارتشی#صدای_ارتش #ارتش_ایران #ارتشیان#آجا #نداجا #نهاجا #نزاجا #پداجا #مرز_پر_گهر#مرزپرگهر#لبیک_یا_خامنه_ای #بیعتم_تا_آخرین_قطره_خونم #من_هم_یک_ارتشی_هستم#دریادارسیاری#ناخداصمدی#امیرارتش_سیاری #تاریخ

ادامه مطلب ...

معاون هماهنگ‌کننده ارتش از نمایشگاه دوسالانه دستاوردهای تحقیقاتی

بازدید دریادار سیاری از نمایشگاه توانمندی های صنایع دفاع

معاون هماهنگ‌کننده ارتش از نمایشگاه دوسالانه دستاوردهای تحقیقاتی و تجهیزاتی سازمان صنایع دفاع بازدید کرد.

 به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع ، همزمان با ایام گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با حضور در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از نمایشگاه دوسالانه دستاوردهای تحقیقاتی و تجهیزاتی این سازمان بازدید کرد.

#ما_سرباز_حسینیم #ارتش_فدای_ملت_ملت_فدای_ارتش
#چالش_دعوت_به_هوشیاری  
#ارتش_کلمه_طیبه #ارتش #ارتشی
#صدای_ارتش #ارتش_ایران #ارتشیان
#آجا #نداجا #نهاجا #نزاجا #پداجا 
#مرز_پر_گهر#مرزپرگهر
#لبیک_یا_خامنه_ای #بیعتم_تا_آخرین_قطره_خونم 
#من_هم_یک_ارتشی_هستم#دریادارسیاری#ناخداصمدی
#امیرارتش_سیاری #تاریخ


 

ادامه مطلب ...

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت

سردار قاآنی: ایستادگی ملت عراق دربرابر داعش محصول درایت آیت‌الله سیستانی است

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: ایستادگی و اتفاق مردم عراق در برابر فتنه و توطئه امریکایی- صهیونیستی و سعودی "داعش" محصول درایت، هوشمندی و نقش آفرینی محوری حضرت آیت الله سیستانی است.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس، با اشاره به تحولات سال های اخیر منطقه در عرصه رویارویی با تروریسم تکفیری و شکست فتنه داعش به ویژه در کشور عراق گفت:  نقش مرجعیت عالی عراق به عنوان کانون ، محور و پیشران اصلی وحدت و بسیج کنندگی ملت عراق برای حفظ استقلال و دفاع از امنیت و استقرار آن در این کشور ، سرنوشت ساز و بی بدیل بوده و برای همیشه در تاریخ منطقه ماندگار و الهام بخش خواهد 

امیر حیدری از ساخت ۲۳هزار واحد مسکونی در ۲۴ شهر برای کارکنان نزاجا خبر داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خبر داد:‌ ساخت 23 هزار واحد مسکونی برای کارکنان نزاجا

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از  روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری روز سه‌شنبه در آیین افتتاح پروژه 144 واحدی منازل سازمانی تیپ 316 زرهی  شهید قهرمان همدان افزود: در شرفیابی  به خدمت رهبر معظم انقلاب، برخی از مشکلات نیروی زمینی را عرض کردم و معظم‌ له دستور فرمودند که هر نظامی که وارد نیروهای  مسلح می‌شود باید این امید در او به‌وجود بیاید که در طول خدمت  صاحب منزل شخصی شود و ساخت این واحدهای مسکونی امر مبارک فرماندهی معظم کل قواست.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ساخت 23هزار واحد مسکونی برای کارکنان کلید خورده و در 24 شهر کشور در حال ساخت و ساز است.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری با بیان اینکه دو طرح لبیک برای احداث واحدهای مسکونی سازمانی و شخصی برای نیروی زمینی اجرا می شود، افزود: در این راستا 30 بلوک در همدان احداث می‌شود که هشت بلوک آن در حال ساخت است.

وی ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک برای واگذاری اراضی برای منازل شخصی کارکنان نیروی زمینی نیز اقدام خواهد شد.

امیر سرتیپ حیدری افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند «منزلت اجتماعی کارکنان باید بالا برود و حفظ شود» و نیروی زمینی ارتش نیز در این راستا اقداماتی را در دستور کار قرار داده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه گفت: استان همدان در دوران دفاع مقدس فرماندهان زیادی از جمله سردار حسین همدانی داشته است که باعث افتخار هستند.

وی با بیان اینکه بزرگان زیادی همچون شهید «خوش لفظ» با ایمان، جهاد و شهادت در رکاب ولی فقیه درخشیدند، افزود: همدان در غرب کشور استانی خوش‌نام در جنگ تحمیلی است که همراه با نیروهای مسلح برای پیروزی ایران تلاش کردند.

مجموعه کتاب ۵ جلدی ارتش از دفاع مقدس و هشت سال دفاع مقدس با حضور فرمانده کل ارتش رونمایی شد.

مجموعه کتاب 5 جلدی ارتش از پیروزی انقلاب و دفاع مقدس رونمایی شد

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، آیین رونمایی از مجموعه نفیس 5 جلدی ارتش از پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس با حضور امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش و جمعی از فرماندهان، مسئولان و پیشکسوتان در دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا برگزار شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در این مراسم امیر سرلشکر حسنی سعدی جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا، حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی ارتش و جمعی از پیشکسوتان و فرماندهان نیروهای چهارگانه ارتش در دوران دفاع مقدس شرکت کرده بودند.

ارتش در راستای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس،  کارگروهی را به ریاست امیر سرلشکر حسنی سعدی تشکیل داده و طی آن به جمع آوری مستندات و خاطرات فرماندهان، پیشکسوتان و رزمندگان ارتش در دفاع مقدس پرداخته است که حاصل این تلاش پس از تحقیق، کسب اطلاعات و چندین مرتبه اعتبار سنجی در 5 جلد کتاب با عنوان روایت‌های ماندگار دفاع مقدس به رشته تحریر درآمده است.

این مجموعه 5 جلدی در مرحله نهایی توسط 70 نفر از پیشکسوتان ارتش در دوران دفاع مقدس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است که امروز با حضور فرمانده کل ارتش و پیشکسوتان ارتش در دوران دفاع مقدس از آن رونمایی شد.