یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

خودکفایی، ارتش ما را میان قدرت‌های برتر جهان قرار داده است


خودکفایی، ارتش ما را میان قدرت‌های برتر جهان قرار داده است

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: می‌توانیم ادعا کنیم جزو چند ارتش قدرتمند و برتر جهان هستیم و دلیلی که باعث شده ارتش کشور امروز چنین جایگاهی داشته باشد، خودکفایی است.  امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش در برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو با موضوع روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هر انقلابی نیازمند یک سپر دفاعی است، گفت: اگر این امر مهم و حیاتی فراهم نباشد، ممکن است عناصر ضدانقلاب که منافع خود را در شکست انقلاب می‌بینند، به دنبال ضربه‌زدن و پیشرفت انقلاب باشند.

 

ادامه مطلب ...

توان رزمی و اقتدار کشور ما موجب فرار آمریکا از منطقه شد


توان رزمی و اقتدار کشور ما موجب فرار آمریکا از منطقه شد

شیراز - فرمانده نزاجا گفت: استکبار جهانی توان رزمی و اقتداری که برای کشور ما ایجاد شده و موجب فرار آمریکا از منطقه خاورمیانه شده را بر نمی‌تابد.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری در گردهمایی جهاد تبیین ویژه فرماندهان، سرانگشتان و رؤسای بازرسی یگان‌های نزاجا در منطقه فارس، گفت: استکبار جهانی توان رزمی و اقتداری که برای کشور ایجاد شده و موجب فرار آمریکا از منطقه خاورمیانه شده را بر نمی‌تابد و قصد دارد ما را منزوی کرده و اجازه ندهد تا ملت ما با این اقتدار ارتباط برقرار کند.

وی تصریح کرد: امروز قابلیت‌های نهفته در نیروی زمینی بروز و ظهور پیدا کرده و با تحول عمیقی که در آن به وجود آمده به یک نیروی زمینی متحرک هجومی و واکنش سریع تبدیل شده و جا دارد که تمامی این اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در جهاد تبیین مورد توجه واقع شود.

 

ادامه مطلب ...

نیاز فوری به جهاد تبیین/ هیمنه پوشالی آمریکا را در هم شکسته‌ایم


نیاز فوری به جهاد تبیین/ هیمنه پوشالی آمریکا را در هم شکسته‌ایم

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: مقام معظم رهبری به جهاد تبیین امر فرمودند که ارتش جمهوری اسلامی ایران در این زمینه هم پیش قدم امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در پیش خطبه‌های نماز جمعه تهران، گفت: ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. ارتش در آن روز به اذن الهی و فرمان امام خمینی (ره) در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هویت انقلابی پیدا کرد و امام بزرگوارمان امر فرمودند که در این روز مردم بزرگوار ارتش را گرامی بدارند و ارتش هم در خیابان‌ها به رژه بپردازد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان کرد: این حکم انقلابی و اسلامی حضرت امام (ره) موجب تولد ارتشی ولایی، مکتبی و انقلابی شد که از همان روز نخست، ولایتمدار بودن خودش را در عرصه‌های مختلف به منصه ظهور گذاشته است.

 

ادامه مطلب ...

تمرین رژه هوایی جنگنده های نیروی هوایی ارتش


تمرین رژه هوایی جنگنده های نیروی هوایی ارتش

تمرین رژه هوایی عقابان نیروی هوایی ارتش در پایگاه هوایی شهید لشگری برگزار شد.

 با حضور امیر حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش تمرین رژه هوایی خلبانان نیروی هوایی به مناسبت ۲۹ فروردین ماه روز ارتش در پایگاه هوایی شهید لشگری مهرآباد برگزار شد.

 

ادامه مطلب ...

رژه هوایی ارتش اعلام آمادگی در پاسخگویی به هرگونه تهدید است


رژه هوایی ارتش اعلام آمادگی در پاسخگویی به هرگونه تهدید است

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه پیام پرواز جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش، پیام اقتدار ملی است، گفت: رژه هوایی روز ارتش، در پاسخگویی به هرگونه تهدید در هر سطحی است.

 امیر مهدی هادیان جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در جمع فرماندهان، خلبانان و کارکنان فنی شرکت‌کننده در رژه هوایی روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایگاه هوایی شهید لشگری مهرآباد گفت: آمادگی و توان رزمی ارتش باعث افتخار و غرور و مایه امید و دلگرمی ملت عزیز ایران اسلامی و مایه ناامیدی برای دشمنان است.

 

ادامه مطلب ...

تسلیت سرلشکر باقری در پی درگذشت آیت‌الله «محمد فیض سرابی»


تسلیت سرلشکر باقری در پی درگذشت آیت‌الله «محمد فیض سرابی»

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی درگذشت آیت‌الله «محمد فیض سرابی» نماینده مردم آذربایجان‌ شرقی در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت. سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی درگذشت آیت‌الله «محمد فیض سرابی» نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر ارتحال حضرت آیت الله محمد فیض سرابی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری موجب تأثر و و تألم فراوان گردید.

بی‌شک مجاهدت‌ها و تلاش‌های ارزنده آن عالم وارسته در همراهی با نهضت اسلامی و امامین انقلاب و همت پیوسته در ترویج و نشر معارف اسلامی و شعائر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام ماندگار و برای جامعه اسلامی به‌ویژه نسل جوان منشأ خیر و برکت خواهد بود.

اینجانب فقدان این عالم پرهیزکار را به بیت مکرم، حوزه‌های علمیه، مجلس خبرگان رهبری، جامعه روحانیت و مردم ولایتمدار استان آذربایجان شرقی تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات اخروی و برای بازماندگان معزز صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.

سرلشکر پاسدار محمد باقری

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

بیانیه ارتش: شهید سپهبد صیاد شیرازی فرمانده انقلابی و مدیری جهادی بود


تهران- ایرنا- ارتش جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد شهید سپهبد صیاد شیرازی اعلام کرد: نام این شهید نه تنها در ارتش که در نیروهای مسلح و ایران سربلند اسلامی به عنوان یک فرمانده انقلابی و مدیری جهادی زبانزد و مورد احترام همگان است.

 پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت بیست و دومین سالگرد شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی در بیانیه‌ای اعلام کرد: بیست و دومین سالگرد شهادت فرمانده شجاع و انقلابی ارتش جمهوری اسلامی ایران، شهید سپهبد علی صیاد شیرازی که بخش مهمی از دوران خدمت خود را در مسیر مبارزه، جهاد و دفاع از آرمان‌های بلند ایران اسلامی پشت سر گذاشت و در این مسیر مزد فداکاری خود را با شهادت در راه خدا دریافت کرد گرامی می‌داریم.

 

ادامه مطلب ...

گرامیداشت بیست‌وسومین سالگرد شهادت سپهبد صیاد شیرازی برگزار شد


گرامیداشت بیست‌وسومین سالگرد شهادت سپهبد صیاد شیرازی برگزار شد

گرامیداشت بیست‌وسومین سالگرد شهادت سپهبد صیاد شیرازی در قطعه شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.

 به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ اسدالله حیدری معاون هماهنگ‌کننده هیئت معارف شهید سپهبد صیاد شیرازی در مراسم گرامیداشت بیست و سومین سالگرد شهادت سپهبد صیاد شیرازی گفت: شهید صیاد شیرازی همواره خود را مدیون انقلاب اسلامی می‌دانست و تأکید داشت تا وقتی خود را مدیون انقلاب بدانیم در صراط مستقیم هستیم.

 

ادامه مطلب ...

رژه امسال به صورت محمول و خودرویی با همراهی هواپیماها خواهد بود


رژه امسال به صورت محمول و خودرویی با همراهی هواپیماها خواهد بود

سخنگوی ارتش گفت: مراسم رژه امسال روز ارتش با هدف رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت محمول و خودرویی با همراهی انواع بالگردها و هواپیماها در جوار حرم مطهر حضرت امام(ره) انجام خواهد شد. امیر شاهین تقی‌خانی معاون فرهنگی و روابط عمومی و سخنگوی ارتش گفت: ۲۹ فروردین ماه هرسال، یادآور فرمان تاریخی، مدبرانه و دوراندیشانه حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تعیین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و برگزاری رژه با ساز و برگ است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ایام بزرگداشت ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی محوری از روز ۲۱ فروردین سالروز شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی آغاز شده و تا سوم اردیبهشت سالروز شهادت شهید قرنی ادامه خواهد داشت، افزود: بیش از یک هزار برنامه فرهنگی، تبلیغی و مراسم معنویت محور، ورزشی و رسانه‌ای به‌مناسبت گرامیداشت این ایام در کلیه یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در کشور برگزار خواهد شد.

 

ادامه مطلب ...

توجه به حوزه تولید دانش‌بنیان از اولویت‌های نیروی دریایی ارتش است


توجه به حوزه تولید دانش‌بنیان از اولویت‌های نیروی دریایی ارتش است

فرمانده نیروی دریایی ارتش، ضرورت توجه به حوزه تولید دانش‌بنیان را یکی از اولویت‌های نیروی دریایی ارتش دانست. به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در جمع کارکنان ستاد این نیرو، ضمن تبریک فرارسیدن بهار طبیعت و بهار قرآن اظهار کرد: با توجه به فرامین فرمانده معظم کل قوا در خصوص توجه ویژه به قرآن کریم، اهمیت بهره‌گیری از کلام وحی در سطح این نیرو یکی از اولویت‌های نخستین است که در تلاش هستیم با همکاری اداره عقیدتی سیاسی سبک زندگی کارکنان و خانواده‌های نیروی دریایی ارتش بیش از پیش به سمت قرآنی شدن سوق پیدا کند.امیر دریادار ایرانی، ضرورت توجه به حوزه تولید دانش‌بنیان را یکی دیگر از اولویت‌های نیروی دریایی ارتش دانست و تصریح کرد: بنا بر شعار امسال و تأکیدات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در این زمینه، تقویت و حمایت از دانش‌بنیان‌ها علاوه بر رشد و شکوفایی در زمینه‌های مختلف برای نیروی دریایی ارتش بسیار راه‌گشاست

تحرک در نیروی زمینی ارتش به بالاترین سطح رسیده است


تحرک در نیروی زمینی ارتش به بالاترین سطح رسیده است

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: توان رزمی نیروی زمینی ارتش به نحو چشم‌گیری افزایش پیدا کرده است و در حوزه موشک‌های نقطه‌زن، به بالاترین دستاوردها رسیده‌ایم.

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در دیدار فرماندهان و کارکنان ستاد این نیرو با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که جهاد تبیین را فریضه‌ای قطعی و فوری دانستند و گفت: هر شخصی که افتخار زندگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دارد باید در حد توان و فرصت خود، مبادرت به جهاد تبیین کند تا در این فریضه، تحت امر رهبر معظم انقلاب عمل کرده باشیم.

وی با بیان اینکه هر شخص باید در حد توان خود، در جهت تبلیغ جهاد تبیین بکوشد، افزود: امروزه بیش از ۱۴۰ رسانه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند که نشان از قدرت بالای نظام مقدس ایران اسلامی دارد، پس نیاز به حرکت جهادی عظیمی در مقابل این شبیخون فرهنگی دشمنان داریم

امن‌ترین کشور منطقه هستیم/ متجاوزان سزای حماقت خود را خواهند دید


امن‌ترین کشور منطقه هستیم/ متجاوزان سزای حماقت خود را خواهند دید

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین کشور منطقه است و هر متجاوزی که قصد حمله به کشور را داشته باشد، سزای حماقت خود را خواهد دید.

 به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه این نیرو، تغییرات زیادی در ماهیت و هویت یگان‌های خود به وجود آورده است، گفت: امروز این شایستگی وجود دارد تا داوطلبانه، مأموریت‌های بسیاری را بپذیریم.

وی با بیان اینکه یگان‌های نیروی زمینی ارتش در مرزهای شمال‌غرب، غرب، جنوب‌شرق، جنوب‌غرب و شمال‌شرق مستقر شده‌اند، اظهار داشت: حضور نیروهای ارتش در مرز به این معنی نیست که خطری کشور را تهدید می‌کند، بلکه این مهم به دلیل آمادگی بیش‌تر و اشراف اطلاعاتی در مرزها انجام می‌شود.

 

ادامه مطلب ...

لزوم تبیین قدرت بازدارندگی ایران/جهاد تبیین در جنگ شناختی مهم است


لزوم تبیین قدرت بازدارندگی ایران/جهاد تبیین در جنگ شناختی مهم است

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه جهاد تبیین در جنگ شناختی فوق‌العاده حائز اهمیت است، بر لزوم تبیین توانمندی‌ها و قدرت بازدارندگی ایران تاکید کرد.

امیر مهدی هادیان جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش ، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت جهاد تبیین، گفت: موضوع جهاد تبیین، جزو مباحث دینی و اعتقادی ما است و مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های اخیرشان و مناسبت‌هایی که در سال گذشته داشتند به کرّات به آن اشاره داشتند و تحت عناوین مختلف به این موضوع پرداختند و اهمیت آن را برای صاحبان قلم، اندیشمندان و همچنین مسئولین تذکر دادند.

وی ادامه داد: آنچه که مسلم است دشمن ناامید از حوزه جنگ سخت، جنگ‌های نیابتی و جنگ‌های ترکیبی، به حوزه جنگ نرم و جنگ‌های شناختی روی آورده و سرمایه گذاری کلانی در این حوزه کرده است، با توجه به اینکه ابزار رسانه را هم در حوزه ماهواره و هم در حوزه فضای مجازی در اختیار دارد، قصد انحراف افکار عمومی و بهره برداری از این ابزارهای رسانه‌ای را دارد و در حوزه مباحث جنگ شناختی نیز هر سال ترفندها، راهبردها و راهکارهای دشمن سمت و سوی جدیدتری پیدا می‌کند.

 

ادامه مطلب ...

دشمن با جنگ ترکیبی به دنبال تداوم دشمنی با انقلاب اسلامی است


دشمن با جنگ ترکیبی به دنبال تداوم دشمنی با انقلاب اسلامی است

وزیر اطلاعات گفت:دشمن امروز با جنگ ترکیبی و با ابزار فناورانه و فضای مجازی به دنبال تداوم دشمنی با انقلاب اسلامی است، اما با هدایت‌های رهبر انقلاب همچون سایر دسیسه‌هایشان نقش بر آب خواهد شد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات روز پنجشنبه ۱۱ فروردین ماه در نشست شورای تأمین استان یزد با گرامیداشت یاد و خاطره علما و شهدای این استان، یزد را مهد علمای بزرگ و فرهیختگانی، چون شهید صدوقی و دلیر مردان و خط‌شکنان تیپ ۱۸ الغدیر دانست که رشادت‌ها و ایثارگری آنان در دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: فرهنگ مردم یزد، فرهنگ ایثار و شهادت، کار و تلاش و فعالیت و معنویت است و نقش آنان چه در پیروزی انقلاب اسلامی و چه در دوران دفاع مقدس پر رنگ و تابناک است.

 

ادامه مطلب ...

«محمدحسنی» از یگان‌های ارتش در جنوب غرب کشور بازدید کرد

«محمدحسنی» از یگان‌های ارتش در جنوب غرب کشور بازدید کرد

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حضور در مناطق عملیاتی جنوب غرب کشور، از یگان‌های مرزی ارتش در این منطقه بازدید کرد.

به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از یگان‌های ارتش مستقر در مناطق جنوب غرب کشور به ویژه یگان‌های مرزی ارتش در این منطقه بازدید کرد.

وی در این بازدید به صورت چهره به چهره با کارکنان پایور و وظیفه این یگان‌ها دیدار، گفتگو و مراتب سلام و خداقوت رهبر عظیم الشان و فرمانده معظم کل قوا را به آنان ابلاغ کرد.


۶۰ درصد کشفیات قاچاق مربوط به کشتی‌های حامل خودرو است


۶۰ درصد کشفیات قاچاق مربوط به کشتی‌های حامل خودرو است

بوشهر- فرمانده مرزبانی کشور گفت: بیش از ۶۰ درصد کل قاچاقی که در سال ۱۴۰۰ کشف شد مربوط به کشتی‌های بزرگ ۲۰۰ تا دو هزار تنی مربوط به حمل خودرو است.

سردار احمد علی گودرزی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: مرزداران به صورت شبانه روزی در حال حراست و حفاظت از این آب و خاک هستند و شاهد امنیت پایداری در مرزهای کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه مقابله با قاچاق کالا به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار است اضافه کرد: در راستای مقابله با قاچاق اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و شاهد افزایش میزان کشفیات در مرزهای کشور هستیم. 

ادامه مطلب ...

چک «چیفتن» نقد شد/۴ دهه تلاش برای وصول وعده «سرخرمن» انگلیسی‌ها

چک «چیفتن» نقد شد/۴ دهه تلاش برای وصول وعده «سرخرمن» انگلیسی‌ها

در نتیجه پیگیری‌های کشورمان برای پرداخت بدهی قدیمی دولت انگلستان، سرانجام پس از ۴ دهه حقوق حقه ملت ایران در این پرونده به فرجام رسید.

خرید تانک چیفتن از سوی ایران از سال ۱۳۴۹ هجری شمسی و پس از آن صورت گرفت که آلمان غربی از فروش تانک‌های لئوپارد به ایران خودداری کرد. موافقت دولت انگلیس با فروش این نوع تانک به ایران در حالی بود که چند سال پیش از آن، دولت این کشور فروش تانک چیفتن به رژیم صهیونیستی و لیبی را ممنوع اعلام کرده بود.

همچنین رد پیشنهاد فروش این تانک به رژیم صهیونیستی و مشارکت آن‌ها در ساخت آن در پی فشار کشورهای عربی پس از جنگ شش روزه ۱۹۶۷ موجب شد تا صهیونیست‌ها به ساخت تانک بومی مرکاوا روی بیاورند. 

ادامه مطلب ...