یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

ارائه خدمات اجتماعی به دریافت دوز یادآوری بستگی دارد


محسن فرهادی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا از ۱۵ مرداد طرح مدیریت هوشمند بر اساس دز یاد آور تغییر می کند و ارائه خدمات اجتماعی بر اساس دز یاد آور انجام می شود. طرح مدیریت هوشمند مقابله با بیماری کرونا چند ماه قبل در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شده است.

به گفته وی بر اساس مصوبه آخرین جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا به منظور عدم گسترش بیماری و چرخش ویروس کرونا در کشور، مقرر شده است که مردم دز یاد آور را تزریق کنند

 

ادامه مطلب ...

ولادت هفتمین اخترتابناک امامت گرامی باد


ابوبصـیر از روز ولادت هفتمین امام شیعیان می‌گوید: در آن سالی که حضـرت موسـی بن جعفر علیه السـلام متولد شد من با امام صادق (ع) همسـفر بودم همین که به محل ابواء رسیدیم حضـرت صادق (ع) برای ما صبحانه طلب کرد.

در هنگام خوردن غذا پیکی از جـانب حمیـده خاتون همسـر آن حضـرت آمـد که حمیـده می‌گویـد: اثر وضع حمل در من ظاهر شـده است و فرموده بودین که همین که آثـار حمل پیـدا شـد شـما را خبرکنم.

 

ادامه مطلب ...

قوانین جدید صدور درسته چک


معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اعلام کرد از مهم‌ترین مزایا و محاسن چک‌های صیادی این است که دارنده می‌تواند در صورت برگشت زدن و اخذ گواهی عدم امکان پرداخت، بلافاصله اجرائیه علیه صادرکننده بگیرد و مبلغ آن را از تمام حساب‌های صادرکننده در تمام بانک‌های کشور دریافت کند و اموالش را توقیف یا خودش را جلب کند زیرا در قانون جدید، لازم نیست حکم قطعی درباره چک صادر شده باشد.

اگر دارنده‌ حسابِ جاری، چک بلامحل صادر کند دیگر نمی‌تواند برگ چک بعدی را صادر و در سامانه ثبت کند. او حتی دیگر نمی‌تواند در شبکه بانکی افتتاح حساب کند و رفعِ سوء اثر از چک برگشتی منوط به پرداخت وجه آن ظرف مدت ده روز است.

وقتی چک صیادی را دریافت می‌کنید، از ثبت شدنش در سامانه مطمئن باشید. چک صیادی را نمی‌توان در وجه حامل صادر و پشت‌نویسی کرد اما می‌توان در سامانه با ثبت اطلاعات فردی؛ آن را به دیگران انتقال داد.

با ثبت اطلاعات چک‌های صیادی در سامانه، می‌توان از ارتکاب جرائم احتمالی از جمله پولشویی، کلاهبرداری، سرقت، خیانت در امانت، جعل و یا مفقودی جلوگیری کرد.

همه مردم به مدت سه ماه بیمه شدند


عین اللهی گفت: سه دهک اول جامعه یعنی حدود ۶ میلیون نفر به طور رایگان بیمه شدند. اما امروز مصوبه جدیدی داشتیم که همه کسانی که بیمه نیستند تا سه ماه به طور رایگان بیمه سلامت شوند، تا از همه خدمات پزشکی بتوانند استفاده کنند. 

به گفته وی، افرادی که به تازگی بیمه شدند سه ماه فرصت تمدید دارند و اگر توانایی پرداخت حق بیمه را ندارند به ما اعلام کنند.در غیر این صورت برای پایداری پوشش سلامت باید حق بیمه را پرداخت کنند.

وزیر بهداشت اعلام کرد که بودجه این طرح سه میلیارد دلار است. تاکنون فقط سه دهک پایین جامعه بصورت رایگان از بیمه سلامت می‌توانستند استفاده کنند.

وزیر بهداشت گفت: امکان استفاده از خدمات از طریق کد ملی امکان‌پذیر است لذا با ارائه نسخه در طرح دارویار امکان خرید دارو با قیمت مناسب فراهم شده است

واریز یارانه برای جاماندگان


تا کنون 3 مرحله از یارانه جدید 300 و 400 هزار تومانی به حساب یارانه بگیران واریز شده است. این درحالی است که حدود 2میلیون و 300 هزار نفر اخیرا و بعد از بررسی اعتراضها مجدد به صف یارانه بگیران اضافه شده اند. همچنین دولت شرایطی را فراهم کرد که متقاضیان دریافت یارانه نقدی که از سنوات قبل یاراانه دریافت  نیمکرده‌اند، امکان ثبت درخواست و  ارائه تقاضای دریافت یارانه را ارائه کنند.

هر چند هر ماه حدود 25 هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه جدید به یارانه بگیران ارائه میشود، اما بعد  از بررسی اعتراضها تنها یک دوره از یارانه واریزی به حساب متقاضیان جدید و معترضانی که یارانه آنها در اردیبهشت ماه قطع شده بود واریز شده است.

 

ادامه مطلب ...

کار وام ودیعه مسکل به کجا رسید؟


داستان پرداخت وام ودیعه مسکن آن هم بعد از گذشت سه سال از شیوع کرونا در کشور، همچنان با فراز و نشیب های همیشگی خود ادامه دارد. در حالی که دولت هفته گذشته در بسته حمایتی خود از بازار مسکن، تمهیداتی را برای کنترل این بازار و همچنین اقدامات لازم برای کاهش مشکلات در پرداخت اقساط وام ودیعه مسکن و ضمانت های آن را در دستور کار خود قرار داد.

براساس این گزارش امسال سومین سال پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به مستاجران در کشور است که طی دو سال گذشته این تسهیلات با تصویب در ستاد ملی مقابله با کرونا به مستاجران پرداخت می شد و اما امسال در بسته جدید حمایتی دولت برای بازار اجاره مسکن مقرر شده است که هر ساله با درخواست وزارت راه و شهرسازی از بانک مرکزی و ارائه لیست متقاضیان به بانک مرکزی باید بانک ها اقدام به پرداخت تسهیلات کنند.

  

ادامه مطلب ...

معنای غدیر چیست؟


: واقعه غدیر که به موضوع امامت امیرمومنان و جانشینی پیامبراکرم(ص) اشاره دارد، موضوع اتصال نبوت به امامت و از مهمترین اعیاد مسلمانان به شمار می‌آید. در احادیث شیعه تعابیری هم چون عیدُاللهِ‌ الاکبر (بزرگ‌ترین عید الهی)، عید اهل بیت محمد(ص) و اشرف الاعیاد (والاترین عید) برای این روز به کار رفته است.

معنای غدیر چیست و چرا عید غدیر خم به این نام خوانده شده است؟

 

ادامه مطلب ...

معنای غدیر چیست؟


: واقعه غدیر که به موضوع امامت امیرمومنان و جانشینی پیامبراکرم(ص) اشاره دارد، موضوع اتصال نبوت به امامت و از مهمترین اعیاد مسلمانان به شمار می‌آید. در احادیث شیعه تعابیری هم چون عیدُاللهِ‌ الاکبر (بزرگ‌ترین عید الهی)، عید اهل بیت محمد(ص) و اشرف الاعیاد (والاترین عید) برای این روز به کار رفته است.

معنای غدیر چیست و چرا عید غدیر خم به این نام خوانده شده است؟

 

ادامه مطلب ...

زیرسویه جدید امیکرون، سریعتر از زیرسویه‌های سابق عمل می‌کند


در میان توصیه‌های پزشکی در خصوص لزوم دریافت دوز جدید واکسن برای افراد مسن و گروه‌های آسیب پذیرتر، کارشناسان بهداشتی تأکید دارند زیرسویه BA.۵ اُمیکرون قادر است تا بیشتر در میان افراد – چه آن‌هایی واکسن زده اند و چه آن‌هایی که به تازگی از این بیماری بهبود یافته اند، شیوع یابد.

دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در یک جلسه توجیهی در کاخ سفید اعلام کرد این زیرسویه جدید می‌تواند به سرعت خود را منتشر کند و سبب بروز ۶۰ درصد از موارد ابتلا در آمریکاست.

او در ادامه افزود: هر جهشی پیاپی، نسبت به نوع سابق خود سریعتر است و تا زمانی که ویروس به طور کامل کنتزل نشده، سویه‌های جدید تهدیدی بریا جامعه محسوب می‌شوند.

او همچنین یکی از علل انتشار زیرسویه‌های جدید امیکرون را به دلیل توانایی آن از آنتی بادی‌ها و ناتوانی واکسن‌های فعلی برای مقابله با آن دانست.

شایان ذکر است جهان در هفته‌های اخیر بر دیگر شاهد افزایش قبل توجه موارد ابتلا به کرونا بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

رونمایی از اولین ناودسته پهپادبر نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران


اولین ناوْدسته پهپادبر نیروی دریایی راهبردی ارتش متشکل از یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی با حمل انواع پهپادهای رزمی، شناسایی و انهدامی در ناوگان جنوب نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با حضور فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش رونمایی شد.

 

ادامه مطلب ...

دوز چهارم چی بزنیم؟


واکسیناسیون علیه ویروس کرونا همچنان مؤثرترین راه برای جلوگیری از بیماری شدید در طول همه گیری فعلی است. کاهش ایمنی پس از دریافت دوز سوم واکسن کرونا و پیدایش سویه‌های مختلف ویروس کرونا منجر به تزریق دوز چهارم درکشورها شد.

همچنین با توجه به افزایش تعداد مبتلایان مقامات بهداشتی کشور تزریق دوز چهارم کرونا  را توصیه کردند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

چه واکسنی را برای دوز چهارم کرونا تزریق کنیم؟

 

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح: دشمنان تاوان استفاده از کلمه «توسل به زور» علیه ایران را خواهند داد


سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، درپی ادعای مضحک «جو بایدن» مبنی بر استفاده از گزینه «توسل به زور» علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: استفاده رئیس جمهور مفلوک آمریکا و نخست‌وزیر درمانده رژیم جعلی صهیونیستی از عبارت «توسل به زور» را به حساب جنگ روانی، توهم و خواب آلودگی مسبوق به سابقه آنان می‌گذاریم.

وی سپس به دشمنان گوشزد کرد که وقایع گذشته از جمله اشغال لانه جاسوسی امریکا در تهران، دفن شدن لشکریان آمریکا در صحرای طبس، شکست قطعی آمریکا در تحمیل هشت سال جنگ علیه ایران، فرار بزرگ اشغالگران آمریکایی از افغانستان، ویران شدن پایگاه آمریکایی عین الاسد، شکار پیشرفته‌ترین هواپیمای جاسوسی آمریکا در خلیج فارس، شکست خفت‌بار پروژه آمریکایی لشکرکشی داعش در عراق و سوریه، شکست ذلت‌بار آمریکا و متحدانش در مقابل گروه انصارالله یمن، شکست در جنگ ۳۳ روزه با حزب الله لبنان، شکست در جنگ ۲۲ روزه با حماس در فلسطین اشغالی، انهدام مقتدرانه پایگاه جاسوسی رژیم جنایتکار و کودک‌کش اسرائیل در اربیل، ویران شدن پایگاه‌های رژیم غاصب صهیونیستی در ارتفاعات جولان، خیس شدن شلوار نظامیان آمریکایی در خلیج فارس، وحشت و رعب عمیق نظامیان آمریکایی و صهیونیستی برای حضور و تردد معمولی در منطقه به واسطه آگاهی از عقوبت ظلم و جنایاتشان علیه بشریت و... را را یک بار مرور کنند.

 

ادامه مطلب ...

این نوشیدنی قند خون را کاهش میدهد


در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند مصرف دمنوش گیاهی بابونه می‌تواند سبب کنترل و حتی جلوگیری از ابتلای افراد به دیابت شود.

کارشناسان اعتقاد دارند مصرف بابونه بر فرآیند جذب و هضم مواد غذایی به ویژه کربوهیدرات اثر می‌گذارد و سبب می‌شود تا سطح قند خون بیماران کنترل شود.

یکی از ویژگی‌های منحصربه فرد درون ترکیب گل بابونه به آن رنگی زرد می‌دهد که سبب می‌شود فرآیند جذب کربوهیدرات‌ها کنترل شود.

کارشناسان اعتقاد دارند می‌توان ترکیب جدیدی از دارو‌ها را با استفاده از خواص بابونه تهیه کرد.

در طول قرن‌های پیش افزون بر خاصیت درمانی از رنگ گل بابونه در صنعت رنگرزی پارچه نیز استفاده می‌شده است، اما کارشناسان درپژوهش‌های خود دریافتند می‌توان از این گیاه برای مبارزه با بیماری دیابت نیز استفاده کرد.

استفاده از بابونه از دیرباز برای سلامت پوست، ایجاد آرامش و برطرف کردن مشکل بی خوابی و کم خوابی رایج بوده است.

 

ادامه مطلب ...

امکان پرداخت اقساطی جرائم رانندگی در طرح عیدانه


سردار سید کمال هادیانفر گفت: پلیس فراجا برای مدیریت ترافیک و تسهیل در تردد وظیفه مشخصی دارد، همچنین به دلیل نزدیک شدن به عید غدیر ما طرحی را برای رانندگان در نظر گرفتیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: افرادی که به تازگی گواهینامه می‌گیرند یا تغییر پایه در گواهینامه دارند، حداکثر ظرف ۷۲ ساعت گواهینامه آن‌ها به در منزلشان ارسال می‌شود.

به گفته رئیس پلیس راهور فراجا، افرادی که قادر به پرداخت جریمه نیستند، در طرح تقسیط شرکت و به دفاتر خدمات پلیس مراجعه کنند.

او گفت: مقرر شد خودرو‌هایی که بالای ٣ میلیون جریمه دارند، در بازه زمانی عید قربان تا عید غدیر توقیف نشوند.

 

ادامه مطلب ...

خروج از انحصار موشکی جهان،موشک های پدافنی ایرانی رابشناسید


موشک‌های سطح به هوا، بخش مهمی از سیستم دفاع هوایی هر کشوری را تشکیل داده و با توجه به نیاز نیرو‌های رزمی، طی سال‌های اخیر مدل‌های مختلفی بر اساس نوع سیستم هدایت و برد آنها، توسط کشور‌ها و صنایع نظامی مهم دنیا ساخته شده است. از سامانه‌های دوش پرتاب کوتاه برد با هدایت فروسرخ تا موشک‌های هدایت راداری برد بلند، همگی لایه‌های مختلفی از چتر پدافند هوایی کشور را تشکیل می‌دهند، اما طبق یک قاعده قدیمی، اما جاری، هرچه دوربردتر و بالاتر، مهم‌تر و استراتژیک تر.

در عرصه طراحی و ساخت موشک‌های ضد هوایی سطح به هوا، کشورمان در سال‌های اخیر و خصوصا یک دهه گذشته، تلاش‌های بسیار زیادی را انجام داده و سامانه‌های مختلفی را وارد خدمت کرده است؛ از محصولات بومی مثل پانزده خرداد و سوم خرداد (شکارچی گلوبال هاوک) تا باور ۳۷۳ نشان داد بحث توسعه سیستم‌های پدافندی برد بلند بومی در نیرو‌های مسلح، دارای نقشه راه و تمرکز مناسبی است.

 

ادامه مطلب ...

پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید.


علیرضا ناجی افزود: تا زمانی که کرونا هست این شیوه نامه صادق است و باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه دستورالعمل اخیر ستاد ملی کرونا در مورد عدم لزوم استفاده از ماسک در فضای باز برای بسیاری سوءتفاهم ایجاد کرده بود که اصلاً نیاز نیست ماسک بزنند، تاکید کرد: برای حفظ سلامتی خود در تمام فضاهای باز هم که ازدحام است و نمی‌توانید فاصله اجتماعی یک و نیم تا ۲ متر را رعایت کنید، حتماً باید ماسک بزنیم.

 

ادامه مطلب ...

زنگ خطر کرونا


حیدری گفت: در کشور سویه A۵ کرونا در حال گسترش است و روز گذشته در کشور ۱۷ درصد از مراجعه کنندگان درگیر سویه A۵ کرونا بودند.

به گفته معاون بهداشت در زیر سویه‌های جدید کرونا، هر یک نفر می‌تواند تا ۱۸ نفر را درگیر کند و این عدد در سویه امیکرون، ۱۰ نفر بوده است.

حیدری گفت: بیمارستان ها در حالت آماده باش هستند. از تجربه خود در موج‌های قبلی استفاده کرده ایم. ما با توجه به تردد مسافرین پیش بینی ورود سویه جدید را داشتیم که به همین دلیل در اردیبهشت دستور تزریق دز یادآور را ابلاغ کردیم.

 

ادامه مطلب ...

سدسازی ترکیه،عامل تخریب محیط زیست ایران


ترکیه مدت‌هاست که سد سازی بر رود‌های دجله و فرات را آغاز کرده است؛ این رود‌ها علاوه بر تامین بخشی از منابع آبی کشور ما، منابع آبی کشور‌های عراق و سوریه را نیز تامین می‌کنند. این کشور پروژه‌های ابر آبی دیگری را در دستور کار دارد که چنانچه این طرح‌ها متوقف نشود، می‌تواند بروز ریزگرد‌ها در ایران، سوریه و عراق را تشدید کند و همچنین موجب بروز بحران‌های آبی جدی در کشورمان شود.

یک کارشناس محیط زیست گفت: طبق آخرین آمارها، کل مساحت کانون‌های داخلی گرد و غبار ۳۵ میلیون هکتار و مقدار غبارخیزی آن ۴ میلیون تن برآورد شده است (در مقابل ۲۷۰ میلیون هکتار مساحت و ۱۷۴ میلیون تن غبارخیزی کانون‌های خارجی)؛ یعنی وسعت کانون‌های گرد و غبار خارجی ۸ برابر کل وسعت کانون‌های داخلی، شدت غبارخیزی کانون‌های گرد و غبار خارجی ۴.۵ برابر شدت غبارخیزی کانون‌های داخلی و مقدار غبارخیزی کانون‌های خارجی ۳۵ برابر مقدار غبارخیزی کانون‌های داخلی است 

ادامه مطلب ...

آمار فوتی های کرونا دو رقمی شد


بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۱۹ تیرماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۳۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۹۶ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۹۷۶ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۴۳۹ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون ۶۴ هزار و ۶۷۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۳۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۲ میلیون و ۷۳۴ هزار و ۹۳۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۴۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند

استفاده از ماسک الزامی شد!


شیراوژن، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: نکاتی که در جلسه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا روی آن ها تاکید شد، به این شرح هستند:

۱_با توجه به افزایش موارد ابتلاء، بستری‌ها، سرپایی‌ها و شهر‌های قرمز و نارنجی، بر استفاده از ماسک در کلیه فضاها (چه باز و چه سر پوشیده) در شهر‌های قرمز و نارنجی تاکید شد. در شهر‌های آبی و زرد، در نقاط سرپوشیده یا پر ازدحام و پرتردد این کار ضروری است.

۲_ تزریق نوبت یادآور واکسن در کشور‌های مختلف باعث کاهش موارد ابتلاء به بیماری کرونا شده است؛ بر عکس کشور‌هایی که پوشش واکسن کاملی داشته اند، اما زمان زیادی از تزریق واکسن گذشته است، مجدداً موارد ابتلای فراوانی را گزارش کرده اند. پس تزریق واکسن یادآور را جدی بگیریم.

۳_ وزارت بهداشت تعداد و ساعات خدمت رسانی مراکز واکسیناسیون را برای ایجاد تسهیل در امر واکسیناسیون، افزایش خواهد داد.

۴_با توجه به ابتلای فراوان در کشور‌های همسایه از ترکیه تا امارات، مراقبت‌های بهداشتی مرزی در تمامی مرز‌ها باید تقویت شود.