یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

فرمانده سپاه: خلیج فارس پیشانی مستحکم دفاعی ما است/ برای دفاع به جغرافیای خاصی محدود نمی‌شویم


فرمانده سپاه: خلیج فارس پیشانی مستحکم دفاعی ما است/ برای دفاع به جغرافیای خاصی محدود نمی شویم

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین الحاق ناو شهید رودکی گفت: اعلام می‌کنیم هم رزم نزدیک دستور کار ما است و هم رزم نزدیک در دوردست و هم نبرد از راه دور که مجموعه کاملی از توانمندی‌های دفاعی ما را شامل می شود.

 

ادامه مطلب ...

بازدید امیر نصیرزاده از دانشگاه علوم و فنون هوایی


بازدید امیر نصیرزاده از دانشگاه علوم و فنون هوایی

فرمانده نیروی هوایی ارتش با حضور در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری از بخش‌های مختلف این یگان بازدید کرد.به گزارش حوزه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این بازدید گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب از لحاظ علمی، تربیتی و نظامی، باید محیطی مطلوب برای دانشجویان دانشگاه هوایی فراهم شود تا جوانان حاضر در این دانشگاه بتوانند با خیالی آسوده و فراغ بال، آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.

ت

تواضع و فروتنی امیر ارتش تیمسار احمد دادبین



به تازگی ویدئویی در فضای مجازی از امیر سرتیپ احمد دادبین، فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش، منتشر شده که بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها داشته است.
این ویدئو که در آژانس املاک گرفته شده نشان می‌دهد که سرتیپ احمد دادبین سعی دارد خانه جدیدی را برای خود اجاره کند تا فرد دیگری بتواند در خانه او زندگی کند.
در این ویدئو فردی می‌گوید خانه‌ای در شأن پیدا کنید که دادبین واکنش نشان می‌دهد: «شأن؟ شأن مأن نداره. شأن دیگه چیه؟ من احمد بسیجی‌ام».
این ویدئو در چند روز گذشته مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

 
ادامه مطلب ...

حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا تائید شد


 ،به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز با انتشار مطلبی ضمن تائید فینالیست بودن تیم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰، عنوان کرد که شاگردان یحیی گل‌محمدی منتظر مشخص شدن رقیب خود از بین تیم‌های شرق آسیا هستند.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در همین زمینه نوشت: تیم پرسپولیس به عنوان نماینده غرب آسیا راهی فینال شده و منتظر است تا رقیب شرق آسیایی خود را برای مسابقه ۱۹ دسامبر که در ورزشگاه الجنوب دوحه برگزار می‌شود بشناسد. حالا که نماینده غرب آسیا منتظر نماینده شرق آسیاست انتظار می‌رود که همچون مسابقات ماه سپتامبر این مسابقات هم با موفقیت تکرار شود.




برچسب‌ها: اخبار روزباشگاه پرسپولیسفیناللیگ قهرمانان آسیا

فرمانده هوانیروز ارتش عراق: تلاش ایران برای از بین بردن داعش را فراموش نمی‌کنیم


  سرلشکر ستاد «سمیر زکی حسین» فرمانده هوانیروز ارتش عراق عصر امروز (یکشنبه) در دیدار با امیر سرتیپ دوم یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر گذشته خود به ایران و بازدید از توانمندی‌های دفاعی کشومان اظهار کرد: پیشرفت‌های ایران بسیار خوب است و من نسبت به گذشته واقعا شگفت زده شدم، قدرت تسلیحاتی ایران شگفت‌آور است و ایران برای ما به عنوان کشور دوست و برادر باعث افتخار است.  


#ارتش 


برچسب‌ها: اخبار روزارتشارتش جمهوری اسلامی ایراننیروی زمینی ارتشهوانیروز ارتش

نگاهی کوتاه به حماسه فراموش نشدنی سوسنگرد

سوسنگرد یکی از شهرهای استان خوزستان و مرکز شهرستان دشت آزادگان است. در زمان حملهٔ عراق جمعیت این شهر حدود ۱۵ هزار نفر متشکل از فارسی و عرب‌زبانان شیعه و سنی بود. این شهر در ۳۱ کیلومتری بستان، ۶۰ کیلومتری شمال غربی اهواز Susangerd 002.jpgقرار دارد و رودخانه کرخه از میان آن می‌گذرد. منطقه‌ای که سوسنگرد در آن قرار داشت جبهه میانی خوزستان شامل حمیدیه، سوسنگرد و بستان بود که نیروهای عراق با کنترل آن می‌توانستند به جاده اصلی این مسیر دست پیدا کنند.  




برچسب‌ها: اخبار روزارتشدفاع مقدسآزادسازی سوسنگردرژیم بعث عراق

وحشت رژیم صهیونیستی از قدرت گرفتن ایران در عرصه تکنولوژی


الیف صباغ، الیف صباغ تحلیلگر مسایل رژیم صهیونیستی، معتقد است که ترس اسرائیل از سلاح هسته‌ای ایران نیست بلکه آنچه آنها را می‌ترساند، میزان بالای پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی در ایران است.

اسرائیل نمی‌خواهد ایران به قدرت هسته‌ای تبدیل شود! چون ترس آنها از توانمندی‌های هسته‌ای، یعنی  دانش و تکنولوژی آن است.




برچسب‌ها: اخبار روزرژیم صهیونیستیتکنولوژی و فناوریاخبار سیاسی

نخستین اعترافات فرج الله چعب پس از دستگیری


فرج الله چعب

  وزارت اطلاعات، با اقدامات تخصصی و ترکیبی سربازان گمنام امام زمان (عج)، «فرج الله چعب» سرکرده گروهک تجزیه طلب «حرکة النضال» و عامل اصلی حمله تروریستی خونین ۳۱ شهریور ۹۷ اهواز را شناسایی و دستگیر کرد.
  این گروهک از حمایت همه جانبه سرویس‌های اطلاعاتی عربستان و رژیم صهیونیستی، بهره می‌برد.

در ادامه، مستندی در خصوص جزئیات عملیات‌های تروریستی گروهک حرکة النضال،تحت عنوان «فرجام جنایت» را مشاهده می‌کنید.



برچسب‌ها: اخبار روزفرج الله چعبوزارت اطلاعاتحمله تروریستی

قارعه و نافذ؛ شاید در کشورهای دوست و همسایه + تصاویر

راکت‌انداز‌ها یکی از ابزار‌های موثر در حوزه رزم انفرادی هستند که در هنگام وقوع جنگ‌های گسترده در حوزه زمینی استفاده می‌شوند. این تسلیحات و تجهیزات در حوزه مقابله با توان زرهی دشمن مانند انهدام تانک‌ها و نفربر‌ها نقش موثری دارند و می‌توانند به عنوان تجهیزاتی مشابه به موشک‌های ضد زره عمل کنند.

راکت اندازهای قارعه 2 و نافذ 2 

نخستین تجهیزات ضد زره، مین‌ها و نارنجک‌ها بودند که با ایده حفاظت از قلمروی خودی در برابر دشمن در میدان‌های نبرد و انهدام توان زرهی دشمن طراحی و تولید شدند. پس از طراحی این تجهیزات؛ قدرت و دقت، موارد بعدی مورد نظر فرماندهان و مسئولان نظامی در ساخت تجهیزات ضد زره و ضد تانک بودند که همین دو مورد باعث شد تا سلاحی به نام آر پی جی ۷ طراحی و ساخته شود.

#ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزارتش_ وزارت دفاعسپاه پاسدارانارتش جمهوری اسلامی ایراننیروی زمینی سپاه

مرکز هنرهای نمایشی پایگاه هوایی تبریز افتتاح شد


مرکز هنرهای نمایشی پایگاه هوایی تبریز افتتاح شد  سالن سینما و مرکز هنر های نمایشی پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز با حضور امیر سرتیپ نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، استاندار آذربایجان شرقی و نماینده ولی فقیه در این استان افتتاح شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در این مراسم از دیگر کار‌های فرهنگی صورت گرفته در ارتش تمجید کرده و گفت: با حمایت فرماندهان محترم در رده‌های مختلف، بهترین مساجد در ارتش ساخته شده است. ۴۰ دوره مسابقات مختلف قرآن کریم برگزار شده و حافظان و قاریان زیادی در بین کارکنان ارتش و خانواد‌های آن وجود دارد.

#ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزارتشنیروی هوایی

افتتاح پروژه ۴۷واحدی مسکن سازمانی مهر ولایت نزاجا


افتتاح پروژه ۴۷واحدی مسکن سازمانی مهر ولایت نزاجاپروژه ۴۷واحدی مسکن سازمانی مهر ولایت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز شنبه با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده این نیرو در لویزان افتتاح شد.

همچنین مجموعه فرهنگی رفاهی سلامت‌بخش به متراژ ۱۵ هزار متر مربع، بازسازی کامل بلوک‌ها، دفتر ارتباط مردمی فرمانده نزاجا، رستوران و سایر اماکن در راستای طرح‌های «لبیک یا امام خامنه‌ای» که مزیّن به نام سال «جهش تولید» است، صبح امروز توسط فرمانده نیروی زمینی ارتش افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

#ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزارتشنیروی زمینیامیر حیدری

امیر حاتمی در دیدار وزیر دفاع عراق: آماده تامین نیازمندی های دفاعی عراق هستیم


امیر حاتمی در دیدار وزیر دفاع عراق: آماده تامین نیازمندی های دفاعی عراق هستیم

امیر حاتمی در دیدار با وزیر دفاع عراق بر آمادگی ایران برای تامین نیازمندی های دفاعی این کشور تاکید کرد.یه گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیدار با جمعه عناد سعدون وزیر دفاع جمهوری عراق با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محور مقاومت بویژه شهیدان سرافراز سپهبد حاج قاسم سلیمانی وشهید ابومهدی المهندس اظهار داشت: این دو فرمانده حق بزرگی بر گردن ملت های ایران و عراق و منطقه و بشریت دارند و رزمندگان محور مقاومت و ملت های ایران و عراق از خون قهرمانان خود نخواهند گذشت

سردار جلالی: عملیات پیشگیرانه پدافند سایبری در صنایع اجرا می‌شود


سردار جلالی: عملیات پیشگیرانه پدافند سایبری در صنایع اجرا می‌شود

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه هیچ شهرک صنعتی نباید فاقد طرح پاسخ اضطراری باشد از اجرای عملیات پیشگیرانه پدافند سایبری در صنایع خبر داد. 

ادامه مطلب ...

افتتاح خط تولید نقشه‌های دیجیتال و سامانه مدیریت اطلاعات مکانی توسط وزیر دفاع


افتتاح خط تولید نقشه‌های دیجیتال و سامانه مدیریت اطلاعات مکانی توسط وزیر دفاع

خط تولید نقشه‌های مقایس کوچک دیجیتال و سامانه مدیریت اطلاعات مکانی توسط وزیر دفاع رونمایی شد.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح، خط تولید نقشه‌های مقیاس کوچک رقومی (دیجیتال) را افتتاح و از سامانه مدیریت اطلاعات مکانی سَمام رونمایی کرد.

یتیمان ترامپ»؛ کاربران عربی، حکام عرب را به سخره گرفتند

کاربران شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی، در واکنش به شکست رئیس جمهور کنونی آمریکا گفتند که حکام عرب، به خاطر این مسئله، یتیم شده‌اند.

«یتیمان ترامپ»؛ کاربران عربی، حکام عرب را به سخره گرفتند

زمانی که بسیاری از مردم جهان، پیگیر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا بودند، در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی هشتگ «یتیمان ترامپ» ترند شد.


نمایش عضو جدید شاخه مخفی نهاجا/ تمرکز روی پهپادهای انتحاری| گزارش تسنیم از رزمایش نیروی هوایی ارتش


نمایش عضو جدید شاخه مخفی نهاجا/ تمرکز روی پهپادهای انتحاری| گزارش تسنیم از رزمایش نیروی هوایی ارتش

نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از حضور در ۲ رزمایش عمومی ارتش در سال جاری، سومین رزمایش خود را به‌شکل تخصصی برگزار کرد.این سومین حضور نهاجا پس از شرکت در رزمایش‌های ذوالفقار‌ــ‌99 و مدافعان آسمان ولایت 99 در سال جاری بود که طی 2 روز (12 و 13 آبان) به‌شکل تخصصی با به‌کارگیری ده‌ها فروند از انواع هواپیماهای شکاری، بمب‌افکن، سوخت‌رسان، جنگ الکترونیک و پهپادها انجام شد.همچون سال‌های گذشته مراحل استقرار، تمرینات بدون سلاح و نیز مرحله نمایش اقتدار با به‌کارگیری انواع تسلیحات در این رزمایش صورت پذیرفت. ترکیبی از نیروهای باتجربه و جوان در این رزمایش حضور داشتند تا کار انتقال تجربه عملیاتی در محیطی نزدیک به شرایط رزم واقعی صورت پذیرد. در این گزارش مروری بر مهمترین اتفاقات و اخبار این رزمایش داریم.

گزارش تسنیم از تغییرات در مهمترین موشک هوابه‌هوای ایرانی/ گام‌های بلند برای پرکردن جای فینیکس


گزارش تسنیم از تغییرات در مهمترین موشک هوابه‌هوای ایرانی/ گام‌های بلند برای پرکردن جای فینیکس

موشک فکور اگرچه دارای وزن بیشتری نسبت به فینیکس است، اما تولید انبوه آن در داخل و برخورداری از قابلیت‌های بالا با به‌کارگیری سامانه هدایت و جنگ الکترونیک جدید، راهکار موقتی مناسبی تا زمان توسعه نمونه بومی موشک فینیکس با نام مقصود است.

سرلشکر سلامی: امنیت پایدار خط قرمز ماست/ با هرگونه تهدید مرزی برخورد قاطع می‌کنیم

فرمانده کل سپاه در جریان بازدید از نوار مرزی شهرستان اصلاندوز در استان اردبیل بر ضرورت اهتمام طرف‌های درگیر در مناقشه قره باغ از بروز هرگونه تهدید علیه مرزهای ایران تاکید کرد.

سرلشکر سلامی: امنیت پایدار خط قرمز ماست/ با هرگونه تهدید مرزی برخورد قاطع می‌کنیم

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی‌ فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،عصر امروز (پنجشنبه ۱۵ آبان ماه) در جریان بازدید از نوار مرزی شهرستان اصلاندوز  و سدمیل مغان در استان اردبیل، اظهار داشت: امنیت پایدار خط قرمز ماست و هرگونه ناامنی و تهدید در مرزها که موجب آسیب به امنیت و آرامش روانی مردم عزیزمان باشد پذیرفته شدنی نیست.

وی ضمن رصد آخرین تحرکات منطقه قره داغ، دستورات لازم برای تامین بیشتر امنیت مناطق مرزی را صادر کرد و افزود: تقویت تمهیدات دفاعی – امنیتی متناسب با وضعیت مناطق پیرامونی،مراقبت هوشمندانه  و حضور هوشیارانه  یگان‌های مستقردر مناطق مرزی مجاور محل درگیری‌های اخیر مورد تاکید است.

سردار سلامی با سپاس و قدردانی از مجاهدت ها و آمادگی های رزمندگان اسلام و  مرزداران غیور و غیرتمند برای دفاع از مرز‌ها در این منطقه حساس ، تغییرناپذیری مرزهای بین المللی را امری مهم توصیف و با تاکید بر ضرورت اهتمام طرف‌های درگیر در مناقشه قره باغ از بروز هرگونه تهدید علیه مرزهای جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در عین حال تمهیدات و  پیش بینی های لازم برای برخورد قاطع و به موقع با هر نوع تهدید و یا تعرض مرزی علیه ایران اندیشیده شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ملت عظیم الشان ایران سختی‌ها را تحمل کردند؛ آنها خواهان عزت‌اند، افزود: امروز به‌برکت نشکستن باورهایمان، مردم توانسته‌اند محکم و استوار در مقابل تهدیدها و توطئه های  دشمنان بایستند و اراده خود را بر آنان تحمیل کنند.

سرلشکر سلامی تصریح‌کرد: سپاه و بسیج خادم ملت ایران از جمله مردمان فهیم ،مومن و انقلابی دشت زیبا و حاصلخیز مغان است و برای رونق بیشتر این منطقه ، آماده هر نوع  کمک و نقش پذیری هستند.

وی  همچنین ضمن بازید از سد میل مغان، با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی که در منطقه حضور داشتند نیز گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

کدام خلبان هوانیروز ارتش در دفاع مقدس ۱۸ سال ارشدیت گرفت؟

یکی از خلبانان هوانیروز ارتش در دفاع مقدس توانست به خاطر رشادت‌های خود ۱۸ سال ارشدیت بگیرد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران و یگان‌های مختلف آن همواره از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مدافع و پشتیبان مردم و انقلاب اسلامی بودند و این حمایت از نخستین روز‌های انقلاب در سراسر کشورمان تجلی داشت.

کدام خلبان شهید هوانیروز ارتش در دفاع مقدس ۱۸ سال ارشدیت گرفت؟ + تصاویر

هوانیروز ارتش به عنوان یگان پشتیبانی از نیرو‌های زمینی که از سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ارتش به عنوان بزرگ‌ترین یگان هوانیروز در غرب آسیا تشکیل شده بود یکی از نیرو‌هایی بود که در بسیاری از صحنه‌های مهم انقلاب نقش موثری ایفا کرد؛ یکی از این صحنه‌ها ایثار و رشادت‌های خلبانان شجاع هوانیروز در مبارزه با ضد انقلاب و گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب نمود داشت.

 برچسب ها : شهید شمشادیان , میثاق نیوز , هوانیروز قهرمان

 

ادامه مطلب ...