یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

مبارزه با تروریسم اولویت ارتش در حوزه دیپلماسی دریایی


 
 امیر دریادار شهرام ایرانی با اشاره به اهتمام نیروی دریایی ارتش برای برگزاری رزمایش‌های مرکب و مشترک گفت: امنیت دریایی و مبارزه با تروریسم مهمترین اولویت این نیرو در حوزه دیپلماسی دریایی است.
 امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه تعامل با دیگر کشورها و دیپلماسی دریایی، اظهار داشت: هنگامی که یک شناور به‌منظور اجرای مأموریت از آب‌های سرزمینی فاصله می‌گیرد، در واقع این شناور قطعه خاکی از کشورمان محسوب می‌شود و این پیام را القا می‌کند که نیروی دریایی در حوزه «دیپلماسی دریایی» قادر به ایفای نقش است.
 
ادامه مطلب ...

قیمت دلار در حال افت؟؟


بازگشت نرخ دلار به کانال 28 هزار تومان در حالی در بازار مشاهده می‌شود که طی یک سال گذشته تحولات اقتصادی و سیاسی تحت‌تأثیر فشارهای خارجی و تحریم‌ها کنار هجمه‌های رسانه‌ای نوسانات بازار ارز را به بالاترین حد خود رسانده بود لیکن اقدامات سیاستگذار پولی و ارزی با خنثی‌سازی توطئه‌ها و فشارها، ثبات ارز را در بازار ارز حاکم کرد.

سال‌های اخیر در شرایطی سپری شده است که متأثر از عدم پایبندی آمریکا به توافق بین‌المللی برجام و اعلام خروج یکجانبه شاهد اعمال تحریم‌های ظالمانه اقتصادی از سوی آن کشور بودیم که به‌نوبه خود از ناحیه ایجاد محدودیت در «تعاملات تجاری بین‌المللی»، «مبادلات بانکی» و «صادرات نفت خام»، به‌دنبال ایجاد التهاب و فروپاشی اقتصاد کشور بود.

 

ادامه مطلب ...

استعمال دخانیات و درگیری با سرطان ریه؟!


نازنین خادم درباره آمار مصرف دخانیات در ایران گفت: ۲۷ درصد جمعیت کشور به استعمال دخانیات مبتلا هستند که ۹۰ درصد آنها در آینده دچار سرطان ریه خواهند شد.

او افزود: اگر جوانان به این آمار توجه داشته باشند خودشان خواهند فهمید که استعمال دخانیات چه تاثیر منفی بر جسم و روح آنها در آینده خواهد داشت.

این پزشک عمومی اضافه کرد: در کشورهای پیشرفته پس از اینکه این آمار به سطح معینی می رسد تبعات آن مشخص می شود. ۹۰ درصد کسانی که مبتلا به سرطان ریه هستند سیگار می کشند.

خادم تاکید کرد: جوانان به هیچ عنوان به سمت استعمال دخانیات نروند و سعی کنند خود را با تفریحات سالم ، فعالیت بدنی و مطالعه سرگرم کنند و به فکر سلامتی خودشان و خانواده هایشان باشند. 

منبع:باشگاه خبرنگاران

خدمات پزشکی برای زائران اربعین


سید مجید میر احمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به بیمه زائران اربعین گفت: مبلغ ۱۸ هزار تومان برای بیمه هر یک از زائران در نظر گرفته شده است و با توجه به هزینه‌های بالای درمان در کشور عراق این ۱۸ هزار تومان تمامی خدمات پزشکی زائران را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه با این ۱۸ هزار تومان در صورت لزوم خدمات شایسته‌ای ارائه می‌شود گفت: اگر هریک از زائران نیاز به بستری و عمل جراحی باشد تحت پوشش قرار خواهند گرفت همچنین اگر نیاز به انتقال به کشور باشد این کار به صورت رایگان این کار انجام می‌شود؛ برای هزینه درمان بستری تا سقف ۵۰ میلیون تومان و برای فوتی‌ها تا ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

 

ادامه مطلب ...

گران فروشی بلیت در اربعین ممنوع؟!


احمد رضا عامری گفت: نرخ بلیت اتوبوس در مسیر تهران - مهران حدود ۲۵۰ هزار تومان است و برای اربعین  هم طبق  استاندارد هایی در نظر گرفته خواهد شد  که البته هنوز هیچ نرخی قطعی اعلام نشده است.

به گفته رئیس اتحادیه تعاونی های مسافربری طبق برنامه ریزی های انجام شده از تمام ظرفیت های حوزه ناوگان مسافربری  استفاده خواهد شد و به هیچ عنوان اجازه گران فروشی در حوزه بلیت مسافری نخواهیم داد.

پیش از این اعلام شده بود که با توجه به یک سر خالی بودن  اتوبوس ها  در این مسیر و اینکه بخش عمده  زائران از طریق زمینی جابه جا می شوند  برنامه ریزی در این حوزه و  تعیین نرخ با کیفیت  با دقت بیشتری در حال انجام است و نرخ های پیشنهادی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. 

منبع:باشگاه خبرنگاران

10عادت بد برای خوابیدن


خواب خوب قدرت افزایش بهره‌وری، شادی، تصمیم‌گیری‌های خوب و ایجاد ایده‌های جدید را دارد. در مقابل، تحقیقات رابطه مستقیمی میان خواب کم و عدم کارایی در محل کار را نشان می‌دهند. برای داشتن خواب باکیفیت و کافی باید از قبل برنامه‌ریزی کنید و اجازه ندهید عادات بد در برنامه شما مداخله کنند.

مسائل زیر خواب شمارا خراب می‌کنند:

ادامه‌ندادن تمرین‌های ورزشی

 

ادامه مطلب ...

بازبینی دهک های خانوار


براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سرپرست هر خانوار می‌تواند دهک اقتصادی خانوار و توضیحات در خصوص علت دریافت یا عدم دریافت یارانه را به همراه اسامی اعضای خانوار خود مشاهده کند و همچنین امکان مشاهده اطلاعات شناسنامه اقتصادی خانوار در سه بخش اطلاعات خرید از کارت بانکی، اطلاعات خودرو و اطلاعات درآمد به صورت تفکیک شده و مجزا فراهم شده و کاربرانی که درخواست بررسی مجدد این اطلاعات را دارند می‌توانند درخواست خود را در مراحل مجزا و بصورت تفکیک شده ثبت کنند.

از دیگر امکانات این سامانه ارائه توضیحات شفاف و تکمیلی در مراحل مختلف در خصوص مأخذ داده‌ها و علت ایرادات احتمالی از دید کاربر، پیش بینی امکان ثبت وضعیت‌های خاص نظیر بیماران خاص یا معلولان گرامی در بخش ثبت درخواست بررسی است و البته استاندارد‌های امنیتی برای حفظ حریم شخصی و محرمانه ماندن اطلاعات کاربران نیز به طور کامل رعایت شده است.

 

ادامه مطلب ...

افزایش تعداد شهرهای قرمز کرونایی


بر اساس آخرین به روز رسانی ها، تعداد شهر‌های با وضعیت قرمز از ۷۸ به ۱۰۶ و تعداد شهر‌های با وضعیت نارنجی از ۱۸۴ به ۱۵۶ شهر رسید.

همچنین تعداد شهر‌های با وضعیت زرد از ۱۷۴ به ۱۷۳ کاهش و تعداد شهر‌های با وضعیت آبی از ۱۲ به ۱۳ شهر افزایش یافت.

منبع:باشگاه خبرنگاران

افزایش تعداد شهرهای قرمز کرونایی


بر اساس آخرین به روز رسانی ها، تعداد شهر‌های با وضعیت قرمز از ۷۸ به ۱۰۶ و تعداد شهر‌های با وضعیت نارنجی از ۱۸۴ به ۱۵۶ شهر رسید.

همچنین تعداد شهر‌های با وضعیت زرد از ۱۷۴ به ۱۷۳ کاهش و تعداد شهر‌های با وضعیت آبی از ۱۲ به ۱۳ شهر افزایش یافت.

منبع:باشگاه خبرنگاران

مشهاده اولین مورد آبله میمون


پدرام پاک آیین  درباره مشاهده اولین مبتلا به آبله میمونی در کشور گفت: شناسایی این مورد با همکاری بیمار که یک بانوی ۳۴ ساله است، صورت گرفته است؛ بیمار که در اهواز سکونت دارد، بلافاصله قرنطینه شده و با تایید آزمایش‌های اولیه و نهایی در حال طی کردن دوره بیماری خود در منزل است.

وی گفت:  بنا به اظهار دانشمندان ومتخصصان، آبله میمونی، کشندگی بالایی نداشته و قابل درمان است، افرادی که در گذشته واکسن آبله را تزریق کرده‌اند تا حدود قابل توجهی نسبت به این بیماری مصون خواهند بود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ثبت نام قطعی زوار اربعین در سامانه سماح


حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی معاون امورعتبات سازمان حج وزیارت نیز با اعلام اینکه ثبت نام قطعی در سامانه سماح آغاز شده است، تاکید کرد: تمامی متقاضیان باید در این سامانه ورود یابند و همچنین رقم تعیین شده برای بیمه را که 18 هزار تومان می باشد، پرداخت نمایند.

وی با بیان اینکه امسال تعداد مرزهای زمینی افزایش یافته است و مرز خسروی نیز فعالیت خود را برای تردد زائران از روز گذشته آغاز کرده است، گفت: متقاضیان باید مرزهای خروجی و تاریخ تشرف را انتخاب نمایند و به جزییات زمان و نحوه تردد دقت داشته باشند چراکه اهتمام به موضوعات مدنظردر سامانه سماح موجب روان بودن تردد وخدمت رسانی خادمان به زائران خواهد شد.
 

ادامه مطلب ...

تمدید گذرنامه‌ تاریخ گذشته با مهر پلیس


سردار حسین اشتری در خصوص نزدیک شدن به ایام اربعین و تسهیل تردد زائران اظهار کرد: فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ایام اربعین آمادگی کامل برای اجرای ماموریت‌ها و خدمات رسانی به مردم عزیز دارد که به این منظور قرارگاه اربعین فراجا از مدت‌ها قبل راه اندازی شده است.

فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: همکاران ما در اقصی نقاط کشور به خصوص در مرز‌ها حاضر هستند تا به زوار اربعین حسینی (ع) در این ایام خدمت رسانی کنند.

او افزود: رایزنی‌هایی صورت گرفته تا حتی اگر گذرنامه تا یک ماه اعتبار داشت با مهر تمدید پلیس مورد تایید مسئولان عراقی قرار گیرد و بتوانند با آن تردد کنند.

سردار اشتری بان کرد: از زوار گرامی می‌خواهیم تا بازگشت را به روز‌های پایانی موکول نکنند. 

منبع:باشگاه خبرنگاران

بازکشایی مرز خسروی


حجت الاسلام صحبت‌الله رحمانی معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت کشور در بازدید از زیرساخت‌های مرز خسروی، با اشاره به سفر خود به کشور عراق، گفت : پس از این سفر که به منظور بررسی و بازدید از امکانات و زیرساخت‌های خدمات رسانی به زائرین صورت گرفت، از بغداد به صورت زمینی به مرز خسروی و شهرستان قصرشیرین آمدیم.

وی با مناسب خواندن این مسیر برای سفر زائرین عتبات عالیات، افزود: در آنسوی مرز، عراقی‌ها حدود ۴۸ گیت برای پذیرش زائرین اربعین و کاروان‌های رسمی حج و زیارت آماده کرده اند و در این سوی مرز هم ۵۸ گیت مستقر شده است.

 

ادامه مطلب ...

از تمام ظرفیت‌های داخلی و دیپلماتیک برای تسهیل سفر اربعین استفاده شود

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در تشریح ویژگی‌های مراسم عظیم اربعین حسینی، گفت: راهپیمایی اربعین نمادی درخشان برای بقای عاشورا و فرهنگ عاشورایی و بزرگترین اجتماع بشری بر روی زمین است.

رئیس جمهور با اشاره به تاکیدات و رهنمود‌های مقام معظم رهبری بر هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن جریان عظیم اربعین، اظهار داشت: این مراسم یکی از جلوه‌های بروز و ظهور جهانی باورمندان به حضرت سیدالشهدا و جبهه مقاومت است و یقین دارم بسیاری از مسایل به برکت اجتماع عظیم اربعین حل خواهد شد.

 

ادامه مطلب ...

پیش‌بینی رشد مصرف برق در پی افزایش دما


آقای علی‌اکبر محرابیان گفت: اگر همکاری و صرفه‌جویی مردم مانند روزهای ابتدایی تابستان امسال تداوم داشته باشد، از روزهای باقیمانده تابستان نیز با کمترین مشکل عبور خواهیم کرد چرا که در حال حاضر نیازمند همکاری مردم و صرفه‌جویی آن‌ها هستیم.

اوج مصرف برق کشور در تابستانی که پشت سر گذاشتیم حدود ۶٩ هزار و ٢٧٨ مگاوات بود، در حالی که تقاضای مصرف در سال گذشته ۶٧ هزار مگاوات بوده است.

 

ادامه مطلب ...

مشکلات امام سجاد(ع) در واقعه کربلا


حضرت علی بن الحسین، امام سجاد (ع)، فرزند امام حسین (ع) در ۱۲، ۱۸ و بنابر روایت مشهوری در ۲۵ محرم سال ۹۵ هجری قمری در سن حدود ۵۶ سالگی مسموم شدند و به شهادت رسیدند.
آن حضرت در واقعه کربلا ۲۳ سال داشتند و مرقد شریفشان در مدینه، در قبرستان بقیع کنار مزار عموی بزرگوارشان، حضرت امام حسن مجتبی (ع) است.

دوران امامت حضرت زین العابدین (ع) ۳۵ سال و مصادف با دشوارترین دوران ظلم و خفقان امویان بود.

 

ادامه مطلب ...

اسامی نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال


اسامی نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال که در روز هشتم شهریور برگزار می شود از سوی کمیته بدوی انتخابات اعلام شد.

 

 

اسامی نامزدان انتخابات فدراسیون فوتبال اعلام شد

 

ادامه مطلب ...

جزئیات سفرا ارزان برای اربعین


حمیدرضا محمدی، مدیرکل دفتر پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات درباره جزئیات سفر ارزان به عراق گفت: با توجه به تاکید‌های رییس‌جمهور درباره ارزان‌سازی و آسان‌سازی سفر‌های عتبات عالیات برای همه اقشار جامعه، از طریق دفاتر خدمات زیارتی برنامه‌ریزی شد تا سفر‌های ارزان‌قیمت زمینی با ارائه خدماتی آبرومندانه اجرا شود، قیمت این سفر‌ها به کمتر از ۳ میلیون تومان می‌رسد.

او با اشاره به قیمت‌های غیرقابل کنترل و در حال افزایش بلیت هواپیما در مسیر عراق، اظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد هزینه سفر‌های هوایی به بلیت هواپیما اختصاص دارد و متاسفانه قیمت آن هر روز در حال افزایش است، برای همین طرح سفر‌های ارزان به صورت زمینی و با اتوبوس اجرا می‌شود. اگر تدبیری از سوی شرکت‌های هواپیمایی صورت گیرد می‌توان در سفر‌های هوایی عتبات عراق نیز کاهش قیمت را تجربه کرد. در حال حاضر قیمت بلیت تهران ـ نجف ۶ میلیون تومان است.

 

ادامه مطلب ...

ماهواره ایرانی خیام فضایی شد و در مدار قرار گرفت


ماهواره خیام صبح امروز در ساعت ۱۰:۲۲ از ایستگاه فضایی بایکونور قزاقستان به مدار ۵۰۰ کیلومتری پرتاب شد. سیگنال‌های ماهواره ایرانی خیام در پایگاه فضایی ماهدشت قابل دریافت و مشاهده هستند.

با توجه به وزن بالا و بیش از نیم تنی ماهواره خیام و همچنین درصد بسیار بالای موفقیت پرتابگر سایوز، پرتاب این ماهواره به جای استفاده از پرتابگر‌های بومی، به کشور روسیه واگذار شده است.

ماهواره خیام، ۶۰۰ کیلوگرم وزن دارد و در مدار ۵۰۰ کیلومتری از زمین قرار می گیرد.

کنترل، بهره برداری و داده‌های فضایی حاصل از فعالیت این ماهواره از لحظه پرتاب، تنها در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

خیام جزء ماهواره‌های سنجش از راه دور است که وظیفه پایش زمین را بر عهده دارد و در طیف‌های نوری مختلفی فعالیت می‌کند؛ دقت این ماهواره یک متر بوده و از کیفیت ویژه‌ای برخوردار است.

خیام ساعت ۱۰:۲۲ از ایستگاه فضایی بایکنور پرتاب شد و همه سیگنال ها از ایستگاه ماهدشت رصد می شوند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

چند کدرشته میتوان انتخاب کرد؟


تمام داوطلبانی که در آزمون سراسری ثبت نام کرده‌اند اعم از اینکه مجاز یا غیر مجاز به انتخاب رشته های با آزمون شده باشند و داوطلبانی که در یک گروه آزمایش شرکت کرده‌اند و چه داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی شرکت کرده‌اند، در یک فرم و حداکثر تا ۱۵۰ رشته محل، اعم از رشته های با آزمون و رشته‌های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی می توانند انتخاب رشته کنند و فرآیند انتخاب رشته این دو جداگانه نخواهد بود و نیازی به ثبت نام و انتخاب رشته مجدد در سیستم مربوط به رشته‌ محل های صرفاً با سوابق تحصیلی ندارند‌.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که فقط یک بار اجازه انتخاب رشته به فرد داده می شود و تا پایان مهلت قانونی امکان حداکثر ۵ بار ویرایش وجود دارد و پس از هر بار ویرایش پیامک انجام ویرایش برای متقاضیان ارسال می شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران