یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

انتصاب اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی اعضای دوره‌ی جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام را منصوب کردند.

متن حکم مقام معظم رهبری به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
با هدایت و عنایت الهی دوره‌ی جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز می‌شود. این مجمع از مهمترین نهادهای قانونی در جمهوری اسلامی و متعهد به دو مسئولیت اساسی است: اوّل تشخیص مصلحت در هنگام مواجهه‌ی مجلس با شورای نگهبان، که مستلزم نگاه ژرف و مصلحت‌شناس و احاطه به حقائق کشور است، و دوم نقش ویژه و مؤثر در تعیین سیاست‌های کلی نظام که متضمن راهبردی‌‌ترین تصمیم‌ها در اداره‌ی امور کشور است. ارائه‌ی راه‌حل برای معضلات و نیز نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی که به آن مجمع محترم احاله شده است، بر اهمیت این نهاد قانونی افزوده است.

 
ادامه مطلب ...

دیدار رئیس‌جمهور با رهبر انقلاب پس از بازگشت از اجلاس شانگهای و در آستانه سفر به نیویورک

حجت‌الاسلام و المسلمین رییسی رییس‌جمهور کشورمان، در بازگشت از سفر ازبکستان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد و گزارشی از ملاقاتها و توافقها در اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای و همچنین برنامه‌های پیش‌رو در سفر به نیویورک به منظور شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیان کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز خرسندی از گزارش و مجموعه اقدامات صورت گرفته، برای رییس جمهور در آستانه سفر به نیویورک آرزوی توفیق کردند

اربعین امسال از همه دوران تاریخ با شکوه‌تر و معظم‌تر انجام گرفت

 

هم‌زمان با اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام مراسم عزاداری جمعی از هیئت‌های دانشجویی سراسر کشور، صبح امروز (شنبه) در حسینیه‌ی امام خمینی(ره) در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی آغاز شد.
در پایان مراسم عزاداری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنانی دل‌های پاک و مؤمن جوانان را موجب کیفیت‌بخشی به دعا و موعظه و افزایش هدایت الهی دانستند و گفتند: مراسم اربعین که پرچم بلند حضرت سیدالشهداء است امسال با شکوه‌تر و معظّم‌تر از هر دوره دیگری در تاریخ برگزار شد.

رهبر انقلاب، حادثه معجزه‌آسای راهپیمایی اربعین را نشانه اراده پروردگار برای برافراشته‌تر کردن پرچم اسلامِ اهل‌بیت خواندند و افزودند: این حرکت با هیچ سیاست و تدبیر بشری قابل تحقق نیست و این دست خدا است که با این جلوه عظیم بشارت می‌دهد راه پیش روی ما روشن و پیمودنی است.

 

ادامه مطلب ...

سرلشکر رشید در جمع فرماندهان ارتش: اولویت نخست جمهوری اسلامی مقابله با تهدید رژیم صهیونیستی است


فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا (ص)در جمع فرماندهان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و در  رزمایش "اقتدار نیروی زمینی ارتش " گفت: از نظر قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا(ص)، رژیم صهیونیستی به عنوان تهدید امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در اولویت نخست قرار دارد.
 سردار سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا (ص)در جمع فرماندهان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و در  رزمایش "اقتدار نیروی زمینی ارتش" با اشاره به اظهارات رسمی مقامات جنایتکار رژیم صهیونیستی و پذیرش مسئولیت تهدید به اقدام امنیتی_نظامی علیه تاسیسات هستهای، منافع و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: از نظر قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا(ص)، رژیم صهیونیستی به عنوان تهدید امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در اولویت نخست قرار دارد.
 

ادامه مطلب ...

رزمایش اقتدار 1401 نیروی زمینی ارتش


 

رزمایش اقتدار 1401 نیروی زمینی ارتش در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان آغاز می‌شود.
، امیر سرتیپ دوم کریم چشک، سخنگوی رزمایش اقتدار 1401 نیروی زمینی ارتش گفت: این رزمایش با حضور یگان‌های پیاده، زرهی، توپخانه، هوانیروز، پهپاد، مهندسی، هوابرد، جنگ الکترونیک و با پشتیبانی ترابری هواپیماهای نیروی هوایی ارتش به مدت دو روز در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان برگزار می‌شود.
وی افزود: این رزمایش با هدف ارزیابی و ارتقای میزان آمادگی رزمی یگان‌های نیروی زمینی ارتش در مقابله با تهدیدات نوین در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان اجرا می شود.
سرتیپ دوم چشک خاطرنشان کرد: در این رزمایش دو روزه انتقال سریع نیروها از برخی مناطق سرزمینی به منطقه ماموریتی، ارتقای تحرک و جابه جایی تیپ‌های نیروهای ویژه و واکنش سریع، اجرای انواع تاکتیک های خلاقانه بومی و مهارت های چندگانه یگان‌های تخصصی، میزان هماهنگی در اجرای عملیات ترکیبی تیپ های حرفه ای و مدیریت صحنه نبرد مطابق با واقعیات صحنه نبردهای اخیر و با رویکرد تمرینی، تهاجمی و تدافعی  مورد ارزیابی قرار می گیرد

افزایش حقوق کارکنان دولت در دست بررسی


سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه نشست امروز چهارشنبه ۱۶ شهریور هیات دولت، اظهار داشت: میزان مالیات اخذ شده مشخص و سهم هراستان معلوم است سازمان امور مالیاتی کشور مالیات هر استان را در همان استان صرف می‌کند و آن را جزو درآمد همان استان تلقی می‌کند چرا که ثروت همانجا خلق می‌شود و اگر مشمول ارزش افزوده‌ای شود باید به استان میزبان برسد.

وی درباره این‌که مصوبه افزایش حقوق کارکنان دولت چه زمانی به مرحله اجرا می‌رسد، توضیح داد: این موضوع همچنان درحال بررسی و اکنون هم جلسه‌ای به همین منظور درحال برگزاری است.

منبع :باشگاه خبرنگاران

این داروها را در اربعین همراه نداشته باشید!


دارو‌های روان گردان، دارو‌های مخدر و دارو‌های خواب آور را زوار نمی‌توانند همراه خود داشته باشند. اگر کسی به دلیل پزشکی در حال مصرف این داروها است؛ باید حتما به پزشک خود مراجعه کند و تنظیم دوز شود. اگر نیاز است تغییراتی ایجاد شوند و سپس به زیارت حضرت امام حسین (ع) مشرف شود.

بر اساس قوانین داخلی کشور عراق حمل دارو‌های ترامادول، متادون، مورفین، دیازپام، انواع مواد مخدر، پتدین، اکسپکتورانت کدئین، هیدرومرفین، فلورازپام، کلونازپام، اگزازپام و بوپرنورفین توسط مسافرین جرم محسوب می‌شود.

دارو‌های ویتامین، دیابتی، فشار خون، ضددرد غیرکدئین و... ممنوع نیست و همراه داشتن آن‌ها مشکلی ندارد.

منبع :باشگاه خبرنگاران

ممنوعیت ریجیستر گوشی ها در زمان اربعین


گمرک اعلام کرد: براساس ابلاغ معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین براساس مصوبات کارگروه رجیستری وزارت صمت و ابلاغ معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین، ثبت و رجیستری گوشی تلفن همراه مسافرین، ورودی از مبادی کشور عراق اعم از مرز‌های زمینی و هوایی طی بازه زمانی ۱۰ تا ۳۱ شهریور ممنوع است و اگر گوشی تلفن همراه مسافری در این مدت وارد کشور شود، در سامانه‌های رجیستری ثبت نخواهد شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

شور جوانیِ بسیج دانشجوییِ پردیسِ دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران، به سردار سرلشکر پاسدار "محمدباقری


به گزارش میثاق نیوز ، رضا حاتمی در یادداشتی نوشت: به بهانه ی نامه ی سرشار از شور جوانیِ بسیج دانشجوییِ پردیسِ دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران، به سردار سرلشکر پاسدار "محمدباقری"،  در خصوص موضوع سربازی، چند نکته را در صفحات وب جستجو کردم.

 
اول دیدار فرماندهان نظامی کشورهای مختلف جهان با دانشجویان را جستجو کردم که فقط دیدار با یک نفر دانشجوی غیرنظامی یا تعدادی دانشجوی نظامی نتیجه‌ای بود که با آن مواجه شدم.
 
ادامه مطلب ...

داشتن گذرنامه معتبر یا برگ ویژه برای عزیمت به عراق الزامی است


سردار مهدی حاجیان در تاکید به زوار اربعین حسینی (ع) اظهار کرد: زائران عزیزی که به مرز مراجعه می‌کنند حتما گذرنامه معتبر یا برگ ویژه تردد اربعین (برگ گذر موقت ویژه اربعین) و یا گذرنامه تمدید شده را به همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه افراد فاقد مدارک اشاره شده امکان و اجازه عبور از مرز و عزیمت به عتبات عالیات را ندارند، ادامه داد: زوار عزیز برای سفر باید در سامانه "سماح" ثبت نام کنند و حتما برگ ثبت نام را موقع خروج از کشور به همراه داشته باشند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

تاج به فدراسیون فوتبال رسید


در فاصله کمتر از سه ماه تا برگزاری جام جهانی فوتبال، یکی از حساس‌ترین و البته پرحاشیه‌ترین انتخابات تاریخ فدراسیون فوتبال ایران امروز برگزار شد.
 
مهدی تاج، میرشاد ماجدی و عزیزاله محمدی در حالی به عنوان سه نامزد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال با یکدیگر به رقابت پرداختند.  در ساعات اولیه بامداد امروز، حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال از لغو مجمع انتخاباتی فدراسیون خبر داده بود و علاوه بر قرار دادن این خبر در سایت رسمی فدراسیون فوتبال، در برنامه تلویزیونی فوتبال برتر نیز این موضوع را اعلام کرد، اما سه ساعت بعد، پیرو نشست اضطراری هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، این تصمیم دبیرکل وتو شد تا انتخابات طبق برنامه برگزار شود.
 
 
ادامه مطلب ...

اعمال ماه صفر


با فرا رسیدن ماه صفر، برخی افراد فکر می‌کنند که این ماه دارای نحسی است و هنگامی که وارد این ماه می‌شوند، هیچ کاری را آغاز نمی کنند تا مبادا فرجامی منحوس داشته باشد. از نظر عقلی نمی‌توان دلیلی آورد که فلان زمان نحس است و فلان وقت سعد، چون اجزای زمان مثل هم هستند و ما هم که بر علت‌ها در حوادث احاطه علمی نداریم تا بگوییم فلان زمان نحس یا مبارک است.

در رابطه با نحس بودن ماه صفر مدرک قابل اعتمادی نقل نشده است؛ جز روایت مستدرک سفینة البحار که پیامبر (ص) فرمودند هر کس به من اطلاع بدهد خروج ماه صفر را ، من هم به او وعده بهشت می‌دهم که از این روایت اجمالاً استفاده می‌شود که ماه صفر مبغوض پیامبر بوده است.

 

ادامه مطلب ...

نکات بهداشتی برای سفر اربعین


نفیسه حسینی یکتا گفت: اگر زائران مبتلا به بیماری خاصی هستند، حتما دارو‌های خود را در سفر اربعین همراه داشته باشند. افراد مبتلا به بیماری‌های  دیابت، قلبی - عروقی و اعصاب در طول سفر از ماسک خوب و استاندارد استفاده کنند و حتما به طور مرتب دست‌های خود را با آب و صابون شست و شو دهند. روزانه غرغره حلق و شست و شوی بینی با آب گرم یا محلول آب و نمک را فراموش نکنند. 

به گفته وی بزرگترین دغدغه گرمازدگی زائران است.

او گفت: برای جلوگیری از گرمازدگی به هیچ عنوان بین ساعت ۱۱ تا ۳ بعد از ظهر که گرما به اوج خود می‌رسد، پیاده روی نکنند و سعی کنند در این ساعات بیشتر استراحت کرده و از غروب تا پاسی از شب به پیاده روی ادامه دهند و لباس‌های خنک و نخی بپوشند.

او گفت: خوردن نوشیدنی‌هایی مانند شربت سکنجبین و خاکشیر، شربت آب لیمو، شربت آلبالو، شربت بید مشک، گلاب، تخم شربتی و  تخم خرفه می‌تواند از گرمازدگی جلوگیری کند. اضافه کردن مقدار کمی آب لیمو یا سرکه به آب می‌تواند به رفع تشنگی افراد کمک کند. اسپری کردن گلاب به سر و صورت و شست و شوی سر و گردن و سینه با آب خنک یا گلاب نیز در پیشگیری از بروز گرمازدگی موثر است.

 

ادامه مطلب ...

قانون افزایش امنیت آنلاین در استرالیا


قانون افزایش امنیت آنلاین در استرالیا

در سال ۲۰۱۵ این کشور قانون افزایش امنیت آنلاین
را تصویب کرد.
طبق این قانون علاوه بر نظارت بر فعالیت شرکت های
متصدی شبکه های اجتماعی و جریمه آنها در
صورت تخطی، افراد عادی هم در صورت بارگذاری
محتوای غیر مجاز، تا ۱۰۵ هزار دلار استرالیا جریمه
می شوند.
این قانون بر محتوای آزار دهنده و سو ٕاستفاده کننده و
همچنین غیر اخلاقی نظارت دارد.
#بیداری_ملت
#ایران_قوی

همه کارکنان ارتش و خانواده هاشان باید افسران جنگ نرم باشند


امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش:

همه کارکنان و خانواده های ارتش باید افسران جنگ نرم در مقابله با امپراطوری رسانه ای دشمن باشند

#ایران_قوی
#ارتش_قوی
#بیداری_ملت

فضای مجازی رابه نفع ارزشهای ملت مدیریت کنید

از بلیط اتوبوس چه خبر؟


احمد رضا عامری  گفت: بلیت اتوبوس مسیر تهران به مهران هر نرخی که باشد با توجه به افزایش ۷۵ درصدی در جلسه ستاد اربعین  به ازای هر ۱۰۰ هزار تومان،  ۷۵ هزار تومان اضافه می شود که البته این نرخ در مسیرهای مختلف شهرها متفاوت است.

به گفته رئیس هئیت مدیره شرکت های حمل ونقل مسافربری  امسال به هیچ عنوان سفر دربستی نداریم. نظارت های خود را در اربعین افزایش داده ایم و اجازه تخلف به شرکت های حمل ونقل مسافری نخواهیم داد.

هم اکنون نرخ بلیت در مسیر تهران مهران بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است که با افزایش ۷۵ درصدی ۵۲۵ هزار تومان می شود و برای سفرهای اربعین امسال ۸ هزار دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

تمدید گذرنامه در مرزها انجام نمی شود!


سردار مهدی حاجیان، سخنگوی فراجا ضمن تشریح نحوه تمدید گذرنامه‌های منقضی شده گفت: مراحل صدور برگ گذر‌موقت ویژه اربعین از روز یکشنبه ۶ / ۶/ ۱۴۰۱ در دفاتر "پلیس ۱۰+" انجام خواهد شد که هزینه آن به مراتب کمتر از هزینه صدور گذرنامه است و طی ۴۸ ساعت در درب منزل تحویل داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه از امروز شنبه نیز مورخ ۵/ ۶/ ۱۴۰۱ تمدید گذرنامه زائران اربعین حسینی (ع) در مراکز استان و شهرستان‌های سراسر کشور آغاز شده است، ادامه داد: افرادی که تاریخ گذرنامه ۱۰ ساله آن‌ها منقضی شده به شرط سالم بودن مدارک گذرنامه، می‌توانند ضمن مراجعه به پلیس مهاجرت و گذرنامه در مراکز استان‌ها و نیز پلیس اطلاعات در فرماندهی انتظامی شهرستان‌ها ضمن تحویل گذرنامه منقضی شده، نسبت به درخواست تمدید آن اقدام کنند.

 

ادامه مطلب ...

بیمه برای دهک های پایین جامعه


مهدی ناصحی گفت: همه دهک های پایین جامعه بیمه شده اند. برای بیمه دهک های پایین به حاشیه شهرها هم مراجعه شد.

او افزود: در حال حاضر بین ۵۰۰ تا یک میلیون پانصد نفر بیمه نیستند که بیشتر آن ها از دهک های بالای جامعه اند.

مدیر عامل بیمه سلامت ادامه داد: در دوران شیوع کرونا بیمار روی تخت بیمه می شد. افراد می توانند با مراجعه به پیشخوان دولت بیمه شوند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت هفته دولت


همزمان با سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، ارتش جمهوری اسلامی ایران بیانیهای صادر و در آن، هفته دولت را یادآور خدمات ایثارگرانه، جهادی و انقلابی دولت به ملت دانسته، یاد و خاطره این رادمردان تاریخ را گرامی داشته و سیره زندگی و خدمت آنان را الگویی در جهت نیل به تمدن نوین اسلامی و آرمان امامین انقلاب در خدمت به مردم بهویژه مستضعفین دانسته است.

امروز، جمهوری اسلامی ایران با بهرهگیری از پشتوانه عظیم مردمی و در راستای توجه به مردم به عنوان صاحبان اصلی کشور، نظام و انقلاب؛ دارای یک اقتدار ملی است که باعث شده در جهت تحقق شعارهای عدالت طلبانه، نمونهای موفق از یک دولت اسلامی را به نمایش بگذارد.
 
ادامه مطلب ...