یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

غرب در اجرای تعهداتش مردود شد/با بدعهدان مذاکره«فرابرجامی»نمیکنیم


غرب در اجرای تعهداتش مردود شد/با بدعهدان مذاکره«فرابرجامی»نمیکنیم

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: با آمریکای بدعهد و اروپای بی‌عمل هیچ‌گونه مذاکره فرابرجامی صورت نخواهد گرفت.

 علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: آمریکا و اروپا در آزمون اجرای تعهداتشان در ⁧‫برجام‬⁩ مردود شدند. اکنون برجام برای ⁧‫ایران‬⁩ در حوزه اقتصادی و رفع تحریم‌ها به پوسته‌ای خالی تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: با آمریکای بدعهد و اروپای بی‌عمل هیچ‌گونه مذاکره فرابرجامی صورت نخواهد گرفت.

ناوشکن دماوند به زودی عملیاتی می‌شود

ناوشکن دماوند به زودی عملیاتی می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش از نوسازی ناوگان نداجا خبر داد و گفت: به زودی ناوشکن دماوند به آب انداخته و عملیاتی می‌شود.

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، گفت: در حوزه‌های مختلف دریایی، شناوری، پروازی و زیرسطحی دستاوردهای خیلی خوبی در بخش یگان‌ها و در بخش تجهیزات و تسلیحات داشته‌ایم که نمی‌توانیم همه این پیشرفت‌ها را در رسانه‌ها بازگو کنیم.

وی با اشاره به افزایش برد تسلیحات دریایی خاطر نشان کرد: در بخش موشکی افزایش برد داشته‌ایم. در بخش زیرسطحی، اژدرها هم افزایش دقت و هم افزایش برد داشته‌است. همه این تجهیزات پس از انجام مراحل تست به بدنه نیروی دریایی ارتش الحاق شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش از نوسازی ناوگان دریایی ارتش خبر داد و بیان کرد: به زودی ناوشکن دماوند به آب انداخته و عملیاتی می‌شود. در کنار آن در حوزه زیرسطحی، ساخت زیر دریایی کلاس بعثت پیش می‌رود.

امیر دریادار شهرام ایرانی درباره دستاوردهای جدید ارتش در بخش بالگردی اظهار کرد: ساخت بالگردهای ضد زیردریایی و مین روب را در دستور کار داشته‌ایم که به دست توانمند متخصصان، ساخته شده است و مراحل تست نهایی آن‌ها به اتمام رسیده و به زودی به ناوگان نیروی دریایی ارتش الحاق می‌شود.

 

ادامه مطلب ...

عقب‌نشینی نیروهای مسلح از سواحل استان‌های شمالی کشور

ستادکل نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح از سواحل استان‌های شمالی کشور که جنبه غیر نظامی و تفریحی دارند، عقب‌نشینی کرده‌اند.

مرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح، پیرو تدبیر ریاست جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن دستور رئیس ستادکل نیروهای مسلح مبنی بر عقب‌نشینی یگان‌های تابعه نیروهای مسلح از اماکن غیر عملیاتی در سواحل دریای خزر، تیم بازرسی استقرار یافته در مناطق مذکور پس از نظارت و بررسی‌های میدانی به عمل آمده، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کلیه اماکن تابعه سازمان‌ها و یگان‌های نیروهای مسلح در سواحل شمالی کشور با هماهنگی استانداری‌های گیلان، مازندران و گلستان تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۷ براساس ضوابط تعیین شده به میزان ۶۰ متر از اماکن غیر عملیاتی در سواحل دریای خزر که جنبه غیر نظامی و تفریحی دارند، عقب‌نشینی کردند.

آمادگی ارتش برای مقابله با سویه جدید کرونا

آمادگی ارتش برای مقابله با سویه جدید کرونا

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: ارتش و نیروهای مسلح همواره آماده کمک به هموطنان در شرایط نامطلوب شیوع سویه جدید کرونا و حوادث غیرمترقبه هستند.

 به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص شیوع سویه جدید کرونا در سطح کشور، اظهار کرد: امیدواریم با اقداماتی که در حوزه پیشگیری و واکسیناسیون سراسری در سطح کشور صورت گرفته است، روز به روز شاهد کاهش تلفات و رسیدن به روند مطلوب در زمینه مقابله با ویروس کرونا باشیم.

وی تأکید کرد: ارتش و نیروهای مسلح همواره آماده کمک به هموطنان در شرایط نامطلوب شیوع سویه جدید کرونا و حوادث غیرمترقبه هستند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: در صورتی که سویه جدید کرونا شرایط را به سمت افزایش و همه‌گیری این بیماری در سطح کشور ببرد، ما با تمام توان همچون گذشته آماده مقابله با سویه جدید کرونا و کمک‌رسانی به مردم هستیم و از هیچ خدمتی در این رابطه دریغ نخواهیم کرد؛ همچنان که پیش از این نیز بیمارستان‌ها، نقاهتگاه‌ها، بیمارستان‌های صحرایی و سامانه بهداشت و درمان ارتش در برابر این بیماری منحوس، حضور مؤثر داشته و خدمت‌رسانی کرده‌اند.

حضور مقتدرانه ارتش در مرزها برای حفظ تمامیت ارضی ایران

حضور مقتدرانه ارتش در مرزها برای حفظ تمامیت ارضی ایران

لاهیجان- فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به استقرار نیروها در مرزهای کشور، گفت: حضور مقتدارانه ارتش در همه مرزهای کشور برای حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران است.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح طرح‌های محرومیت زدایی نیروی زمینی ارتش در لاهیجان با بیان اینکه پیامبران و ائمه اطهار در زمان خود نماد صراط مستقیم بودند، گفت: امروز در غیاب رسول گرامی و ائمه اطهار ولایت فقیه نماد عینی و واقعی صراط مستقیم به شمار می‌روند.

امیر سرتیپ حیدری با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی نیز فرمانده آن ولی فقیه است، افزود: مأموریت ذاتی ارتش حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور در رکاب ولی فقیه است، بیان کرد: ارتش امروز به این مأموریت به صورت عینی جامه عمل پوشانده و در دفاع از خاک ایران در همه مناطق حضور داشته است.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش برای مقابله با نیروهای داعش در مرزهای غرب کشور در استان کرمانشاه مستقر است، گفت: در جنوب غرب و شمال غرب نیز در ۹۳۵ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان نیروی زمینی استقرار دارد.

اولین اورژانش هوایی نهاجا در پایگاه شهید لشکری افتتاح شد

اولین اورژانش هوایی نهاجا در پایگاه شهید لشکری افتتاح شد

اولین پروژه اورژانس هوایی نیروی هوایی ارتش توسط امیر واحدی در پایگاه هوایی شهید لشکری افتتاح شد.

 امیر حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه افتتاح اولین اورژانس هوایی نیروی هوایی ارتش، گفت: امروز شاهد افتتاح اولین اورژانس هوایی طبق استانداردهای روز دنیا که توسط دانشمندان و صنعتگران توانمند نیروی هوایی ارتش طراحی شده، هستیم.

وی افزود: این اورژانس هوایی متشکل از تخت آی سی یو با به‌روزترین تکنولوژی روز دنیا است که قابلیت نصب بر روی کلیه تایپ‌های ترابری روز دنیا، بارگیری سریع و امکان حمل بیمار با شرایط ویژه را دارد که از هیچ نمونه مشابهی برای ساخت این پروژه استفاده نشده است، بلکه عزیزان ما در نیروی هوایی ارتش تنها با تکیه و اعتماد بر دانش بومی توانستند به این موفقیت بزرگ دست پیدا کرده و تحولی در صنعت اورژانس هوایی ایجاد کنند. 

ادامه مطلب ...

فرمانده نیروی هوایی ارتش با پدران شهدای خلبان دیدار کرد


فرمانده نیروی هوایی ارتش با پدران شهدای خلبان دیدار کرد

فرمانده نیروی هوایی ارتش به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر با تعدادی از پدران  شهدای خلبان این نیرو دیدار و از مقام شامخ آن‌ها تجلیل کرد.

 به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در دیدار با پدران شهدای خلبان این نیرو که به منظور گرامیداشت ولادت امیرالمؤمنین امام علی (ع) و روز پدر انجام شد، گفت: تفکر شهادت که در رگ و خون شهدا جاری و ساری بود، حاصل دست‌رنج شما پدران مکتبی است.

وی افزود: پدران شهدا علاوه بر پدر بودن، داغ و غم از دست دادن فرزند را چشیده‌اند، فرزندی که خود را فدای عزت و آرامش وطن و مردمش کرد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه شما پدران شهید با صبوری خود انقلابی جدید در بعد هجران خلق کردید، تصریح کرد: وجود شما پدران شهدا مایه برکت و رحمت برای نیروی هوایی الهی است و خواسته ما از شما بزرگواران این است که ارتباط و نزدیکی خود را با ما حفظ کنید، چرا که ما هرچه داریم از برکت خون فرزندان شما و صبوری شما عزیزان است.

مذاکرات به مرحله‌ای رسیده که می‌توان در مورد آن اعلام نظر کرد


مذاکرات به مرحله‌ای رسیده که می‌توان در مورد آن اعلام نظر کرد

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: مذاکرات وین به مرحله‌ای رسیده که می‌توان در مورد نتیجه آن با قطعیت و بدون نیاز به گمانه‌زنی اعلام نظر کرد.

 علی شمخانی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: «مذاکرات وین به مرحله‌ای رسیده که می‌توان در مورد نتیجه آن با قطعیت و بدون نیاز به گمانه‌زنی اعلام نظر کرد».

وی در ادامه تصریح کرد: «تصمیم سیاسی آمریکا برای تحقق یا استنکاف از پذیرش الزامات شکل‌گیری توافق قابل اتکا و پایدار بر اساس اصول پذیرفته شده در برجام، می‌تواند جایگزین گمانه‌زنی‌ها شود».

افزایش توان نیروی دریایی ارتش در راستای تحقق صلح جهانی است


افزایش توان نیروی دریایی ارتش در راستای تحقق صلح جهانی است

فرمانده نیروی ارتش گفت: افزایش توان راهبردی نیروی دریایی جمهوری اسلامی در راستای تحقق صلح جهانی و تامین امنیت شاهراه اقتصادی دنیا است.

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز (دوشنبه) در آیین استقبال از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران بایَندُر در اسکله ایران‌بندر کُنارک اظهار داشت: حضور با صلابت در عمق راهبردی دریاها، به دشمن این هشدار را داده است که باید بیشتر حواسشان را جمع کنند و مراقب باشند

با حضور سرلشکر باقری؛ موشک راهبردی «خیبرشکن» رونمایی شد


موشک راهبردی «خیبرشکن» رونمایی شد

موشک راهبردی دوربرد و نقطه زن «خیبرشکن» سپاه با حضور سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رونمایی شد.

 همزمان با گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در آستانه برپایی جشن ملی ۱۴۰۰ در ۲۲ بهمن‌ماه، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، ضمن بازدید یکی از پایگاه‌های موشکی زمین به زمین نیروی هوافضای سپاه از موشک دوربرد و نقطه‌زن خیبر شکن به‌عنوان جدیدترین دستاورد راهبردی این نیرو رونمایی کردند.

موشک راهبردی خیبر شکن از نسل سوم موشک‌های دوربرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است. این موشک دارای سوخت جامد است و در فاز فرود دارای مانور پذیری برای عبور از سپر موشکی بوده و طراحی بهینه آن باعث شده است وزن آن نسبت به نمونه‌های مشابه یک‌سوم کاهش یافته و مدت آماده‌سازی و شلیک آن نیز تا یک‌ششم تقلیل پیدا کند.

چابکی و سرعت فوق‌العاده در اصابت اهداف در برد و شعاع یک هزار و ۴۵۰ کیلومتری از دیگر توانمندی‌های این موشک است.

این سامانه تمام‌ایرانی از ایده تا محصول توسط دانشمندان سختکوش نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و ساخته شده است

هزینه اختلافات داخلی آمریکا نباید با تضییع حقوق ایران پرداخت شود


هزینه اختلافات داخلی آمریکا نباید با تضییع حقوق ایران پرداخت شود

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: دولت آمریکا نمی‌تواند هزینه اختلافات داخلی خود را با تضییع حقوق قانونی ملت ایران پرداخت کند.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در خصوص مذاکرات وین در حساب کاربری خود در توئیتر، نوشت: صداهایی که از هیئت حاکمه آمریکا شنیده می‌شود، نشان می‌دهد که انسجام لازم در این کشور برای اتخاذ تصمیمات سیاسی در مسیر پیشبرد مذاکرات وین وجود ندارد.

وی در ادامه این مطلب آورده است: دولت آمریکا نمی‌تواند هزینه اختلافات داخلی خود را با تضییع حقوق قانونی ملت ایران پرداخت کند.

سردار رضایی: بیعت همافران نیروی هوایی ارتش در سال ۱۳۵۷ نشان از بصیرت داشت


بیعت همافران نیروی هوایی ارتش در سال ۱۳۵۷ نشان از بصیرت داشت

جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با فرمانده نیروی هوایی ارتش و فرماندهان پایگاه هوایی کشور دیدار و گفت و گو کرد.

سردار قاسم رضایی در دیدار صمیمی با فرمانده نیروی هوایی ارتش و فرماندهان پایگاه‌های هوایی کشور اظهار داشت: بیعت همافران نیروی هوایی ارتش در سال ۱۳۵۷ نشان از بصیرت کارکنان آن داشت.

وی افزود: بحمدالله تفکر شهید والامقام سپهبد حاج قاسم سلیمانی عزیز در سطح این نیرو متبلور می‌باشد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: مردم عزیز ما رشادت‌ها و جانفشانی‌های نیروی هوایی ارتش را در دوران دفاع مقدس هیچ گاه فراموش نخواهند کرد و امروز شاهد یک نیروی هوایی (ارتش) مقتدر و توانمند در سطح منطقه هستیم.

پلیس پناهگاه و امین مردم است

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار اظهار داشت: امروز پلیس پناهگاه و امین مردم است و اقدامات این مجموعه قابل تقدیر و نیازمند حمایت‌های قانونی است.

امیر سرتیپ واحدی بیان کرد: انتظامی جمهوری اسلامی ایران محور اصلی امنیت در کشور بوده و شهدای این مجموعه نمادی از جانفشانی و ایثار راه تأمین امنیت مردم هستند.

با حکم فرمانده کل قوا؛ «امیر حاتمی» مشاور فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور ارتش شد


«امیر حاتمی» مشاور فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور ارتش شد

فرمانده کل قوا با صدور حکمی، امیر سرتیپ امیرحاتمی را به عنوان مشاور فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور ارتش منصوب کردند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا، امیر سرتیپ امیرحاتمی را به عنوان مشاور فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

متن حکم به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امیر سرتیپ امیر حاتمی؛

نظر به تجارب ارزنده، جنابعالی را به عنوان مشاور فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم.

مایلم مشورت‌های بررسی شده در تقویت ارتش را ارائه نمایید.

سید علی خامنه‌ای ۱۴۰۰/۱۱/۱۰

گفتنی است، امیر سرتیپ حاتمی، پیش از این، مسئولیت‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، جانشینی وزارت دفاع، معاونت نیروی انسانی و جانشینی معاونت ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح، معاونت اطلاعات ارتش و فرماندهی در مناطق عملیاتی غرب و شمالغرب را عهده دار بوده است.

دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش با فرمانده کل قوا


در سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی با امام خمینی(ره) در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش، آن بیعت شگفتی‌ساز را یک نقطه عطف خواندند و با تأکید بر اینکه عامل ماندگاری، استمرار و اثرگذاری آن حرکت بزرگ و تاریخ‌ساز یک کار رسانه ای و روایت صحیح آن ماجرا براساس یک قاب هنرمندانه بود، گفتند: امروز نیز مقابله با تهاجم دشمن برای تحریف واقعیت‌ها، دستاوردها، پیشرفتها و اقدامات حماسه‌آمیز نظام اسلامی نیازمند یک حرکت دفاعی و تهاجم ترکیبی با محوریت فریضه فوری و قطعی جهاد تبیین است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ابتدای این دیدار با اشاره به محدود بودن تعداد حضار به علت شرایط نامساعد کرونا گفتند: من همواره مقید به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و عمل به توصیه‌های پزشکان هستم و در استفاده از ماسک اصرار دارم و چند ماه قبل نیز نوبت سوم واکسن را دریافت کردم.

 
ادامه مطلب ...

نقشه راه صنعت هوایی رابا کمک دانشگاه ها ترسیم و راهبری خواهیم کرد


نقشه راه صنعت هوایی رابا کمک دانشگاه ها ترسیم و راهبری خواهیم کرد

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: در حوزه‌های نوظهور و آتیه دار نقشه راه صنعت هوایی را با کمک دانشگاه‌ها ترسیم و راهبری خواهیم کرد.

تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان صنایع هوایی با دانشگاه صنعتی شریف با حضور امیر خواجه فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف امضاء شد.

امیر خواجه فرد هدف از امضای این تفاهم نامه را گسترش همکاری‌ها با هدف همکاری‌های علمی، تحقیقاتی، آموزشی و صنعتی دانست.

 

ادامه مطلب ...

حرکت تاریخی کارکنان نهاجا در ۱۹ بهمن پیروزی انقلاب را سرعت بخشید

امیرسرلشکر موسوی:

حرکت تاریخی کارکنان نهاجا در ۱۹ بهمن پیروزی انقلاب را سرعت بخشید

فرمانده کل ارتش گفت: بیعت تاریخی با امام خمینی (ره) در روز ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ پیروزی انقلاب اسلامی را سرعت بخشید و پایه‌های انقلاب را محکم کرد.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش به مناسبت دهه مبارکه فجر و در آستانه ۱۹ بهمن سالروز نیروی هوایی ارتش در فرماندهی آموزش‌های هوایی شهید خضرائی نیروی هوایی ارتش حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مرکز، روند آموزش‌های ارائه شده را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

 

ادامه مطلب ...

واکنش شمخانی به برخی خوش‌بینی‌های غیرواقع‌گرایانه نسبت به مذاکرات


واکنش شمخانی به برخی خوش‌بینی‌های غیرواقع‌گرایانه نسبت به مذاکرات

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: با وجود پیشرفت‌های محدود در مذاکرات وین، هنوز با شکل‌گیری توازن ضروری در تعهدات طرفین فاصله داریم.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در حساب کاربری خود در توئیتر در واکنش به برخی خوش‌بینی‌های غیر واقع‌گرایانه نسبت به مذاکرات، نوشت: با وجود پیشرفت‌های محدود در مذاکرات وین، هنوز با شکل‌گیری توازن ضروری در تعهدات طرفین فاصله داریم.وی تاکید کرد: تصمیمات سیاسی در واشنگتن لازمه ایجاد توازن در تعهدات برای دستیابی به توافق خوب است.

لایحه قانون استفاده از سلاح از ابتدای سال در نوبت رسیدگی است


لایحه قانون استفاده از سلاح از ابتدای سال در نوبت رسیدگی است

رئیس حقوقی و امور مجلس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: لایحه اصلاح قانون استفاده از سلاح از ابتدای سال ۱۴۰۰ در نوبت رسیدگی قرار گرفته و تاکنون به صحن مجلس نیامده است.

به نقل از مرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، پس از اینکه رئیس مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در توییتی ضمن تسلیت شهادت مأمور ناجا، شهید علی اکبر رنجبر در درگیری با اراذل و اوباش، از ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی خواست در اسرع وقت اصلاحات مورد نیاز قانون استفاده از سلاح برای مأموران شجاع و جان برکف ناجا را به مجلس ارائه کنند تا خارج از نوبت در دستور رسیدگی و تصویب قرار گیرد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مسعود مطهر» رئیس حقوقی و امور مجلس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که لایحه اصلاح قانون استفاده از سلاح از ابتدای سال ۱۴۰۰ در نوبت رسیدگی قرار گرفته و تاکنون به صحنه مجلس نیامده است.

 

ادامه مطلب ...

اکران رایگان فیلم سینمایی «منصور» در اسلام آبادغرب

کرمانشاه- به مناسبت دهه فجر، فیلم سینمایی «منصور» به صورت رایگان در شهرستان اسلام آبادغرب اکران می شود.

 به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر فیلم سینمایی منصور در روزهای چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم بهمن ماه ساعت ۱۵ در مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهرستان اسلام آبادغرب اکران می‌شود.

اکران فیلم منصور به همت گروه جهادی هم صدا با صلح و به صورت رایگان برای عموم مردم خواهد بود.

فیلم منصور بر اساس زندگی نامه، دلاوری‌ها و خدمات ارزشمند سرلشگر شهید منصور ستاری فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده و به مناسبت دهه فجر اکران می‌شود.

وقتی خلبان F5 اجازه کوبیدن خود را به ناو آمریکایی طلب کرد

با مزاحمت‌های ناوهای آمریکایی و هواپیماهایشان در خلیج‌فارس، صمد بالازاده نزد عباس بابایی معاون عملیات نیروی هوایی رفت و برای کوبیدن دو فروند F5 به این‌ناوها درخواست اجازه کرد.

تاریخ نیروی هوایی ایران در مقطع هشت‌ساله دفاع مقدس، مملو از ایثارگری و سلحشوری‌های خلبانان ایرانی است؛ مردانی که از حداقل امکانات، حداکثر بهره‌برداری را کردند و همراه با تیم‌های فنی و مهندسی، در روزهای سخت تحریم با وجود نبود قطعات، هواپیماهای شکاری و ترابری را عملیاتی و سرپا نگه داشتند.

یکی از کتاب‌هایی که طی سال‌های گذشته با محوریت خاطرات خلبانان جنگ منتشر شد، کتاب «آسمان مال من بود» اثر ساسان ناطق است که سال ۹۰ منتشر شد و سال ۹۳ به چاپ دوم رسید. این کتاب دربرگیرنده زندگی و خاطرات سرهنگ خلبان، صمدعلی بالازاده است؛ خلبانی که به گواه خود و همرزمانش همیشه آماده عملیات بود و چندین‌بار مورد اصابت قرار گرفت اما هربار موفق به فرود در پایگاه خودی شد. 

ادامه مطلب ...