یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

عاقبت شعبده‌بازی ۸۸ میلیارد دلاری ارتش آمریکا برای آموزش و تجهیز ارتش افغانستان

بعد از نزدیک به دو دهه اشغال نظامی، کشته، مجروح و آواره شدن میلیون ها نفر از شهروندان و نابودی بسیاری از تاسیسات زیربنایی و مهم در افغانستان، در نهایت ولایت های این کشور یکی بعد از دیگری در حال سقوط در مقابل گروه طالبان است. با این اوصاف، سوال مهمی که در مقابل این روند دومینو وار به ذهن می رسد این است که چگونه ارتشی که آمریکا مدعی است امکانات، هزینه و آموزش فراوانی برای آن خرج کرده، به سرعت از هم پاشیده است؟ برای پاسخ به این سوال اصلی، مطلع شدن از یک آمار، می تواند جالب باشد.

بر اساس آمارهای رسمی منابع غربی، از سال ۲۰۰۲ میلادی تا به امروز که آمریکا بحث تشکیل نیروهای نظامی و امنیتی افغانستان تحت نظارت مستشاران این کشور و سازمان ناتو را آغاز کرده رقمی در حدود ۸۸ میلیارد دلار برای ارتش، پلیس و سیستم امنیتی این کشور در اشکال مختلف هزینه شده است. (از جمله آمار نشریه politico از رسانه های معتبر سیاسی در آمریکا). 

برچسب ها : افغاس , افغانستان , طالبان , میثاق نیوز

ادامه مطلب ...

دفاع از حق، راه رسیدن به کرامت الهی است

حجت الاسلام والمسلمین عبد الحمید فاطمی طبار سخنران و کارشناس مذهبی بیان کرد: یکی از افتخارات مذهب تشیع آن است که زیارت‌های بسیار پر رمز و رازی با مضامین عرفانی، توحیدی و اخلاقی را در کارنامه خود دارد؛ یکی از آن زیارت‌ها، زیارت عاشوراست که دارای مضامین عالی از حیث اخلاقی و تربیتی است. در یکی از فراز‌های طلایی این زیارت ارزشمند، این چنین اشاره شده است: «فَأَسْأَلُ اللَّهَ الَّذِی أَکْرَمَ مَقَامَکَ وَ أَکْرَمَنِی (بِکَ) أَنْ یَرْزُقَنِی طَلَبَ ثَارِکَ مَعَ إِمَامٍ مَنْصُورٍ مِنْ أَهْلِ بَیْتِ مُحَمَّدٍ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ؛ از خداوندی که مقامت را گرامی داشت و مرا به واسطه تو گرامی داشت، درخواست می‌کنم خونخواهی تو همراه با امام نصرت شده از اهل‌بیت (ع) پیامبر اکرم (ص) را روزی‎ ام کند.»

وی افزود: در این فراز به سه مطلب اشاره شده است. اولین نکته این که می‌فرماید حسین جان! خداوند به تو کرامت داد و مقام تو را بالا برد. دیگر آنکه به خاطر تو خداوند من را نیز مورد اکرام قرار داد؛ و حال که این طور است و تو دارای مقام ویژه‌ای هستی و من نیز به خاطر تو کرامت دارم، خدایا! از تو می‌خواهم که به من توفیق دهی تا در حکومت امام زمان (عج) جزو خون‌خواهان امام حسین (ع) باشم. در این نوشتار کوتاه تلاش داریم تا یکی از راه‌های رسیدن به کرامت را مورد بررسی قرار دهیم. 

 برچسب ها : راه حق , محرم , میثاق نیوز , نهضت عاشورایی

ادامه مطلب ...

با حضور امیر سرلشکر موسوی؛مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی در پادگان ۰۶ ارتش برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ارتش، در این مراسم که با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حامد کاشانی و نوحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) آقایان حاج محمود کریمی و حاج حنیف طاهری برگزار شد؛ عزاداران حسینی، به یاد علمدار دشت کربلا، حضرت ابالفضل العباس (ع) به سوگواری و سینه زنی پرداختند.
در پایان مراسم امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش از دست اندرکاران برگزاری مراسم و عزاداران حسینی که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مناسب، امکان اجرای مراسم عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) را در پادگان ۰۶ ارتش فراهم کردند، تشکر و قدردانی کرد.
گفتنی است، پادگان ۰۶ بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهه اول ماه محرم، با توجه به گستره بیش از ۵ هکتار فضای وسیع و روباز و امکان اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی، امسال میزبان دو هیات بزرگ مذهبی تهران شامل هیات های مذهبی عبدالله بن الحسن (ع) و رایت العباس (ع) تهران بود که این شبها با حضور عاشقان ثارالله و امت شهیدپرور شاهد برپایی مجلس ماتم و عزای شهادت سرور و سالار شهیدان است.

طی حکمی از سوی فرماندهی معظم کل قوا؛امیر دریادار شهرام ایرانی به فرماندهی نیروی دریایی ارتش منصوب شد

به گزارش روابط عمومی ارتش، متن حکم فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
امیر دریادار دوم شهرام ایرانی
نظربه تعهد و حسن سوابق و پیشنهاد فرمانده کل ارتش، شما را با اعطای درجه دریاداری به سمت فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، منصوب می‌کنم.
اهتمام جدّی و شایسته در بهره برداری از ظرفیت‌های نیرو و ارتش و نیروهای مسلح و کشور برای پیشبرد جهادی و انقلابی آن نیرو، ارتقاء توان و آمادگی همه جانبه بر پایه رشد و تعالی سرمایه انسانی مورد انتظار است.
از تلاش‌های مؤثر امیر دریادار حسین خانزادی در این مسئولیت، تشکر می‌کنم.
توفیق همگان را از پروردگار بزرگ خواستارم.

روایت امام سجاد از شب عاشورا / عباس (ع) چگونه به امام حسین ابراز وفاداری کرد؟

ماجرای کاروان حسینی جریان تاریخی صرف نیست بلکه شرح حدیث عده‌ای از خوبان بشر است که در معیت امام عالم به بهترین وجه تربیت یافتند و به دنبال آن به برترین جایگاه‌ها در آسمان‌ها دست یافتند. آنان عملاً به ما آموختند رمز سربازی در حریم خداوند نه در قدرت و شهرت قبیله‌ای بلکه در عبور از نفسانیات خویش تا تقدیم جان در این راه است؛ آنها رمز جاودانگی را در اجابت دعوت خدا، رسول خدا و اهل بیت وحی معرفی و این آیه را جامۀ عمل پوشاندند که فرمود «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوااسْتَجِیبُوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُمْ لِمَا یُحْیِیکُمْ؛ ای اهل ایمان، چون خدا و رسول شما را به آنچه مایه حیات ابدی و احیای شماست دعوت کنند، اجابت کنید». (انفال ۲۴) مطالعه رفتار کاروانیان در طی مسیر تا صحنه‌های سخت نبرد، ما را تا حدودی با ویژگی‌های آسمانی اصحاب امام حسین آشنا می‌کند.

شیخ مفید در کتاب «الإرشاد» خود نقل می‌کند امام حسین علیه‌السلام نزدیکی‌هاى شب (عاشورا) یاران خود را گرد آورد. امام سجاد می‌گوید: من در آن حال با اینکه بیمار بودم نزدیک شدم که ببینم پدرم به آنان چه می‌گوید. شنیدم رو به اصحاب کرد و فرمود: 

 برچسب ها : تاسوعا , قمربنی هاشم , میثاق نیوز

ادامه مطلب ...

امیر سرتیپ الهامی:هموطنان نگران امنیت مرزهای شرقی نباشند

به گزارش روابط عمومی ارتش به نقل از دفاع‌پرس، امیر سرتیپ علیرضا الهامی، جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش به تشریح آخرین وضعیت امنیت مرزهای شرقی کشور پرداخت و اظهار داشت: به همه هموطنان اطمینان می‌دهیم و با افتخار اعلام می‌کنیم که فرزندان ملت قهرمان ایران در پدافند هوایی ارتش، به صورت شبانه‌روزی بر پاسداری از حریم امنیت هوایی کشور متمرکز هستند و توان علمی بازدارنده پدافند هوایی ارتش را به طور کامل در این عرصه به کار گرفته‌اند.

وی افزود: همکاران من در ارتش جمهوری اسلامی ایران از هسته مرکزی فرماندهان گرفته تا برادران همرزم در رده کارکنان وظیفه، بر اهمیت صیانت کامل از امنیت حریم هوایی ایران اسلامی واقف هستند و با آمادگی کامل مشغول رصد مرزها هستیم


 برچسب ها : سرتیپ الهامی , میثاق نیوز ادامه مطلب ...

ورود کاروان ارتش های جهان برای شرکت در مسابقات غواصی عمق

به گزارش روابط عمومی ارتش؛ ششمین دوره از مسابقات غواصی عمق ۲۰۲۱ به میزبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور ارتش های جهان در شهرستان کنارک برگزار می شود.
این مسابقات از تاریخ ۳۱ مرداد لغایت ۱۱ شهریور با شرکت ۱۰۰ ورزشکار از ۶ کشور جهان در شهرستان کنارک واقع در استان سیستان و بلوچستان برگزار می شود که کشور ایران برای سومین دوره میزبانی این مسابقات را بر عهده خواهد داشت.
نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در کشور روسیه موفق به کسب مقام دوم و در سال ۲۰۱۹ موفق به کسب مقام اولِ مسابقات غواصی عمق ارتش های جهان شده است.
کاروان های نیروی دریایی ارتش کشور های جهان برای شرکت در ششمین دوره مسابقات غواصی عمق که توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران میزبانی می شود، وارد فرودگاه امام خمینی (ره) تهران شدند.

کاربران در شب حضرت علی اکبر (ع) نوشتند: جوانان بنی هاشم بیایید علی را بر در خیمه رسانید

حضرت علی اکبر(ع)، فرزند امام حسین (ع) جوانی شجاع، دلیر و با بصیرت بود که شباهتش به پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) زبانزد همگان بود، در کنار ابالفضل العباس(ع) لحظه‌ای چشم از پدر برنمی‎داشت و در جنگ خونین و نابرابر عاشورا به عنوان اولین شهید از بنی هاشم به لقاء الله پیوست.

هشتمین روز از محرم هرسال به حضرت علی بن الحسین، علی اکبر (ع) نسبت داده شده و به همین مناسبت کاربران با انتشار دلنوشته‌هایی در فضای مجازی از اربااربا شدن پیکر جوان حسین(ع) و غم بزرگی که اباعبدالله به دوش می‎کشید نوشتند. در ادامه تعدادی از این توئیت ها را مشاهده می‎کنید.

برچسب ها : حضرت علی اکبر , میثاق رنیوز


شب حضرت علی اکبر (ع)

شب حضرت علی اکبر (ع)  ادامه مطلب ...

۱۰ گفتار از رهبر انقلاب درباره نقش اجتماعی ائمه(ع)

مسابقه کتابخوانی «نسل حسینی(ع)» به‌مناسبت فرا رسیدن محرم‌الحرام برگزار می‌شود. یکی از چهار کتاب این پویش، «همرزمان حسین(ع)» است که در ادامه، آن را به‌صورت مختصر معرفی خواهیم کرد.

نقش ۱۲ امام شیعه در اجتماع اسلامی چه بوده و چرا وجودشان لازم بوده است؟

این سؤالی است که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای طی ۱۰ گفتار، در محرم سال ۱۳۵۱ شمسی به پاسخ آن پرداخته‌اند. به‌عقیدۀ ایشان این سؤال یکی از اولویت‌های مسائل امامت است؛ چرا که انسان وقتی امام و راه و خط‌ سیر او را شناخت، می‌‌تواند از او پیروى کند.

رهبر معظم انقلاب در این سلسله سخنرانی‌ها، درباره اهمیت شناخت صحیح امامان و توطئه دشمنان برای تحریف چهره‌ مبارزاتی آنان، معنای جهاد و مقصود از مجاهدت ائمه (علیهم السلام) سخن گفته‌اند. 

برچسب ها : امام حسینی , رهبری , مسابقه , گفتار

ادامه مطلب ...

فرمانده ارتش:امروز خدمتگزاران حوزه بهداشت و درمان، مدافعان خط مقدم دفاع از سلامت مردم هستند

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین با حضور سرزده در مرکز واکسیناسیون دژبان ارتش ضمن تمجید از نظم و انضباط و خدمت رسانی محترمانه و مرتب دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران و خداقوت به آن‌ها، از آحاد کارکنان این یگان تشکر کرد و گفت: دژبان، مظهر نظم و انضباط و فرمانده دژبان نماد انضباط و تعهد و مردم دوستی است و این دو، یک محیط بسیار مناسب را برای خدمت شایسته فراهم کرده‌اند.
گفتنی است پیش از این و درپی اجرای فرمان فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالی) در خصوص اهمیت استمرار و تقویت کمک رسانی نیروهای مسلح به مردم برای مقابله با کرونا، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش به امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده قرارگاه پدافند زیستی امام رضا (ع) ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرماندهان نیروهای زمینی، هوایی، پدافند هوایی و دریایی دستور داد تمام توان ارتش در  حوزه های مورد نیاز از جمله نیازهای بهداشتی و درمانی را برای کمک به مردم پای کار آورند.

راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در کرمانشاه توسط ارتش

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم سلیمان طاهری ارشد نظامی ارتش  در منطقه غرب کشور با اعلام خبر فوق گفت: این بیمارستان برای کسانی که به کرونا مبتلا شده و نیاز به بستری ندارند، راه اندازی شده و به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت رسانی به مردم استان کرمانشاه است.
وی افزود: هر زمان که تخت های کرونایی بیمارستان ها پر باشد، افراد می توانند به این بیمارستان صحرایی مراجعه و به صورت سرپایی آمپول رمدسیویر را دریافت کنند.
وی اظهار داشت: پذیرش تعداد بیماران نامحدود و سقفی برای آن مشخص نشده است و از این رو بیماران از همه مراکز درمانی و نیز مطب‌های خصوصی می توانند برای دریافت داروی رمدسیویر به این بیمارستان مراجعه کنند.
ارشد نظامی ارتش در غرب کشور افزود: هم اکنون میانگین مراجعین افراد مبتلا به کرونا به این بیمارستان روزانه ۸۰ تا ۹۰ نفر است.
امیر  سرتیپ دوم طاهری گفت: ارتش همواره در تمامی مشکلات و بحران ها در کنار مردم حضور داشته و این بار هم با توجه به شرایط حساس کشور در زمینه کرونا آماده خدمت به مردم است.

امیر سرتیپ حیدری؛ارتش اقدامات سازمان یافته کرونایی را شدت بخشید

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش؛ امیر سرتیپ حیدری گفت ؛برابر منویات مقام معظم رهبری( حفظه الله تعالی) که نیروهای مسلح در حوزه کرونا وارد میدان شوند ، در این راستا  دستورات ۱۴ گانه فرمانده کل ارتش در حوزه کرونا به تمامی نیروها ابلاغ شد، نیروی زمینی در اجرای این فرامین حالت آفندی به خود گرفته و تمامی بیمارستان های خود را در اختیار بیماران کرونایی قرار داده است .

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت؛ به منظور فراهم نمودن تسهیلات برای مردم، برنامه ریزی احداث یک داروخانه موقت کرونایی را در کنار داروخانه ۲۹ فروردین در دستور کار خود قرار دادیم که بخش کرونا را از غیر کرونا جدا سازی کنیم ، این داروخانه ظرف مدت ۴۸ ساعت احداث می شود . 
وی با بیان اینکه به تمامی فرماندهان یگان های نیروی زمینی ارتش ابلاغ شد تا ضمن مراجعه به استانداران استان ها مطالبه آنها را بر طرف سازند افزود؛ استانداران آنچه را که نیاز دارند  به فرماندهان یگان های نزاجا اعلام نمایند و قطعا در اسرع وقت مطالبه آنها در جهت کمک به مردم عزیز انجام خواهد شد . 

 برچسب ها : امیر حیدری , بهداشت و درمان , کرونا و ارتش

ادامه مطلب ...

پنج صفت برجسته حضرت ابوالفضل (ع) که او را قمر بنی هاشم کرد

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدجواد سایبان مطرح کرد: انتخاب راه و روش صحیح و هدفمند در دنیای پرتلاطم امروزی یکی از چالش‌های مهم افراد است. از آن جا که سلیقه‌ها و تمایلات متفاوتی در بین مردم وجود دارد، پیداکردن جهت و مسیر درست، نیاز به راهنما دارد. متاسفانه امروزه به دلیل تبلیغات گسترده رسانه ها، فضای مجازی، افرادی که به عنوان الگو مطرح شده اند نه تنها مسیر صحیح را نشان نمی‌دهند که انحراف از مسیر حق را تسهیل می‌کنند. این در حالی است که در آئین ما بزرگانی وجود دارند که در تمام مراتب و زمینه‌ها سرآمد دوعالم هستند.

وی افزود: یکی از این افراد حضرت ابوالفضل (ع) است، در علو مقام و درجه ایشان همین بس که ائمه اطهار علیهم السلام به مدح و ثنای ایشان پرداخته و جملاتی تحسین برانگیز بر زبان جاری ساخته اند به عنوان مثال امام سجاد (ع) در ضمن روایتی فرمودند: «خداوند عمویم عباس را رحمت کند که حقیقتا ایثار و جانبازی نمود و جانش را فدای برادر کرد» و همچنین در روایتی دیگر امام صادق (ع) در تمجید از ایشان فرمودند: «شهادت می‌دهم که تو برای خداوند، رسولش و برادرت خیرخواهی نمودی و تو چه نیکو برادری بودی». 

برچسب ها : حضرت عباس , میثاق نیوز

ادامه مطلب ...

متفکران و دانشمندان مشهور جهان درباره امام حسین (ع) چه می‌گویند؟

امام حسین (ع) شخصیتی محدود به یک مذهب و یا یک عده خاص نیست، بلکه عظمت قیام ایشان و فداکاری‌هایش، درسی به تاریخ داده است که مذاهب دیگر نتوانسته‌اند خاموش بمانند و دانشمندان غیر مسلمان سخن‌های بسیاری در وصف ایشان به میان آورده‌اند.

امام حسین (ع) شخصیتی محدود به یک مذهب و یا یک عده خاص نیست، بلکه عظمت قیام ایشان و فداکاری‌هایش، درسی به تاریخ داده است که مذاهب دیگر نتوانسته‌اند خاموش بمانند و دانشمندان غیر مسلمان سخن‌های بسیاری در وصف ایشان به میان آورده‌اند. در این نوشتار مختصر، سخنان تعدادى از بزرگان و متفکّران جهان را درباره امام حسین (ع) را نشر داده ایم که در زیر می‌خوانید: 

 برچسب ها : امام حسین , میثاق نیوز

ادامه مطلب ...

تعطیلی سراسری از دوشنبه ۲۵ مرداد در کشور اعمال می‌شود

بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، از دوشنبه ۲۵ مرداد الی شنبه ۳۰ مرداد تعطیلی سراسری در کشور اعمال می‌شود.

جزییات تعطیلی ۵روزه سراسری

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:
ـ ممنوعیت تردد از فردا ساعت ۱۲ ظهر اعمال می‌شود و تا صبح شنبه ادامه دارد.
ـ همه اصناف، ادارات، بانک‌ها به‌جز مشاغل ضروری تعطیل می‌باشند.
ـ همه مجوزهایی که تا کنون برای تردد صادر شده است، لغو می‌شود.
ـ تمام ادارات از روز دوشنبه تا پایان روز کاری شنبه هفته آینده به‌جز ادارات ضروری که لیستشان اعلام خواهند شد تعطیل خواهند بود.

 برچسب ها : تعطیلی , میثاق نیوز

رده‌بندی فیفا: صعود ایران به رده بیست‌وششم جهان/ ایتالیا و آرژانتین در رده‌های پنجم و ششم

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) امروز (۱۲ آگوست/ ۲۱ مرداد) تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان را اعلام کرد که بر این اساس تیم ملی ایران با کسب ۱۵۲۲ امتیاز و ۵ پله صعود در رده بیست‌وششم جهان ایستاد.

شاگردان دراگان اسکوچیچ که در چهار بازی پایانی خود در دور دوم مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ عملکرد خوبی داشتند و تمامی رقبای خود را شکست دادند، همچنان در قاره آسیا پشت‌ سر ژاپن قرار دارند.

همچنین ایتالیا که در مسابقات اخیر یورو ۲۰۲۰ با غلبه بر انگلیس به عنوان قهرمانی رسید، ۲ پله صعود نسبت به دوره قبل داشته است، این در حالی است که آرژانتین قهرمان کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۱ هم ۲ پله نسبت به دور قبل ترقی کرده است. این ۲ تیم به ترتیب در رده‌های پنجم و ششم جهان قرار دارند.

رده‌بندی ۱۰ تیم برتر جهان

۱- بلژیک ۱۸۲۲ امتیاز

۲- برزیل ۱۷۹۸ امتیاز

۳- فرانسه ۱۷۶۲ امتیاز

۴- انگلیس ۱۷۵۳ امتیاز

۵- ایتالیا ۱۷۴۵ امتیاز

۶- آرژانتین ۱۷۱۴ امتیاز

۷- اسپانیا ۱۶۸۰ امتیاز

۸- پرتغال ۱۶۶۲ امتیاز

۹- مکزیک ۱۶۵۸ امتیاز

۱۰- آمریکا ۱۶۴۸ امتیاز

رده‌بندی ۵ تیم برتر آسیا

۱- ژاپن ۱۵۲۹ امتیاز (بیست‌و‌چهارم جهان)

۲- ایران ۱۵۲۲ امتیاز (بیست‌وششم جهان)

۳- استرالیا ۱۴۷۷ امتیاز (سی‌وپنجم جهان)

۴- کره جنوبی ۱۴۷۵ امتیاز (سی‌وششم جهان)

۵- قطر ۱۴۵۵ امتیاز (چهل‌ودوم جهان)

ساعت محدودیت‌های تردد شبانه کامیون‌ها در دهه اول محرم تغییر کرد

سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام محرم، گفت: با توجه به آغاز ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) یاران باوفایش و آغاز مراسم سوگواری آن حضرت، به منظور ایمنی تردد شهروندان و عزاداران حسینی طرح محدودیت تردد کامیون‌ها بر همین اساس اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: عبور و مرور انواع کامیون‌ها در سطح شهر که تا پیش از این در طول روز ممنوع بود همچنان به قوت خود باقی است و ادامه دارد.

سردار حمیدی افزود: علاوه بر آن ساعات تردد  کامیون ها که قبل از شروع ماه محرم از ساعت ۲۲:۰ الی ۰۵:۰۰ صبح بود در دهه اول محرم، به ساعت ۲۴:۰۰ الی ۰۶:۳۰ صبح تغییر پیدا کرده است و رانندگان کامیون‌ها می‌بایست با توجه به ساعات جدید اقدام به تردد کنند.

وی بیان داشت: این محدودیت با توجه به تردد عزاداران حسینی و ادامه مراسم‌های آئینی محرم تصویب و مقررشده است که از تردد کامیون‌ها در غیر این ساعات در شهر تهران جلوگیری به عمل آید.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بر همین اساس پلیس راهور تهران بزرگ موظف شده است در ایام ذکر شده از ورود این خودرو‌های سنگین به شهر و تردد آن‌ها جلوگیری کند.

 برچسب ها : تردد , محرم , میثاق نیوز , کامیون

گلزن‌ترین هافبک‌های حال حاضر دنیای فوتبال

وظیفه اصلی مهاجمان گلزنی برای تیم هایشان است، اما هر بازیکن دیگر در هر پُستی می‌تواند چنین کاری را انجام دهد.  تمام تیم‌های بزرگ اروپایی حداقل یک مهاجم گلزن را در ترکیب خود دارند.

علاوه بر مهاجمان گلزن، داشتن هافبک‌هایی که می‌توانند به طور مداوم گلزنی کنند یک امتیاز بزرگ برای تیم‌ها است. آن‌ها معمولا از نظر تکنیکی بازیکنان ماهری هستند که به همان اندازه که در طراحی حملات مهارت دارند، در گلزنی هم به خوبی عمل می‌کنند.

هافبک‌های گلزن زیادی را در تیم‌های اروپایی دیده ایم، اما پس از مدتی روند گلزنی این بازیکنان متوقف شد. با این حال در حال حاضر برخی از هافبک‌ها هنوز هستند که بار گلزنی تیمشان را به خوبی به دوش می‌کشند.   

 برچسب ها : ستاره های فوتبال , میثاق نیوز

ادامه مطلب ...

امر به معروف و نهی از منکر؛ هدف اصلی نهضت عاشورا و ضمانت اجرایی اصلاح در جامعه اسلامی


حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جواد غروی سخنران و کارشناس مذهبی ، در ابتدا به اساسی‌ترین رکن قیام اباعبدالله (ع) اشاره کرد و گفت: «امر به معروف و نهی از منکر» دو فریضه الهی هستند که از عناصر اساسی فرهنگ سیاسی دین مبین اسلام به ویژه در فرهنگ شیعه به شمار آمده اند. در چارچوب آن ها، مشارکت سیاسی در امر حکومت و نظارت همگانی بر هیئت حاکم تحقق می‌یابد و سلامت جامعه در ابعاد گوناگون تضمین می‌شود. در سایه این مشارکت و نظارت همگانی، همه فرامین دین اجرا می‌شوند و عمل به آن‌ها ضامن بقا و استمرار حکومت و نظام اسلامی صالح و عادل است.

اساس نهضت رهبران الهی

وی ادامه داد: مطالعه در تاریخ پیامبران الهی و بزرگان دینی گویای این است که علت قیام و نهضت آن‌ها پیش از هر چیز این دو فریضه مهم بوده است. هدف از نهضت مهم عاشورا، به رهبری سیدالشهداء اباعبدالله الحسین (ع) همان امربه معروف و نهی از منکر بوده و در احادیث، تاریخ و سخنان خود امام حسین (ع) در بیان فلسفه نهضت حضرتش، کاملا مشهود و روشن است. ایشان پیش از حرکت از مدینه و آغاز قیام فرمودند: «من برای صلاح و اصلاح در امت جدم پیامبر خاتم، از مدینه خارج شدم و قصد و نیتم این است که به معروف امر کنم و از منکر بازبدارم». 

برچسب ها : میثاق نیوز , نهضت عاشورایی

ادامه مطلب ...

علی نیکزاد: لیست کابینه دولت سیزدهم شنبه اعلام وصول می شود

علی نیکزاد نائب رئیس  مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر جبار کوچکی نژاد درباره ارائه نشدن لیست کابینه دولت سیزدهم به مجلس گفت: جلسه علنی بعدی مجلس شنبه خواهد بود و دولت چه لیست اعضای کابینه را بفرستد و چه نفرستد اعلام وصول شنبه خواهد بود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با رئیس مجلس هماهنگی های لازم انجام شده و کار رسیدگی به لیست کابینه دولت جدید شروع خواهد شد.