یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

قرارگاه بهداشتی و درمانی برای سازماندهی خدمات به مردم تشکیل شود.


فرمان فرمانده معظم کل قوا به رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در زمینه مقابله با کرونا

 ، حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا با صدور فرمانی به سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با تقدیر از خدمات نیرو‌های مسلّح به مردم در زمینه مقابله با ویروس کرونا، بر لزوم سازماندهی این خدمات در قالب یک «قرارگاه بهداشتی و درمانی» برای پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری تأکید و خاطرنشان کردند: این اقدام با توجه به قرائنی که احتمال «حمله‌ی بیولوژیکی» بودن این رویداد را مطرح کرده می‌تواند جنبه‌ی رزمایش دفاع بیولوژیک نیز داشته و بر اقتدار و توان ملّی بیفزاید.

متن فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:


برچسب‌ها: اخبار روزرهبر انقلابآیت الله خامنه ایستاد کل نیروهای مسلحسرلشکر باقری 

ادامه مطلب

خودرو‌های جدید ضدعفونی کننده برای معابر و اماکن استفاده می‌شود


تولید خودرو‌های جدید ضدعفونی کننده برای معابر و اماکن استفاده می‌شود  امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: با توجه به گسترش ویروس منحوس کرونا، براساس نیاز قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس منحوس کرونا به افزایش تجهیزات ضدعفونی کننده، مهندسین توانمند صنایع شهید زرهرن توانسته اند با طراحی و تولید سه دستگاه خودروی جدید ضدعفونی کننده با بابلیت‌های مطلوب رفع آلودگی در روز‌های آتی معابر و اماکن عمومی شهر را کاملا ضد عفونی خواهند کرد.

او ادامه داد: دو دستگاه از این تجهیزات بر روی خودروی سبک با قابلیت پاشش بالغ بر ۲۰ متر و یکی دیگر نیز بر روی خودروی سنگین با قابلیت ۱۵ هزار لیتر و پاشش بیش از ۳۰ متر اماکن و خیابان‌های شهری را ضد عفونی خواهد کرد.

#ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزارتشویروس کرونانیروی زمینی ارتش 

ضد عفونی معابر پایگاه هوایی شهید دوران شیراز


 

  امیر سرتیپ دوم خلبان اسماعیل لشکری فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران شیراز با اعلام خبر فوق گفت: با هدف جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تیم‌های رفع آلودگی این پایگاه با تجهیزات مجهز، معابر این پایگاه را ضد عفونی می‌کنند و بحمدالله تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در پایگاه مشاهده نشده است.

امیر سرتیپ دوم لشکری ادامه داد: راه انداری خط تولید ماسک، انواع شوینده و مواد ضدعفونی و انجام ازمایش غربالگری از اقدامات اولیه این پایگاه بوده و در روز‌های آتی تمام معابر پایگاه، کوی‌های سازمانی و ساختمان‌های اداری به صورت مستمر ضدعفونی می‌شوند.

انتهای پیام/#ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزارتش جمهوری اسلامی ایراننیروی هوایی ارتشپایگاه هوایی شهید دورانکرونا ویروس 

فراهم کردن امکانات لازم برای مبارزه با کرونا توسط ارتش


فراهم کردن امکانات لازم برای مبارزه با کرونا توسط ارتش  امیر سرتیپ دوم پزشک مداح معاون بهداشت، درمان و آمورزش پزشکی ارتش که در حاشیه چهارمین جلسه قرارگاه پدافند زیستی ارتش با خبرنگاران سخن می‌گفت با اعلام این مطلب که ارتش جمهوری اسلامی ایران با رصد دائم یکان‌های خود در نیرو‌ها و یکان‌های مختلف، احاطه کاملی بر وضعیت بهداشت و درمان کارکنانش دارد، افزود: به محض انتشار ویروس کرونا در کشور، ارتش با آمادگی کامل و احاطه‌ای که بر وضعیت بهداشتی و درمانی یکان‌های خود داشت توانست در اسرع وقت یکان‌های خود را از هجوم این ویروس در امان داشته و بیشتر انرژی خود را صرف کمک به سامانه بهداشت و درمان کشور و امدادرسانی به مردم شریف کشور بکند.

#ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزویروس کرونابیمارستان صحراییارتش جمهوری اسلامی ایران 

تقدیر دریادار سیاری از کارکنان بهداشت و درمان ارتش


تقدیر دریادار سیاری از کارکنان بهداشت و درمان ارتش، دریادار حبیب‌ا‌لله سیاری در چهارمین جلسه قرارگاه پدافند زیستی ارتش با موضوع مبارزه با ویروس کرونا، از کارکنان بهداشت و درمان ارتش در همه نیرو‌ها و یکان‌های آجا که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار گرفته‌اند، قدردانی کرد.

معاون هماهنگ کننده ارتش اظهارداشت: انشاالله به یاری خداوند و با همت و تلاش نیرو‌های خدوم بهداشت و درمان در سراسر کشور، مشکل ویروس کرونا به زودی حل می‌شود و آنچه می‌ماند سلامت و کسب افتخار برای مردم غیور و صبور ایران اسلامی در فائق آمدن بر این مشکل است.

#ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزویروس کروناشیوع کروناارتش جمهوری اسلامی ایران 

تلاش‌های کادر درمانی ارتش یادآور رشادت‌های دفاع مقدس است


  ، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در قرارگاه پدافند زیستی ارتش و در دیدار با فرماندهان این قرارگاه و روسای اداره بهداشت و درمان ارتش و نیرو‌های تابعه ضمن تشکر و خدا قوت به آن‌ها گفت: امروز، جامعه بهداشتی و درمانی کشور شایستگی‌های خود را در حفظ سلامت مردم به خوبی نشان داده است به نحوی که مجاهدات مجاهدان نظام سلامت در تاریخ کشور ماندگار و افتخار آفرین خواهد ماند.

#ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزارتش جمهوری اسلامی ایرانستاد ارتشستاد مشترک ارتش,سرلشکر موسوی 

ضدعفونی معابر امیدیه و رامشیر توسط نیروی پدافند هوایی ارتش


  امیر سرتیپ سعید اختری فرمانده پدافند هوایی منطقه جنوب غرب در خصوص ضدعفونی شهرستان‌های استان، گفت: یکی از وظیفه‌های مهمی که ارتش برعهده دارد، دفاع از مردم درمقابل بلایا است، ارتش همیشه نشان داده در هنگام وقوع بلایای طبیعی و انسانی که گریبان گیر کشور بوده به خصوص در سال ۹۸ همیشه در صحنه و در کنار مردم بوده است.

او افزود: برای کمک به مردم با احساس مسئولیتی که داشتیم، وظیفه خود دانستیم که در زمینه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا که همه جامعه را درگیر کرده است، به مردم، به خصوص مردم شهرستان‌های همجوار منطقه نظامی پدافند هوایی جنوب غرب ارتش کمک کنیمو

#ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزارتش جمهوری اسلامی ایراننیروی پدافند هوایی ارتشویروس کروناکرونا ویروس 

آمادگی کامل امکانات بهداری و بیمارستانی ارتش

به گزارش میثاق نیوز، امیر دریادار دوم پزشک مصطفی مداح معاون بهداشت و درمان و امور پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات حوزه بهداشت و درمان ارتش برای مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: ویروس کرونا یک پدیده جدید است که تازه شناخته شده و با توجه به تجربیاتی که در چین و سایر کشور‌های درگیر این ویروس وجود دارد و با اتکا به دانش پزشکی کشور، الگو‌هایی را ایجاد و در مجموعه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران استفاده کردیم.

معاون بهداشت و درمان ارتش ادامه داد: ما با استفاده از این الگو‌ها سعی داشتیم یگان‌های زیر مجموعه آجا را امن نگه داریم که خوشبختانه تاکنون موفق هم بودیم.


انتهای پیام/


 
ادامه مطلب ...

خانواده ها نگران فرزندان سرباز خود نباشند

به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی میثاق نیوز، امیر علیرضا شیخ، معاون تربیت و آموزش ارتش در حاشیه بازدید از مرکز آموزش ۰۱ شهدای وظیفه نزاجا در خصوص اقدمات صورت گرفته در ارتش جمهوری اسلامی ایران برای پیشگیری و مقابله با گسترش ویروس کرونا، اظهار داشت: قاعده نظامی گری در کل دنیا حکم می‌کند که در شرایطی که کشور با بحران روبرو می‌شود، نیرو‌های نظامی آمادگی و توان خود را حفظ کنند تا بتوانند به سایر دستگاه‌ها و نیرو‌ها نیز کمک برسانند؛ به همین دلیل نیرو‌های مسلح در تمامی کشور‌ها از جمله جمهوری اسلامی ایران بر این قاعده استوار هستند که نیروی انسانی خود را به عنوان ظرفیت‌های مورد نیاز جامعه در بهترین شرایط ممکن نگهداری کنند.

وی ادامه داد: گسترش ویروس کرونا در سطح کشور به طور قطع به عنوان یک تهدید برای کشور محسوب می‌شود و ما سلامت نیروی انسانی خود را در پادگان‌ها در بهترین شرایط بهداشتی محیطی لحظه به لحظه رصد کرده ایم.

معاون تربیت و آموزش ارتش در ادامه افزود: ما برای حفظ سلامتی کارکنان پایور و وظیفه محیط پادگان‌ها را کاملا ایزوله کرده ایم لذا خانواده‌های سربازان اطمینان خاطر داشته باشند که فرزندانشان در پادگان‌ها از سلامتی کامل برخوردار خواهند بود.

معاون تربیت و آموزش ارتش خاطرنشان کرد: سربازان پشتوانه روز‌های سخت و بحرانی و سرمایه‌های نیرو‌های مسلح هستند و ماموریت ارتش جمهوری اسلامی ایران حفظ این سرمایه‌ها در سلامت کامل است تا در شرایط بحرانی بتوانیم از نیرو و تخصص این عزیزان استفاده کنیم؛ لذا ضمن رعایت کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی در محیط‌های آموزشی، سعی می‌کنیم مرخص‌های این عزیزان را در این ایام به گونه‌ای مدیریت کنیم تا ضمن حفظ توان رزمی و تداوم آموزش‌های دفاعی، سربازان مراکز آموزشی به موقع به مرخصی اعزام شده و در کنار خانواده هایشان باشند.

امیر شیخ در رابطه با سلامتی سربازان گفت: در واقع تمامی اماکن پادگان‌ها ایزوله هستند. همه ورودی‌ها و خروجی‌ها کنترل می‌شود. افراد هنگام ورود به پادگان غربالگری پزشکی می‌شوند و چنانچه فردی مشکوک به بیماری باشد از ورود این فرد به پادگان جلوگیری به عمل آمده و سریعا شخص را به بهداری‌ها منتقل می‌کنیم؛ بنابراین جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/

شاید کرونا جنگ بیولوژیک آمریکا علیه رقبایش است

به گزارش گروه سیاسی میثاق نیوز، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل تاکید کرد: شاید بعدا مشخص شود کرونا جنگ بیولوژیک آمریکا علیه رقبایش بوده است.

امیرعبدالهیان در توئیتی عنوان کرد: شاید سالها بعد روشن و افشا شود کرونا ویروس جنگ بیولوژیک کاخ سفید علیه رقبای بزرگ جهانی آمریکا (چین و روسیه) بوده که علاوه بر بخش‌هایی از جهان به مردم آمریکا هم سرایت کرد.

دستورالعمل‌های مبارزه با ویروس کرونا، در ارتش در دستورکار قرار گرفت

به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی میثاق نیوز، امیر سرتیپ پزشک بهزاد موذنی، رئیس اداره بهداشت، درمان و امداد نیروی زمینی ارتش در حاشیه بازدید از مرکز آموزش ۰۱شهدای وظیفه نزاجا گفت: از زمان ورود ویروس کرونا به کشور، ارتش جمهوری اسلامی ایران بخصوص نیروی زمینی از همان لحظه اول با تشکیل قرارگاه زیستی و اجرای تمامی دستورالعمل‌های مبارزه با این ویروس، پیشگیری و درمان را در دستورکار قرار داد.

 

ادامه مطلب ...

حرکت ماندگار سرلشکر ستاری در هنگام حمله شمیایی چه بود؟

چند وقتی است که ویروسی به نام کرونا که بسیار به آنفلوآنزا شباهت دارد از مبدا چین در سطح جهان پخش شده و بسیاری را آلوده کرده و برخی را هم به کام مرگ کشانده است. البته دامنه نفوذ این ویروس به کشورمان نیز کشیده شده و تعدادی از مردم ما را آلوده و برخی را هم به کام مرگ فروبرده است.

منصور ستاری

حرکت ماندگار سرلشکر ستاری در هنگام حمله شمیایی چه بود؟(  ادامه مطلب ...)#ارتش


برچسب‌ها: ارتش جمهوری اسلامی ایراننیروی هوایی ارتشسرلشکر ستاریحمله شیمایی

امنیت دریای خزر باید به صورت جمعی تامین شود


.

امنیت دریای خزر باید به صورت جمعی تامین شود/ تاکید بر ظرفیت‌های خوب همکاری بین دو کشور   امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در این دیدار با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز با کشور‌های زیادی کمیسیون همکاری مشترک دارد و تعداد این کمیسیون‌های مشترک با کشور‌های همسایه و حتی کشور‌هایی که خارج از منطقه ما هستند رو به افزایش است، خاطر نشان کرد: هرچقدر این ارتباطات، رفت و آمد‌ها و کمیسیون‌ها با موفقیت برگزار شود معنای آن این است که ما، هم منطقه امن‌تر و هم جهان امن‌تری خواهیم داشت.

امنیت دریای خزر باید به صورت جمعی تامین شود ادامه مطلب ...

#ارتش


برچسب‌ها: ارتش جمهوری اسلامی ایراننیروی دریایی ارتشجمهوری آذربایجانمسابقات غواصی عمق

دست‌پاچگی شبکه لندنی من‌وتو برای فرار از گاف بزرگ خود درباره آیت‌الله بهجت

، سوتی فضاحت‌بار شبکه لندنی من‌وتو در برنامه زنده اتاق خبر در ساعت ۲۱ هفتم اسفندماه  و نقل قول عجیب گوینده از مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت درخصوص راهکار مقابله با ویروس کرونا  پس از  گذشت ۱۲ سال از فوت ایشان،  آبرو  و اعتبار این رسانه را با شکستی عمیق و جبران‌ناپذیر مواجه کرد و به مخاطبان فارسی‌زبان این شبکه نشان داد که دست‌اندکاران این رسانه لندنی هیچ گونه آشنایی با فضای موجود در کشورمان ندارند و تنها برای تخریب و سیاه‌نمایی علیه ایران تجهیز شده‌اند تا حدی که هنوز اطلاع ندارند حضرت آیت‌الله بهجت در قید حیات نیستند که بتوانند درخصوص چنین اتفاقی واکنش نشان دهد!

دست‌پاچگی شبکه لندنی من‌وتو برای فرار از گاف بزرگ خود درباره آیت‌الله بهجت(  ادامه مطلب ... )


برچسب‌ها: اخبار روزشبکه من و توآیت الله بهجت

اعلام آمادگی ارتش برای در اختیار گذاشتن امکانات خود به وزارت بهداشت


 امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش در دیدار با وزیر بهداشت گفت: امروز آمدم تا هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم تا از توانمندی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمک به این موضوع استفاده کنیم.

او افزود: ما در ارتش جمهوری اسلامی ایران این توانایی را داریم تا از امکاناتی که در اختیارمان قرار گرفته است، در حل این مشکل و رفع آلودگی در سطح کلان استفاده کنیم.

سیاری در پایان خاطرنشان کرد: آموزش یا خدماتی که سامانه بهداشت و درمان ارتش بتواند به اجرا در بیاورد و همچنین قرنطینه کردن محل‌ها در سطح کلان از جمله توانایی‌هایی است که ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد و با آنها همکاری کند.

انتهای پیام/#ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزکرونا ویروسارتش 

نیروی زمینی به جایگاه مطلوبی از ارتقای رزمی و تحرک رسیده است


نیروی زمینی به جایگاه مطلوبی از ارتقای رزمی و تحرک رسیده است  امیر سرتیپ خلبان محسن دره باغی معاون آماد و پشتیبانی ستاد کل نیرو‌های مسلح، در «سومین همایش ارتقای تحرک در نیروی زمینی ارتش» گفت: با توجه به طرح‌های ارتقای تحرک در نیروی زمینی ارتش، امروز شاهد تحرک و چابکی یگان‌های نیروی زمینی ارتش در تمامی حوزه‌ها هستیم.

او ادامه داد: در حال حاضر تحرک یگان‌های نزاجا به مرحله‌ای از رزم رسیده است که جوابگوی نیاز عملیاتی روز است.

معاون آماد و پشتیبانی ستاد کل نیرو‌های مسلح تاکید کرد: امروز نیروی زمینی ارتش در رزم زمینی و حوزه بالگردی به جایگاه مطلوبی از ارتقای رزمی و تحرک رسیده است.

انتهای پیام/

#ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزستاد کل نیروهای مسلحارتش جمهوری اسلامی ایراننیروی زمینی ارتش 

توپ ضد هوایی سماوات؛ خط آتش هوایی ایران برای دشمنان و متجاوزان

نیروهای پدافندی کشورمان نظیر نیروی پدافند هوایی ارتش، قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء و نیروی هوافضای سپاه به عنوان مدافعان آسمان ایران اسلامی همواره نقش فوق‌العاده‌ای در حفط امنیت هوایی دارند و به همین خاطر فرمانده معظم کل قوا پدافند هوایی را خط مقدم دفاع از کشور نامیدند.

Image result for توپ ضد هوایی

اگر بخواهیم تاریخچه این نیرو را بررسی کنیم باید به دوران پیش از پیروزی انقلاب بازگردیم. آن زمان این نیرو نیز مانند سایر بخش‌های ارتش کشورمان وابسته به تجهیزات غربی و مستشاران خارجی بود.

 ادامه مطلب ...

#ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزارتشدستاوردهای دفاعیپدافند هواییسامانه سماوات 

کابوس کارشناس صهیونیست درباره برنامه موشکی ایران به حقیقت پیوست + تصاویر


.

یک کابوس دیگر یوزی رابین در خصوص برنامه موشکی ایران به حقیقت پیوست/ ایران چهارمین کشور دنیا با «موشک هواپرتاب ۱۰۰۰ کیلومتری» + تصاویر

  موشک‌های کروز هوا پرتاب امروزه تبدیل به یکی از تسلیحات اصلی و خاص برای همه نیرو‌های هوایی مدرن در دنیا شده اند. این موشک‌ها در هر دو نقش ضد کشتی و حمله به اهداف زمینی به کار می‌روند و به نوعی دست برتر و بلند یک نیروی هوایی در عملیات تهاجمی محسوب می‌شوند و با توجه به توسعه سیستم‌های ضد هوایی در جهان، ضرورت در اختیار داشتن توان دورایستا، برای همه فرماندهان بویژه در بخش هوایی یک دغدغه و ماموریت ویژه به حساب می‌آید.

ادامه مطلب ...

#ارتش 


برچسب‌ها: اخبار روزدستاوردهای دفاعیموشک کروزنیروهای مسلحموشک سومار 

وزیر دفاع یمن: ۲۰۲۰، سال پیروزی‌هاست


وزیر دفاع یمن: ۲۰۲۰، سال پیروزی‌هاست به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، سرلشکر محمد العاطفی، وزیر دفاع یمن، در صنعاء اعلام کرد سال ۲۰۲۰، سال پیروزی ارتش این کشور بر متجاوزان است.

او در اظهارات خود گفت: سال ۲۰۲۰ سال پیروزی‌ها، پیشرفت‌ها و ارتقاء سلاح‌های موازنه راهبردی قدرت بازدارندگی است. 



ادامه مطلب

جابجایی صندوق‌های رای توسط ۱۹ بالگرد ارتش در مناطق صعب العبور

 امیر سرتیپ دوم یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی ارتش گفت: در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر انتخابات مجلس شورای اسلامی و زمینه سازی حضور همه آحاد مردم در تعیین سرنوشت خود و با درخواست وزارت کشور، ۱۹ فروند از بالگرد‌های هوانیروز ارتش در ۱۵ استان، به جابجایی صندوق‌های رای خواهند پرداخت.جابجایی صندوق‌های رای توسط ۱۹ بالگرد ارتش در مناطق صعب العبور

امیر سرتیپ دوم قربانی ادامه داد: با توجه به شرایط بارندگی در برخی استان‌ها و همچنین صعب‌العبور بودن برخی از مناطق کوهستانی، این بالگردها، صندوق‌های رأی را جابجا خواهند کرد تا همه مردم عزیز به راحتی در انتخابات شرکت کنند.

فرمانده هوانیروز تاکید کرد: بالگرد‌های هوانیروز #ارتش از امروز در اختیار است.

انتهای پیام/


برچسب‌ها: اخبار روزارتش جمهوری اسلامی ایرانهوانیروز ارتشامیر سرتیپ قربانی,انتخابات مجلس