یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر


متن بیانیه بدین شرح است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
خرمشهر، قرارگاه عاشقی و یادمان تاریخی ملتی است که هم در مقاومت و پاسداری از ارزش‌های این دیار پرگهر و هم عمل به فرامین رهبری الهی امام(ره)، اوج پایمردی و ایثار را به نمایش گذاشتند. ملت قهرمان ایران در حماسه شکوهمند سوم خرداد قهرمانانه وارد عرصه نبرد شدند و مشت‌ پولادین خود را بر سر تجاوز و ظلم کوبیدند و بر تارک تاریخ ماندگار شدند.
 ملت بزرگ ایران صفحه اقتدار سوم خرداد را به خط زر نوشت و اراده ایرانیان را به رخ جهانیان کشید و صلابت ملت فاتح خرمشهر را در صفحات زرین تاریخ  به ثبت رساند.
ملت غیور ایران در سی و چهار روز دفاع و نوزده ماه مقاومتِ پاره تن میهن اسلامی، یکپارچه سپر شد و تمام قد ایستاد تا به اذن الهی طعم شکست و خواری را به متجاوزان و ظالمان چشاند.
 

ادامه مطلب ...

دشمن راز پیروزی ما در خرمشهر و خرمشهرها را به چشم دید


سراسر سال‌های پرافتخار دفاع مقدس، روزهای بزرگی به ثبت رسیده است که عظمت و اهمیت آن همواره در اذهان باقی خواهد ماند و سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر در خلال جنگ تحمیلی هشت ساله رژیم بعث عراق علیه ایران هم از همین افتخارات دوران هشت سال دفاع مقدس است.

در این گزارش بر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا پرداختیم که از نظر می‌گذرانید. (۸۱/۳/۱)

 

ادامه مطلب ...

جنگ روانی، موثرترین سلاح دشمن برای تضعیف ملت ایران


حامد افروغ؛ یکی از مشهوراتی که میان مردم رواج دارد این جمله است که «تاریخ در حال تکرار است»، با نگاهی به وقایع مختلف در کشور خودمان در می‌یابیم که این جمله بیراه نیست. وقایع مختلف تاریخی در مقاطع مختلف و برهه‌های گوناگون تکرار شده‌اند و اساس از این روست که می‌توان از تاریخ درس عبرت گرفت والا درس گرفتن از وقایعی که دیگر مجال تکرار ندارند، کاری بیهوده است.

ایران بزرگ همواره به دلیل جایگاه خاص جغرافیایی و فرهنگ غنی و هویت عمیقی که در طول تاریخ داشته، مورد هجمه‌های مختلف قرار گرفته و به فراخور زمان با دسیسه‌های گوناگونی روبرو بوده است. در چند صد سال اخیر که رسانه‌های به شمل فزاینده‌ای همه سئونات زندگی بشر را اشغال کرده و حتی نوع تفکر و سلیقه آن را تعیین می‌کنند و با تغییر نرم‌افزاری تفکر انسان، حقیقت پنهان و آشکار زندگی او را تغییر می‌دهند، به تبع آن دسیسه‌هایی هم که علیه ملت ایران صورت می‌گیرد شکل پیچیده‌تر و اثراگذاری‌تری را به خود گرفته‌اند.

 

ادامه مطلب ...

روش هایی برای لاغری


نویسندگان یک مطالعه جدید رویکرد جایگزینی را ترسیم کرده‌اند تا ذهن افرادی را که به نشانه‌های غذایی واکنش نشان می‌دهند برای مقاومت در برابر هوس‌های غذایی آموزش می‌دهد و نشان می‌دهد که ممکن است از استراتژی‌های فعلی برای کاهش وزن طولانی‌مدت بهتر عمل کند.

مداخله آزمایشی کاهش وزن که در این مطالعه توسط دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو ابداع شد، برای افرادی طراحی شده است که نشانه‌های قوی گرسنگی درونی را تجربه می‌کنند و مقاومت در برابر غذا برایشان سخت است.

 

ادامه مطلب ...

چند روش برای کم کردن بوی بد بدن


تابستان نزدیک است و یکی از مشکلات رایج افراد در این فصل عرق کردن زیاد بوده که باعث می‌شود بدن بوی ناخوشایندی بدهد.

عرق کردن روش طبیعی بدن برای تنظیم دما است. بسیاری از افراد برای رفع بوی بد بدن از دئودرانت‌ها استفاده می‌کنند. اما تحقیقات نشان می‌دهند که این محصولات حاوی مواد شیمیایی هستند؛ بنابراین بهتر است به دنبال روش‌های ایمن‌تر برای رفع این مشکل باشید. در این مقاله تصمیم داریم این روش‌های مؤثر را به شما معرفی کنیم.

 

ادامه مطلب ...

آخرین مهلت اصلاح اطلاعات سهام عدالت


از روز شنبه (۳۱ اردیبهشت) واریز سود سال ۹۸ و ۹۹ برای آن‌ها انجام خواهد شد.

به گفته قشمی مدیر پرداخت سود سهام عدالت در سپرده گذاری مرکزی افراد به چند دلیل عبارت اند از شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت سود سهام خود را دریافت نکرده اند.

۲۱ اسفند سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۹۹ سهام عدالت ۴۳ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۳۳۱ نفر دارنده این سهام واریز شد.

در راه بودن فاجعه غذایی؟!


در حالی که بحران غذایی بر جهان سایه افکنده و تولید و تجارت مواد غذایی در جهان تحت تأثیر عواملی مثل خشکسالی، تغییرات آب‌وهوایی، کمبود کود شیمیایی، گرانی نفت و جنگ اوکراین مختل شده است نشریه اقتصادی اکونومیست عکس روی جلد شماره جدید خود را به این موضوع اختصاص داده است.

در این عکس سه خوشه گندم نمایش داده شده که به‌جای دانه‌های گندم عکس جمجمه انسان کشیده شده است، بالای عکس هم نوشته شده است: فاجعه غذا در حال آمدن است. 

ادامه مطلب ...

واقعیت مجازی به‌سرعت در حال تحول است


مشاور عالی معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در امور توسعه علوم شناختی با بیان این که واقعیت مجازی و افزوده مجازی به سرعت در حال تحول است، گفت: هوش مصنوعی می‌تواند به این فناوری بسیار کمک کند. متاورس و بهره‌برداری از آن در حوزه پزشکی نیز به پیشرفت واقعیت مجازی کمک می‌کند، به طوری که فضاهای طبیعی‌تری را برای اهداف درمانی فراهم می‌کند.

 دکتر کمال خرازی در نهمین دوره همایش بین‌المللی علوم شناختی که در دانشگاه خوارزمی در حال برگزاری است، درباره کاربرد واقعیت مجازی در پیشگیری، سنجش و درمان PTSD، گفت: نرم‌افزارهای واقعیت برای شبیه‌سازی محیط طبیعی کاربرد دارد. اگر واقعیت مجازی به خوبی طراحی و ساخته شود، می‌تواند کاربر را در صحنه غوطه‌ور کند و تجربه‌ حضور در محیط واقعی را پدیدآورد. هدف سامانه غوطه‌ور ساز این است که دنیای بیرونی را با دنیای مجازی جایگزین کند تا از نظر روانی تجربه خاصی به وجود آورد.

 

ادامه مطلب ...

جاماندگان از یارانه ها چکار کنند؟


سرپرستان خانوارهایی که تاکنون از گرفتن یارانه جامانده‌اند و یا متقاضی جدید دریافت یارانه می توانند جهت ثبت نام به آدرس اینترنتی My.gov.ir  مراجعه نمایند.

بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها برای ثبت‌نام داشتن شماره همراه بنام سرپرست خانوار،کدملی، کدپستی و تاریخ تولد و شماره شبای بانکی  ضروری است.

 متقاضیان دریافت یارانه برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت نام خود کد دستوری # کد ملی438574* را شماره گیری نمایند.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ,

از طرف دیگر این نکته نیز ضروری است که  سرپستان خانوار  معترض به دهک‌بندی اعلام‌شده و یا قطع یارانه اردیبهشت‌ماه 1401  کماکان باید از طریق آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعتراض خود را ثبت و پیگیری کنند.

پیام رهبر معظم انقلاب به فعالان حوزه جمعیت


رهبر انقلاب اسلامی در پیامی با تشکر از فعالان دلسوز حوزه جمعیت، تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و چاره‌جوئی برای نجات کشور از آینده‌ی هولناک پیری جمعیت را سیاستی حیاتی و از ضروری‌ترین فرائض دانستند.
متن پیام که امروز در نشست ستاد ملی جمعیت توسط دکتر فروتن دبیر ستاد قرائت شد، به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
با سلام به همه‌ی کسانی که دلسوزانه و عاقبت‌اندیشانه به فعالیت در حوزه‌ی جمعیت روی آورده‌اند، و با تشکر از مسئولانی که در مجلس و دولت به چاره‌جوئی برای نجات کشور از آینده‌ی هولناک پیری جمعیت میپردازند، بار دیگر تأکید میکنم که تلاش برای افزایش نسل، و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم است. این فریضه درباره‌ی افراد و مراکز اثرگذار و فرهنگ‌ساز، تأکید بیشتر می‌یابد. این یک سیاست حیاتی برای آینده‌ی بلندمدت کشور عزیز ما است. کاوشهای صادقانه‌ی علمی نشان داده است که این سیاست را میتوان با پرهیز از همه‌ی آسیبهای محتمل یا موهوم پیش برد و آینده‌ی کشور را از آن بهره‌مند ساخت.

به دست‌اندرکاران این حسنه‌ی ماندگار توصیه میکنم که در کنار تدابیر قانونی و امثال آن، به فرهنگ‌سازی در فضای عمومی و نیز در نظام بهداشتی اهمیت دهند.

توفیقات همگان را از خداوند متعال مسألت میکنم.

درگیری تیم اسکورت نیروی دریایی ارتش با دزدان دریایی در مسیر دریای سرخ

 امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش از درگیری تیم اسکورت نیروی دریایی ارتش با دزدان دریایی در مسیر دریای سرخ خبر داد.
وی ادامه داد: تیم اسکورت نیروی دریایی ارتش بامداد امروز پس از دریافت پیام درخواست کمک از سوی کشتی ایرانی مبنی بر حمله قایق‌های ناشناس در دریای سرخ سریعا وارد منطقه و با قایق‌های مهاجم درگیر شد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: با ورود تیم اسکورت نیروی دریایی ارتش و تبادل آتش بین قایق‌های مهاجم و تیم اسکورت، مهاجمان نسبت به ترک محل اقدام کردند.
وی گفت: پس از تشکیل ائتلاف جدید دریایی مشترک آمریکا با متحدین خود، شاهد افزایش دزدی دریایی در این آبراه مهم و حیاتی هستیم.
کلیه کارکنان شناور مذکور در سلامت کامل به سوی مقصد در حال حرکت است.
شایان ذکر است، این دومین درگیری دریادلان نیروی دریایی ارتش در این هفته با دزدان دریایی در آب‌های بین الملی است.

سرنوشت تلخ رتبه 136 کنکور ریاضی


چند روز قبل نیروهای تجسس کلانتری سناباد مشهد، طرح ویژه‌ای را برای مبارزه با سرقت‌های خیابانی آغاز کردند. آن‌ها که با صدور دستوری از سوی سرهنگ حسین دهقان پور (رئیس پلیس مشهد) وارد یک عملیات ضربتی شده بودند، حوزه استحفاظی کلانتری را زیر چتر اطلاعاتی قرار دادند و به گشت‌زنی در کوچه پس کوچه‌ها پرداختند.

نیمه‌های شب بود که سرنشینان یک دستگاه سمند سفیدرنگ وارد کمین نیروهای انتظامی شدند. آن‌ها که شماره‌های پلاک خودرو را با استفاده از دستمال کاغذی تغییر داده بودند، در حالی که قصد داشتند به اموال داخل یک دستگاه پژو ۲۰۶ پارک شده در حاشیه خیابان دستبرد بزنند، تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند. در عملیات تعقیب و گریز که با هدایت مستقیم سرگرد محمدباقر بهرازفر (رئیس کلانتری سناباد) انجام شد، سه سرنشین سمند به دام افتادند که اعضای یک باند سرقت بودند. در بازرسی از خودروی سمند سارقان نیز مقادیر زیادی قطعات سرقتی کشف و ضبط شد. سرکرده معتاد این باند سرقت، پس از بررسی‌های روان‌شناختی در دایره مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری، به سوالاتی درباره سرگذشت خود پاسخ داد.

 

ادامه مطلب ...

ریزگردها عوامل داخلی دارد یا خارجی ؟


موضوع طوفان‌های گردوغبار و هجوم ریزگردها به کشور موضوع جدیدی نیست و سال‌هاست که افزایش کانون‌های گردوغبار داخلی و خارجی آسمان ایران را در ماه‌هایی از سال غبارآلود می‌کنند. وقوع طوفان‌های گردوغبار در کشور از ابتدای امسال شدت بیشتری یافت و تنها با گذشت چند روز از گرم‌تر شدن هوا شاهد هجوم چندباره ریزگردها به 25 استان کشور و درگیری مردم با این بحران بودیم.

با توجه به منطقه‌ای بودن بحران ریزگردها و درگیر شدن کشورهای عراق, عربستان و سوریه با این موضوع, تعدادی از مسئولین و همچنین بدنه دانشگاهی و کارشناسان محیط زیست کشور, منشأ این طوفان‌ها را از کشورهای همسایه دانستند و سدسازی‌های ترکیه به‌روی دجله و فرات را عامل خشکی این 2 رود و تالاب‌هایی که تحت تأثیر آب آن‌ها هستند, دانستند و تأکید کردند که حل این بحران تنها در گروی فعال شدن دیپلماسی آب و مذاکرات ایران و عراق با ترکیه در جهت پرداخت حق‌آبه دجله و فرات است.

 

ادامه مطلب ...

ورزش و تمرین زیاد تاثیر منفی بر خلق و خو دارد؟


ه نقل از ساینس دیلی، حفظ میزان معقول استرس و ارتقای ریکاوری برای بهبود عملکرد ورزشکاران و همچنین جلوگیری از آسیب و مشکلات مرتبط با تمرین بیش از حد، ضروری است.

محققان مؤسسه تحقیقات ورزشی دانشگاه بارسلونا، اثرات شدت تمرین بر دوچرخه سواران جاده را از نظر حالات خلقی و ظرفیت آنها برای انطباق با بارهای تمرینی بیشتر مورد بررسی قرار دادند که با استفاده از تغییرات ضربان قلب (HRV) ارزیابی شده است.

 

ادامه مطلب ...

چگونه سیستم ایمنی بدن کودکان را تقویت کنیم؟


کودکان اغلب در معرض ارگانیسم های تولید کننده بیماری مانند باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و انگل ها هستند. اما این بدان معنا نیست که آنها بیمار خواهند شد. تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان با تامین قدرت دفاعی طبیعی، فرصت کافی را برای مبارزه با بیماری فراهم می کند.

با این حال، اگر فرزندتان اغلب از سرماخوردگی، عفونت های مکرر آنفلوآنزا، عفونت گوش، اختلالات معده و سایر مشکلات بهداشتی رنج می برد، به این معنی است که سیستم ایمنی بدن او قوی نیست.

 

ادامه مطلب ...

کم خوابی چه بلایی سر بدن و چشم ها می آورد؟


خواب یک فرآیند طبیعی برای نشاط و پویایی انسان و یک فرآیند اصلی برای زندگی و سلامتی به طور کلی است؛ از همه مهمتر اینکه خواب برای اینکه خواب سالم و مناسبی باشد نیازمند برخی قواعد از جمله میزان ساعات خواب است.

بسیاری از مطالعات کمبود خواب را با چندین خطر برای سلامتی مرتبط دانسته اند که آخرین مورد آن چیزی است که در این گزارش مطرح شده است.

 

ادامه مطلب ...

کنکور کارشناسی ارشد برگزار شد


آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۲۸ و ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت برگزار می شود.

عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش گفت: تدابیر لازم برای برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ۱۸۶ شهرستان، ۳۸۶ حوزه اصلی اندیشیده شده است.

در مجموع ۶۴۷ هزار و ۲۰۹ داوطلب (با احتساب علاقه‌مندی به شرکت در مجموعه امتحانی دوم) متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته امسال هستند که از این تعداد ۳۳۹ هزار و ۹۰۶ نفر داوطلب زن و ۳۰۷ هزار و ۳۰۳ داوطلب مرد هستند.

 

ادامه مطلب ...

باقیمانده بازی های لیگ با حضور تماشاگران

دستور محمد مخبر برای حضور تماشاگران در مسابقات فوتبال لیگ برتر درحالی است که تنها سه هفته به پایان مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران، سازمان لیگ دستور به انجام ادامه بازی‌های لیگ برتر و همچنین لیگ‌های کشوری در سطوح پایین‌تر بدون حضور تماشاگران داد.

سازمان لیگ در نامه به تمام هیئت فوتبال استان‌ها و باشگاه‌های لیگ برتری و لیگ‌های یک تا سوم کشوری عنوان کرده بود به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی در ورزشگاه‌ها طی هفته‌های اخیر و همچنین عدم اتصال به سامانه ایران من(برای تشخیص زدن دو دُز واکسن کرونا)، بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.

سازمان لیگ در شرایطی چنین تصمیمی گرفته بود که در چهار روز از پنج روز اخیر، تعداد فوتی‌های مبتلا به کرونا تک‌رقمی بوده و آمار مبتلایان و جان‌باختگان کووید۱۹ در ایران به شکل چشمگیری کاهش یافته است.

بحران روغن در کشور های همسایه


موضوع حذف ارز ترجیحی از سیاست‌های کلانی بود که بسیاری از اقتصاددانان کشور بر آن تاکید داشته‌اند، هرچند به شیوه اجرای آن انتقاداتی وارد است اما عاملی که سبب افزایش قیمت، رانت، فساد، قاچاق و ضربه به تولید شده است نباید در برنامه‌های اقتصادی کشور وجود داشته باشد.

از سوی دیگر در روزهای اخیر شاهد خبر‌هایی از کمبود و گرانی مواد غذایی در کشورهای همسایه بوده‌ایم و این کمبود و گرانی دقیقاً چند روز پس از حذف ارز ترجیحی در ایران رخ داده است، حال آیا می‌توان مدعی تاثیر حذف ارز ترجیحی بر کمبود و افزایش قیمت مواد غذایی در همسایگان ایران بود؟

 

ادامه مطلب ...

ثبت نام جاماندگان از یارانه آغاز شد


ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه شامل افراد جدید و جامانده در راستای تکلیف مقرر در جزء 1 بند ص تبصره 1 قانون بودجه سال 1401 کل کشور و در راستای مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آغاز شد.

سرپرستان خانوارهایی که تاکنون از گرفتن یارانه جامانده‌اند و یا متقاضی جدید دریافت یارانه می‌باشند، ابتدا لازم است برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت‌نام خود کد دستوری #کد ملی*43857*4* را شماره‌گیری نمایند و سپس با مراجعه به آدرس اینترنتی my.gov.ir نسبت به ثبت درخواست برقراری یارانه خانوار خود اقدام کنند. متقاضیان برای ثبت‌نام، نیازی به مراجعه حضوری به هیچ سازمانی را ندارند.

 

ادامه مطلب ...