یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

فیلم‌های جدید در سینماهای کشور چقدر فروش داشتند؟

فروش هفتگی سینماها در هفته گذشته نشان می‌دهد که کمدی هنوز پرچمدار فروش در سینماهای کشور است.

 4 فیلم جدید اکران سینماهای کشور در اولین هفته نمایش خود (چهارشنبه تا جمعه) مجموعا 1 میلیارد و 300 میلیون تومان فروش داشتند.

بر اساس اطلاعات سایت سمفا، فسیل با 27 هزار و 872 نفر مخاطب در ژانر کمدی پرفروش‌ترین فیلم بود که 1 میلیارد فروش داشت.

غریب با 4 هزار و 220 مخاطب در گونه دفاع مقدس در رتبه بعد قرار دارد که 164 میلیون تومان فروش داشته است.

 

ادامه مطلب ...

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ به بهترین شکل ممکن انجام شد

امیر دریادار ایرانی:رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ به بهترین شکل ممکن انجام شد/ تعداد کشورها و شناورهای شرکت کننده در رزمایش 2024 بیشتر خواهد شد

امیر دریادار ایرانی:رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ به بهترین شکل ممکن انجام شد/ تعداد کشورها و شناورهای شرکت کننده در رزمایش 2024 بیشتر خواهد شد

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هماهنگی های بسیار خوبی میان یگانهای شرکت کننده در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ وجود داشت و تمرینات و تاکتیک‌هایی که پیشبینی شده بود به نحو احسن و بهترین شکل ممکن انجام شد.
به گزارش قرارگاه رسانه‌ای رزمایش، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان رزمایش مرکب کمربند دریایی ایران، چین و روسیه ۲۰۲۳ و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به لطف خداوند رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران ۲۰۲۳ با تعداد یگان های بیشتری در حوزه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین نیروی دریایی چین و روسیه از نظر تعداد و ترکیب و تجهیزات برگزار شد.
 
ادامه مطلب ...

امیر ایرانی: تامین امنیت دریایی، پایه اصلی رزمایش مرکب دریایی ۲۰۲۳ است


فرمانده نیروی دریایی ارتش، تامین امنیت دریایی را پایه اصلی رزمایش مرکب دریایی ۲۰۲۳ دانست و گفت: افزایش هماهنگی، نجات کشتی‌های تجاری تحت تهاجم و مقابله با تحرکات تروریستی مهم‌ترین محور‌های روز نخست رزمایش بود.

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این که امنیت همه دریانوردان جهان برای ما اهمیت دارد،‌ مقابله با تروریسم دریایی را جزو اهداف رزمایش مرکب دریایی 2023 اعلام کرد و افزود: امروز برخی نیرو‌های غیر موجه با حضور در منطقه چالش‌هایی را ایجاد کرده‌اند که باید مدیریت و هدایت می‌شد. لذا؛ همه ابزار چه در حوزه شناوری و چه در حوزه پروازی به کار گرفته شد و به میدان آمد و همه تمرینات پیش بینی شده با موفقیت انجام شد.

 

ادامه مطلب ...

رهبر معظم انقلاب از ساعت ۱۵ روز سه شنبه یکم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در حرم مطهر رضوی سخنرانی می‌کنند.


رهبر معظم انقلاب از ساعت ۱۵ روز سه شنبه یکم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در حرم مطهر رضوی سخنرانی می‌کنند.

  از مشهدمقدس، آیت‌الله سید‌احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی و یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در پیامی مشترک، از مردم برای حضور در سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری دعوت کردند.

در این پیام آمده است:دگرگونی آفرینش و رویش دوباره طبیعت که امسال با عطر روح افزای بهار قرآن نیز تقارن یافته، ما را به تأمل در رستاخیز طبیعت و تحول احوال خویش به سوی «احسن الحال» فرا می‌خواند و از این روی پروردگار قادر یگانه را بر نعمت درک دوباره این آیات بزرگ الهی سپاس‌گزاریم.

 

ادامه مطلب ...

واریز سود سهام عدالت از امروز، از ۶۱۳ هزار تا ۱ میلیون و ۳۶۵ هزار تومان


رئیس سازمان بورس خبر داد، دومین مرحله واریز سود سهام عدالت از امروز (پنجشنبه) از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب ۴۳ میلیون و ۸۶۴ هزار نفر سهامداران مستقیم و غیر مستقیم سهام عدالت، واریز می شود.مجید عشقی افزود: سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود 452، 492 و 532 هزار تومان دارایی دارند، به ترتیب 613، 667 و 721 هزار تومان سود دریافت می‌کنند.وی گفت: همچنین افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ یک میلیون و 356 هزار تومان سود به ایشان تعلق خواهد گرفت.

گفتنی است، مرحله نخست سود سهام عدالت روز سی ام آذرماه امسال به حساب سهامداران واریز شده بود

فرمانده کل ارتش: جهاد تبیین امری واجب و لازم است


فرمانده کل ارتش: جهاد تبیین امری واجب و لازم است

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی با حضور سرزده در جمع هادیان برتر سیاسی ارتش در مرکز آموزشی بصیرتی قم گفت: در جنگ ترکیبی امروز علیه ایران سربلند اسلامی جهاد تبیین امری واجب و لازم است.

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سرزده در جمع هادیان برتر سیاسی ارتش خطاب به آن‌ها گفت: تبیین حقایق در این شرایط دشوار جنگ شناختی از جمله اقدامات بسیار با ارزش، حساس و تأثیرگذار شما است و در جنگ ترکیبی امروز علیه ایران سربلند اسلامی، جهاد تبیین امری واجب و لازم است.
 
ادامه مطلب ...

پلیس و چهارشنبه‌سوری


پلیس اعلام کرده است که رویکردش در "چهارشنبه‌سوری" اجتماعی است اما با افرادی که بخواهند نظم جامعه را به‌هم بزنند برخورد می‌کند و در صورت دستگیری این افراد، آنها تا پایان تعطیلات آزاد نمی‌شوند.

 

با شنیدن صدای ترقه‌ها در خیابان‌ها می‌توان گفت که مراسم چهارشنبه آخر (چهارشنبه‌سوری) از دقایقی پیش در محلات مختلف آغاز شده است و با تاریک شدن هوا بر شدت صدای انفجار مواد محترقه اضافه می‌شود.

 

ادامه مطلب ...

ایران از گلوگاه‌های سخت و نفس‌گیر عبور کرد


ایران از گلوگاه‌های سخت و نفس‌گیر عبور کرد

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: جمهوری اسلامی ایران از گلوگاه‌های سخت و نفس‌گیر گذشته است.

امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم تقدیر از برگزیدگان سال ۱۴۰۱ سازمان صنایع دفاع ضمن گرامیداشت «روز بزرگداشت شهدا»، اظهار داشت: اعتقاد داریم رمز موفقیت ما پیمودن راه شهداست.

امیر سیاری با بیان اینکه نیروی انسانی و دارا بودن تجهیزات به‌روز دفاعی و نظامی به‌عنوان دو مؤلفه اصلی قدرت بازدارندگی است، گفت: افزایش توان بازدارندگی به معنای محدود شدن دشمن در تجاوز و تعرض به ایران اسلامی است و این موضوع جز با نیروی انسانی عالم، متعهد و متخصص و همچنین برخورداری از تجهیزات نوین و به‌روز دفاعی محقق نخواهد شد.

 

ادامه مطلب ...

پایگاه زیرزمینی عقاب 44 رسیدن به قدرت بازدارندگی بیشتر در مقابل تهدیدات دشمنان است

فرمانده نیروی هوایی ارتش مطرح کرد؛پایگاه زیرزمینی عقاب 44 رسیدن به قدرت بازدارندگی بیشتر در مقابل تهدیدات دشمنان است/ارتقای مدت زمان پروازی به واسطه سوخت گیری های متوالی

فرمانده نیروی هوایی ارتش مطرح کرد؛پایگاه زیرزمینی عقاب 44 رسیدن به قدرت بازدارندگی بیشتر در مقابل تهدیدات دشمنان است/ارتقای مدت زمان پروازی به واسطه سوخت گیری های متوالی

امیر سرتیپ واحدی در جمع کارکنان اشراف فرماندهی نهاجا با بیان اینکه پایگاه زیرزمینی عقاب 44 یکی از اقدامات ما برای رسیدن به قدرت بازدارندگی بیشتر در مقابل تهدیدات دشمنان است،گفت: یکی از دستاوردهای نیروی هوایی در سال جاری ارتقای مدت زمان پروازی به واسطه سوخت گیری های متوالی در آسمان کشور بویژه بر فراز خلیج فارس است.

  امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در جمع کارکنان اشراف فرماندهی این نیرو، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با بیان اینکه پایگاه زیرزمینی عقاب 44 یکی از اقدامات ما برای رسیدن به قدرت بازدارندگی بیشتر در مقابل تهدیدات دشمنان است، اظهار کرد:  یکی از مهم ترین دستاوردهای نیروی هوایی در سال جاری ارتقای مدت زمان پروازی به واسطه سوخت گیری های متوالی در آسمان کشور بویژه بر فراز خلیج فارس است که این موضوع موجب ترس و واهمه دشمنان از قدرت و توان عملیاتی نیروی هوایی شده است.
 
ادامه مطلب ...

یک تصمیم جدید برای سهام عدالت متوفیان


رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از اخذ تصمیم جدید برای تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان خبر داد.

مجید عشقی، درمورد انتقال سهام مشمولان متوفیان توضیح داد: بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت طی سال‌های گذشته فوت شده‌اند و انتقال سهام باید به صورت الکترونیکی صورت بگیرد. بر این اساس دفاتر قضایی درمورد بحث سامانه و انتقال اطلاعات با مشکل مواجه شدند.

عشقی ادامه داد: به همین دلیل مصوبه تغییر داده شد و شرکت‌های کارگزاری را هم وارد ماجرا شدند. بر این اساس بخش سامانه‌ای در اختیار کارگزاری قرار می‌دهیم تا بتوانند این کار را انجام دهند. افراد باید به کارگزاری‌ها و دفاتر قضایی مراجعه کنند تا کارگزاری به صورت الکترونیکی این کار را انجام دهد.

 

ادامه مطلب ...

آمریکا به عراق اجازه داد ۵۰۰میلیون دلار از پول‌های ایران را آزاد کند


دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: آمریکا اجازه پرداخت ۵۰۰میلیون دلار از پول‌های ایران در بانک‌های عراقی را داده است.

حمید حسینی دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در ارتباط با پول‌های بلوکه‌شده ایران در کشور عراق اظهار داشت: عراق پول برق و گاز ایران را در حساب بانکی به نام شرکت ملی گاز و توانیز واریز می‌کند اما این به‌معنی دسترسی ایران به این پول‌ها نیست.

 

ادامه مطلب ...

افشاگری جدید خبرنگار BBC؛ خطر محکومیت و ابطال مجوز اینترنشنال جدی است


رعنا رحیم‌پور خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی در توییتی از احتمال ابطال مجوز شبکه ایران اینترنشنال خبرداد.

، «رعنا رحیم‌پور» مجری بی‌بی‌سی فارسی که فایل صوتی مکالمه وی علیه شبکه ایران اینترنشنال چندی پیش منتشر شده بود، امروز در توییتی از احتمال ابطال مجوز این شبکه خبر داد.

 
ادامه مطلب ...

بیانیه وزارت اطلاعات درباره مسمومیت دانش‌آموزان تعدادی از مدارس


بیانیه وزارت اطلاعات درباره مسمومیت دانش‌آموزان تعدادی از مدارس

وزارت اطلاعات در خصوص مسمومیت برخی دانش آموزان تعدادی از مدارس کشور، بیانیه‌ای صادر کرد.

 وزارت اطلاعات در خصوص مسمومیت برخی دانش آموزان تعدادی از مدارس کشور، بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسمه تعالی
با عرض صمیمانه‌ترین تبریک و تهنیت‌ها به مناسبت میلاد مسعود قائم آل محمد (ص)، صاحب العصر والزمان، حضرت امام حجت بن الحسن المهدی (عج) به کلیه منتظران ظهور آن حضرت و با دعای خاضعانه برای تعجیل در فرج حضرتش؛ مجاهدین «پایگاه عظیم مبارزه و جهاد» مفتخرند که خجسته زادروز حضرت ولی الله الاعظم به نام «روز سربازان گمنام امام زمان» نام گذاری شده است و همواره این مناسبت فرخنده را فرصتی مغتنم برای تجدید بیعت ناگسستنی خویش با امام منتظر، با امامین انقلاب اسلامی که نائبان برحق آن حضرت هستند و با ملت شریف ایران دانسته و می‌دانند.

 

ادامه مطلب ...

نخستین شبیه‌ساز ایرانی پرواز جنگنده F-۱۴ رونمایی شد


نخستین شبیه‌ساز ایرانی پرواز جنگنده F-۱۴ رونمایی شد

نخستین سامانه بومی شبیه‌ساز هواپیمای اف ۱۴، روز دوشنبه با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، در پایگاه هشتم شکاری (شهید بابایی) اصفهان رونمایی شد.

 نخستین سامانه بومی شبیه‌ساز هواپیمای «اف ۱۴» روز دوشنبه با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، در پایگاه هشتم شکاری (شهید بابایی) اصفهان رونمایی شد.

شبیه‌ساز پرواز یا سیمولاتور (Simulator) سامانه‌ای است که بوسیله آن پرواز واقعی برای خلبان مجسم می‌شود تا بدون حضور در پرواز واقعی، شرایط مشابه پرواز را تجربه کند.

 

ادامه مطلب ...

وزیر دفاع: کشورهای زیادی خواهان پهپاد ایرانی هستند/ مهمترین موضوع برای ما منافع و امنیت ملی است


وزیر دفاع گفت: مهمترین موضوع برای ما، منافع ملی و امنیت ملی است و در همین راستا، می‌بینیم که دشمن در تمامی اقدامات علیه جمهوری اسلامی با شکست مواجه شده و باعث شده دست به کارهای سخیف بزنند.

امیر سرتیپ محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر  دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، طی نشست خبری که امروز در محل این وزارتخانه برگزار شد، درخصوص برخی موضوعات بین المللی مرتبط با وزارت دفاع اظهار داشت: ما در مسایل بین المللی و منطقه ای و داخلی فارغ از هرگونه نگرش احساسی بگونه ای حرکت کرده ایم که نشانگر استقلال و استحکام و اقتدار بوده و تحملش برای دشمن بسیار سخت است.

 

ادامه مطلب ...

تا چه‌زمان بعد از فروش خودرو، پلاک به اسم شخص فعال است؟


برای بسیاری از افرادی که اقدام به فروش خودرو می‌کنند سؤال است که تا چه‌زمانی در سیستم برای آنها پلاک فعال نشان داده می‌شود.

 

 برای بسیاری از افرادی که اقدام به فروش خودرو می‌کنند، سؤال است که تا چه‌زمانی در سیستم برای آنها پلاک فعال نشان داده می‌شود چراکه برخی از این افراد تصمیم دارند در طرح‌های خرید خودرو شرکت کنند و برایشان مهم است که پلاک فعالی نداشته باشند.

سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور فراجا دراین‌باره اظهار کرد: افرادی که برای فروش خودرو به مراکز تعویض پلاک مراجعه می‌کنند از همان لحظه پلاک برایشان غیرفعال می‌شود و لاشه پلاک به انبار می‌رود و تا یک سال نگهداری می‌شود.

 

ادامه مطلب ...

رئیسی: توطئه مسموم کردن دانش‌آموزان جنایت ضدبشری است


رئیس جمهور با اشاره به گزارش وزیر اطلاعات از بررسی و پیگیری مسئله مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در برخی شهرها، بر لزوم پیگیری این موضوع و اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع دستگاه‌های مربوطه برای رفع نگرانی‌های مردم تاکید کرد.

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز یکشنبه هیئت دولت، با اشاره به گزارش وزیر اطلاعات از بررسی و پیگیری مسئله مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در برخی شهرها، اظهار داشت: توطئه جدید دشمن برای ایجاد دلهره در دل دانش‌آموزان، فرزندان عزیز و والدین آنها جنایت و اقدامی ضد بشری است.


 

ادامه مطلب ...

ارتش برنامه‌ریزی مطلوبی برای استفاده از دانش نخبگان کرده است


ارتش برنامه‌ریزی مطلوبی برای استفاده از دانش نخبگان کرده است

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی ارتش سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوبی در حوزه جذب و به‌کارگیری نخبگان در عرصه‌های دفاعی انجام داده و بسترسازی مناسب را برای استخدام آن‌ها ایجاد کرده است.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر (ع) و گرامیداشت روز جوان در دیدار چهره به چهره با نخبگان متاهل و خانواده‌های آنها در مرکز آموزش ۰۱ شهیدان سرباز نیروی زمینی با بیان اینکه فرماندهی معظم کل قوا بر اهمیت نقش نخبگان به عنوان مدیران آینده کشور بسیار تاکید دارند، گفت: سرمایه‌گذاری‌های خوبی در حوزه جذب و به‌کارگیری نخبگان در عرصه‌های دفاعی انجام و بسترسازی مناسب برای استخدام آن‌ها در ۲۳ رشته تخصصی ایجاد شده است.

 

ادامه مطلب ...

مسمومیت‌ها ناشی از مداخله مستقیم جریان نفاق و معاندین کشور است


مسمومیت‌ها ناشی از مداخله مستقیم جریان نفاق و معاندین کشور است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در کنار تلاش دشمن برای بر هم زدن امنیت مدارس باید بدانیم که امروز فضای عمومی و به ویژه مدارس کشور درگیر پدیده‌ای به نام هراس اجتماعی نیز شده‌اند.

 سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور یادداشتی در خصوص رخدادهای اخیر در مدارس نوشت که در ادامه می‌خوانید:

از روز نخستی که خبر مسمومیت برخی از دانش‌آموزان عزیزمان در قم اعلام شد علی رغم اینکه اساساً این رخداد در لایه ایمنی و امنیت زیستی روی داده بود تیم‌های ویژه سازمان پدافند غیرعامل کشور بر سر صحنه حاضر شدند و در همکاری با دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی نسبت به نمونه برداری از محیط و انجام تست‌های مختلف از دانش‌آموزان و… مبادرت کردند.

 

ادامه مطلب ...

دومینوی ممنوعیت اپلیکیشن چینی «تیک تاک» در کشورهای غربی


استفاده از اپلیکیشن چینی «تیک تاک» که این روزها نگرانی‌هایی را در غرب درباره احتمال نظارت بر داده‌های کاربران ایجاد کرده است توسط برخی دولت‌های غربی ممنوع می‌شود.

 

 روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان در مطلبی نوشت: این برنامه چینی تا به حال در نهادهای اتحادیه اروپا، کانادا و لتونی غیر مجاز شده است. ایالات متحده آمریکا نیز در حال آماده سازی یک ممنوعیت عمومی برای این اپلیکیشن است. در آنجا آن را "اسب تروای حزب کمونیست چین" می دانند.

 

ادامه مطلب ...