یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

مسدودشدن جاده هراز از ۲۴ تا ۲۷ مهر


رئیس پلیس راه مازندران اظهار داشت: جاده هراز از فردا یکشنبه تا روز چهارشنبه 27 مهر به‌طور 24ساعته به‌دلیل اجرای عملیات عمرانی شامل خاک‌برداری و ترانشه‌برداری، بسته می‌شود.

سرهنگ جهان‌تاب با بیان اینکه این جاده روز چهارشنبه تا ساعت 12 بسته خواهد بود، افزود: رانندگان می‌توانند در این مدت از جاده‌های کندوان و سوادکوه با سرعت مطمئنه حرکت کنند و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

رئیس پلیس راه مازندران گفت: هم‌اکنون آمدوشد خودرو‌ها در جاده‌های هراز، کندوان، سوادکوه، کیاسر و محدوده درون‌شهری عادی و روان است.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره 218824434 و 21824420 با پیش‌شماره 011 و درگاه الکترونیکی WWW.141.IR و نرم‌افزار تلفن همراه 141 به‌طور شبانه‌روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان مازندران هستند.

منبع:تسنیم

لایحه افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت در دستورکار هفته جاری مجلس


جلسات علنی این هفته مجلس شورای اسلامی، روز‌های یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه بر گزار می‌شود و موارد زیر در دستور هفته جاری قرار دارد:

۱- ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران ارجاع جلسه علنی.

۲- گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مورد طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی- تخصصی اعاده شده از شورای نگهبان.

۳- گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه معاهده معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل اعاده شده از شورای نگهبان.

 

ادامه مطلب ...

پدیده وارونگی هوا چگونه رخ می دهد؟


سید محمدمهدی میرزایی قمی، مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره پدیده وارونگی دما اظهار کرد: این پدیده بیشتر در ماه‌های سرد سال اثرات منفی خود را روی آلودگی هوا نشان می‌دهد. در ماه‌هایی مانند آذر و دی که هوا سردتر است با توجه به کاهش ارتفاع لایه مرزی، بستر برای افزایش حجم و غلظت آلاینده‌ها مهیا می‌شود و با وجود پدیده وارونگی دما و فقدان جریان جوی و تجمع آلاینده‌ها این مشکل تشدید می‌شود.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: هنگام پدیده وارونگی دما معمولا هوای نزدیک به سطح زمین، گرم‌تر و در سطح بالاتر، خنک‌تر است. در چنین شرایطی هوای گرم‌تر- که از جرم حجمی کمتری برخوردار است - به سمت بالا و هوای سنگین‌تر به سمت پایین حرکت می‌کند. این پدیده باعث به وجود آمدن جریان هوا و جابه‌جایی آلاینده‌ها می‌شود.

 

ادامه مطلب ...

واکنش رهبر انقلاب به حوادث اخیر؛ درگذشت دختر جوان دل ما را هم سوزاند/ ایجاد اغتشاش برای کشور برنامه ریزی شده بود


حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا صبح امروز (دوشنبه) در مراسم مشترک دانش آموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری نیروهای مسلح در سخنان مهمی با اشاره به حوادث اخیر تأکید کردند: با صراحت می‌گویم این حوادث طراحی امریکا، رژیم صهیونیستی و دنباله‌روهای آنها است. مشکل اصلی آنها با ایران قوی و مستقل و پیشرفت کشور است. ملت ایران در این حوادث کاملاً قوی ظاهر شد و در آینده نیز هر جا که لازم باشد، شجاعانه وارد میدان خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان با حضور بر مزار شهیدان گمنام و قرائت فاتحه، به دلیران و قهرمانان دفاع از اسلام و ایران درود فرستادند.
 

ادامه مطلب ...

ماه گرفتیگی در آبان ماه


 در روز سه‌شنبه ۲۵ اکتبر ۲۰۲۲ (سوم آبان ۱۴۰۱)، ماه از مقابل خورشید عبور می‌کند و یک خورشید گرفتگی جزئی را ایجاد می‌کند. خورشید در این روز به گونه‌ای ظاهر می‌شود که گویی مانند یک سیب نیم‌خورده، گاز بزرگی از آن گرفته شده است. البته میزان این تیرگی به این که ناظران در کجای کره زمین قرار دارند، بستگی دارد.

خورشیدگرفتگی یا کسوف هنگامی رخ می‌دهد که سایه ماه بر بخشی از زمین بیفتد و در نتیجه در قسمت‌هایی از کره زمین، قرص ماه قسمتی از قرص خورشید یا تمامی آن را از دید ناظران زمینی بپوشاند.

 

ادامه مطلب ...

برداشت زرشک از باغات خراسان جنوبی


برداشت زرشک چند روزی است از باغات خراسان جنوبی آغاز شده است.

این محصول راهبردی که به یاقوت سرخ کویر نیز معروف است، جزو محصولاتی است که می توان خراسان جنوبی را با آن معرفی کرد.

شهرستان زیرکوه قطب زرشک در جهان است و به دلیل شرایط آب و هوایی، برداشت این محصول زودتر از سایر مناطق آغاز می‌شود.

تب و تاب کشاورزان برای برداشت زرشک

یکی از زرشک کاران خراسان جنوبی با خوشحالی از برداشت محصول زرشک گفت: باید خدا را شکر کرد که چنین فرش قرمزی را برای ما پهن کرده است.

او افزود: کشاورزان هم اکنون جنب و جوش زیادی دارند و از ساعت ۷ صبح تا بعد از ظهر کار برداشت این محصول در باغات ادامه دارد.

 

 

ادامه مطلب ...

وزیر اقتصاد گفت: انتظار داریم سهام عدالت جاماندگان خیلی سریع و حتی قبل از پایان سال تعیین تکلیف شود.


طرح واگذاری سهام عدالت به جاماندگان از جمله مواردی است که هرسال در خصوص آن وعده‌های بسیاری داده می‌شود. این طرح در دولت دوازدهم نیز مطرح بود که دولت قبل، نبود منابع کافی را علت عدم تخصیص این سهام به افراد جامانده مطرح می‌کرد.

اما دولت سیزدهم از ابتدای کار،  واگذاری سهام عدالت به جاماندگان را موضوعی عملی می‌دانست. موضوعی که قانون نیز بر آن تاکید جدی می کند و بند ج سیاست‌های کلی اصل ۴۴ به واگذاری سهام به مردم اشاره دارد.

به گفته منابع آگاه نزدیک به ۲۰ میلیون نفر جامانده سهام عدالت در طبقات مختلف جامعه وجود دارد.

در خصوص برنامه دولت برای تخصیص سهام عدالت به جاماندگان، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس وعده تعیین تکلیف تا پایان شهریور را داده بود.

 

ادامه مطلب ...

لیگ برتری‌های فوتبال هنجارشکنی‌ها را محکوم کردند


به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ فوتبال ایران، مدیران عامل باشگاه‌های فوتبال کشور ضمن اعلام پایبندی به ارزش‌های دینی، ملی، انقلابی و دفاع مقدس و در مسیر ارتقا و شکوه نام ایران اسلامی یکپارچه از تلاش‌های حافظان نظم و تمامیت ارضی و امنیت پایدار کشور که زمینه‌ساز رشد و توسعه کشور است حمایت نموده و با تمامی توان در راستای مجد و عظمت ایران در عرصه بین‌المللی همت والای خود را برای گسترش همه جانبه فوتبال و ابعاد فرهنگی و فنی آن معطوف می‌دارند.

اقدام هنجارشکنانه معدود افرادی که در مسیر اهداف دشمنان قسم خورده تفکر پوچ ایران سربلند استوار را در ذهن می‌پرورانند محکوم و از چهره‌های اصیل ورزشی انتظار داریم با اتکا به سواد رسانه‌ای و به دور از فضای آلوده فراهم شده توسط دشمنان از کلام، ادبیات و انشاء تجزیه‌طلبان و منافقین و دیگر معاندین خارجی دوری جویند و هرگونه نظر و انتقاد را از مبادی قانونی طرح نموده و برای یکپارچگی، امنیت و آرامش سراسر میهن اسلامی  اهتمام ورزند.
همراه تیم ملی تا پای جان برای ایران سرافراز 

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

ایران امروز مهمترین عنصر اقتدار محور مقاومت است


سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز (شنبه) در مراسم بزرگداشت، علامه سید محمد علی امین عالم فقید شیعیان لبنان در شهرک «شقرا»، به سخنرانی پرداخت.

او گفت: زندگی این عالمان بخش اصلی از تاریخ لبنان است و نمی توان بدون شناخت آنان به پیش حرکت کرد و همه باید تلاش کنند مخصوصا نسل جدید که امکانات بیشتری دارند تا مکتب و کتاب های علمای کشورمان را بررسی کنند و از این گنج بزرگ بهره ببرند. علامه سید محمد علی امین (ره) ادامه دهنده راه امام موسی صدر بود که دین را جدای از سیاست نمی دانست و در تمامی مسائل از مبارزه با اشغالگری و حمایت از فلسطین تا مسائل داخلی می توان خط فکری ایشان را در سلوک و موضعگیری های علامه دید. علامه امین در تمامی جنگ‌هایی که دشمن صهیونیستی علیه لبنان به راه انداخت تنها یک گزینه را در پیش گرفت و آن مقاومت بود. فکر، فرهنگ و اداره مقاومت در عمل گروه‌های مقاومت نمود پیدا می کند و علامه به این مسئله اهتمام می ورزید و نعمت وجود مقاومت را گرامی میداشت و ایشان و تمامی افرادی که در مکتب ایشان درس آموختند، نعمت مقاومت را شکرگزار هستند.

 

ادامه مطلب ...

چشم رسانه سعودی کم‌سو شد


شبکه سعودی ایران اینترنشنال در تازه‌ترین دروغ‌پردازی خود در حوادث اخیر مدعی شده است که سالن سخنرانی رئیس‌جمهور در مراسم بزرگداشت روز آتش‌نشان خالی بوده است، خبری که با تصاویر منتشرشده تناقض دارد!

شبکه سعودی ایران اینترنشنال در تازه‌ترین دروغ‌پردازی خود در حوادث اخیر مدعی شده است که سالن سخنرانی رئیس‌جمهور در مراسم بزرگداشت روز آتش‌نشان خالی بوده است!

 

ادامه مطلب ...

به هرگونه اقدام خصمانه آمریکا نسبت به پهپاد ایرانی پاسخ می‌دهیم


سردار سرلشکر محمد باقری رئیس رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در خصوص ادعای انهدام یک فروند پهپاد ایرانی توسط نیرو‌های آمریکایی در اقلیم شمال عراق گفت: اگر آمریکایی‌ها نسبت به پهپاد ایرانی اقدامی داشته باشند، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به این اقدام خصمانه پاسخ خواهند داد و این حق مقابله و انتقام را برای خود محفوظ می‌دانیم.

سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی اطلاعات کامل و دقیقی نسبت به پایگاه‌های حریر، اربیل و دهوک در عراق دارند خاطرنشان کرد: ما تنها با تجزیه‌طلب‌های تروریست در حال برخورد سخت نظامی هستیم و هیچ اقدامی در این مقطع نسبت به آمریکا‌یی‌ها نداریم و آن‌ها بدانند انتقام این حرکت برای نیرو‌های مسلح ما محفوظ است و به جای خود و مناسب با آن برخورد خواهیم کرد.

 

ادامه مطلب ...

دریانوردی پیرامون کره زمین ، شروع ماموریت ناوگروه ٨۶ نداجا


امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران جمعه هشتم مهر در برنامه صبح پارسی شبکه جام جم سیما درباره اقدامات نیروی دریایی ارتش در حوزه دریانوردی‌های بین‌المللی اظهار داشت: ما از سال ٨۶ با اتفاقی که برای شناور ما رخ داد که دزدان دریایی شناور ما را سرقت کرده بودند، بنابر دستور فرمانده کل قوا وارد برقراری امنیت کشتیرانی شدیم. ما از آن روز تاکنون حدود پنج هزار شناور خودی را اسکورت کرده‌ایم.

وی افزود: اما نکته‌ای که شاید بازگو نشده باشد و حتی مردم کشورمان و مردم منطقه نیز از آن مطلع نیستند این است که حضور نیرو‌های مسلح و ما به عنوان دست بلند نیرو‌های مسلح در عمق اقیانوس‌ها فقط برای برقراری امنیت خودمان نیست بلکه ما به هر شناوری که درخواست کمک داشته باشد، کمک می‌کنیم.

 

ادامه مطلب ...

مشاهده یک یوز ماده با ۴ قلاده توله در منطقه حفاظت شده توران


حسن اکبری گفت: در پایش‌های مستمر در حوزه استحفاظی عباس آباد در منطقه حفاظت شده توران برای جلوگیری از تصادفات جاده‌ای یوز و متعاقب دوربین گذاری‌های تله‌ای برای بررسی مسیر تردد گونه یوزپلنگ آسیایی در حوزه استحفاظی عباس آباد، یک یوز ماده جوان به نام تِلما با چهار توله در این منطقه مشاهده و ثبت شد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این ماده یوز جوان از مادری به نام تلخاب متولد شده و هم اکنون ۴ توله یوز را به طبیعت توران هدیه کرده است.

اکبری عنوان داشت: در ۲۰ مرداد امسال هم محیط بانان و کارشناسان انجمن یوز ایرانی موفق شده بودند یوز ماده جوان به نام هِلیا با چهار توله از مادر هَرب بوده را شناسایی و موفق به ثبت تصویر از این گونه شوند.

 

ادامه مطلب ...

ستاد کل نیرو‌های مسلح؛اجازه نمی‌دهیم امنیت و آرامش کنونی ملت خدشه‌دار شود



ستادکل نیرو‌های مسلح بار دیگر بر هوشیاری مردم در شناخت عملیات روانی دشمن تأکید و تصریح کرد که اجازه نخواهد داد امنیت و آرامش کنونی ملت خدشه‌دار شود.

 به نقل از گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، ستادکل نیرو‌های مسلح در بیانیه‌ای ضمن قدردانی از هوشمندی ملت شریف ایران در شناخت به موقع توطئه اخیر دشمنان قسم خورده علیه امنیت کشور، از دستگاه‌های مسئول و قوه قضاییه خواست، با هنجارشکنان و متعرضان به اموال عمومی و نوامیس مردم برخورد قاطع کنند.
 
ادامه مطلب ...

بیانیه ارتش در محکومیت حرکت اغتشاش گران



رتش جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه ای، هرگونه تخریب اموال عمومی و اختلال در امنیت مردم و کشور و هجمه به حافظان امنیت را به شدت محکوم کرد.

 در این بیانیه ضمن محکوم کردن حرکت اغتشاش گران و دفاع از همرزمان ارتش در فرماندهی انتظامی تاکید شده است
امروز دشمنان نظام اسلامی که در عرصه های مختلف دشمنی با نظام اسلامی، ناکام مانده اند، به هر بهانه ای و با هر حربه ای برای سلب آسایش و آرامش مردم و  ایجاد ناامنی و آشوب  بهره می گیرند.
 
ادامه مطلب ...

بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس



بسم الله الرّحمن الرّحیم

الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا ابی‌القاسم المصطفی محمّد و علی آله الطّیّبین الطّاهرین المعصومین سیّما بقیّة الله فی الارضین.

این جلسه یکی از بهترین، لازم‌ترین و ان‌شاءالله مفیدترین جلساتی است که در این حسینیّه‌ی منتسب به امام بزرگوار تشکیل میشود. تمجید از پیش‌کسوتان وظیفه‌ی همه است؛ پیش‌کسوتِ در هر رشته‌ای برای علاقه‌مندان آن رشته محترم و مکرّم است. دفاع مقدّس ــ آن دوران پُرهیجان، پُرحادثه، پُرمعنا و پُرفایده ــ از جملهی حوادثی است که برای دیروز ما و امروز ما و فردای ما دارای اثر است؛ بنابراین پیشکسوتان در این حادثه، در این واقعهی مهم، قطعاً مورد توجّه و اهتمام و احترام باید قرار بگیرند. بنده مراتب احترامات خودم و ارادت خودم را به شما پیشکسوتان عزیز در دفاع مقدّس ــ چه کسانی که در اینجا حضور دارید، چه کسانی که در شهرهای گوناگون عرایض ما را میشنوند و در جلسات حضور دارند و چه دهها هزار نیروهای دیگری که در جلسات هم نیستند لکن جزو پیشکسوتها هستند ــ عرض میکنم.

 
ادامه مطلب ...

معرفی فیلم هایی با موضوع دفاع مقدس به مناسبت هفته دفاع مقدس


هفته دفاع مقدس به هفته آغاز جنگ ایران و عراق گفته می‌شود که از ۳۱ شهریور شروع و تا ۶ مهر ادامه دارد. در تاریخ ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق جنگ وسیعی را علیه ایران شروع کرد. در آن زمان صدام، رییس جمهور عراق با حاضر شدن در مقابل دوربین‌های تلویزیونی قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر را پاره کرد و شروع جنگ بین ایران و عراق را اعلام کرد.

در زمان جنگ به این هفته، هفته جنگ یا هفته جنگ تحمیلی گفته می‌شد که بعد‌ها به هفته دفاع مقدس تغییر پیدا کرد. هر ساله هفته دفاع مقدس با برپایی مراسمات مختلفی در پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج و دیگر سازمان‌های مردمی یا دولتی برپا می‌گردد. در ادامه تعدادی از پر مخاطبترین فیلم‌های دفاع مقدس از دهه ۶۰ تا به امروز آورده شده است 

ادامه مطلب ...

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تغییرات در مرزهای کشورهای منطقه را تحمل نخواهیم کرد


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تغییرات در مرزهای کشورهای منطقه را تحمل نخواهیم کرد و به کشورهای آذربایجان و ارمنستان توصیه داریم مشکلات خود را از طریق گفتگو حل کنند و تغییر مرزها با جنگ را بر نمی‌تابیم و ساکت نمی‌نشینیم.

 سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم رژه نیروهای مسلح در تهران به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس اثبات کرد که برای زندگی عزتمندانه و برخورداری از امنیت و آسایش و پیشرفت باید قوی و قدرتمند بود و بایستی ایستادگی و مقاومت کرد. نیروهای مسلح تحت تدابیر امام بزرگوار و فرمانده معظم کل قوا این درس بزرگ را به خوبی آموختند که با ایستادگی و مقاومت امکان دستیابی به اهداف بلند وجود دارد.

 

ادامه مطلب ...