یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریای ارتش پاکستان در بندرعباس


ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریای ارتش پاکستان در بندرعباس

بندرعباس - ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریای ارتش پاکستان در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس پهلو گرفت.

آیین استقبال از ناوگروه ارتش پاکستان که متشکل از یک فروند زیر دریایی، یک فروند کشتی بادبانی و یک فروند ناو جنگی است با استقبال فرماندهان نظامی منطقه یکم امامت نداجا و کاردار نظامی ارتش پاکستان در ایران در بندرعباس انجام شد.

 

ادامه مطلب ...

اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه بدعتی در قواعد بین الملل است


اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه بدعتی در قواعد بین الملل است

ستاد کل نیروهای مسلح با صدور بیانیه ای نسبت به اقدام پارلمان اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد و ابن اقدام را بدعتی در قواعد و قوانین بین الملل عنوان کرد.

ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای اقدام مذبوحانه پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست آنچه که «سازمان‌های تروریستی» نامیده است را قویاً محکوم و نسبت به عواقب آن هشدار داد.

 

ادامه مطلب ...

گروهم منافقین (مجاهدین خلق) خطاب به رضا ربع پهلوی: "دیکتاتور پدرت بود نه ما"!


رضا ربع پهلوی در مصاحبه با شبکه منوتو، اظهاراتی علیه گروهک مجاهدین خلق(منافقین) داشت. این اظهارات واکنش سخنگوی این سازمان را در پی داشت و یکدیگر را به دیکتاتوری متهم کردند.

 رضا پهلوی روز گذشته در مصاحبه با شبکه من‌وتو، در پاسخ به سوال خبرنگار این شبکه درباره سازمان مجاهدین خلق گفت، من براساس اصول دموکراسی می‌پرسم که آیان رهبران این سازمان آمادگی دیالوگ باز و شفاف دارند؟ در همین سوال اول کلی گرفتاری برایشان پیش می‌آید چون اگر بخواهند به شکل باز صحبت کنند از نظر درونی سازمان‌شان فرو می‌پاشد.

 

ادامه مطلب ...

فرمانده نیروی هوایی ارتش:دشمن‌شناسی، مهم‌ترین مؤلفه پیروزی در جنگ ترکیبی است


فرمانده نیروی هوایی ارتش:دشمن‌شناسی، مهم‌ترین مؤلفه پیروزی در جنگ ترکیبی است

امیر سرتیپ خلبان واحدی با اشاره به حوزه جنگ‌های نوپدید گفت: بی‌شک امروز مهم‌‌ترین مؤلفه پیروزی در جنگ ترکیبی، دشمن‌شناسی است که این مؤلفه تنها با تبیین‌گری و بصیرت‌افزایی محقق می‌شود.

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در همایش گوهرهای فاطمی این نیرو که در پایگاه هوایی شهید لشگری مهرآباد برگزارشد، با اشاره به تهدیدات دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر ابزارهای شناختی از جمله امپراطوری رسانه‌ای خود به دنبال ایجاد دو‌دستگی و نفاق در میان جامعه ایرانی بویژه جوانان هستند که تنها راه مقابله با این گونه تهدیدات و تهاجمات، شناخت دشمن از طریق تبیین‌گری و روشن‌گری است لذا این دو تنها بواسطه بصیرت‌افزایی و روشن بینی آحاد جامعه محقق خواهد شد.
وی اظهار کرد: جنگ ترکیبی به مثابه واحدهای ابزاری و هجومی است که با اعمال فشار در بلندمدت به دنبال نتیجه‌گیری مطلوب است لیکن این تنها نمونه کوچکی از ویژگی‌های جنگ ترکیبی است که می‌تواند موجب گمراهی و ریزش شود.
 
ادامه مطلب ...

زمستان سیاه اروپا به روایت «پولیتیکو» و «اشپیگل»: آلمان و فرانسه در لبه‌ی پرتگاه


از دسامبر، شرکت‌های تولیدی اروپا - و به ویژه آلمان که نیروگاه صنعتی این قاره قلمداد می‌شود - بدترین شرایط بحران انرژی زمستانی را پشت سر گذاشتند و مصرف گاز را تا حدود ۱۵ درصد کاهش دادند؛ بدون اینکه تولید گاز کاهش پیدا کند.

 منابع خبری-تحلیلی گفته‌اند بحران انرژی که در نتیجه جنگ اوکراین ایجاد شده اروپا را در معرض «صنعتی‌زدایی» قرار داده است و موجب شده صنعت قاره سبز با «بحران وجودی» مواجه شود.

پایگاه پولیتیکو نوشته کوره‌های شرکت شیشه‌سازی فرانسوی دورالکس بعد از اتمام جنگ جهانی دوم همیشه در کرانه‌های رود لوآر در حال سوختن بوده است اما زمستان امسال، در کنار خطوط تولید این شرکت فرانسوی، پرنده هم پر نمی‌زند و این شرکت دیگر حتی یک قطعه شیشه هم تولید نمی‌کند.

 

ادامه مطلب ...

26 دی ماه سالروز فرار رضا پهلوی


۲۶ دی‌ماه ۱۳۵۷ شاه به‌همراه همسرش از ایران به مقصد مصر فرار کرد؛ مسعودانصاری از اعضای دربار پهلوی از شاه درباره علت خروج از کشور می‌پرسد و شاه دوبار جواب متفاوتی به وی می‌دهد.

 روز 26 دی‌ماه 1357 ساعت  13:8، محمدرضا پهلوی به‌همراه همسرش فرح، خاک ایران را به مقصد مصر ترک کرد؛ با خروج شاه از ایران، در کمتر از یک ماه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و در این فاصله بسیاری از وابستگان سلطنت با اموال خود از ایران خارج شدند. 

احمدعلی مسعود انصاری از اعضای دربار پهلوی و رئیس دانشگاه ملی(شهید بهشتی) در دوران شاه، زمانی که شاه در مراکش بود، علت خروج وی از ایران را می‌پرسد و شاه پاسخ می‌دهد «اگر ایران می‌ماندم مرا می‌کشتند!»

 

ادامه مطلب ...

همه چیز درباره گاز ایران زمین


ارسال گاز های خیالی؟!

شایعاتی عجیب در فضای مجازی از علل کسری گاز در ایران همچون «فروش یک میدان گازی در قالب قرارداد ۲۰ساله به روسیه» یا «اهدای رایگان گاز به لبنان» مطرح شده است که پاسخ‌های روشن و مشخصی دارند.

با قطع واردات گاز از ترکمنستان کنار شکسته‌شدن رکورد مصرف گاز خانگی، کشور با بحران گاز مواجه شد، ادارات، مدارس و دانشگاه‌های برخی استان‌ها تعطیل شدند و گاز برخی مناطق (از جمله در خراسان رضوی و جنوبی) قطع شد، در چنین فضایی، بازار شایعات رسانه‌های زرد مجازی داغ شد، از جملۀ این شایعات، کمبود گاز در کشور به‌دلیل «فروش یک میدان گازی در قالب قرارداد 20ساله به روسیه» یا «اهدای رایگان گاز به لبنان» است.

 

ادامه مطلب ...

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:سامانه باور 373 در چرخه پدافندی کشور قرار دارد


فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:سامانه باور 373 در چرخه پدافندی کشور قرار دارد
 
امیر سرتیپ صباحی‌فرد گفت: سامانه باور 373 اکنون در چرخه پدافندی کشور قرار دارد و آسمان جمهوری اسلامی ایران را رصد می‌کند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، درباره توان این نیرو در دفاع از کشور گفت: نیروی پدافند هوایی ارتش جزو قدرتهای پدافندی هوایی است و با ارتقای سامانه باور 373 می‌توانم بگویم که یکی از قدرت‌های برتر پدافند هوایی در جهان هستیم.
 
ادامه مطلب ...

جنگنده سوخو۳۵ اوایل سال آینده به ایران می‌آید


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از ورود جنگنده‌های سوخو۳۵ به کشور در اوایل سال آینده خبر داد.

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جنگنده‌های سوخو35 که ایران به روسیه سفارش داده است، اوایل سال آینده وارد کشور می‌شود.

حیدری همچنین گفته است: ما به کشور روسیه سفارش‌هایی نظیر سیستم‌های پدافندی، موشکی و همچنین بالگرد را نیز داده‌ایم و اکثر این سلاح‌ها به‌زودی وارد کشور می‌شوند.

 

ادامه مطلب ...

عذرخواهی وزیر راه و شهرسازی از مردم

مهرداد بذرپاش در نشست با مدیران شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه شرایط جوی این روزها وظایف بیشتری را به وزارت راه و شهرسازی و مجموعه راه آهن تحمیل کرده و قدردانی از زحمات کارکنان شرکت راه آهن و شرکت های بهره بردار حوزه ریلی گفت: در برخی از ایام سال همچون زمان سرما و برودت هوا، هنگام مناسبت‌های خاص و ایام عید، حجم کار مجموعه راه آهن بیشتر می‌شود. بنابراین باید به شیوه‌ای عمل شود تا امداد رسانی های به موقع و لحظه‌ای در هنگام رخدادها به مردم و حادثه دیدگان ارایه شود.

وی با عذرخواهی از مردم بابت موارد پیش آمده در سفرهای ریلی اضافه کرد: واقعیت این است که شرکت راه آهن از سالهای گذشته در نگهداشت خطوط و نوسازی ناوگان با مشکلاتی مواجه است و عقب‌ماندگی در بخش راه آهن با سطح خدمات گسترده‌ای که ارائه می‌دهد در نگهداشت خطوط، لکوموتیو، واگن‌ها و ... وجود دارد و واقف هستیم که شبکه راه آهن باخدماتی که ارائه می دهد نیازمند رسیدگی است.

 

ادامه مطلب ...

فرمانده نیروی زمینی ارتش:نیروی زمینی ارتش به عنوان یک نیروی بازدارنده شناخته می شود


فرمانده نیروی زمینی ارتش:نیروی زمینی ارتش به عنوان یک نیروی بازدارنده شناخته می شود/ طرح‌های لبیک، موجب ارتقای آمادگی رزمی کارکنان می شود

امیر سرتیپ حیدری گفت: امروز نیروی زمینی ارتش با قدرت یگانهای زرهی، توپخانه، پهپاد، جنگ های الکترونیک، هوانیروز و... بعنوان یک نیروی بازدارنده شناخته میشود.

 امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در آیین سومین جشنواره تمرکزی طرح‌های لبیک یا امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) حوزه نیروی انسانی این نیرو، با بیان این که طرح‌های لبیک، تمامی نیازها و دغدغه‌های معیشتی کارکنان نیروی زمینی ارتش را شامل می‌شود، گفت: این طرح‌ها علاوه بر رفع مشکلات مدنظر کارکنان، موجب افزایش روحیه و انگیزه خدمتی و در نهایت ارتقای آمادگی رزمی کارکنان می‌شود.
 
ادامه مطلب ...

بررسی «جنگ ترکیبی» سه قدرت اروپایی علیه ایران در حوزه سیاست خارجی

تحت فشار قرار دادن ایران با هدف تضعیف تصویر ایران در میان افکار عمومی جهانی، دور کردن از متحدان، محدود کردن عرصه نقش آفرینی ایران در مسائل منطقه ای و بین المللی و در یک کلمه، «عقب راندن» ایران در سیاست خارجی،مهمترین هدف سه کشور اروپایی به همراه آمریکا بوده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی ۱۲ آبان  و در روزهایی که خیابان‌های تهران و تعدادی دیگر از شهرهای ایران هنوز جولانگاه اغتشاش‌گران و آشوب‌طلبانی قرار داشت که با تحریک رسانه‌های خارج از ایران و گروهی از مقامات اروپایی و آمریکایی به اسم مردم و به بهانه فوت خانم مهسا امینی، زندگی را بر مردم کوچه و خیابان سخت کرده و به خیال خام خود منتظر تغییرات بنیادین در ایران بودند، از مهمترین ویژگی تحولات جاری در ایران «رمزگشایی» کردند و با توصیف آنچه بعد از فوت خانم امینی رخ داده بود به عنوان «جنگ ترکیبی»، نگاه‌ها و توجه‌ها را به ابعاد مختلف تحولات معطوف کردند.

 

ادامه مطلب ...

گره خوردن سرنوشت تیم امید با بلاتکلیفی و ناکامی!


 تیم فوتبال امید باید شهریور ماه سال 1402 در مسابقات انتخابی جام ملت‌های 2024 شرکت کند. سه تیم اول این رقابت‌ها راهی جام ملت‌ها می‌شوند که قرار است دی سال آینده برگزار شود و حکم انتخابی المپیک 2024 را خواهد داشت. در واقع اگر تیم امید در مسابقات شهریور ماه موفق نشود، المپیک 2024 را از دست خواهد داد و در این در شرایطی است که هنوز شرایط امیدها نامشخص است.

کمیته ملی المپیک روز 29 آذر اعلام کرد که حبیب کاشانی به عنوان سرپرست تیم امید انتخاب شده است. مناف هاشمی دبیرکل این کمیته در همان روز در این باره گفته بود: «توافقات اولیه با فدراسیون فوتبال انجام شد و بعد از اینکه کاشانی، حکم خود را به عنوان سرپرست دریافت کرد، کادر فنی را نیز انتخاب خواهیم کرد. نظرات نهایی در این مورد را فدراسیون خواهد داد... فدراسیون باید در این مورد، پیشنهاد و نظر نهایی را با مشورت با حبیب کاشانی بدهد. منابعی را برای پرداخت دستمزد کادر فنی تیم امید پیش‌بینی کرده‌ایم و فدراسیون هم باید منابعی را با توجه به اسپانسرها و فعالیت سرپرست، پیش‌بینی کند».

 

ادامه مطلب ...

انتقال بیمار ضربه مغزی توسط هواپیمایی F27 نهاجا از جزیره بوموسی به بندرعباس


انتقال بیمار ضربه مغزی توسط هواپیمایی F27 نهاجا از جزیره بوموسی به بندرعباس

یک بیمار ضربه مغزی توسط هواپیمایی F27 نیروی هوایی از جزیره بوموسی به بندرعباس منتقل شد.


به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم خلبان محسن حیدریان  فرمانده پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی بندرعباس، با اعلام خبر فوق، گفت: بنا به درخواست استانداری هرمزگان مبنی بر وخیم بودن حال یک بیمار در جزیره بوموسی، به دستور امیر سرتیپ حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، یک فروند هواپیمای F27  در کمترین زمان و با توجه به شرایط نامساعد جوی به این جزیره  اعزام و این فرد را به بندرعباس برای ادامه درمان منتقل کرد.
فرمانده پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی اظهار کرد: ما هر چه توان و امکانات داریم در مواقع نیاز در خدمت‌رسانی به مردم استفاده می کنیم و خدمت‌ به مردم را افتخاری برای خود می‌دانیم

مراسم یادبود شهدای سانحه سقوط هواپیمای ۷۰۷ پایگاه هوایی شهید لشکری مهرآباد


مراسم یادبود شهدای سانحه سقوط هواپیمای ۷۰۷ پایگاه هوایی شهید لشکری مهرآباد
مراسم بزرگداشت و یادبود شهدای سانحه هوایی هواپیمای ۷۰۷، در پایگاه هوایی شهید لشکری مهرآباد برگزار شد.
 امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود جعفری فرمانده پایگاه هوایی شهید لشکری مهرآباد در این مراسم که با حضور امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش و جمعی از همرزمان، کارکنان و خانواده‌های این شهدا در پایگاه هوایی مهرآباد برگزار شد گفت: خدای منان را شاکر هستیم که شهادت را، مزد سال‌ها تعهد و خدمت صادقانه این کارکنان مومن، خدایی و با اخلاص یگان ترابری هوایی قرارداد.
وی افزود: این سانحه دلخراش هرچند برای نیروی هوایی سخت و ناگوار بود ولی نیروی هوایی به وجود این شهدا افتخار می‌کند و ما امیدواریم مادران، فرزندان خود را با سیره این شهدای افتخارآفرین تربیت و پرورش دهند.
در پایان این مراسم و به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، از مادران و همسران شهدا، با اهدای لوح و هدایا تجلیل شد

هر گونه رخداد در سطح دریا رصد می‌شود


 هر گونه رخداد در سطح دریا رصد می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هرگونه رخداد در سطح دریا از ساده‌ترین آن‌ها که تردد در سطح دریا است، رصد و درباره آن تبادل اطلاعات صورت می‌گیرد.

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش ظهر امروز (پنجشنبه ۲۲ دی‌ماه) در حاشیه برگزاری اختتامیه برگزاری نخستین همایش ملی تمدن دریایی - مسیر پیشرفت که در منطقه سوم دریایی نبوت - کنارک- برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: مرکز بین المللی امنیت دریایی واقع در کنارک و سواحل جنوب شرق کشور توانسته ارتباط خود را با سایر مراکز امنیت در منطقه برقرار کند و با همکاری ارگان‌های دریایی داخلی و کشورهای منطقه یک تسلط اطلاعاتی کامل و کافی را در منطقه در حوزه امنیت و ایمنی دریانوردان دارد.

وی افزود: هرگونه رخداد در سطح دریا از ساده‌ترین آن‌ها که تردد در سطح دریا است، رصد و درباره آن تبادل اطلاعات صورت می‌گیرد. اگر شناوری در حالت اضطرار قرار بگیرد آن‌گاه اطلاعاتش به سرعت در این مرکز مورد پایش و پالایش قرار گرفته و به سرعت به آن امدادرسانی می‌شود.

دریادار ایرانی با بیان اینکه امروز افتخار داریم تا نخستین همایش ملی تمدن دریایی - مسیر پیشرفت را در مرکز بین‌المللی امنیت دریایی برگزار کنیم، تصریح کرد: همه این مسیری که در حال طی آن هستیم در راستای جهاد تبیین است که همه هموطنان عزیزمان بدانند که سواحل ما تا چه میزان اهمیت دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف برگزاری این همایش با حضور اساتید دانشگاه این است که با نقش و اهمیت دریا به عنوان منبع عزیز خدادادی در توسعه و اقتصاد در حوزه‌های اقتصاد دریا و پس‌کرانه و پساپس‌کرانه به کشورمان کمک 

بانک جهانی: رشد اقتصاد ایران در ۲۰۲۲ به مرز ۳درصد رسید


بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود رشد اقتصادی ایران در سال میلادی گذشته را ۲.۹درصد برآورد و پیش‌بینی کرد اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۳ رشد ۲.۲درصدی داشته باشد.

بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود موسوم به دورنمای اقتصاد جهانی رشد اقتصادی ایران در سال 2022 را 2.9 درصد برآورد کرده است.

این نهاد بین‌المللی پیش‌بینی کرده است اقتصاد ایران در سال 2023 نیز رشد 2.2درصدی داشته باشد و در سال 2024 نیز رشد 1.9درصدی را تجربه کند.

 

ادامه مطلب ...

امیر دریادار سیاری:تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی یکی از راه های غلبه بر دشمنان است


امیر دریادار سیاری:تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی یکی از راه های غلبه بر دشمنان است/ باید راه شهدا را ادامه دهیم

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: راه پیروزی و غلبه بر دشمنان شناخت شهدا و تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دشمن شناسی است.

 امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش در نخستین یادواره شهدای ارتش در تهران بزرگ (گرامیداشت ۶۰۰ شهید ارتش در مناطق ۶ و ۷ تهران) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و این بسیار پر معناست. ما یاد شهدا را زنده نگه می داریم اما کافی نیست و باید از خانواده های معظم شهدا و دست اندرکاران حوزه فرهنگ ایثار و شهادت تشکر کرد و این ارزشمند است.
وی افزود: چیزی که امروز مورد نیاز جامعه ما است این است که باید شهدا، آرمان ها، اعتقادات و اهداف شهدا را قدر بدانیم و بر اساس آن راه شهدا را ادامه دهیم.
 
ادامه مطلب ...

فرمانده نیروی دریایی ارتش:رزمایش ذوالفقار 1401 ارتش متناسب با تهدیدات طرح ریزی شده بود

فرمانده نیروی دریایی ارتش:رزمایش ذوالفقار 1401 ارتش متناسب با تهدیدات طرح ریزی شده بود/سواحل مکران دروازه اقتصادی کشور است

فرمانده نیروی دریایی ارتش:رزمایش ذوالفقار 1401 ارتش متناسب با تهدیدات طرح ریزی شده بود/سواحل مکران دروازه اقتصادی کشور است

امیر دریادار شهرام ایرانی گفت: رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش 1401، تفاوت زیادی با رزمایش‌های گذشته داشت و در واقع متناسب با تهدیدهایی که با آن روبرو هستیم، طرح ریزی شده بود و تجهیزاتی را بر همان مبنا به میدان آوردیم.

 
ادامه مطلب ...

عملیات فریب ضدانقلاب با انتشار خبر دروغ حکم اعدام ۲ محکوم‌/ ماجرای بیماری محمد قبادلو چه بود؟


پس از انتشار شایعاتی با این ادعا که حکم اعدام محمد قبادلو و محمد بروغنی در آستانه اجراست، مشخص شد شایعه اجرای حکم اعدام این محکومان صحت نداشته است، اما رسانه‌های ضدانقلاب تلاش کردند از دروغی که خودشان منبع انتشارش بودند، دستا‌وردسازی کنند.

 از پرند به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، ‌شب گذشته، شایعاتی در رسانه‌های ضدانقلاب و  فضای مجازی منتشر شد با این ادعا که حکم اعدام محمد قبادلو و محمد بروغنی از محکومان اغتشاشات اخیر در آستانه اجرا‌‌ست؛ این خبرسازی رسانه‌های ضدانقلاب باعث شد تعداد قلیلی از جمله خانواده محمد قبادلو در مقابل زندان رجایی‌شهر تجمع کنند.

 

ادامه مطلب ...