یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

علت عصبانیت غرب پیشرفت‌های جمهوری اسلامی است؛ بساط شرارت بدون شک جمع خواهد شد


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح (شنبه) در دیدار صدها نفر از مردم اصفهان، اصفهان را شهرِ تحسین‌برانگیز علم و ایمان و هنر و جهاد خواندند و با ابراز اینکه «چالش اساسی امروز ما، چالش پیشرفت در مقابلِ «توقف و رکود و ارتجاع» است» افزودند: استکبار در صف‌آرایی مبنایی در مقابل ملت ایران با تشدید ایران‌ستیزی، همه امکاناتش را برای القای ناامیدی و بن‌بست به اذهان مردم به‌خصوص جوانان به‌کار گرفته و امروز مهمترین شاخص اثبات ایران‌دوستی هر فرد، «پرهیز از یأس‌آفرینی و امیدسوزی» و «ترویج روحیه کار و تلاش و امید» است.

 

ادامه مطلب ...

ارتش جمهوری اسلامی ایران بمناسبت 26 آبان ماه سالروز آزادسازی و شکست حصر سوسنگرد، بیانیه‌ صادر کرد.


ارتش جمهوری اسلامی ایران بمناسبت 26 آبان ماه سالروز آزادسازی و شکست حصر سوسنگرد، بیانیه‌ صادر کرد.

بسم‌الله الرحمن الرحیم
حماسه غرورآفرین آزادسازی سوسنگرد (پایتخت غیرت و مقاومت)، یکی از افتخارات ماندگار رزمندگان اسلام و مصداق بارز «وَ لَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ» است که پس از فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر «سوسنگرد باید تا فردا آزاد شود»، با همت و همدلی آحاد رزمندگان دلیر ایران اسلامی اعم از ارتش، سپاه، ستاد جنگ‌های نامنظم، ژاندارمری، جهاد سازندگی، عشایر غیور و مردم مؤمن به ثمر نشست که منشأ این همدلی حضور امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به عنوان نماینده امام خمینی رضوان الله تعالی علیه در شورای عالی دفاع و هدایت‌های معظم‌له بود.
 

ادامه مطلب ...

انفجار مهیبت در تل آویو


رسانه‌های رژیم صهیونیستی محل وقوع این انفجار بزرگ را منطقه شارون در اطراف تل آویو اعلام کردند.

هنوز جزئیات بیشتری از این خبر اعلام نشده است.

منابع عبری در خبری فوری مدعی شدند که صدای انفجار که در منطقه شارون در اطراف تل آویو شنیده شد، ناشی از فعالیت جنگنده‌های اسرائیلی بوده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از انتشار هرگونه خبری درباره عملیات‌های ضد صهیونیستی منع شده‌اند و سیاست سانسور نظامی بر این رسانه‌ها تحمیل شده است.

تیم‌های پتروپالایش بلیش تاکستان و بانک شهر فینالیست لیگ کشتی


مرحله نهایی بیست و دومین دوره لیگ برتر کشتی آزاد باشگاه‌های کشور جام یادگار امام (ره) صبح امروز در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد که در اولین دیدار نیمه نهایی تیم پتروپالایش بلیش تاکستان با نتیجه ۹ بر ۱ مقابل تیم ستارگان ساری به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. 

 

ادامه مطلب ...

بیانات رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان قم منتشر شد


بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره شهدای قم که در تاریخ ۸ آبان ۱۴۰۱ برگزار شده بود، صبح امروز (پنج‌شنبه) در محل برگزاری این همایش در قم منتشر شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با تأکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد شهیدان و شنیدن پیام آنها، قم را شهر «قیام و اقامه» خواندند و گفتند: قم هم قیام کرد، هم ایران را به قیام واداشت که این از برکات حرم حضرت فاطمه معصومه و حوزه علمیه و همچنین مردم خوب آن بود که شهدای زیادی در راه مبارزه تقدیم کردند، البته شهیدانی همچون مطهری، بهشتی و باهنر نیز که پرورش‌یافتگان قم هستند و بلکه همه شهدای ایران، شهیدِ قم محسوب می‌شوند، چرا که قم بود که با پاسخ به ندای امام بزرگوار، نهضت را آغاز کرد.

 
ادامه مطلب ...

حوادث اخیر نشان داد ارتقای سواد رسانه ای جامعه اهمیت یافته است


حوادث اخیر نشان داد ارتقای سواد رسانه ای جامعه اهمیت یافته است

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: اهمیت کار رسانه‌ای هر روز بیش از گذشته اهمیت خود را نشان می‌دهد، چرا که در چنین میدانی، جنگ کم هزینه تر و با تلفات و تبعات کمتری می‌توان وارد مبارزه شد.

 سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه در شهر ری در جمع خبرنگاران در سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران افزود: اهمیت کار رسانه‌ای هر روز بیش از گذشته اهمیت خود را نشان می‌دهد، چرا که در چنین میدانی، جنگ کم هزینه تر و با تلفات و تبعات کمتری می‌توان وارد مبارزه شد.

 

ادامه مطلب ...

اولویت ما در توسعه سامانه‌های موشکی«یک موشک، یک شلیک و یک هدف»است


اولویت ما در توسعه سامانه‌های موشکی«یک موشک، یک شلیک و یک هدف»است

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: در نیروی مقتدر و غرورآفرین پدافند هوایی، اولویت ما در توسعه سامانه‌های موشکی «یک موشک، یک شلیک و یک هدف» است. امیر علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با حضور در گروه پدافند هوایی چابهار و ضمن بازدید از سایت‌های رادار ممان، فاشا کنارک و سایت موشکی مرصاد، توان رزمی و عملیاتی این گروه پدافند هوایی را مورد ارزیابی قرار داد.

 

ادامه مطلب ...

ایران و ونزوئلا دو کشور مستقل و دارای مواضع مشترک هستند


ایران و ونزوئلا دو کشور مستقل و دارای مواضع مشترک هستند

رئیس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و ونزوئلا گفت: ایران و ونزوئلا دو کشور مستقل و دارای مواضع نزدیک و مشترک در موضوعات منطقه ای و بین المللی هستند.

 آئین امضای سند همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا در حوزه‌های صنعت معدن انرژی پتروشیمی تجارت، کشاورزی، علوم و فناوری با حضور امیر آشتیانی وزیر دفاع ایران و رئیس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی ایران و ونزوئلا، معاون رئیس‌جمهور و سه وزیر انرژی، حمل و نقل و کشاورزی ونزوئلا و روسای کمیته‌های اقتصادی دو کشور برگزار شد.

 

ادامه مطلب ...

زن با حجاب و هویت‌ساز انقلاب اسلامی خار چشم دشمنان است


زن با حجاب و هویت‌ساز انقلاب اسلامی خار چشم دشمنان است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به نقش مؤثر زنان در رشد و تعالی انقلاب، گفت: زن با حجاب و هویت‌ساز انقلاب اسلامی خار چشم دشمنان است.

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در دومین نشست تخصصی زنان و پدافند غیرعامل که با حضور جمعی از بانوان فعال و فرهیخته کشور با هدف تبیین نقش‌ها و وظایف زنان در موضوع پدافند غیرعامل برگزار شد، با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر توجه به پدافند غیرعامل در همه حوزه تاکید دارند، اظهار داشت: پدافند غیرعامل، دفاع بدون اسلحه است و از آنجایی که تنها به مردان اختصاص ندارد، سازمان پدافند غیرعامل کشور بررسی‌هایی را برای احصای نقش‌ها و وظایف بانوان در پدافند غیرعامل کشور و نقش‌آفرینی در یک الگوی دفاعی جامع از کشور و انقلاب و ارزش‌های آن در چارچوب پدافند غیرعامل، انجام داده است. حاصل این اقدامات و جلسات بحث و بررسی، ارائه الگویی برای نقش‌آفرینی زنان در ساحت‌های مختلف پدافند غیرعامل است

«نزاجا» از نهضت ترجمه و بومی‌سازی علوم حمایت می‌کند


«نزاجا» از نهضت ترجمه و بومی‌سازی علوم حمایت می‌کند

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی زمینی از هرگونه پژوهش و تحقیق علمی و نهضت ترجمه و بومی‌سازی علوم حمایت می‌کند.

 امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در همایش دستاوردهای نهضت ترجمه و تألیف نزاجا، اظهار داشت: نبی مکرم اسلام (ص) فرمودند علم را بجویید حتی اگر در کشور چین باشد و این حدیث نبوی بیانگر جایگاه والای علم در فرهنگ دین مبین اسلام است.

 

ادامه مطلب ...

امپراطوری رسانه‌ای نظام سلطه نمی‌گذارد پیشرفت‌های کشور دیده شود


امپراطوری رسانه‌ای نظام سلطه نمی‌گذارد پیشرفت‌های کشور دیده شود

فرمانده کل ارتش گفت: امپراطوری رسانه‌ای نظام سلطه نمی‌گذارد این پیشرفت‌ها و ده‌ها موفقیت مثل آنکه در سایه نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته است، شیرینی خود را به ملت و به جهان نشان دهد.

سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران و نخبگان ارتقای سامانه برد بلند باور ۳۷۳، ضمن تسلیت شهادت هموطنان در حوادث اخیر اظهار داشت: شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان در حادثه تروریستی حرم حضرت احمدبن موسی (ع) و نیز اغتشاشات اخیر را تسلیت عرض می‌کنم. آن‌هایی که با مشغول‌سازی و تضعیف توان دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی باعث این وضعیت شدند، باید جواب بدهند؛ البته حساب ما با شیطان بزرگ جداست، ما طراح هر دو را یکی می‌دانیم؛ هم طراحی و اجرای اغتشاشات و هم طراحی و اجرای ترور و کشتار و ناامنی؛ هر دو سرنخش آمریکا، رژیم صهیونیستی و تفکر مردود سعودی است.

 

ادامه مطلب ...

سرلشکر باقری قهرمانی تیم والیبال نشسته را تبریک گفت


سرلشکر باقری قهرمانی تیم والیبال نشسته را تبریک گفت

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح قهرمانی مقتدرانه تیم والیبال نشسته کشورمان در سیزدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در بوسنی را تبریک گفت.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با صدور پیامی قهرمانی مقتدرانه تیم والیبال نشسته کشورمان در سیزدهمین دوره مسابقات ۲۰۲۲ قهرمانی جهان در بوسنی و هرزگوین را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

 

ادامه مطلب ...

سرعت بخشیدن به موضوع استفاده از هوش مصنوعی در عرصه ژئوماتیک


سرعت بخشیدن به موضوع استفاده از هوش مصنوعی در عرصه ژئوماتیک

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، گفت: با ایجاد اندیشکده هوش مکانی به دنبال سرعت بخشیدن به موضوع استفاده از هوش مصنوعی در عرصه ژئوماتیک هستیم. نشست تخصصی رویداد ایران ژئو با حضور رئیس مرکز توسعه فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق حمایت از تحقیقات و فناوری و توسعه فناوری دفاعی و پژوهشگران، اساتید و شرکت‌های دانش‌بنیان در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح برگزار شد.

 

ادامه مطلب ...

دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با ۸ کشور دنیا تعامل علمی دارد


دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با ۸ کشور دنیا تعامل علمی دارد

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش تربیت فرماندهان آینده ارتش را محور فعالیت دافوس آجا دانست و از برقراری تعامل علمی با ۸ کشور دنیا خبر داد.

 به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ حسین ولی‌وند زمانی، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس، اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه مراکز علمی و آموزشی، تربیت نسل‌های آینده کشور است و ارتش جمهوری اسلامی برای تحقق این هدف متعالی تلاش می‌کند.

 

ادامه مطلب ...

هشدار به لندن و ریاض؛ درصورت مقابله به مثل روی ثبات را نمی بینید


هشدار به لندن و ریاض؛ درصورت مقابله به مثل روی ثبات را نمی بینید

وزیر اطلاعات هدف از آشوب‌های اخیر را ویران ساختن ایران و اجرایی کردن طرح‌هایی دانست که پیش از این در کشورهایی مانند سوریه، عراق و یمن اجرا شده بود.

حجت‌الاسلام سیداسماعیل خطیب وزیر اطلاعات در گفتگویی تفصیلی با رسانه KHAMENEI.IR به تشریح جزئیات اقدامات سرویس‌های امنیتی آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی، سعودی و فرانسه برای دامن زدن به آشوب‌های اخیر در ایران پرداخت.

وی در این گفت‌وگو با اشاره به بیانیه مشترک اخیر وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به تشریح همکاری شبکه‌ای و چندگانه سرویس‌های امنیتی دشمن و تقسیم کار میان آنها در حوادث اخیر پرداخت و گفت: در سازماندهی و اجرا دست رژیم صهیونیستی آشکارتر بود. در ساماندهی تبلیغات دست انگلیسی واضح‌تر بود. در هزینه‌کردن دست رژیم سعودی را به عیان می‌دیدیم تا آن‌جا که در نمایش منحط برلین که سلطنت‌طلبان و منافقین و تجزیه‌طلبان و گروه‌های منحرف جنسی جمع شده بودند، کل حمایت مالی این پروژه در حوزه‌ی تبلیغات، فضاسازی، پوشش صوتی و تصویری و اجاره‌ی تجهیزات پیشرفته برای تصویربرداری هوایی از تجمع و ارائه تسهیلات برای حضور پرتعداد و منسجم خبرنگاران و غذاهای توزیع شده و… جملگی با هزینه‌ی رژیم بَدَوی سعودی صورت گرفت که برای این داعیه سند داریم.

 

ادامه مطلب ...

ساخت موشک بالستیک هایپرسونیک توسط سپاه


ساخت موشک بالستیک هایپرسونیک توسط سپاه

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ساخت موشک بالستیک هایپرسونیک خبر داد و گفت: این موشک جدید از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند.

 سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در حاشیه مراسم یازدهمین سالگرد شهادت سردار حسن تهرانی مقدم در جمع خبرنگاران از ساخت موشک بالستیک هایپرسونیک توسط سپاه برای مقابله با سپرهای دفاعی هوایی خبر داد.

 

ادامه مطلب ...

قدم دشمن به خیابان‌هایی که مزین به‌نام شهداست را قطع می‌کنیم


قدم دشمن به خیابان‌هایی که مزین به‌نام شهداست را قطع می‌کنیم

گناباد ـ فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ما اجازه نمی‌دهیم به دشمن که در کوچه و خیابان‌هایی که به نام شهدا مزین است قدم بگذارد، که اگر قدم بگذارد، قدمش را قطع خواهیم کرد.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری ظهر چهارشنبه در اجتماع بانوان گنابادی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی در قله اقتدار نظامی، دفاعی، سیاسی و امنیتی ایستاده است، اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی این اقتدار را بر نمی‌تابند و به همین علت روز به روز علیه ما توطئه می‌کنند.

 

ادامه مطلب ...

شمخانی: آماده نقش‌آفرینی برای پایان جنگ روسیه و اوکراین هستیم


شمخانی: آماده نقش‌آفرینی برای پایان جنگ روسیه و اوکراین هستیم

دبیر شورای امنیت ملی گفت: ایران از هرگونه ابتکاری که منجر به آتش بس و صلح بین روسیه و اوکراین بر پایه گفت‌وگو انجام شود استقبال و حمایت نموده و آماده ی نقش آفرینی برای پایان جنگ می‌باشد. نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه که به تهران سفر کرده است، صبح امروز با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار شمخانی با اشاره به شرایط منطقه‌ای و جهانی راه برون رفت از بحران‌ها و چالش‌های موجود را گفت‌وگو و همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی دانست.

 

ادامه مطلب ...

وظیفه آحاد ملت زنده نگه داشتن یاد شهدا است


وظیفه آحاد ملت زنده نگه داشتن یاد شهدا است

قم- رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: دشمنان تلاش می‌کنند یاد و خاطره شهدا به بوته فراموشی سپرده شود که وظیفه آحاد ملت است تا یاد و خاطره شهدا را زنده نگه دارند.

 امیر سرتیپ دوم فولادی شامگاه دوشنبه در اجلاسیه ۵۶۵ شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان قم که در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد اظهار داشت: گفت: به استقبال شهادت رفتن برای ماندگاری دین خدا، خلعت زیبایی است که افتخار آن نصیب شهدا شده است.

 

ادامه مطلب ...

امروز در یک جنگ احزاب و ترکیبی قرار داریم

امروز در یک جنگ احزاب و ترکیبی قرار داریم

قم- فرمانده ارتش با اشاره حوادث اخیر گفت: امروز در یک جنگ احزاب و ترکیبی قرار داریم که همه دشمنان با مؤلفه‌های قدرت در برابر ما ایستاده و با برجسته سازی نقاط ضعف بر روی آسیب‌ها متمرکز شدند.

امیر سید عبدالرحیم موسوی شامگاه دوشنبه در اجلاسیه ۵۶۵ شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان قم که در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران ادامه بعثت، غدیر و عاشورا است و بر اساس شواهد موجود حلقه بعدی نیز ظهور خواهد بود.

فرمانده کل ارتش بیان داشت: امام راحل با همان آموزه‌های عاشورایی، انقلاب شکوهمند اسلامی را رهبری کرد و نظام جمهوری اسلامی ایران را پی نهاد.

 

ادامه مطلب ...