یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

موشک دوربرد و نقطه‌زن «خیبر شکن» و «دزفول» به نمایش درآمد


موشک دوربرد و نقطه‌زن «خیبر شکن» و «دزفول» به نمایش درآمد

در جریان رژه نیروهای مسلح موشک دوربرد و نقطه‌زن «خیبر شکن» و سامانه موشکی «دزفول» به نمایش در آمد. در جریان رژه نیروهای مسلح در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) موشک دوربرد و نقطه‌زن «خیبر شکن» و موشک «رضوان» به نمایش در آمد.

موشک راهبردی «خیبر شکن» از نسل سوم موشک‌های دوربرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است. این موشک دارای سوخت جامد است و در فاز فرود دارای مانور پذیری برای عبور از سپر موشکی بوده و طراحی بهینه آن باعث شده است وزن آن نسبت به نمونه‌های مشابه یک‌سوم کاهش یافته و مدت آماده‌سازی و شلیک آن نیز تا یک‌ششم تقلیل پیدا کند.چابکی و سرعت فوق‌العاده در اصابت اهداف در برد و شعاع یک هزار و ۴۵۰ کیلومتری از دیگر توانمندی‌های این موشک است.این سامانه تمام‌ایرانی از ایده تا محصول توسط دانشمندان سخت کوش نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و ساخته شده است.

نمایش سامانه پدافند هوای« ۹ دی» برای اولین بار


نمایش سامانه پدافند هوای« ۹ دی» برای اولین بار

در جریان رژه نیروهای مسلح در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) سامانه پدافند هوای ۹ دی برای اولین بار به نمایش در آمد.در جریان رژه نیروهای مسلح در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) سامانه پدافند هوای ۹ دی برای اولین بار به نمایش در آمد.این سامانه از ترکیب موشک‌های جدید و پیشرفته ۹ دی با رادار و خودروی پرتابگر سامانه سوم خرداد ایجاد شده و وظیفه انهدام انواع اهداف معمولی مانند جنگنده و بالگرد و پهپاد را در کنار مأموریت تخصصی انهدام موشک‌های کروز سریع و بمب‌های رها شده از هواپیماهای دشمن بر عهده دارد.موشک ۹ دی برای اولین بار در نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در عرصه دفاعی در مصلی تهران در دهه فجر ۱۳۹۷ مشاهده شد. این موشک به طور محسوسی کوچک‌تر از موشک‌های طائر بود اما از طراحی مرسوم خانواده موشک‌های طائر خصوصاً نمونه‌های نهایی آن در شکل ظاهری خود بهره می‌برد.

نمایش کروز «پاوه» و پرتابگر جدید سامانه سوم خرداد برای اولین بار


نمایش کروز «پاوه» و پرتابگر جدید سامانه سوم خرداد برای اولین بار

در جریان رژه نیروهای مسلح در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) موشک کروز «پاوه» و پرتابگر جدید سامانه پدافند هوایی سوم خرداد برای اولین بار به نمایش در آمد. در جریان رژه نیروهای مسلح در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) موشک کروز «پاوه» برای اولین بار به نمایش در آمد.همچنین برای اولین بار پرتابگر جدید سامانه پدافند هوایی سوم خرداد نیروی هوافضا سپاه در معرض دید عموم قرار

دشمنان و بیگانگان جایی در منطقه ندارند


دشمنان و بیگانگان جایی در منطقه ندارند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمنان و بیگانگان جایی در منطقه ندارند و قدرت نیروهای مسلح منطقه نیز در اختیار آرامش منطقه است. سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه رژه نیروهای مسلح در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره)، گفت: آنچه که امروز در رژه به نمایش گذاشته شد بخش اندکی از توانایی‌هایی است که نیروهای مسلح ما به آن دست پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: بخش اعظم تولیدات به نمایش درآمده کاملاً داخلی بود. بخش بسیاری از این تجهیزات در رژه امکان نمایش نداشت و در حالت محرمانه است و بخشی از امکانات در خلیج فارس و در داخل دریا به نمایش گذاشته شد.

 

ادامه مطلب ...

موشک هایپرسونیک«فتاح» نیروی هوافضای سپاه به نمایش درآمد


موشک هایپرسونیک«فتاح» نیروی هوافضای سپاه به نمایش درآمد

در جریان رژه نیروهای مسلح در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) موشک هایپرسونیک «فتاح» به نمایش در آمد.

 در جریان رژه نیروهای مسلح در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) موشک «هایپرسونیک» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام «فتاح» به نمایش در آمد.

ایران با دست یابی به این موشک ایران جزو چهار کشور دارای این فناوری قرار گرفت.

موشک فتاح به دلیل فناوری که دارد هیچ ضد موشکی برای آن وجود ندارد و به دلیل نوع حرکت آنکه در جهات و ارتفاع مختلف است توسط هیچ موشکی قابل انهدام نیست.

 

ادامه مطلب ...

بازدیدسردار احمدی مقدم از مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی هند


بازدید سردار احمدی مقدم از مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی هند

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملیدر ادامه سفر خود به کشور هند، روز گذشته از مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی این کشور بازدید کرد.

 سردار اسماعیل احمدی‌مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در ادامه سفر پنج روزه خود به کشور هند، روز گذشته از مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی هند بازدید کرد.

 

ادامه مطلب ...

دیدار وزیر دفاع روسیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی


دیدار وزیر دفاع روسیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی

در دیدار وزیر دفاع روسیه با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان طیف ای از موضوعات مورد علاقه دو کشور در ابعاد دوجانبه، منطقه‌ای، بین‌المللی و به‌ویژه تحولات حوزه قفقاز مورد بررسی قرار گرفت.

ارتشبد «سرگئی شویگو» وزیر دفاع فدراسیون روسیه که به دعوت رسمی رئیس ستادکل نیروهای مسلح به تهران سفر کرده است؛ صبح امروز با دکتر علی اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دیدار و درباره راه‌های گسترش همکارهای دو کشور و مقابله با تهدیدات مشترک با او گفتگو کرد.

 

ادامه مطلب ...

حفظ مرزهای بین‌المللی جزو خطوط قرمز ایران است


حفظ مرزهای بین‌المللی جزو خطوط قرمز ایران است

وزیر دفاع گفت: حفظ تمامیت ارضی کشورهای منطقه و مرزهای بین المللی جزو خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران است.

 امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیدار ارتشبد «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه که صبح امروز (چهارشنبه) در ستاد وزارت دفاع برگزار شد، با اشاره به سابقه چند دهه روابط دفاعی و نظامی دو کشور اظهار داشت: همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور همواره با حمایت و پشتوانه رهبران عالی رتبه با هدف تقویت و تحکیم ثبات و امنیت در منطقه و نظام بین الملل پیگیری و دنبال شده است.

 

ادامه مطلب ...

سرنوشت پروژه «یاسین» پس از ورود هواپیماهای «یاک» به ایران


سرنوشت پروژه «یاسین» پس از ورود هواپیماهای «یاک» به ایران

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آخرین وضعیت پروژه ساخت هواپیمایی آموزشی یاسین پس از ورود هواپیماهای یاک را تشریح کرد.

امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تکذیب برخی اخبار در خصوص تعطیلی پروژه ساخت هواپیمای آموزشی یاسین پس از ورود هواپیماهای «یاک» گفت: پروژه یاسین یک کار بومی بسیار قوی است که ما دنبال می‌کنیم؛ اما تا زمانی که به تولید انبوه برسد ممکن است ما نیازهایی داشته باشیم که بتوانیم از طریق همین «یاک» بخشی از این نیازها را برطرف کنیم تا ان‌شاءالله به تولید انبوه برسیم.

 

ادامه مطلب ...

انحراف یکی از سامانه‌های آفندی منجر به حادثه گرگان شد


انحراف یکی از سامانه‌های آفندی منجر به حادثه گرگان شد

سخنگوی وزارت دفاع، گفت: یکی از سامانه‌های آفندی وزارت دفاع در مرحلهٔ آزمایشی از مسیر خود منحرف شده و در گرگان سقوط می‌کند.

 سردار طلایی نیک، سخنگوی وزارت دفاع درباره علت حادثه امروز در گرگان گفت: یکی از سامانه‌های آفندی در مرحلهٔ آزمایشی از مسیر خود منحرف شده و در گرگان سقوط می‌کند.

 

ادامه مطلب ...

توافق با عراق برای اخراج تروریستها تمدید نمی‌شود


توافق با عراق برای اخراج تروریستها تمدید نمی‌شود

وزیر دفاع با تاکید بر اینکه توافق با عراق برای خلع سلاح و اخراج تروریست‌ها از اقلیم کردستان تمدید نمی‌شود، گفت: وضعیت اجرای توافق را تا دقیقه ۹۰ ارزیابی و بر اساس آن تصمیم‌گیری می‌کنیم. امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفتگویی با اشاره به توافق ایران و عراق برای خلع سلاح و اخراج تروریست‌ها از اقلیم کردستان، گفت: ما هیچ تمدیدی نداریم، در موقع خود براساس توافقی که کردیم اقدام خواهیم کرد.وزیر دفاع در خصوص اقدامات صورت گرفته از طرف عراق اظهار داشت: برخی کارها انجام شده است، ما در دقیقه ۹۰ ارزیابی می‌کنیم و براساس این ارزیابی تصمیم می‌گیریم

معاندان در نقطه‌ای عقب‌تر از پارسال/غرب هم اپوزیسیون را باور نکرد


معاندان در نقطه‌ای عقب‌تر از پارسال/غرب هم اپوزیسیون را باور نکرد

اغتشاشات مهرماه ۱۴۰۱ بهار اپوزیسیون بود اما شرایط آنها امروز به جایی رسیده که حتی غرب هم آنها را باور ندارد و رهایشان کرده‌ است.

گروه سیاست؛ رامین عبدالله شاهی – اعتراضات و اغتشاشات مهرماه ۱۴۰۱ بهار اپوزیسیون بود؛ اپوزیسیونی که تلاش داشت با موج سازی و موج سواری ورق را به نفع خود برگرداند، اما شرایط این بار هم مثل همیشه آنگونه که آنها فکر می‌کردند پیش نرفت.

 

ادامه مطلب ...

حلقه محاصره رژیم صهیونیستی تنگ‌تر شده است


حلقه محاصره رژیم صهیونیستی تنگ‌تر شده است

دامغان- فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه مهمترین دستاورد جبهه مقاومت تنگ شدن حلقه محاصره رژیم صهیونیستی است، گفت: اسرائیل از نیل تا فرات به دیوار کشیدن دور خود رسیده است.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری بعد از ظهر آدینه در هشتمین اجلاسیه مجاهدان در غربت در سالن اجتماعات دانشگاه دامغان با اشاره به جبهه مقاومت و تلاش‌های صورت گرفته در آن ابراز کرد: جبهه مقاومت بر روی تمام خواسته‌ها و آرزوها اسرائیل خط بطلان کشید.

 

ادامه مطلب ...

نفتکش خارجی حامل سوخت قاچاق در خلیج‌فارس توقیف شدند


 ۲ نفتکش خارجی حامل سوخت قاچاق در خلیج‌فارس توقیف شدند

اهواز - جانشین فرمانده منطقه سوم دریایی سپاه جزئیات توقیف ۲ نفتکش خارجی حامل سوخت قاچاق و کشف بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق را تشریح کرد.

به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی سپاه، دریادار دوم محمد شریف شیرعلی شامگاه پنجشنبه با تشریح جزئیات توقیف ۲ فروند شناور خارجی حامل سوخت قاچاق توسط رزمندگان نیروی دریایی سپاه افزود: رزمندگان نیروی دریایی سپاه با هوشیاری، تسلط و دقت عمل، تمامی اقدامات غیرقانونی شناورهای تجاری و نظامی فرا منطقه‌ای را رصد و با اقتدار به مأموریت خود می‌پردازند.

 

ادامه مطلب ...

موفقیت ناوگروه ۸۶ افتخاری برای جهان اسلام است


موفقیت ناوگروه ۸۶ افتخاری برای جهان اسلام است

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: موفقیت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش برگ برنده و افتخاری نه فقط برای ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه منطقه و فرا منطقه، بلکه برای جهان اسلام است.

 امیر شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش در جمع دانشجویان بیست و یکمین دوره جامعه‌پذیری نظامی مشترک دانشگاه‌های افسری ارتش در مرکز آموزش ۰۱ شهیدان سرباز نزاجا با تاکید بر جایگاه والای نظام اسلامی ایران در جهان گفت: نقطه عطف این جایگاه، زمانی رقم خورد که رزمندگان نیروهای مسلح در دفاع مقدس در کنار مردم، مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادند و اجازه ندادند حتی قطعه‌ای از خاک این کشور، در این جنگ نابرابر جدا شود.

 

ادامه مطلب ...

کشف بزرگترین محموله انواع سلاح گرم و سرد و تجهیزات ویژه اغتشاش


کشف بزرگترین محموله انواع سلاح گرم و سرد و تجهیزات ویژه اغتشاش

رمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه السلام از کشف بزرگترین محموله انواع سلاح گرم و سرد و تجهیزات ویژه آشوب و اغتشاشات در کشور خبر داد.

 به نقل از روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه السلام، تعداد ۱۸ قبضه سلاح شکاری از نوع پنج پران ساخت کشور ترکیه و تک لول و ۱۰ قبضه سلاح کلت کمری جنگی و ساچمه زن و تعداد ۴۲۸۲۸ عدد شوکر در دو نوع، که نوع اول با پوشش چراغ قوه به قدرت ۱۰۰۰ کیلو ولت با قابلیت شارژ با کابل USB در کمترین زمان و نوع دوم شوکر برقی با قدرت ۵۰۰۰ کیلو ولت با قابلیت شارژ برق شهری و تعداد ۱۸۱۰۰ عدد باتوم کشویی فلزی و انواع چاقوهای ضامن دار و تیزی با تنوع بالغ بر ۱۰ نوع به تعداد ۵۲۹۶۱ عدد توسط مزدوران کوردل خودفروخته ایادی استکبار جهانی جهت کشته سازی و سلب امنیت و آرامش از زندگی و کسب و کار مردم از مرزهای شمالغرب کشور وارد کشور شده بود که از ابتدای امر مورد رصد اطلاعاتی رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه السلام نیروی زمینی سپاه پاسداران و یگان‌های تحت امر قرار داشته که مورد ضربه قرار گرفت و ضبط گردید.

 

ادامه مطلب ...

اقتدار دفاعی ما مبتنی بر دانش نخبگان داخلی است

اقتدار دفاعی ما مبتنی بر دانش نخبگان داخلی است

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان این که عرصه جنگ نرم، نیازمند جهاد علمی و استفاده از دانش و فناوری روز است، گفت: اقتدار دفاعی ما مبتنی بر استفاده از دانش متخصصان و نخبگان داخلی است.

امیر سرتیپ علیرضا الهامی جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در جمع دانشجویان بیست و یکمین دوره جامعه‌پذیری نظامی مشترک دانشگاه‌های افسری ارتش در مرکز آموزش ۰۱ شهیدان سرباز نزاجا، با اشاره به رمز ماندگار شدن واقعه کربلا در تاریخ اظهار داشت: رمز ماندگار شدن واقعه کربلا، نشأت گرفته از فداکاری و از خودگذشتگی بی‌بدیل اهل بیت و اصحاب وفادار حضرت اباعبدالله (ع) برای انتقال مفهوم اسلام ناب است که به شجاعت، صبر و ولایت‌مداری معنای تازه‌ای بخشیدند.

 

ادامه مطلب ...

دستگیری عامل تیراندازی در شهرستان «کوار» فارس


دستگیری عامل تیراندازی در شهرستان «کوار» فارس

کوار - فرمانده انتظامی شهرستان کوار از دستگیری عامل تیراندازی در این شهرستان خبر داد.

 سرهنگ سید رحمان هاشمی ظهر سه‌شنبه در خصوص این خبر بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تیراندازی به سمت منزل شهروندی در یکی از روستاهای شهرستان کوار، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.وی افزود: مأموران پلیس امنیت عمومی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی موفق به شناسایی عامل تیراندازی شده و در عملیاتی غافل‌گیرکننده وی را دستگیر و یک قبضه اسلحه منچستر نیز کشف کردند.فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه علت تیراندازی را اختلافات شخصی عنوان کرد، گفت: فرد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد

احداث خط یک تراموای تهران در مدت دو سال توسط وزارت دفاع


احداث خط یک تراموای تهران در مدت دو سال توسط وزارت دفاع

رئیس سازمان صنایع الکترونیک ایران گفت: خط یک تراموای تهران حد فاصل میدان آزادی تا سه راه تهرانپارس با همکاری سازمان صنایع الکترونیک ایران و شهرداری تهران در مدت دو سال انجام خواهد شد.

 امیر دریادار رستگاری رئیس سازمان صنایع الکترونیک وزارت دفاع در حاشیه آئین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین شهرداری تهران و وزارت دفاع در ارتباط با فراهم نمودن زمینه مشارکت در تأمین مالی، طراحی، ساخت و بهره برداری خطوط تراموای تهران که صبح امروز در ستاد وزارت برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: بر اساس این تفاهم نامه خط یک تراموای تهران حد فاصل میدان آزادی تا سه راه تهرانپارس با همکاری سازمان صنایع الکترونیک ایران و شهرداری تهران انجام خواهد شد.

 

ادامه مطلب ...

۴۰۰ بمب در مدت اخیر کشف و خنثی شد/ ۴۰ بمب برای انفجار در هیأت‌ها


 ۴۰۰ بمب در مدت اخیر کشف و خنثی شد/ ۴۰ بمب برای انفجار در هیأت‌ها

وزیر اطلاعات از کشف و خنثی‌سازی ۴۰۰ بمب در مدت اخیر خبر داد و گفت که ۴۰ بمب برای انفجار در ایام محرم طراحی شده بود.

حجت الاسلام سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات با حضور در یک برنامه تلویزیونی با تشریح اقدامات اخیر دستگاه امنیتی کشورمان گفت: وزارت اطلاعات در سال ۶۳ بر اساس مصوبه مجلس و با ادغام واحدهای اطلاعاتی مختلف شکل گرفت و در آستانه چهلمین سالگرد تأسیس قرار دارد؛ این دستگاه اطلاعاتی تلاش می‌کند تا سرویس اطلاعاتی در تراز انقلاب اسلامی و نظام اسلامی و مجموعه‌ای باشد تا امنیت جامعه و کشور و نظام و ملت و مردم را برقرار کند.

 

ادامه مطلب ...