یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

در آستانه سوم خرداد، سالروز عملیات بیت‌المقدس؛ فرمانده کل ارتش به ۶ تن از پیشکسوتان عملیات آزادسازی خرمشهر نشان فداکاری اهدا کرد

به گزارش میثاق نیوز و  روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با ۶ تن از پیشکسوتان عملیات آزادسازی خرمشهر، گفت: امنیت پایدار امروز و آینده‌ی امیدبخش کشور، مدیون مجاهدت و تلاش ایثارگران، پیشکسوتان، رزمندگان و فرماندهانی است که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستادگی کردند.

وی افزود: تکریم، تقدیر و احترام پیشکسوتان بزرگواری همچون شما افتخارآفرینان، که با رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت ساز با ایثار و بذل جان برای اعتلای ایران سربلند اسلامی حتی از بزرگترین سرمایه یعنی جانتان هم دریغ نکردید، جزء وظایف ذاتی ما محسوب می‌شود.
فرمانده کل ارتش با بیان اینکه شمار بسیاری از فرماندهان، بزرگان و افتخارآفرینان ارتش هنوز برای عموم جامعه ناشناخته‌اند تصریح کرد: نمونه واضح و مغفول مانده مفاخر ارتش، شهید سرلشکر فلاحی است. اگرچه تا کنون تلاش زیادی از طریق گردآوری کتاب و سایر محصولات و محتواهای رسانه‌ای برای معرفی این فرمانده شاخص و تاریخ‌ساز ارتش جمهوری اسلامی ایران شده است اما کافی نیست و جا دارد مدت زمان ۳۰ ماه فرماندهی شهید فلاحی به عنوان یک الگوی کامل و جامع مدیریت و فرماندهی جهادی به جامعه نشان داده شود که برای محقق شدن این مهم نیاز است فرهیختگان، هنرمندان و نخبگان با شناخت دقیق به عرصه ورود کنند

برچسب ها : امیر موسوی فرمانده کل ارتش , سالروز آزاد سازی خرمشهر , فرمانده ارتش , میثاق نیوز

ادامه مطلب ...

تولید هفتگی ده هزار ماسک به همت بانوان جهادی پایگاه شهید فکوری تبریز

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم خلبان سعید رسولی فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز با اشاره به این که هدف اصلی کارگاه تامین ماسک و اقلام بهداشتی جهادی کارکنان پایگاه شهید فکوری  کمک به افراد در معرض خطر و نیازمندان است، اظهارکرد: این مرکز با اخذ مجوز از سامانه بهداشتی پایگاه و با رعایت تمام ضوابط بهداشتی در سال گذشته راه اندازی و هم اکنون با مشارکت همسران جهادی، نوع‌دوست و پرتلاش کارکنان پایگاه روزانه در دو شیفت مشغول به خدمت‌رسانی بوده که حاصل تلاش آن ها تولید ده هزار ماسک در هفته است.

وی با اشاره به این که این کارگاه مردمی و بدون حمایت دستگاه‌های دولتی اداره می شود، افزود: کارگاه تولید ماسک ضمن این که به صورت مستمر توسط اعضای قرارگاه و پدافند زیستی، ضدعفونی می‌شود، تمام ماسک‌های تولیدی این کارگاه نیز پس از اتمام در دستگاه مخصوص جهت میکروب‌زدایی قرار گرفته و پس از آن به صورت رایگان در اختیار مردم منطقه قرار می‌گیرد.
فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری در پایان خاطرنشان کرد: این کارگاه جهادی آماده همکاری مستمر با مراکز و بیمارستان‌های سراسر استان که درگیر با کرونا ویروس هستند و نیاز به ماسک و اقلام بهداشتی تخصصی دارند، است.

در پی سخنرانی روز قدس حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صورت گرفت؛ نامه قدردانی گروه‌های فلسطینی از رهبر انقلاب

به گزارش میثاق نیوز ، گروه‌های مقاومت و جریان‌های فلسطینی با ارسال نامه‌هایی جداگانه، به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مواضع رهبر انقلاب در روز قدس امسال تشکر کردند.

پنج گروه و جریان مقاومت فلسطینی با ارسال نامه‌ها و پیام‌های مکتوب جداگانه از سخنرانی و مواضع رهبر انقلاب در روز قدس تشکر کردند.

در این نامه‌ها ضمن تشکر و قدردانی مجدد از مواضع جمهوری اسلامی ایران و رهبر انقلاب در حمایت از مقاومت مردم فلسطین و به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی، بر ادامه‌ی راه مقاومت تا آزادی قدس شریف تأکید و بیانات رهبر انقلاب در روز قدس امسال، نقشه راه آزادسازی فلسطین خوانده شده است.

جبهه‌ی مردمی آزادی‌بخش فلسطین (دفتر فرماندهی کل و دفتر سیاسی)، جنبش فتح انتفاضه، جبهه‌ی مبارزه‌ی مردمی فلسطین، و ائتلاف نیرو‌های فلسطین در این نامه‌ها ضمن تأکید بر نقش جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور اتحاد و مقاومت بین کشور‌های اسلامی، نام و یاد شهید حاج قاسم سلیمانی را در زنده نگه داشتن آرمان فلسطین گرامی داشتند.

رهبر انقلاب در سخنرانی زنده تلویزیونی جمعه ۱۷ اردیبهشت که در دو بخش فارسی و عربی و در روز قدس ایراد شد با اشاره به رشد کمی و کیفی قدرت نیرو‌های مقاومت، تغییر موازنه‌ی قوا در سرزمین‌های اشغالی را به نفع جهان اسلام دانستند.

ایشان همچنین روند رژیم صهیونیستی را رو به زوال و افول دانسته و منطق مبارزه با این رژیم غاصب را ادامه‌ی مقاومت تا انجام یک همه‌پرسی از همه‌ی فلسطینی‌های داخل و خارج فلسطین برای تعیین نظام سیاسی آینده فلسطین اعلام کردند.

از سوی سخنگوی ارتش انجام شد؛ تشریح برخی برنامه‌های ارتش به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

به گزارش میثاق نیوز و روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم تقی خانی معاون فرهنگی و روابط عمومی و سخنگوی ارتش در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی ارتش، ضمن گرامیداشت سی و نهمین سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: در آستانه  سوم خرداد ، سالروز عملیات غرور آفرین بیت‌المقدس؛ روز مقاومت، ایثار و پیروزی، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش با پیشکسوتان عملیات بیت‌المقدس دیدار و  نشان فداکاری اعطایی فرمانده معظم کل قوا را به ۶ نفر از فرماندهان ایثار گر دوران دفاع مقدس اهدا کرد.

وی ادامه داد: تجلیل از تعدادی خانواده معظم شهدای عملیات بیت‌المقدس در نقاط مختلف کشور، رونمایی از چندین جلد کتاب مرجع سازمان حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش و امضای تفاهم نامه این سازمان با بنیاد شهید انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های ارتش در این ایام خواهد بود.
امیر سرتیپ دوم تقی خانی گفت: رونمایی از ۸ ترجمه کتاب ارزشمند «در کمین گل سرخ» که مقام معظم رهبری بر آن تقریظ داشتهاند و به زبان های خارجی انگلیسی، اردو، روسی، فرانسوی، ایتالیایی، ترکی استانبولی، آذری و عربی، ترجمه شده جزو دیگر برنامه‌های ارتش به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر است.
وی یاد آور شد: این ترجمه ها که فراز هایی از زندگی پربرکت شهید سپهبد صیاد شیرازی را به رشته تحریر در آورده به همت معاونت اطلاعات ارتش به ۸ زبان زنده یاد شده آماده و در روز سوم خرداد در باغ موزه دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.
سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: با تعامل و همکاری خوب اصحاب محترم رسانه در مطبوعات، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی، محتواهای متنوع و تأثیرگذاری در راستای تشریح عملیات غرورآفرین بیت المقدس و عملکرد ارتش و سپاه و نیروهای مردمی در آزاد سازی خرمشهر در قالب یادداشت، گزارش و گفت‌وگو تولید و منتشر میشود.
وی با بیان اینکه نمایشگاه نمونه هایی از تجهیزات و دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیروی زمینی ارتش رونمایی خواهد شد، اضافه کرد: نشست های  وحدت و همدلی فرماندهان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی نیز از جمله برنامه های سوم خرداد است


 برچسب ها : آزاد سازی خرمشهر , سخنگوی ارتش , سوم خرداد , میثاق نیوز

ادامه مطلب ...

بی فرزندی و تک فرزندی چه بلایی بر سر جمعیت ما خواهد آورد؟

صفحه مجازی ریحانه منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در روز ملی جمعیت از بیانات ایشان پستی منتشر کرد و درباره آثار مخرب کاهش جمعیت نوشت: 

“به مناسبت روز ملی جمعیت، سالروز ابلاغ سیاست‌های جمعیتی توسط رهبر انقلاب به منظور جلوگیری از سالخوردگی آینده‌ی جمعیت، «ریحانه» مرور کوتاهی بر شاخص‌های جمعیتی کشور در سال ۱۴۳۰ داشته است. این تخمین‌ها بر اساس مطالعات صورت گرفته توسط مرکز آمار ایران محاسبه شده است.”

در ادامه پست منتشر شده صفحه ریحانه در رابطه با روز ملی جمعیت را مشاهده می‌کنید:

رهبر انقلاب

صفحه ریحانه


 برچسب ها : دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب , صفحه مجازی ریحانه , میثاق نیوز , کمبود جمیت

سهمیه بنزین خرداد ماه امشب واریز می‌شود

به گزارش ، ساعت ۲۴ امشب، سومین مرحله واریز سهمیه بنزین خودرو‌های ناوگان عمومی و شخصی در سال ۱۴۰۰ بدون تغییر نسبت به ماه‌های گذشته، به کارت سوخت رانندگان خودرو انجام می‌شود.

گفتنی است، بامداد جمعه ۲۴ آبان سال ۱۳۹۸، بنزین سهمیه‌بندی شد و قیمت این فرآورده نفتی به صورت سهمیه‌ای (۶۰ لیتر ماهانه برای خودرو‌های شخصی) در هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و به صورت آزاد ۳۰۰۰ تومان تعیین شد. طبق اعلام وزیر نفت از محل اجرای این طرح در طول یک سال، ۳۱ هزار میلیارد تومان درآمد کسب می‌شود که این مبلغ به مردم تعلق می‌گیرد.

ردیفکاربریمیزان سهمیه بنزین
۱سواری شخصی بنزینی۶۰ لیتر
۲سواری شخصی دوگانه سوز۳۰ لیتر
۳تاکسی بنزینی۴۰۰ لیتر
۴تاکسی دوگانه سوز۲۰۰ لیتر
۵موتورسیکلت۲۵ لیتر
۶وانت کم مصرف بنزینی۱۵۰ لیتر
۷وانت کم مصرف دوگانه سوز۶۰ لیتر
۸وانت پرمصرف بنزینی۳۰۰ لیتر
۹وانت پرمصرف دوگانه سوز۱۲۰ لیتر
۱۰آمبولانس۵۰۰ لیتر

ریشه کاهش نرخ رشد جمعیت کجاست؟ + هیزم ناباروری در آتش پیری جمعیت

«فرزند بیشتر، زندگی بهتر» در سال‌‌های دهه ۶۰ شعاری بود که در بسیاری از رسانه‌های رسمی و غیر رسمی کشور تبلیغ می‌شد و با توجه به شرایط کشور و تحقق آینده‌ای افتخارآمیز راه‌حلی هوشمندانه محسوب می‌شد. اما در دهه هفتاد با توجه به عدم فراهم­سازی زیرساخت­های مورد نیاز رشد جمعیت، سیاست­های جمعیتی کشور به سوی «فرزند کمتر، زندگی بهتر» تغییر جهت داد.

جمعیت یکی از مهم‌ترین شاخصه‌­های پیشرفت سراسر جهان به شمار می‌رود. نیروی انسانی فعال، پیشران موتور کشور در مسیر رشد و توسعه به‌حساب می‌آید و پیشرفت و تعالی کشور بدون وجود این مؤلفه میسر نخواهد بود. ۱۵ تا ۶۴ سال، سنی است که عمده فعالیت‌های مهم آدمی در این سنین انجام می‌شود و این بازه سنی به‌اصطلاح سنین فعالیت در نظر گرفته می‌شود. همچنین جامعه‌ای که ۷۰ درصد جمعیت آن در سنین فعالیت باشد، در پنجره جمعیتی خود قرار دارد.

قرارگرفتن در پنجره جمعیتی یکی از نقاط عطف و سرنوشت­ ساز هر جامعه محسوب می‌شود. چرا که بسیاری از تغییرات عمده و پیشرفت‌­های بزرگ جوامع مختلف پس از دوره ­های پنجره جمعیتی آنان رخ‌داده است. توسعه اقتصادی کشورهای بزرگی مانند ژاپن، درست زمانی رخ داد که بیش از ۷۰ درصد جمعیت آن را نیروی انسانی فعال تشکیل داد. فلذا می­توان دریافت که داشتن جامعه­ای جوان تأثیر بسزایی در آینده کشور دارد. 


برچسب ها : میثاق نیوز , ناباروری , پیری جمعیت

ادامه مطلب ...

جلسه انضباطی دربی پایتخت


به گزارش میثاق نیوز  بازی دربی در حالی با پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس تهران به پایان رسید که  درگیری‌هایی در پایان بازی بین ۲ تیم به وجود آمد به همین علت جلسه کمیته انضباطی این بازی  قرار است روز پنج شنبه  تشکیل شود تا   اعضای این کمیته  اتفاقات این بازی را بررسی کرده و حکم  صادر کنند.

علاوه بر این، از محمد نادری و بهزاد غلامپور از استقلال و  مهدی ترابی و فرشاد فرجی از پرسپولیس برای حضور در این جلسه دعوت شده است.

طبق شنیده‌ها بعد از این جلسه فرشاد فرجی از پرسپولیس و بهزاد غلامپور از استقلال محروم خواهند شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: برگ سبز خودرو سند رسمی نیست + دیوان عدالت اداری صلاحیت نسخ قانون را ندارد

 به نقل از قوه قضاییه، ذبیح الله خداییان ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در برنامه تلویزیونی «عیار» شبکه افق با موضوع زمین خواری، اظهار کرد: یک مشکل مهمی که در کشور وجود دارد رواج اسناد عادی است، اغلب معاملات با این اسناد صورت می‌گیرد و زمینه جرائمی از جمله پولشویی، فرار مالیاتی، فروش مال غیر و تغییر کاربری را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به تدوین طرح اعتبار اسناد رسمی، گفت: برای مبارزه با انجام معامله با سند عادی، طرح اعتبار اسناد رسمی را که در سند تحول قضایی بر آن تاکید شده، به مجلس ارائه داده‌ایم و تصویب شده، ولی شورای نگهبان ایراداتی را بر آن وارد کرده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد: در این طرح پیش بینی شده که از یک تاریخی تمام معاملات در مورد املاکی که دارای سابقه ثبتی هستند باید با سند رسمی انجام شود و سند عادی اعتبار ندارد، ولی شورای نگهبان ایراد گرفته و عنوان کرده این موضوع خلاف شرع است. 

 برچسب ها : برگ سبز خودرو , رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور , میثاق نیوز

ادامه مطلب ...

فهرست و آدرس مراکز واکسیناسیون کرونا در تهران


به گزارش میثاق نیوز ، فاز دوم واکسیناسیون کرونا با تزریق واکسن به سالمندان و بیماران زمینه ای آغاز شده است و مراکز بهداشتی واکسیناسیون را انجام می‌دهند و فهرست مراکز واکسیناسیون کرونا می‌تواند کمک کننده باشد.

البته با توجه به تاکید مسئولان وزارت بهداشت به منظور ثبت نام واکسیناسیون نیاز به مراجعه به مراکز بهداشتی نیست و افراد برای پیشگیری از تجمع در مراکز واکسیناسیون و ابتلا به کرونا منتظر بمانند تا پیامک واکسیناسیون ارسال شود و در صورتی که نوبت واکسیناسیون افراد رسیده بود و پیامکی ارسال نشد، کافی است افراد واجد شرایط در مهلت تعیین شده در سایت واکسیناسیون ثبت نام کنند تا پیامک و نوبت واکسیناسیون برای آنها ارسال شود.

برای مراجعه بدون ثبت نام و نوبت توصیه می شود به یکی از مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا که وسعت بزرگی دارند، مراجعه کنید. 


 برچسب ها : میثاق نیوز , واکسیناسیون در تهران , کرونا , کووید-19
ادامه مطلب ...

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت خبر داد باید مهرماه به آموزش حضوری برگردیم + واکسیناسیون تمامی دانشجویان تا اواخر شهریور

دکتر سیما سادات لاری ، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: برنامه وزارت بهداشت این است که در مهر ماه آموزش حضوری در دانشگاه ها داشته باشیم چرا که آموزش مجازی علی رغم موفقیت در برخی موارد، به دانشجویان ضربه وارد کرده است بنابراین ما باید هر چه زودتر به وضعیت عادی آموزش که همان حضور دانشجویان در دانشگاه ها است برگردیم.

وی در ادامه تصریح کرد: برنامه ریزی وزارت بهداشت این است که قبل از پایان شهریور ماه دانشگاهیان اعم از اساتید و دانشجویان واکسیناسیون شوند تا بدون مشکل در دانشگاه ها حضور داشته باشند. 

 برچسب ها : دکتر لاری , میثاق نیوز , و.اکسیناسیون دانشجویان , وزارت بهداشت

ادامه مطلب ...

زلزله ۵.۵ ریشتری سنخواست در استان خراسان شمالی را لرزاند

به گزارش میثاق نیوز از بجنورد،  پس از زلزله ۵٫۵ ریشتری ساعت ۳:۳۴ امروز که در شهر سنخواست از توابع جاجرم به وقوع پیوست، ۴ پس لرزه با شدت‌های مختلف خراسان شمالی را لرزاند.

بزرگ‌ترین این پس لرزه‌ها، زلزله‌ای با شدت ۵٫۴ ریشتر بود که ساعت ۵:۲۴ صبح امروز، در بخش‌های وسیعی از نیمه غربی استان احساس و به مدت طولانی شهرها را به لرزه درآورد.

این زلزله که کانون آن در شهر سنخواست بود، باعث ترک خوردگی منازل روستای و ایجاد خساراتی در چند روستا شده است.

برهمین اساس از همان دقایق اول تیم‌های تخصصی امداد و نجات به منطقه اعزام شده‌اند تا علاوه بر ارایه خدمات امدادی نسبت به ارایه جزئیات دقیق از خسارات احتمالی اقدام کنند. اما تا لحظه مخابره خبر هنوز گزارش دقیقی از میزان خسارت‌های ایجاد شده در دسترس نیست.

شدت این زمین لرزه به حدی بود که در مرکز استان و چند شهر دیگر نیز احساس شد.

 برچسب ها : بجنورد , زلزله , میثاق نیوز


 

 


هزار فروند پهپاد به ارتش تحویل داده می‌شود

 هزار فروند پهپاد به ارتش تحویل داده می‌شود

با امضای توافقنامه‌ای بین وزیر دفاع و فرمانده کل ارتش مقرر شد، هزار فروند پهپاد توسط وزارت دفاع تولید و به ارتش تحویل داده شود.

 توافقنامه راهبردی توسعه و ارتقای توان پهپادی و تجهیزات منصوب بر آنها در ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط امیر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ستاد فرماندهی ارتش امضا شد که بر اساس آن، در فاز نخست این توافقنامه، در مدت زمان کوتاهی، هزار فروند پهپاد توسط وزارت دفاع تولید و به ارتش تحویل می‌شود.

در آیین امضای این توافقنامه، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش گفت: امروز یک قرارداد بسیار خوب و مبارک با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امضا شد. این قرارداد یک نقش اساسی در ارتقاء کمی و کیفی قدرت پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح ایفا خواهد کرد.

قدرت پهپادی برگ برنده‌ای برای قدرت و توان رزم ارتش است 

ادامه مطلب ...

سرلشکر باقری درگذشت «اکبر ترکان» را تسلیت گفت

سرلشکر باقری درگذشت «اکبر ترکان» را تسلیت گفت

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با صدور پیامی درگذشت مرحوم «اکبر ترکان» را تسلیت گفت.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی درگذشت «اکبر ترکان» وزیر اسبق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت مهندس اکبر ترکان وزیر اسبق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و از مدیران فعال و تأثیرگذار در حوزه‌های دفاعی و صنعتی کشور موجب تأثر و اندوه فراوان شد.

فقدان آن چهره خدوم و صدیق را به خانواده مکرم و عموم داغ‌دیدگان و وابستگان ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم مغفرت و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان و مصیبت‌دیدگان ارجمند صبر و شکیبایی و سکینه قلبی مسألت می‌کنم.

سرلشکر پاسدار محمد باقری

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

بسته خدمات درمان ناباروری را به طور کامل تحت پوشش بیمه قرار دادیم

بسته خدمات درمان ناباروری را به طور کامل تحت پوشش بیمه قرار دادیم

مدیرعامل بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح گفت: در همه بیماری‌های مرتبط با ناباروری، بدون سقف ریالی به طور کامل هزینه درمان‌ها را ارائه می‌کنیم.

 امیر نوروزی مدیر سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح با حضور در مرکز درمان ناباروری ابن سینا در نشست خبری که به مناسبت نخستین روز از پویش «خانواده، جمعیت و فرزندآوری؛ حمایت از زوج‌های نابارور» در روز ملی جمعیت در این مرکز برگزار شد، گفت: در راستای اجرایی کردن فرامین مقام معظم رهبری و اریه بسته های خدماتی در حوزه ناباروری بسته های خدماتی ویژه ای در سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح پیش بینی شده است.

ادامه مطلب ...

استمرار جنایات اسرائیل نتیجه خیانت سازشکاران معامله قرن است

استمرار جنایات اسرائیل نتیجه خیانت سازشکاران معامله قرن است

فرمانده کل ارتش گفت: خائنان منطقه بدانند که خون کودکان غزه، سازشکاران معامله قرن را غرق خواهد کرد و ما استمرار جنایات رژیم صهیونیستی را نتیجه تعلل و خیانت سازشکاران معامله قرن می دانیم.

سرلشکر موسوی در جمع فرماندهان و مسئولان مرکز آموزش های پشتیبانی شهید سرلشکر فیض الله امانی نیروی زمینی، گفت: ما در تحقق وعده های الهی کوچکترین تردیدی نداریم و می دانیم که حق بر باطل و ظلم و ظالم پیروز خواهد شد و ظالم و باطل نابود خواهند شد.

وی ادامه داد: روزی که رهبر روشن ضمیر ما وعده دادند که رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، خیلی ها شاید رسیدن روزی مثل امروز را با این سرعت تصور نمی‌کردند. صهیونیست ها که زمانی رؤیای تسلط بر منطقه را در سر می پروراندند امروز در نبرد با نیروهای مقاومت، مستاصل و زمین گیر شده اند و رؤیای نیل تا فرات به کابوس حفظ پادگان تروریستی اسرائیل تنزل یافته است. 

ادامه مطلب ...

سردار باقری درگذشت والده امام جمعه تبریز را تسلیت گفت

سردار باقری درگذشت والده امام جمعه تبریز را تسلیت گفت

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی درگذشت والده نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز را تسلیت گفت.

 سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی درگذشت والده نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز را تسلیت گفت.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز

با سلام و تحیات

درگذشت والده مکرمه حضرتعالی و همسر مکرمه حضرت آیت الله سید محمد تقی آل هاشم ، مرحومه "حاجیه خانم ناظمی" موجب تاسف و اندوه فراوان گردید.

همت و تلاش های فاطمی آن بانوی مومنه و صالحه در تربیت فرزندان برومندی چون آن روحانی وارسته و انقلابی که افتخار مردم شریف و مجاهد خطه آذربایجان ‌، سلسله جلیله روحانیت و بیت شریف آیت ا... آل هاشم بشمار می روید و در بسط علوم و معارف دینی و فرهنگ انقلاب اسلامی ایفاگر نقش های سترگ و ارزنده ای هستید، باقی الصالحات آن بانوی شریفه و پرهیزگارخواهد بود.

با عرض تسلیت مصیبت وارده ، از درگاه خداوند متعال برای آن فقیده سعیده رحمت و غفران واسعه الهی و همنشینی با حضرت زهرا سلام الله علیها و برای جنابعالی و والد جلیل القدر و سایر داغدیدگان صبر و شکیبایی و سکینه قلبی مسئلت می‌نمایم.

سرلشکر پاسدار محمد باقری

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

انهدام یک تیم تروریستی در جنوب شرق کشور/ هلاکت دو تروریست

انهدام یک تیم تروریستی در جنوب شرق کشور/ هلاکت دو تروریست

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از انهدام یک تیم تروریستی در جنوب شرق کشور و هلاکت دو تروریست خبر داد.

 به نقل از سپاه نیوز، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با صدور اطلاعیه‌ای از انهدام یک تیم تروریستی در جنوب شرق کشور و هلاکت دو تروریست خبر داد.

متن این اطلاعیه بدین شرح است:

یک تیم تروریستی که اخیراً در به شهادت رساندن دو تن از بسیجیان مولوی روستای هیچان شهرستان نیکشهر دخیل بوده‌اند؛ با اشراف اطلاعاتی و رصد دقیق، در تور اطلاعاتی رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه گرفتار شد و پس از درگیری به طور کامل منهدم گردید.

بنا بر اعلام قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در این درگیری دو نفر از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند و مقادیری سلاح، مهمات و تجهیزات ارتباطی از آنان کشف و ضبط شد.

شایان ذکر است، در درگیری رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با تروریست‌ها یک نفر از رزمندگان این قرارگاه نیز مجروح شد.

موازنه قدرت به نفع فلسطین تغییر یافته است

موازنه قدرت به نفع فلسطین تغییر یافته است

رئیس ستادکل نیروهای مسلح نوشت: آنچه در میدان‌های مقابله رزمندگان مقاومت فلسطینی در مصاف با رژیم صهیونیستی با حملات پیوسته موشکی پدیدار شده، بیش از هر زمانی به نفع فلسطین تغییر یافته است.

ر به نقل از سپاه نیوز، سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی با محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه فلسطینیان و به شهادت رسیدن جمعی از مردم فلسطین در یورش نظامیان سفاک صهیونیست به مسجدالاقصی و سایر نقاط سرزمین‌های اشغالی، بر ضرورت ایجاد یک ائتلاف راهبردی و واقعی مقتدر برای حل و فصل مسئله فلسطین تأکید کرد.

متن این پیام به شرح زیر است: 

ادامه مطلب ...

خداقوت فرماندهی معظم کل قوا به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

به گزارش میثاق نیوز و روابط عمومی ارتش، پیرو تقدیم گزارش عملکرد سه ساله نیروی هوایی ارتش از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران و ستاد کل نیروهای مسلح به محضر فرمانده معظم کل قوا «مدظله العالی»، معظم له پس از ملاحظه گزارش مقرر فرمودند: «خدا قوتی به نهاجا بگویید».

بر اساس این گزارش، طی مراسمی در ستاد کل نیروهای مسلح و با حضور سردار سرلشکر پاسدار باقری و امیر سرلشکر موسوی، ضمن ابلاغ خداقوت فرماندهی معظم کل قوا به امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش و کارکنان این نیرو، با اهدای لوح تقدیر از تلاش های مجاهدانه و اقدامات موثرصورت گرفته در نیروی هوایی تشکر و قدردانی شد.