یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

امیر دریادار سیاری:انجام رزمایش های نظامی نشان دهنده توان دفاعی کشور است

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار سیاری فرمانده رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش و معاون هماهنگ کننده ارتش در ارتباط تلفنی با برنامه «بحث روز» رادیو ایران در خصوص برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش گفت: انجام رزمایش نشان دهنده توان دفاعی کشور است و به صورت سالیانه یا در مقاطع زمانی مورد نیاز برگزار می شود که هریک اهداف راهبردی و عملیاتی خاص خود را دارد.

فرمانده رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش  اظهار داشت: در برگزاری رزمایش دو هدف راهبردی و عملیاتی را دنبال کردیم.در اهداف راهبردی توان بازدارندگی خود را بالا می بریم که در هر زمان در مقابل هر تهدیدی آمادگی مقابله را داشته باشیم و در  اهداف عملیاتی، انواع و اقسام سلاح ها را به کار گرفته و آزمایش می کنیم.
وی گفت: در رزمایش ها آموزش ها را تست میدانی کرده و به دفاع مان عمق می دهیم و هماهنگی بین نیروها را پی می گیریم و با به کارگیری سلاح ها در کنار یکدیگر برمبنای اهداف  از پیش تعیین شده سناریوهای مختلف می نویسیم. در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ حدود ۱۵۰ سناریو و ۵۰ تمرین برای نیروهای چهارگانه ارتش تعریف کردیم که همه اینها اجرا شد و  به اهداف عملیاتی دست یافتیم. اهداف عملیاتی درمسیر اهداف راهبردی ماست که همه اینها نشانگر اقتدار ارتش  است و بیانگر این واقعیت است که  هرگونه تعرضی با جواب سخت روبه رو خواهد شد. 

 برچسب ها : ارتش جمهوری اسلامی ایران , امیر سیاری , میثاق نیوز , نیروهای مسلح

ادامه مطلب ...

امیر سرلشکر موسوی: رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ یکی از موفق‌ترین رزمایش‌های مشترک ارتش بود

به گزارش ستاد تبلیغات رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان برگزاری این رزمایش در جمع خبرنگاران در ارزیابی از عملکرد یگان‌های مشارکت کننده در رزمایش گفت: رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ یکی از موفق‌ترین رزمایش‌های مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که با حضور نیروهای چهارگانه ارتش و ستاد آجا در کنار قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و قرارگاه‌های ذیربط رزمایش برگزار شد؛ طبیعتاً نتیجه اصلی هر رزمایش و تمرینی افزایش آمادگی رزمی، اشراف و مسلط شدن همه کسانی که در رزمایش شرکت دارند به ماموریتی است که بر عهده‌شان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله نقاط حائز اهمیت رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش این بود که مدیریت در اکثر سطوح به جوانانی که قرار است در گام دوم انقلاب مسئولیت‌های سنگین را بر دوش بگیرند، سپرده شد و این موفقیت آنها برای ما یک دستاورد بسیار بزرگ بود. 

 برچسب ها : ارتش جمهوری اسلامی ایران , امیر موسوی , امیر موسوی فرمانده کل ارتش , میثاق نیوز

ادامه مطلب ...

با گسترش یگان های سطحی، زیرسطحی و پروازی؛ مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش بانام مقدس یا رسول‌الله(ص) آغاز شد

به گزارش ستاد تبلیغات رزمایش، امیر دریادار سید محمود موسوی سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار۱۴۰۰ ارتش، با تشریح برخی جزئیات مراحل شناسایی، اطلاعاتی و رزمی این رزمایش تصریح کرد: عملیات جمع‌‌آوری اطلاعات الکترونیکی و سیگنالی و ضد الکترونیکی نیروهای مهاجم با استفاده از سامانه‌های شنود و جهت یاب یگان‌های تاکتیکی و ساحلی، با انواع پهپادهای شناسایی ایرانی ابابیل ۳، یسیر، صادق، مهاجر۴ و سیمرغ و انواع هواپیماهای شناسایی شامل P3F، RF4 و بویینگ۷۰۷ با موفقیت اجرا شد.

وی پایداری ارتباطات در فضای مطلق جنگ الکترونیک را از جمله نقاط قوت این رزمایش دانست و افزود: رصد و پایش حریم هوایی کشور و منطقه عمومی رزمایش در پهنه آبی جنوب کشور توسط نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین اجرای آتش توسط سامانه‌های پدافندی برای مقابله با اهداف متخاصم و همچنین اجرای عملیات گشت هوایی توسط خلبانان تیزپرواز و پهپادهای نیروی هوایی ارتش، بخش دیگری از سناریوها است که در رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش تمرین خواهد شد.

  برچسب ها : ارتش جمهوری اسلامی ایران , امیر سیاری , میثاق نیوز ادامه مطلب ...

تعیین زمان تزریق دز سوم واکسن کرونا سالمندان

بابک عشرتی اپیدمیولوژیست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: خیز پنجم کرونا ادامه دارد، اما همه استان‌ها به طور یکسان در منحنی اپیدمیولوژی قرار ندارند و برخی عقب‌تر و برخی جلوتر هستند.

او با اشاره به اینکه آنچه که ما را نگران می‌کند کندتر شدن روندکاهش ابتلا به بیماری کرونا است افزود: اگر شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنیم روند کاهشی تبدیل به افزایشی می‌شود و موج ششم شکل می‌گیرد.

عشرتی با بیان اینکه بهترین سلاح برای مقابله با کرونا واکسیناسیون است افزود: باید با رعایت فاصله‌های اجتماعی و پرهیز از دورهمی همچنان به ماسک زدن ادامه دهیم.

اپیدمیولوژیست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه سالمندانی که از دز دوم آن‌ها چهار ماه گذشته است می‌توانند دز سوم را تزریق کنند خاطرنشان کرد: بحث واکسیناسیون دانش آموزان جدی است، زیرا مدارس باید به شرایط عادی بازگردندند و تعطیلی آن‌ها بیش از این به صلاح نیست.

امیر سیاری : پوزه دشمن را با کوچک‌ترین تجاوز به خاک خواهیم مالید

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در نشست خبری مرحله عملیاتی رزمایش مشترک ذوالفقار‌۱۴۰۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنارک اظهار داشت: مراحل مقدماتی و تمرینی رزمایش ذوالفقار۱۴۰۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران طی روز‌های قبل انجام شد و مرحله اصلی و فاز عملیاتی این رزمایش مشترک، با مشارکت بخشی از یگان‌های نیرو‌های زمینی، پدافند هوایی، دریایی، هوایی ارتش و قرارگاه پدافند هوایی کشور در منطقه‌ وسیعی ‌در جنوب شرق کشور از شرق جاسک تا بندر گواتر در محدوده استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در زمین و از شرق تنگه هرمز تا مدار ۱۰ درجه شمالی اقیانوس هند در دریا و قسمتی از دریای سرخ برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران هدف از برگزاری این رزمایش را افزایش توان رزم و دفاع ارتش جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: مرحله اصلی و فاز عملیاتی رزمایش مشترک ذوالفقار۱۴۰۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران با شرکت نیرو‌های چهارگانه از فردا (۱۶ آبان) آغاز می‌شود.


  برچسب ها : ارتش جمهوری اسلامی ایران , امیر سیاری , میثاق نیوز ادامه مطلب ...

تغییر ساعت طرح ترافیک از ابتدای آذرماه همزمان با بازگشایی مدارس

مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره تغییر ساعت اجرای محدودیت ترافیکی (طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا) همزمان با بازگشایی بخشی از مدارس در پایتخت گفت: هنوز تصمیمی برای تغییر ساعت اجرای محدودیت های ترافیکی همزمان با بازگشایی بخشی از مدارس گرفته نشده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: تغییر ساعت اجرای محدودیت های ترافیکی (طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا) همزمان با بازگشایی کامل مدارس در پایتخت اعمال می شود.

شفیعی تاکید کرد: تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک در پایتخت از ابتدای آذر ماه خواهد بود.

از فردا پانزدهم آبان ماه مدارس در برخی از مقاطع تحصیلی باز می شوند و بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک شهر تهران قرار بود با بازگشایی مدارس ساعت اجرای طرح ترافیک در پایتخت در شش ماهه نخست سال از ساعت ۰۶:۳۰ تا ۱۹:۰۰ و در شش ماهه دوم سال از ساعت ۰۶:۳۰ تا ۱۸:۰۰ باشد.

 برچسب ها : ترافیک , میثاق نیوز

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان تهران: همه جایگاه‌ها در تهران در مدار سوخت رسانی قرار دارند

محسن وزارتی مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان تهران تصریح کرد: از عصر امروز نقص‌های فنی همه جایگاه‌ها در تهران کاملاً برطرف شده و از ظرفیت همه نازل‌ها برای سوخت‌گیری استفاده می‌شود.

او ادامه داد: ۳۲۵ جایگاه سوخت در تهران با ۷ هزار نازل فعال هستند .

وزارتی تاکید کرد: از صبوری مردم در مشکل پیش آمده تشکر می کنیم.

 برچسب ها : بنزین , میثاق نیوز

امیر سرتیپ صباحی فرد:پدافند هوایی ارتش در تمامی زمینه‌های راداری، موشکی و پهپادی رشد چشمگیری داشته است

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در ارتباط برخط با فرماندهان مناطق و گروه‌های پدافندی با اشاره به ذکاوت، هوشیاری و موفقیت چشمگیر پدافند هوایی ارتش در بکارگیری عملیاتی انواع سامانه‌های راداری و موشکی در رزمایشات اخیر این نیرو ، اظهار کرد: امروز پدافند هوایی ارتش با خود باوری و تکیه بر دانش و توان بومی به مرحله ای از بالندگی و صلابت رسیده است که در منطقه و جهان حرف برای گفتن دارد.
امیر سرتیپ صباحی فرد با تاکید بر اینکه رزمایشات اخیر نیروی پدافند تنها گوشه ای از توانمندی موشکی این نیرو مورد ارزیابی عملیاتی قرار گرفت، خاطر نشان کرد: پدافند هوایی ارتش با وجود اعمال تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه بر علیه کشورمان توانسته است در تمامی زمینه‌های راداری، موشکی، پهپادی، سایبری و …. رشد بسیار چشمگیر و قابل قبولی داشته باشد.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه امروز تمامی پیشرفت هایی که در زمینه های مختلف نظامی، پزشکی، صنعت، هسته ای و… در ایران اسلامی به منصه ظهور می رسد برگرفته از تعالیم اسلامی، ارزش ها و آرمان های انقلاب است، تصریح کرد: امروز فرهنگ ما می توانیم به ((توانستیم)) تغییر پیدا کرده است و این مهم یک درس بزرگ است.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی: سوختگیری در تمام جایگاه‌ها از فردا با کارت سوخت انجام می‌شود

 سالاری، مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: هم اکنون همه جایگاه های سوخت کشور در شبکه توزیع قرار گرفته اند.

او ادامه داد: از ۴ هزار جایگاه سوخت در سراسر کشور ۳ هزار و ۷۰۰ جایگاه دوباره به سامانه هوشمند سوخت متصل شده اند.

سالاری تاکید کرد: پروژه اتصال جایگاه ها به سامانه هوشمند به زودی پایان می یابد و تا ۲۴ ساعت آینده سوختگیری در تمام جایگاه‌ها با کارت سوخت انجام می‌شود.

همزمان با تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک پایتخت؛ نقشه طرح ترافیک و آلودگی هوای تهران


در جلسه شماره ۷۰ شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران مقرر شد تا در مرحله اول و قبل از بازگشایی دانشگاه ها و مدارس از تاریخ ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت شروع اجرای محدوده های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا ازساعت ۸:۳۰ به ۷:۳۰ و ساعت خاتمه آن از ۱۶ به ۱۷ تغییر یابد؛ در مرحله دوم و پس از بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس، ساعات اجرای محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا مطابق با وضعیت قبل از شیوع کرونا با توجه به مصوبات قبلی تغییر می یابد.

گفتنی است که براساس ساعات اجرای محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در شهر تهران در ۶ ماه اول سال از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۹ و در ۶ ماه دوم سال از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸ است. 

 برچسب ها : ترافیک , طرح ترافیک , محدودیت های ترافیکی

ادامه مطلب ...

دانشگاه های افسری ارتش هم رزم می پذیرد

به گزارش روابط عمومی ارتش، بنا بر اعلام هیئت مرکزی گزینش ارتش جمهوری اسلامی ایران، علاقه‌‌مندان به تحصیل در  دانشگاه‌های افسری ارتش در رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی می توانند با مراجعه به وبگاه اطلاع رسانی هیئت مرکزی گزینش ارتش جمهوری اسلامی ایران به آدرس gozinesh.aja.ir و روزنامه های کثیرالانتشار با شرایط تحصیل در دانشگاه  افسری امام علی (ع) نیروی زمینی، دانشگاه خاتم الانبیا(ص) نیروی پدافند هوایی، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری نیروی هوایی، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر نیروی دریایی و دانشگاه علوم و فنون فارابی آشنا شده و نسبت به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند.

ثبت نام از علاقه مندان شرکت در این آزمون از پنجم آبان سال جاری از طریق وبگاه فوق الذکر آغاز شده و تا ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ادامه دارد.
همچنین زمان توزیع کارت ورود به جلسه داوطلبان از مورخه ۷ تا ۹ دی ماه سال جاری و از طریق  مراجعه به نشانی www.gozinesh.aja.ir  خواهد بود.
گفتنی است آزمون کتبی دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران جمعه دهم دی ماه ۱۴۰۰ ساعت ۸ صبح  برگزار می شود.

با حضور سرلشکر محمد باقری؛دوازدهمین جشنواره مالک اشتر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ارتش، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز در دوازدهمین جشنواره مالک اشتر که به منظور تقدیر از فرماندهان و مسئولان سازمان ها، نیروها و یگان های نیروهای مسلح  در سالن ۵ آذر این ستاد برگزار شد، اظهار داشت: به همه فرماندهان محترم به‌ویژه منتخبان نیرو‌های مسلح که در میان عموم فرماندهان و مدیران، کارآمدی و توانمندی بهتری را در حوزه رشد و شکوفایی نیرو‌های مسلح به نمایش گذاشتند، تبریک و خیرمقدم عرض می‌کنم.

وی سپس با اشاره به افول قدرت آمریکا در منطقه گفت: خدا را شاکریم که بعد از دوران سخت تهدیدات گذشته، امروز شاهد دوران افول و ضعف آمریکای جنایتکار و اذناب منطقه‌ای او هستیم.

 برچسب ها : ارتش جمهوری اسلامی ایران , ستاد کل نیروهای مسلح , سرلشکر موسوی , میثاق نیوز

ادامه مطلب ...

آیا آذرماه مدارس بازگشایی می‌شود

 علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره بازگشایی حضوری مدارس با توجه به افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور، گفت: با توجه به اینکه مدارس ۲ سال است به صورت غیرحضوری اداره می‌‎شود، به شدت از ناحیه کیفیت آموزشی آسیب دیده‌ایم، بخش عمده‌ای از خانواده‌ها خواستار بازگشایی حضوری مدارس شده‌اند.

نماینده مردم تبریزدر مجلس با یادآوری اینکه تاکنون بیش از ۷۰ میلیون نفر در کشور واکسینه شدند، افزود: بر همین اساس ستاد ملی کرونا برای بازگشایی مدارس نیز چراغ سبز داده است تا مدارس به صورت ترکیبی بازگشایی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز روزانه ۱٫۵ میلیون دز واکسن تزریق می‌شود، اضافه کرد: در صورت تداوم این روند و ورود به آذرماه، تمامی معلمان به طور کامل واکسینه  می‌شوند.

منادی سفیدان ادامه داد: همینطور تأکید داریم تمامی افرادی که با دانش آموزان در ارتباط هستند مانند رانندگان سرویس مدارس، نیروهای خدماتی و … در مدارس واکسینه شوند تا در آذرماه آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس وجود داشته باشد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم تصریح کرد: با وجود تمامی این آمادگی‌ها حضور در مدارس اختیاری است البته خانواده‌ها مختار به حضور فرزند خود در مدارس هستند و حضور در مدارس اجباری نیست.

امیر سرلشکر موسوی: نیروهای مسلح ید واحده تامین امنیت کشور است

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه دیدار و گفت و گو با سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی گفت: هر جا که ناجا نیازمند حمایت و پشتیبانی باشد، ما به اندازه توان و ظرفیت مان از این نیروی مقتدر پشتیبانی می کنیم.

وی افزود: در حال حاضر مسئولیت اصلی تامین امنیت مرزها به عهده نیروی انتظامی است و ما در مرزهای شمال شرق، شرق و غرب کشور به ناجا کمک می کنیم و در این راستا نیروهای مسلح به عنوان ید واحده برای تامین امنیت کشور تلاش می کنند.
سرلشکرموسوی ضمن تشکر و قدردانی از نیروهای انتظامی گفت: به عنوان یک شهروند، خودمان و خانواده هایمان، مدیون نیروی انتظامی هستیم.
فرمانده کل ارتش گفت: توصیه و تدبیر فرمانده معظم کل قوا (مد ظله العالی) تقویت هم افزایی ها و هماهنگی ها میان نیروهای مسلح است؛ خوشبختانه امروز هماهنگی و تعامل خوبی میان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و ارتش وجود دارد. 

برچسب ها : ارتش جمهوری اسلامی ایران , امیر موسوی فرمانده کل ارتش , ستاد کل نیروهای مسلح , سردار سلیمانی , سپاه پاسداران , میثاق نیوز

ادامه مطلب ...

همکاری های آموزشی ارتش های ایران و پاکستان افزایش می یابد

به گزارش روابط عمومی ارتش، در جریان این بازدید که با حضور معاون تربیت و آموزش ارتش برگزار شد، دریابان عبدالباسط بات، مدیر کل آموزش ارتش پاکستان گفت: هدف اصلی از سفر به ایران، افزایش همکاری بین دو کشور در حوزه آموزش های نظامی است.
 وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دو کشور همسایه و برادر هستند که امیدوارم این دیدار موجب افزایش سطح همکاری های فی مابین در حوزه مسائل آموزشی شود.
در ادامه امیر سرتیپ علیرضا شیخ، معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن خوش آمدگویی و خیرمقدم به همتای پاکستانی خود و هیات همراه، گفت: امروز مفتخریم که میزبان ارتش پاکستان هستیم و هیئت آموزش ارتش این کشور در این سفر از مجموعه های آموزشی ارتش جمهوری اسلامی ایران از جمله دانشگاه افسری امام علی(ع) نیروی زمینی و دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش بازدید می کنند.
معاون تربیت و آموزش ارتش افزود: به دنبال توسعه روابط دیپلماتیک و دوستی با کشور پاکستان از طریق تعاملات آموزشی نظامی هستیم ضمن اینکه مقدمات امضای تفاهم نامه های آموزشی بین ارتش های دو کشور نیز در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
گفتنی است؛ در بدو ورود هیئت ارتش پاکستان به دانشگاه افسری امام علی(ع)، مقامات این هیئت با نثار تاج گل به مزار شهدای گمنام تدفین شده در این دانشگاه به مقام شامخ شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کردند.

ایران تا ۱۰۸ سال آینده نفت دارد

در سال ۲۰۱۹ ایران به‌لحاظ ذخایر اثبات‌شده نفت پس از کشورهای ونزوئلا، عربستان و کانادا در رتبه چهارم قرار گرفت و ۹ درصد از ذخایر نفت جهان را در اختیار دارد. به‌لحاظ میزان ذخایر اثبات‌شده گاز پس از روسیه در رتبه دوم جهان قرار داشت، همچنین ایران با دارا بودن حدود ۱۳ درصد از ذخایر نفت اوپک، میان کشورهای عضو پس از ونزوئلا و عربستان سعودی رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

حجم کل ذخایر هیدروکربوری مایع کشور طی سال‌های ۱۳۹۸‌ـ‌۱۳۹۶ در جدول زیر ارائه شده است؛

مطابق آمار جدول حجم کل ذخایر نفت‌ خام، مایعات و میعانات گازی در سال ۱۳۹۶، معادل ۲۴۵٫۷۴ میلیارد بشکه معادل نفت ‌خام بوده که این میزان در سال ۱۳۹۸ به ۲۴۵٫۹۵ میلیارد بشکه معادل نفت خام رسیده و تغییر محسوسی در حجم ذخایر هیدروکربوری مایع طی این سال‌ها دیده نشده است.

جدول . حجم کل ذخایر هیدروکربوری مایع کشور (ذخیره نهایی) طی سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸

عنوان

واحد

۱۳۹۶

۱۳۹۷

۱۳۹۸

نفت خام

میلیارد بشکه معادل نفت خام

۱۸۲٫۳۲

۱۸۲٫۵۱

۱۸۲٫۵۱

مایعات و میعانات گازی

۶۳٫۴۲

۶۳٫۴۳

۶۳٫۴۴

کل ذخایر هیدروکربوری مایع کشور

۲۴۵٫۷۴

۲۴۵٫۹۴

۲۴۵٫۹۵

با توجه به آمار جدول بالا، مجموع ذخایر نهایی نفت ‌خام کشور در پایان سال ۱۳۹۸، حدود ۱۸۲٫۵۱ میلیارد بشکه بوده که نسبت به سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ تغییر محسوسی نداشته است.

بر اساس گزارش مرکز پژوهشها، عمر ذخایر هیدروکربوری مایع ۱۰۸ سال برآورد شده است، در‌واقع عمر ذخایر یا ضریب ذخایر به تولید، بدین‌معناست که در صورت تداوم تولید نفت در سطح فعلی و ثابت بودن حجم ذخایر تثبیت‌شده، کشور تا ۱۰۸ سال آینده، نفت برای تولید خواهد داشت.

ایران به‌منظور حفظ جایگاه خود در بازارهای بین‌المللی باید در سال‌های آتی با اولویت قرار دادن فعالیت‌های اکتشافی بر ذخایر متعارف، به ذخایر غیر‌متعارف خود در مناطق البرز مرکزی، قالی‌کوه و زردکوه استان لرستان و دشت‌مغان آذربایجان نیز توجه کند. کارشناسان اکتشاف ایران تخمین می‌زنند که ذخایر گسترده‌ای از شیل نفتی و شیل گازی در شمال و جنوب کشور وجود دارد، در این راستا، وزارت نفت در نظر دارد فعالیت‌های اکتشاف خود را در‌خصوص این منابع غیر‌متعارف در سه زیر‌مجموعه شیل نفتی، شیل گازی و هیدرات‌های گازی دنبال کند.

‌با توجه به اطلاعات مندرج در ترازنامه انرژی سال ۱۳۹۷، اولین پروژه شیل نفتی در قالی‌کوه لرستان در دست اجراست.

رهبر انقلاب: وحدت مسلمانان تاکتیکی نیست بلکه یک امر اصولی است

همزمان با عید بزرگ میلاد باسعادت پیامبر اعظم (ص) و امام صادق (ع)، سران قوا، جمعی از مسئولان نظام و مهمانان شرکت‌کننده در سی‌وپنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، صبح امروز یکشنبه دوم آبان‌ماه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در خجسته سالروز ولادت با سعادت پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع)، در دیدار جمعی از مسئولان نظام و مهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، دو وظیفه مهم برای امت اسلامی را «تبیین و ترویج جامعیت اسلام در همه شئون زندگی بشر» و «تقویت اتحاد مسلمانان» خواندند و خاطرنشان کردند: وحدت اسلامی یک امر اصولی و فریضه قرآنی است و تحقق هدف والای ایجاد تمدن نوین اسلامی بدون اتحاد شیعه و سنّی ممکن نیست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تبریک این دو میلاد مسعود به ملت ایران و به همه امت اسلامی و آزادگان جهان، ولادت حضرت ختمی مرتبت را حادثه‌ای بسیار عظیم و سرآغاز دوره‌ای جدید از تفضلات الهی در زندگی بشر خواندند و افزودند: خداوند با ابلاغ برنامه کامل سعادت بشر به پیامبر، او را مأمور به اجرا و مطالبه این برنامه از پیروان خود کرد بنابراین مؤمنین در هر دوره‌ای از زمان باید وظایف خود را بشناسند و به آن عمل کنند. 

 برچسب ها : رهبر انقلاب , رهبری , میثاق نیوز

ادامه مطلب ...

شهیدی که نماد وحدت شیعه و سنی است

شهیدان دوران دفاع مقدس با یادگیری انواع مهارت‌ها در حوزه‌های مختلف، پذرش مسئولیت می‌کردند تا از جان، مال و ناموس ایران در برابر نفوذ دشمن جلوگیری و متجاوزان را به سزای اعمال خود برساند. جوانان این مرز و بوم از کار‌های ساده تا دشوار را بدون چشم داشتی انجام می‌دادند تا سدی در برابر نیرو‌های بیگانه در دوره انقلاب باشند. نیرو‌های دفاع مقدس از مهارت‌های تجربی، کلاسیک و دانشگاهی خود نهایت استفاده را می‌کردند تا بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارند.

جلوه‌های زیبای دفاع مقدس بسیار ستودنی است و از همه جالب‌تر اینکه ادیان و مذاهب مختلف ایرانی در آن دوران برای پاسداشت و امنیت خود در کنار هم به میدان نبرد با دشمن رفتند تا ذره‌ای از خاک خود را به زورگویان تسلیم نکنند.

خالد حیدری در آبان ۱۳۲۹ در روستای قُلقُله از توابع شهرستان مهاباد دیده به جهان گشود. او از علاقمندان شعر و هنر و از خانواده اهل سنت ایران بود که در سال ۱۳۵۲ برای خدمت به وطن وارد نیروی هوایی ایران شد. پس از گذراندن دوره مقدماتی در سال ۱۳۵۳، برای تکمیل تحصیلات و آموزش‌ها به ایالات متحده آمریکا اعزام شد و با طی موفقیت آمیز تمامی دوره‌ها، به عنوان خلبان جنگنده اف-۴ فانتوم McDonnell Douglas F-۴ Phantom II، در سال ۱۳۵۵ به کشور بازگشت می‌کند. 


برچسب ها : ارتش جمهوری اسلامی ایران , دفاع مقدس , میثاق نیوز

ادامه مطلب ...

به مناسبت هفته وحدت؛امیر سرتیپ خلبان واحدی با سربازان اهل تسنن دیدار کرد

به گزارش روابط عمومی ارتش؛ امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص)  در دیدار با سربازان و کارکنان وظیفه اهل تسنن این نیرو ضمن تبریک ولادت حضرت محمد(ص) و تبریک هفته وحدت به همه مسلمین جهان گفت: هفته وحدت، هفته ای سراسر نور، شادی، سرور و ایام همبستگی همه مسلمانان جهان است.
وی در این مراسم با اشاره به فرمایش حضرت رسول اکرم(ص) که فرمود، اتحاد مایه رحمت و تفرقه موجب عذاب است اظهار کرد: در این هفته و روز مبارک، دست ها را به هم گره می زنیم و توانمان را در مسیر واحد و بر ضد دشمن متجاوز به کار می‌گیریم.
امیر سرتیپ واحدی با بیان اینکه تنها با وحدت می توان در برابر هجمه‌های دشمن مشترک ایستادگی کرد  گفت: در دنیای امروز وحدت مسلمین به مسئله ای راهبردی تبدیل شده است و تمام تبلیغات سو دشمنان بر علیه اسلام به دلیل حقانیت این دین و ظلم ستیز بودن آن است.
فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه الگو قرار دادن سیره پیامبر اسلام(ص)  موجب دوستی و برادری و اجتناب از جنگ و درگیری در روابط افراد و ملت ها می شود اظهار کرد:درس حضرت محمد مصطفی(ص) برای بشریت دعوت به اتحاد و جمع شدن و اتحاد در قلب، گفتار، کردار است .
وی بیان کرد: اهل تسنن و تشیع و حتی اقلیت‌های مذهبی باید دست در دست هم و کنار هم باشند و به تفرقه افکنان و منافقین اجازه جولان ندهند.
در این مراسم با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش از سربازان وظیفه اهل تسنن تقدیر به عمل آمد.

نشست صمیمانه و هم اندیشی امیر سرلشکر موسوی با دانشجویان دانشگاه های ارتش

به گزارش روابط عمومی ارتش، نشست هم اندیشی امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش با دانشجویان دانشگاههای افسری امام علی(ع)، پدافند هوایی، شهید ستاری، فارابی، علوم پزشکی و هنر آموزان مراکز آموزش درجه داری لشکرک نیروی زمینی و شهید خضرایی نیروی هوایی به میزبانی دانشگاه علوم و فنون فارابی برگزار شد.
همچنین دانشجویان دانشگاه امام خمینی نوشهر و هنر آموزان مراکز آموزش درجه داری اراک و رشت نیز به صورت دور سخنی در این نشست هم اندیشی شرکت کردند.
در این نشست دانشجویان دیدگاه ها و راهکارهای مدّ نظر خود را برای ارتقاء هرچه بیشتر ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه های آموزشی، رزمی، و دیگر حوزه ها به صورت مستقیم با فرمانده کلّ ارتش مطرح کردند.
در ادامه امیر سرلشکر موسوی ضمن تبیین اهداف و راهبردهای ارتش در حوزه های گوناگون،  دستورات را لازم برای پیگیری درخواست های دانشجویان و بررسی راهکارها و پیشنهاد ها صادر کرد.