یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

اقتدار ایران از فداکاری شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس نشات گرفته است


اقتدار ایران از فداکاری شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس نشات گرفته است

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه آذربایجان خط مقدم صحنه آزمایش‌های بزرگ است، گفت: اقتدار امروز ایران اسلامی از فداکاری شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس نشات گرفته است.

 امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در "همایش "یاد یاران" و تجلیل و تکریم از پیشکسوتان ارتش در منطقه شمال غرب کشور که در پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز برگزار شد، با اشاره به نقش آذربایجان در حوادث انقلاب اسلامی و پس از آن گفت: آذربایجان خط مقدم صحنه آزمایش‌های بزرگ است و این پایگاه پیشگام در حرکت انقلابی نیروی هوایی در سال ۵۷ بوده است.

 

ادامه مطلب ...

آزادی قدس شریف رمز وحدت ملت‌های اسلامی است


آزادی قدس شریف رمز وحدت ملت‌های اسلامی است

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: آزادی قدس شریف کلید رمز وحدت ملت‌های اسلامی و عربی و دولت‌های عربی و اسلامی محسوب می شود.

سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در دیدار با احمد بن سالم باعمر رئیس دانشگاه دفاع ملی سلطنتی عمان گفت: روابط بیش از ۵۰ ساله بین سلطنت نشین عمان و کشورعزیزمان ایران، روابطی محکم، باثبات و بر پایه برادری و حسن همجواری بوده است. این روابط از دوران سلطان قابوس پایه گذاری شده و در طول ۵۰ سال حکومت ایشان خصوصاً بعد از پیروزی انقلاب اسلامی استمرار داشته و هم اکنون هم عالیجناب میثم بن طارق ال سعید همان مسیر صحیح را با جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی دنبال می‌کند.

 

ادامه مطلب ...

سومین نمایشگاه بین‌المللی «ایران ژئو» نیمه اول دی برگزار می‌شود


سومین نمایشگاه بین‌المللی «ایران ژئو» نیمه اول دی برگزار می‌شود

معاون وزیر دفاع و رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در یک نشست خبری، از برگزاری سومین نمایشگاه بین‌المللی «ایران ژئو» در نیمه اول دی‌ماه پیش‌رو خبر داد.

امیر «مجید فخری» معاون وزیر دفاع و رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در نشست خبری که عصر امروز در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح برگزار شد، با اشاره به سومین نمایشگاه ایران ژئو در حوزه اطلاعات جغرافیایی، اظهار کرد: این نمایشگاه برای اولین بار در سال ۱۴۰۰ برگزار شد و هدف ما گردهمایی مجموعه‌هایی است که در حوزه داده‌های جغرافیا فعالیت دارند.

 

ادامه مطلب ...

انقلاب اسلامی معادلات عصر جدید را بهم ریخت


انقلاب اسلامی معادلات عصر جدید را بهم ریخت

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: انقلاب اسلامی معادلات عصر جدید را بهم ریخت و امام خمینی تمدن نوین اسلامی را پایه گذاری کرد.

 امیر دریادار «حمزه علی کاویانی» جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز در همایش نقش بسیج و قدرت دریایی در هشت سال دفاع مقدس طی سخنانی اظهار داشت: رژیم بعث وقتی احساس کرد ما ضعیف شدیم به مرزهای ما حمله کرد اما در حقیقت این رژیم به نمایندگی از تمام استکبار یک جنگ تمدنی به تمدن اسلام و تمدن غرب به راه انداخت.

 

ادامه مطلب ...

ادعاهای دشمن از جمله نفوذ و هک را تایید نمی‌کنیم


ادعاهای دشمن از جمله نفوذ و هک را تایید نمی‌کنیم

روابط عمومی پدافند غیر عامل اعلام کرد: تمامی احتمال ها در خصوص دلایل اختلال در سامانه سوخت تحت بررسی است لذا نمی‌توان ادعاهای مطرح‌شده دشمن را تأیید کرد.

روابط عمومی سازمان پدافند غیر عامل کشور در خصوص بروز اختلال در سامانه سوخت اطلاعیه‌ای صادر کرده است که متن آن به شرح ذیل است:

از لحظات اولیه بروز اختلال در سامانه هوشمند توزیع سوخت، تیم‌های واکنش اضطراری وزارت نفت با همکاری مجموعه پدافند غیر عامل، وارد عمل شده و تصمیم‌های لازم جهت رفع اختلال و استمرار خدمات زیرساخت سوخت صورت گرفت.

 

ادامه مطلب ...

نیروی هوایی ارتش آماده پاسخگویی به هرگونه تهدیدی در هر سطحی است


نیروی هوایی ارتش آماده پاسخگویی به هرگونه تهدیدی در هر سطحی است

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش در سطح بالایی از توانمندی قرار دارد و آماده پاسخگویی به هرگونه تهدیدی در هر سطحی است.

 امیر سرتیپ مهدی هادیان جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، با اشاره به توانمندی نیروی هوایی ارتش برای مقابله با تهدیدات، اظهار کرد: امروز به برکت شهدا، انقلاب اسلامی و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) مجموعه نیروهای مسلح در بالاترین سطح آمادگی رزمی قرار دارد.

 

ادامه مطلب ...

پروژه دیوارکشی ترکیه در مرز ایران به پایان رسید

خبرگزاری آناتولی نوشت: دیوار امنیتی ۱۷۰ کیلومتری از منطقه مرزی در وان ترکیه برای جلوگیری از عبور غیرقانونی، فعالیت‌های قاچاق و نفوذ تروریست‌ها تکمیل شده است.

بخش ۱۷۰ کیلومتری دیوار امنیتی در استان وان در شرق ترکیه در امتداد مرز ایران که برای جلوگیری از عبور غیرقانونی، فعالیت‌های قاچاق و نفوذ تروریست‌ها احداث شده است، تکمیل شده است.

 

ادامه مطلب ...

آیین دانش‌آموختگی خلبانان اف۴ در پایگاه هوایی شهید نوژه برگزار شد


آیین دانش‌آموختگی خلبانان اف۴ در پایگاه هوایی شهید نوژه برگزار شد

مراسم دانش آموختگی خلبانان اف۴ با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایگاه شکاری شهید نوژه همدان برگزار شد.

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم دانش آموختگی خلبانان اف ۴ که در پایگاه هوایی شهید نوژه همدان برگزار شد، با بیان اینکه دفاع ملت فلسطین از سرزمین و ملت خود با هر دلیل و منطقی مشروع است، گفت: همانطور که حضرت امام راحل (ره) فرمود، مسئله اول جهان اسلام فلسطین است و وظیفه ما و آحاد مسلمانان این است که بر این مسئله، پای بند و معتقد باشیم.

 

ادامه مطلب ...

استفاده مؤثر نیروی هوایی از پهپاد در مأموریت‌های اطلاعات و جنگالی


استفاده مؤثر نیروی هوایی از پهپاد در مأموریت‌های اطلاعات و جنگالی

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، گفت: این نیرو با توانمندی ساخت پهپادهای مختلف این امکان را دارد تا در عملیات‌های هوایی و مأموریت‌های رزمی، اطلاعاتی و جنگالی حضور مؤثری داشته باشند.

 امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگو با فارس در خصوص قدرت پهپادی نیروی هوایی ارتش، گفت: قدرت پهپادی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بر هیچ کسی پوشیده نبوده و بر همگان مسلم است.

وی با بیان اینکه امروزه نیروی هوایی ارتش به عنوان محور پهپادی ارتش است، اظهار کرد: نیروی هوایی با توانمندی ساخت پهپادهای مختلف این امکان را دارد تا در عملیات‌های هوایی و مأموریت‌های رزمی، اطلاعاتی و جنگالی حضور مؤثری داشته باشند.

 

ادامه مطلب ...

ضرورت رصد تحولات جهانی برای درک صحیح تهدیدات دفاعی


ضرورت رصد تحولات جهانی برای درک صحیح تهدیدات دفاعی

مشاور فرمانده معظم کل قوا گفت: پایش مستمر تحولات و رویدادهای منطقه ای و جهانی برای درک صحیح و واقعی از نوع تهدیدات و تحولات سیاسی، دفاعی و امنیتی از الزامات اساسی است.

 امیر سرتیپ حاتمی، مشاور فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) در امور ارتش در بازدید از نخستین نمایشگاه جامع تربیت و آموزش ارتش، ضمن تقدیر از دست اندرکاران برپایی این نمایشگاه، گفت: از اینکه در مجموعه ارتش انقلابی، امروز ارزش و اهمیت تربیت و آموزش به خوبی درک و برای ارتقای آن نیز به شایستگی فکر شده است، جای خوشحالی و افتخار دارد.

 

ادامه مطلب ...

در تولید تجهیزات دفاعی به دستاوردهای چشمگیری رسیده‌ایم


در تولید تجهیزات دفاعی به دستاوردهای چشمگیری رسیده‌ایم

رییس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل گفت: امروز در تولید تجهیزات دفاعی به دستاوردهای چشمگیری رسیده‌ایم و از فناوری‌های نوین جهانی برخوردار هستیم.

 سردار محمد شیرازی رییس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا در آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه جامع تربیت و آموزش ارتش انقلابی از نیروی انسانی تا سرمایه انسانی که صبح امروز (پنج شنبه) در محل ستاد ارتش برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: آموزش و تربیت یکی از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری است و ما باید با استفاده از تجربیات گرانقدر دفاع مقدس و دانش اساتید محترم بتوانیم جوانان را برای تعالی ایران اسلامی تربیت کنند.

 

ادامه مطلب ...

ماموریت اصلی "یاسین" افزایش کیفیت آموزش‌های خلبانی است


ماموریت اصلی

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ماموریت اصلی یاسین کاهش مدت و افزایش کیفیت آموزش های خلبانی است.

 امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن بازدید از مراحل آزمون‌های پروازی جت آموزشی یاسین با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های نیروهای مسلح در راستای ارتقای آموزش خلبانی، تسلط بر انواع هواپیماهای جنگنده کلاس‌های مختلف است، افزود: این هواپیمای آموزشی با حمایت کامل وزارت دفاع به زودی در حوزه آموزش خلبانان کشور مورد بهره برداری قرار گرفته و به تولید انبوه خواهد رسید.

 

ادامه مطلب ...

ده‌ها فروند پهپاد کرارمسلح به موشک مجید در مدار عملیاتی قرار گرفت


ده‌ها فروند پهپاد کرارمسلح به موشک مجید در مدار عملیاتی قرار گرفت

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: ده‌ها فروند پهپاد کرار مسلح به موشک مجید در مدار عملیاتی در توان رزم نیروی پدافند هوایی قرار گرفت.

 امیر علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در حاشیه مراسم الحاق ده‌ها فروند پهپاد کرار مسلح به موشک مجید که در دانشگاه افسری خاتم الانبیا (ص) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خداوند متعال را شاکریم که توانستیم برگ زرینی بر افتخارات نیروی پدافند هوایی ارتش اضافه کنیم.

 

ادامه مطلب ...

جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نشانه ضعف و اضمحلال آن است


جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نشانه ضعف و اضمحلال آن است

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: اقدامات رژیم جنایتکار صهیونیستی نشانه ضعف، اضمحلال و از هم پاشیدگی آن‌ها است.

امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در رابطه با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار مردم مظلوم فلسطین، گفت: آسیب‌هایی که به انسان‌های بی‌گناه، به ویژه به کودکان و زنان وارد می‌شود در هیچ کجای دنیا به عنوان یک عملیات نظامی و یا یک تاکتیک مطرح نیست و ارزشی ندارد.

 

ادامه مطلب ...

غزه نماد مقاومت، ایستادگی و مصداق بارز پیروزی خون بر شمشیر است


غزه نماد مقاومت، ایستادگی و مصداق بارز پیروزی خون بر شمشیر است

فرمانده کل ارتش گفت: غزه شهر مقاومت و نماد ایستادگی و مظلومیت مقتدر و مصداق بارز پیروزی خون بر شمشیر است. سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در مراسم الحاق ده‌ها فروند پهپاد کرار مسلح به موشک مجید که در دانشگاه افسری خاتم الانبیا (ص) برگزار شد، با اشاره تحولات فلسطین، بمباران و کشتار مردم بی گناه و بی دفاع در غزه اظهار داشت: این روزها غزه مرکز توجه جهان بوده و عرصه تقابل منفورترین جرثومه باطل در مقابل مظلوم ترین قیام کنندگان به حق است.

سرلشکر موسوی با بیان غزه شهر مقاومت و نماد ایستادگی و مظلومیت مقتدر و مصداق بارز پیروزی خون بر شمشیر است، ادامه داد: طوفان الاقصی واکنش قهرمانانه نهضت‌های آزادی بخش فلسطین به ظلم بی حد و مرز رژیم کودک کش صهیونیستی و ارباب جنایتکارش آمریکاست که این عملیات همانند شمشیری آب دیده از میان در آمده و قلب اصابت را هدف گرفته است.

 

ادامه مطلب ...

ناگفته‌هایی از جداشده‌های گروهک تروریستی منافقین


ناگفته‌هایی از جداشده‌های گروهک تروریستی منافقین (قسمت ۵)+ فیلم

در آستانه برگزاری دادگاه گروهک تروریستی منافقین گروه سیاسی خبرگزاری مهر در سلسله گفت‌وگوها با اعضای جدا شده از این فرقه ابعاد ناگفته از جنایات و دروغ‌های این گروهک را مورد بررسی قرار می‌دهد.

 منافقین رکوردداران جنایت، قتل، ترور، کشتار در تاریخ کشورمان هستند و در کنار آن مهر مزدوری و همراهی با دشمنان این آب و خاک را بر سینه دارند. گروهک تروریستی منافقین پرچم‌دار خباثت و سبعیت جمعی است که اساس و جوهره ذاتی‌اش بر دروغ، جنایت و خیانت شکل گرفته شده است.


 

ادامه مطلب ...

صهیونیست‌ها سرعت زوال‌شان را به خوبی احساس کرده‌اند


صهیونیست‌ها سرعت زوال‌شان را به خوبی احساس کرده‌اند

فرمانده کل ارتش گفت: طوفان‌الاقصی موجب شد موجودیت رژیم منحوس صهیونیستی به صورت جدی مورد خطر واقع شود و خودشان نیز سرعت زوال‌شان را به خوبی احساس کرده‌اند.

امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش در آئین اهدای نشان فداکاری به خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و فرماندهان دانش‌آموخته دانشگاه افسری امام علی (ع) که به‌مناسبت روز دانشجو در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: آمادگی رزمی، توان دفاعی و اشراف اطلاعاتی نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران را در بهترین شرایط ممکن است.

 

ادامه مطلب ...

فرمانده نیروی دریایی ارتش به جمهوری آذربایجان سفر کرد


فرمانده نیروی دریایی ارتش به جمهوری آذربایجان سفر کرد

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در چارچوب همکاری های نظامی دو جانبه ایران و جمهوری آذربایجان عصر امروز در صدر هیاتی وارد باکو شد.

 امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در چارچوب همکاری‌های نظامی دو جانبه ایران و جمهوری آذربایجان عصر امروز در صدر هیأتی وارد باکو شد.

همکاری‌های نیروهای مسلح دو کشور با نقطه مطلوب فاصله دارد


همکاری‌های نیروهای مسلح دو کشور با نقطه مطلوب فاصله دارد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار وزیر دفاع کشور عراق گفت: معتقدیم همکاری‌های بین نیروهای مسلح دو کشور با وجود زمینه‌ها و ظرفیت‌های فراوان همچنان با نقطه مطلوب فاصله دارد.

سرلشکر پاسدار محمد باقری در دیدار با آقای ثابت محمد سعید العباسی با تاکید بر اینکه کشور عراق اولویت بالایی را در سیاست‌های خارجی و دفاعی جمهوری اسلامی دارد؛ گفت: نگاه و مواضع دولت، ملت و مرجعیت نسبت به موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار حایز اهمیت است که مصداق آن را در مواضع بسیار نزدیک دو کشور در مورد جنگ غزه و موضوع فلسطین می‌توان مشاهده کرد.

 

ادامه مطلب ...

«طوفان‌الاقصی» به فراموشی‌سپردن فلسطینیان در دنیا را خنثی کرد


«طوفان‌الاقصی» به فراموشی‌سپردن فلسطینیان در دنیا را خنثی کرد

فرمانده کل ارتش گفت: عملیات طوفان‌الاقصی، توطئه شیطانی به فراموشی‌سپردن فلسطینیان را به کلی در دنیا خنثی کرد و یک اقتدار همراه با مظلومیت را به بهترین شکل ممکن به جهانیان نشان داد.

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در آئین تجلیل از منتخبین قرآنی ارتش که در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، حضور در بین فعالان و افتخار آفرینان خانواده‌های قرآنی ارتش را روحیه بخش و مایه افتخار دانست و اظهار کرد: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی افتخارات زیادی در حوزه قرآنی نصیب ارتش جمهوری اسلامی ایران شد و ارتش در عرصه‌های جهاد علمی، رزمی و قرآنی بسیار خوش درخشیده است.

 

ادامه مطلب ...