یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

دشمن به دنبال تأثیرگذاری بر قوه تشخیص و شناخت مردم است


دشمن به دنبال تأثیرگذاری بر قوه تشخیص و شناخت مردم است

مشهد- معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز دشمن به دنبال تأثیرگذاری بر قوه تشخیص و شناخت مردم است.

 دریادار حبیب الله سیاری ظهر پنجشنبه در آئین پایانی صد و سی و یکمین همایش توانمندسازی استادان دروس عقیدتی سیاسی، معارف و قرآن آجا در مشهد اظهار کرد: در تزریق سیاست و فرهنگ استکباری برای جلوگیری از پیشرفت است، اگر مواظبت نکنیم و این فرهنگ نفوذ کند، نمی‌توانیم از منابع کشور بهره ببریم.

 

ادامه مطلب ...

معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد


معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد

معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

 سپهبد کرم مصطفی یف، معاون وزیر دفاع و فرمانده ارتش نخجوان که به تهران سفر کرده است، به اتفاق هیأت همراه با حضور در ستاد کل نیروهای مسلح، با سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دیدار و گفت‌وگو کرد.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح روابط دو کشور در بخش‌های مختلف، تصریح کرد: اشتراکات فرهنگی، تاریخی، دینی و سیاسی می‌تواند بستر مناسبی جهت تعامل نیروهای مسلح دو کشور ایجاد کند.معاون وزیر دفاع و فرمانده ارتش نخجوان با اشاره به اهمیت مناسبات دو جانبه، روابط ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: همکاری‌های نیروهای مسلح دو کشور در چارچوب توافقات سومین کمیسیون مشترک همکاری‌های نظامی و دفاعی در حال توسعه و ارتقا می‌باشد.در این دیدار روند روابط و همکاری‌های دوجانبه نظامی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بر ضرورت رایزنی‌های مستمر مقامات دو کشور در سطوح مختلف تاکید کردند.

بازدید امیر الهامی از سایت پدافند هوایی شهید علایی گناباد


بازدید امیر الهامی از سایت پدافند هوایی شهید علایی گناباد

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش با حضور در منطقه شرق این نیرو از سایت شهید علایی گناباد بازدید و توان رزم و آمادگی دفاعی این یگان را مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر علیرضا الهامی جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش، با حضور در منطقه پدافند هوایی شرق، ضمن بازدید از سایت شهید علایی گناباد، سامانه های پدافندی این سایت را مورد ارزیابی عملیاتی قرار داد.

 

ادامه مطلب ...

کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند


کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند

معاون وزیر دفاع و رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح گفت: هرگز کسی نخواهد توانست از امروز تا آینده تاریخ، نام خلیج فارس را جعل و نام دیگری بر این پیکره قرار دهد.

امیر «مجید فخری» معاون وزیر دفاع و رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح امروز (دوشنبه) در همایش بزرگداشت روز ملی خلیج فارس اظهار کرد: در طول تاریخ ایران، نام خلیج فارس ثبت شده و نیازی به جست‌وجوی مجدد برای نام تاریخی خلیج فارس نیست.

وی افزود: یک سری «واحدهای سیاسی نوپدید» در دهه‌های اخیر مسایلی را در مورد خلیج فارس مطرح کرده‌اند و لذا از سال ۱۳۸۴ همراه با تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی، این روز در تاریخ جمهوری اسلامی ثبت شد.

 

ادامه مطلب ...

دریا منبع قدرت و ثروت است


دریا منبع قدرت و ثروت است/ ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امنیت خلیج فارس به دلایل گوناگون از جمله دربرگیری بیش از ۸۰ درصد تجارت کشورمان، صادرات نفت و… از اهمیت خاصی برای ما برخوردار است.

امیر سرتیپ «مهدی خواجه‌امیری» معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در آیین بزرگداشت روز ملی خلیج فارس که صبح امروز (دوشنبه) در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار شد، با اشاره به اهمیت راهبردی دریا اظهار کرد: در قرآن کریم بارها بارها نام «بحر» آمده است و همین موضوع، گویای اهمیت دریا است.وی با اشاره به اهمیت خلیج فارس افزود: خلیج فارس بزرگ‌ترین گذرگاه انتقال انرژی جهان است و بیش از ۳۰ درصد انرژی جهان از تنگه هرمز عبور می‌کند؛ بنابراین توجه به دریا و بهره‌برداری از ظرفیت‌های غنی آن می‌تواند موجب پیشرفت‌های بسیار قابل توجه برای کشورمان شود.امیر خواجه‌امیری گفت: دریا، منبع قدرت و ثروت است و کشورهایی که به دریا راه دارند، منابع غنی قدرت و ثروت را دارند.معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع تاکید کرد: امنیت خلیج فارس به دلایل گوناگون از جمله دربرگیری بیش از ۸۰ درصد تجارت کشورمان، صادرات نفت و… از اهمیت خاصی برای ما برخوردار است؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بارها بر اهمیت خلیج فارس برای ملت ایران و ملت‌های منطقه، تاکید داشته و دارند.امیر خواجه‌امیری گفت: ویژگی دیگر خلیج فارس که به این منطقه اهمیت می‌بخشد، سهولت حمل و نقل در آن است

پایگاه برادران شهید دلحامد از پایگاه های عملیاتی و راهبردی نهاجا است

پایگاه برادران شهید دلحامد از پایگاه های عملیاتی و راهبردی نهاجا استامیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم تکریم و معارفه فرماندهان جدید و قدیم پایگاه شکاری برادران شهید دلحامد چابهار که با حضور مسئولان لشکری و کشوری شهرستان کنارک، برگزار شد اظهار داشت: مردم منطقه چابهار و کنارک از شریف ترین، مهربان ترین و وفادارترین مردمان هستند که ثابت کردند پای نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و ما به وجود این مردمان افتخار می کنیم.

امیرسرتیپ خلبان واحدی افزود: پایگاه شکاری برادران شهید دلحامد چابهار به لحاظ اهمیت و حساسیت یکی از یگان های عملیاتی و راهبردی نیروی هوایی ارتش است و به مدد الهی حضور فرماندهانی لایق، نخبه، کارآمد، توانمند، انقلابی و مسئولیت پذیر در این یگان موجب ارتقای بیش از پیش آن در حوزه های مختلف شده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در این مراسم از زحمات امیرسرتیپ دوم خلبان مهدی کرمی فرمانده قدیم پایگاه برادران شهید دلحامد قدردانی و امیرسرتیپ دوم خلبان عبدالله‌ ابکی را به سمت فرمانده جدید این پایگاه منصوب کرد.

دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس


دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس

وزیر دفاع کشورمان در حاشیه اجلاس کشورهای عضو شانگهای با وزیر دفاع بلاروس دیدار و گفتگو کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با همتای خود ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقباً پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

 

ادامه مطلب ...

توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند


توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیر کل وزارت دفاع هند دیدار و گفتگو کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیت‌های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

 

ادامه مطلب ...

چین از حق مشروع ایران درپاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند


چین از حق مشروع ایران درپاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند

وزیر دفاع چین در دیدار با وزیر دفاع کشورمان حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و گفت:ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیدار ضمن تشکر از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز امریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی است.

 

ادامه مطلب ...

هراس و نگرانی مقامات آلبانی پس از عملیات وعده صادق


هراس و نگرانی مقامات آلبانی پس از عملیات وعده صادق

عملیات وعده صادق هراس و نگرانی مقامات کشور آلبانی را در پی داشته است.

در ساعات پایانی شنبه شب و بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین، نیروهای مسلح ایران با انجام حملات ترکیبی با استفاده از موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد اهدافی را در منطقه نقب و پایگاه هوایی نواتیم در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد. سپاه با انتشار بیانیه‌ای نام این عملیاتی انتقامی علیه رژیم صهیونیستی را «وعده صادق» نامید؛ عملیاتی که دفاعی مشروع در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق بود. در پی این عملیات، کشورهای غربی نگران واکنش‌های بعدی ایران در صورت اقدامات احتمالی تنش زای رژیم اشغالگر قدس بوده و در تماس‌های مکرر، نتانیاهو را از اقدامات احساسی برحذر می‌داشتند.

 

ادامه مطلب ...

مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختارهای جدید


مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختارهای جدید

دبیر شورایعالی امنیت ملی در نشست امنیتی سنت پترزبورگ، پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان را مطرح کرد.

 «علی‌اکبر احمدیان» دبیر شورایعالی امنیت ملی امروز (چهارشنبه) پنجم اردیبهشت ماه در نشست امنیتی سنت پترزبورگ، ضمن قدردانی از دولت روسیه برای برگزاری این نشست، عملیات تروریستی مسکو را محکوم کرد.

وی گفت: ما در حال گذار از نوعی حکمرانی پیچیده مبتنی بر اطلاعات هستیم که روز به روز در حال توسعه است و با تکیه بر فناوری اطلاعات، نه تنها دولت‌ها بلکه نظام سلطه با شناختی که از افراد و جوامع پیدا کرده، به سمت کنترل‌های روانکاوانه‌ای گام بر می‌دارد که کمتر رنگ و بوی مداخله سنتی دارد. اما امکانی به مراتب بیش از گذشته برای اعمال سیاست و کنترل را در اختیار حاکمان و البته متأسفانه، دیگرانی قرار می‌دهد که می‌توانند اطلاعات را در اختیار گیرند.

 

ادامه مطلب ...

نیروهای مسلح «سناریوهای مختلف عملیاتی» را بررسی می‌کنند


نیروهای مسلح «سناریوهای مختلف عملیاتی» را بررسی می‌کنند

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح احتمالات و سناریوها را در سطح عملیاتی، مورد بررسی دقیق قرار می‌دهند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در آئین رونمایی از طرح جامع دانشگاه عالی دفاع ملی که با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار شد، با تاکید بر اینکه در شرایط حساس کنونی منطقه، دانشگاه عالی دفاع ملی باید شرایط آینده کشور و منطقه را مورد بررسی قرار دهد، گفت: وضعیت منطقه قبل و بعد از اقدام تلافی‌جویانه و تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به مناطق حساس و پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی تغییر کرده است.

 

ادامه مطلب ...

آیین بزرگداشت چهل‌وپنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد


آیین بزرگداشت چهل‌وپنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد

آیین بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید «محمد ولی قرنی» صبح امروز در ستاد فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

آیین بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید «محمد ولی قرنی» اولین رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (دوشنبه) در ستاد فرماندهی کل ارتش برگزار شد.

در این مراسم، امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ «محمد محمودی» معاون اجرایی ارتش، امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش و جمعی دیگر از فرماندهان ارتش حضور داشتند.

 

ادامه مطلب ...

قدرت اراده ملت ایران در حوادث اخیر ظهور کرد


قدرت اراده ملت ایران در حوادث اخیر ظهور کرد

جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز (یکشنبه) با فرمانده کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز یکشنبه در دیدار جمعی از فرماندهان عالی نیروهای مسلح ضمن قدردانی صمیمانه از تلاش‌ها و موفقیت‌ها در قضایای اخیر، تاکید کردند: به‌لطف خداوند نیروهای مسلح چهره خوبی از توانایی‌ها و اقتدار خود و همچنین یک چهره ستودنی از ملت ایران به نمایش گذاشتند و ظهور قدرت اراده ملت ایران در عرصه بین‌المللی را به اثبات رساندند.

 

ادامه مطلب ...

سیر تحولات علمی و صنعتی در سپاه پاسداران صعودی و فزاینده است


سیر تحولات علمی و صنعتی در سپاه پاسداران صعودی و فزاینده است

وزارت دفاع اعلام کرد: نگاهی گذرا و اجمالی به کارنامه پرافتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ازابتدا تا کنون نشان می‌دهد سیر تحولات علمی و صنعتی در این نهاد مقدس تاچه میزان صعودی و فزاینده بود.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت فرارسیدن دوم اردیبهشت ماه، «سالروز تأسیس سپاه پاسداران» بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللّهِ وَ عَدُوَّکُمْ وَ آخَرینَ مِنْ دُونِهِمْ لاتَعْلَمُونَهُمُ اللّهُ یَعْلَمُهُمْ وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَیْء فی سَبیلِ اللّهِ یُوَفَّ إِلَیْکُمْ وَ أَنْتُمْ لاتُظْلَمُونَ (سوره انفال-آیه ۶۰)

 

ادامه مطلب ...

پیام «وعده صادق»/تغییر معادلات بابزرگ‌ترین عملیات بالستیکی تاریخ


پیام «وعده صادق»/تغییر معادلات بابزرگ‌ترین عملیات بالستیکی تاریخ

عملیات«وعده صادق» ویژگی‌هایی دارد که آن را به یک عملیات تاریخی تبدیل کرده و نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

گروه سیاست -هادی رضایی؛ بامداد روز گذشته (جمعه ۳۱ فروردین)، چند شیء ناشناس حوالی ساعت ۴ بامداد در آسمان اصفهان دیده شدند مبدا این کوادکوپترهای مشخص نبود اما بنابر اعلام مسئولان هیچکدام به اهداف خود نرسیده و توسط پدافند هوایی منهدم شدند.

ساعاتی از این حادثه نگذشته بود که سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش به این حادثه واکنش نشان داده و در این رابطه گفت: انفجار صبح جمعه در آسمان اصفهان مربوط به تیراندازی سامانه‌های پدافند ضد هوایی به شئ مشکوکی بوده که هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است.

 

ادامه مطلب ...