یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران برای آمریکا

بیانیه ارتش؛

آمریکا همواره از قدرت دفاعی ایران هراس دارد

ارتش جمهوری اسلامی در بیانیه ای نوشت: ایالات متحده آمریکا منطقه غرب آسیا را به انبار بزرگ باروت مبدل کرده است، اما از قدرت بومی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران هم همواره هراس داشته و دارد. 

#صدای_ارتش انقلابی

دشمنان انقلاب اسلامی همواره در طول بیش از چهار دهه گذشته به روش‌های گوناگون به دنبال جلوگیری از رشد قدرت دفاعی ایران اسلامی بوده‌اند. ایالات متحده آمریکا در طول دهه‌های گذشته با ایجاد پروژه ایران هراسی و صدور تسلیحات نظامی، منطقه غرب آسیا را به انبار بزرگ باروت مبدل کرده است، اما از قدرت بومی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران همواره هراس داشته و دارد.

این کشور در آخرین تلاش مذبوحانه خود و با تهدید خواندن قدرت دفاعی و قابلیت بازدارندگی و توانمندی جمهوری اسلامی ایران، سعی داشت تا با اقناع دیگر اعضای شورای امنیت، مانع از برداشته شدن محدودیت‌های تسلیحاتی کشورمان ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت شود که با شکستی مفتضحانه روبرو شد.

مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در طول بیش از چهار دهه گذشته در پرتو تلاش و مجاهدت متخصصان خبره، جوان و متعهد، توفیقات بسیاری داشته و تعامل اثر بخش این مجموعه با ارتش جمهوری اسلامی ایران، صنعت و صنایع دفاعی، شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور، موجب تولید محصولات راهبردی دفاعی از جمله سامانه‌های پدافندی باور ۳۷۳ و ۱۵ خرداد، جنگنده کوثر، جت پیشرفته آموزشی یاسین، زیردریایی‌های سبک و نیمه سنگین، انواع رادارها و ده‌ها محصول دفاعی دیگر شده است.

از سوی دیگر در سال‌های اخیر با بهره‌گیری از دانش فنی و توانمندی‌های صنعتی موجود در نیروهای مسلح، صنعت دفاعی کشور اقدامات قابل توجه و اثرگذاری برای رهایی صنایع غیرنظامی کشور از بند تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی داشته است که استمرار این اقدامات در سالی که از سوی فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) بعنوان سال «جهش تولید» نام گرفته است، نویدبخش آینده‌ای روشن برای صنعت کشور است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام صنعت دفاعی کشور و تبریک ۳۱ مرداد سالروز صنعت دفاعی به متخصصان و جهادگران وزارت دفاع و آحاد تلاشگران این عرصه در سایر سازمان‌های نیروهای مسلح، مراکز علمی، صنعتی و دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان، تاکید می‌کند که در مسیر جهاد علمی-تحقیقاتی و دستیابی به فناوری‌های پیشرفته دفاعی و تسلیحات راهبردی در حوزه‌های مختلف زمینی، هوایی، دریایی، موشکی و … دوشادوش صنعت دفاعی کشور خواهد بود تا مسیر روشن هر چه قوی‌تر شدن کشور با سرعتی بیش از پیش، پیموده شود

بیانیه ارتش به مناسبت روز صنعت دفاعی


بیانیه ارتش به مناسبت روز صنعت دفاعی

ارتش جمهوری اسلامی با صدور بیانیه ای روز صنعت دفاعی را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ارتش جمهوری اسلامی ایران، با صدور بیانیه‌ای سی و یکم مرداد، روز صنعت دفاعی را تبریک گفت.

 

ادامه مطلب ...

نمایشگاه پهپادی ایران/ ٤ سلاح جدید برای کرار؛ دست مهاجر و فطرس پرتر شد

گزارش تسنیم| ۷ نکته از نمایشگاه پهپادی ایران/ ٤ سلاح جدید برای کرار؛ دست مهاجر و فطرس پرتر شد 

گزارش تسنیم| 7 نکته از نمایشگاه پهپادی ایران/ ٤ سلاح جدید برای کرار؛ دست مهاجر و فطرس پرتر شد

جدیدترین دستاوردهای مسلح سازی پهپادهای ایرانی حائز نکات بسیاری مهمی است که در این گزارش خبری به آنها اشاره می‌شود.

گروه دفاعی امنیتی خبرگزاری تسنیم -  در مراسم گرامیداشت روز صنعت دفاعی از دستاوردهای متعددی رونمایی شد که در زمینه های پهپادی، موشکی و پیشران جت قابل دسته بندی هستند.

پهپادهای ساخت جمهوری اسلامی ایران در یک دهه اخیر به خوبی ارزش بالای خود را در زمینه های نظارت و شناسایی، هدفیابی و اصلاح آتش زمینی و اجرای عملیات تهاجمی در میادین نبرد منطقه نشان داده اند. این نمایش واقعی قدرت ممکن نبود مگر به پشتوانه چند دهه تلاش بی وقفه توسط متخصصان صنعت دفاعی در وزارت دفاع، نیروهای مسلح شامل ارتش و سپاه و مراکز دانشگاهی و پژوهشی و شرکت های بخش خصوصی.

در جدیدترین نمایش دستاوردهای دفاعی در عرصه پهپادی، چند رخداد ارزشمند برای پهپادهای شناسایی-رزمی کشور حاصل شد. این رونمایی در محل شرکت هواپیماسازی ایران (هسا) در اصفهان صورت پذیرفت.

چهار دسته پهپادهای فطرس، کرار، ابابیل و مهاجر در زمره پهپادهایی بودند که در رونمایی امروز حضور داشتند. پهپاد کرار به عنوان یکی از پهپادهای ارزشمند ایرانی که سابقه معرفی آن دقیقاً به 10 سال پیش و در روز صنعت دفاعی سال 1389 می رسد انواع عملیات های هدف پرنده، بمباران و دفاع هوایی با موشک و به صورت انتحاری را در مجموعه توانمندی های خود دارد.

 

ادامه مطلب ...

رونمایی از موشک حاج قاسم

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با گرامیداشت ۳۱ مردادماه روز صنعت دفاعی، رونمایی از موشک‌های شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی را نماد عزم و اراده ملی ایرانیان در پیگیری دکترین بازدارندگی دفاعی و تهاجمی کشور دانست.

به گزارش حوزه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با گرامیداشت 31 مردادماه روز صنعت دفاعی، رونمایی از موشک‌های شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی را نماد عزم و اراده ملی ایرانیان در پیگیری دکترین بازدارندگی دفاعی و تهاجمی کشور و تداوم راه سیدالشهدای مقاومت اسلامی دانست.

 

ادامه مطلب ...

اهدای منزل مسکونی مرحوم ناصرشادی از کارکنان ارتش در شهرستان سلماس به خانه سالمندان اهداشد

‏اهدای منزل مسکونی مرحوم ناصر شادی از کارکنان ارتش در شهرستان سلماس به خانه سالمندان، کارمند ناصر شادی به اتفاق همسر و دو فرزندش سال گذشته در سانحه رانندگی دار فانی را وداع گفتند این منزل بیش از سه میلیارد تومان ارزش گذاری شده .

#صدای_ارتش انقلابی

بیانیه مهم ستادکل نیروهای مسلح درباره تهدیدات سایبری

بیانیه مهم ستادکل نیروهای مسلح درباره تهدیدات سایبری/ ایران تهدید سایبری توسط هر دولت، گروه یا فردی را با قدرت پاسخ می‌دهد

مداخله مسلحانه و تمامی اشکال دیگر مداخله یا اقدام به تهدید علیه شخصیت دولت یا علیه عناصر سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن با توسل به ابزار سایبری و غیرسایبری غیرقانونی است و هیچ دولتی نمی‌تواند دولت دیگری را با توسل به ابزار سایبری یا غیر آن به استفاده یا تشویق به استفاده از اقدامات اقتصادی، سیاسی یا هرگونه اقدام دیگری..
بیانیه ستاد کل نیرو‌های مسلح به مناسبت سالروز تاسیس سپاه
ستادکل نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای در قبال حقوق بین الملل فضای سایبری، تاکید کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تهدیدات سایبری از سوی هر دولت، گروه یا فردی را در هر سطحی با قدرت پاسخ خواهد داد.
 
 
ادامه مطلب ...

فرمانده ارتش: برای صیانت از عزت کشور باید پیرو آزادگان باشیم

فرمانده ارتش: برای صیانت از عزت کشور باید پیرو آزادگان باشیم

امیر موسوی در دیدار با جمعی از آزادگان ارتش گفت: وظیفه داریم برای صیانت از اقتدار و عزت کشور عزیز ایران اسلامی دنباله‌رو شهدا، آزادگان و جانبازان باشیم.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی ارتش، در آستانه سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با تعدادی از آزادگان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در این دیدار، از آزادگان به عنوان پرچم اقتدار جمهوری اسلامی در غربت و مظلومیت یاد کرد و گفت: آزادگان در دوران اسارت، سربلند ماندند و نماد عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند. آنها نشان دادند که به راستی تربیت یافتگان مکتب عاشورا، امام حسین علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها هستند.

وزیر دفاع خبر داد: رونمایی از موشک کروز جدید در روز صنعت دفاعی/ آمادگی وزارت دفاع برای تجهیز ارتش لبنان


وزیر دفاع خبر داد: رونمایی از موشک کروز جدید در روز صنعت دفاعی/ آمادگی وزارت دفاع برای تجهیز ارتش لبنان

وزیر دفاع در نشست خبری گفت: با توجه به شرایط خوبی که در تولید سلاح داریم آماده ایم نیازمندی های تسلیحاتی لبنان را تامین کنیم اما انتخاب با خود آنها است.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز و در آستانه 31 مرداد روز صنعت دفاعی، نشست خبری امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.

سرلشکر باقری:‌ رویکرد ایران نسبت به امارات تغییر خواهد کرد/ امنیت ملی ایران دچار خدشه شود تحمل نمی‌کنیم


سرلشکر باقری:‌ رویکرد ایران نسبت به امارات تغییر خواهد کرد/ امنیت ملی ایران دچار خدشه شود تحمل نمی‌کنیم

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: چنانچه اتفاقی در منطقه خلیج فارس بیفتد و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دچار خدشه هرچند اندک شود ما آن را از چشم کشور امارات متحده عربی می‌بینیم و تحمل نخواهیم کرد.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح صبح امروز (یکشنبه) در نشست «هم‌اندیشی و هماهنگی فرماندهان نیرو‌های مسلح و مدیران رسانه ملی» که در محل ستادکل نیرو‌های مسلح برگزار شد، با اشاره به آخرین تحولات منطقه اظهار داشت: متأسفانه در این ایام با مصیبت بزرگ ایجاد ارتباط بین رژیم امارات متحده عربی و رژیم کودک‌کش صهیونیستی مواجه شدیم که فوق‌العاده جای تأسف و تأثر دارد.

عربستان|افشای درخواست بن‌سلمان از آمریکا به عنوان پیش شرط عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی


عربستان|افشای درخواست بن‌سلمان از آمریکا به عنوان پیش شرط عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

افشاگر معروف اسرار آل سعود در فضای مجازی در تازه ترین افشاگری خود اعلام کرده که شرط ولیعهد عربستان برای کاخ سفید مبنی بر بیعت با او به عنوان پادشاه اصلی در مسیر عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها خلل وارد کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، افشاگر اسرار آل سعود در فضای مجازی با نام مستعار «مجتهد» از پشت پرده روابط و زد و بند سران سعودی و آمریکا بر سر پرونده عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو پرده برداشت.

این فعال رسانه ای در توییتی اشاره کرده که اکنون اختلافی میان واشنگتن و بن سلمان در راستای تسریع پروژه عادی سازی روابط وجود دارد، اختلافی که بر روابط تنگاتنگ میان دو طرف تاثیر منفی گذاشته است.

براساس اطلاعات افشا شده از سوی این کاربر مشهور فضای مجازی عربستان که با نام مستعار «مجتهد» فعالیت می کند، بن سلمان ولیعهد سعودی از آمریکایی ها خواسته است تا ابتدا با او به عنوان پادشاه بیعت کنند و سپس گام های بعدی را در جهت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بردارند.

این درخواست بن سلمان با نشان دادن پافشاری از سوی آمریکایی ها مبنی بر اجرای فوری عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر باعث شده تا گفتگوها میان دو طرف مختل شود.

ماجرای اعطای لقب "سیدالاسرا" و درجه امیری شهید لشگری از سوی مقام معظم رهبری

 دارای درجهٔ جانبازی 70 درصد بود و در طول جنگ تحمیلی تا پیش از اسارت توانست در 12 عملیات هوایی شرکت کند. او از سوی مقام معظم رهبری به لقب "سید الاسراء" مفتخر شد. 

 
آزاده سرافراز "حسین لشگری" با موافقت فرمانده معظم کل قوا در تاریخ 27 بهمن 1378 به درجه سرلشکری ارتقا یافت. 
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تجلیل از امیر آزاده سرلشکر "حسین لشگری" فرمودند: " لحظه به لحظه رنج‌ها و صبرهای شما پیش خدای متعال ثبت و محفوظ است و پروردگار مهربان این اعمال و حسنات را در روز قیامت که انسان از همیشه نیازمندتر است به شما بازخواهد گردانید... آزادگان، سربازان فداکار اسلام و انقلاب و رمز پایداری ملت ایران هستند."

آخرین تصاویر از لاشه ذوب شده ناو جنگی آمریکا

آخرین تصاویر از لاشه ذوب شده ناو جنگی آمریکا


به گزارش  میثاق نیوز، ناو یو اس اس بونهام ریچارد  که چند روزی در آتش سوخت، اکنون به حالت غیرفعال درآمده و نیروی دریایی آمریکا دیگر نمی تواند از آن استفاده کند.

شدت تخریب به حدی است که این کشتی رزمی، قابل تعمیر هم نبوده و اکنون به یک آهن پاره بزرگ در سواحل سان دیگو تبدیل شده است.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی نظامی نیروی زمینی پس از جنگ جهانی دوم

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟



به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز،  دفاع مقدس به عنوان مهم‌ترین عرصه ظهور و بروز استعدادهای ایران و نیروهای نظامی در عرصه نظامی بود. هشت سالی که یک ملت در مقابل یک جهان ایستاد و در آخر هم پیروز شد. در این سال ها عملیات های زیادی برای حفظ تمامیت ارضی کشورمان انجام شد که یکی از آنها عملیات رمضان بود.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

عملیات رمضان نخستین عملیات رزمندگان ایران در چهارچوب استراتژی تنبیه متجاوز بود. با آزادی خرمشهر و عقب راندن دشمن به پشت مرز‌های بین المللی در منطقهِ جنوب، ایران استراتژی تنبیه متجاوز را در پیش گرفت و مقامات کشوری و لشکری به منظور ایجاد پوشش امنیتی لازم برای شهر‌های مرزی، ورود به خاک عراق و انتقال جبهه به قلمرو این کشور را ضروری دانستند.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

 

ادامه مطلب ...

نشان فداکاری چیست و چرا به دانشگاه افسری ارتش اعطا شد؟ + فیلم

  سه‌شنبه هفته گذشته یعنی ۱۴ خردادماه امسال خبر از اعطای یک نشان افتخار جدید به ارتش جمهوری اسلامی ایران از سوی آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا منتشر شد، اما این بار این نشان نه به یک شخص خاص بلکه به دانشگاه افسری امام علی (ع) اعطا شد.

نشان فداکاری چیست و چرا به ارتش اعطا شد؟

در متن این خبر آمده است؛  با پیشنهاد ارتش و ستاد کل نیرو‌های مسلح به محضر فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، مبنی بر اهدای پرچم و نشان فداکاری یک هزار و ۱۸۴ شهید دانشجو و دانش‌آموخته دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی ارتش، پس از تصویب معظم‌له، این دانشگاه به افتخار دریافت پرچم و نشان «فداکاری» نایل می‌شود که مراتب به امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد.ادامه مطلب ...

#ارتش


برچسب‌ها: اخبار روزارتش جمهوری اسلامی ایراننیروی زمینی ارتشدانشکده افسرینشان فداکاری

تصویرسازی/ #من_قلبی_سلام_لبیروت / سلامی از قلب من به بیروت / مردم ایران در کنار مردم لبنان هستند


تصویرسازی/ #من_قلبی_سلام_لبیروت / سلامی از قلب من به بیروت / مردم ایران در کنار مردم لبنان هستند

مردم ایران در کنار مردم لبنان هستند/ اعلام آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به لبنان / مردم ایران در کنار مردم لبنان هستند حتما در حد امکان دستگاه‌های ایرانی کمک‌های لازمی که نیاز دولت لبنان باشد را انجام خواهد داد.


برچسب‌ها: اخبار روزتصویرسازیمن_قلبی_سلام_لبیروت

عاملان جریان تحریف در کشور چه کسانی هستند؟

جریان تحریف آن عده از افراد داخلی هستند که با سرسپردگی به حامیان خارجی و تبعیت از رسانه‌های معاند، تلاش دارند از طریق عملیات روانی، اوضاع کشور را وارونه جلوه داده و باعث ایجاد موج ناامیدی در کشور شوند.


برچسب‌ها: اخبار روز

تجدید بیعت کاربران با رهبر انقلاب در آستانه عید ولایت


  به مناسبت عید غدیر و جانشینی صریح علی بن ابی طالب (ع) در مقام امامت پس از حضرت محمد (ص)، کاربران ایرانی تصمیم گرفتند تا حمایت خود از رهبر معظم انقلاب را با داغ کردن هشتگ #لبیک_یا_خامنه_ای نشان دهند. کاربران با انتشار توئیت‌هایی به زبان‌های مختلف در آستانه این عید بزرگ با رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران تجدید بیعت کرده و عید غدیر را به ایشان که از  سلاله اهل بیت (ع) هستند تبریک گفتند.

در ادامه برخی از واکنش‌های کاربران را مشاهده می‌کنید: 

برچسب‌ها: اخبار روزرهبر انقلابرهبر معظم انقلابعید غدیردهه ولایت

عملیات مرصاد به روایت سردار فضلی: منافقین به خیال خود می‌خواستند امام را شهید و کار جمهوری اسلامی را یکسره کنند


عملیات مرصاد به روایت سردار فضلی: منافقین به خیال خود می‌خواستند امام را شهید و کار جمهوری اسلامی را یکسره کنند

سردار فضلی درباره عملیات مرصاد می‌گوید: منافقین قصد داشتند به تهران آمده و منافقین زندانی را آزاد کرده و با حمله به جماران، امام را شهید و کار جمهوری اسلامی را یکسره کنند که عنایت الهی شامل حال رزمندگان شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تجلیل از حاج علی فضلی، متواضعانه و در مقابل دوربین‌ها خم شد و بر دستان او بوسه زد و گفت: علی فضلی «عَلَم فضیلتها» و «بیرق کرامت‌ها»ی ماست. علی، نه «بیرقدار» که خود، «بیرق» است.

برچسب‌ها: اخبار روزارتشارتش جمهوری اسلامی ایران

بازدید امیر سیاری از مرکز زرهی شهید زرهرن نزاجا/ پیگیری اقدامات ارتش در مقابله با شیوع کرونا


بازدید امیر سیاری از مرکز زرهی شهید زرهرن نزاجا/ پیگیری اقدامات ارتش در مقابله با شیوع کرونا

معاون هماهنگ کننده ارتش از خط بازسازی و اورهال چند تانک و خط تولید مواد ضدعفونی و ماسک بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر  حبیب الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با حضور در مرکز بهینه‌سازی، نوسازی و ساخت قطعات شهید زرهرن نزاجا از این مجموعه بازدید کرد.

امیر سیاری: تمامی نیازمندی‌های ارتش در داخل کشور تولید می‌شود

امیر سیاری: تمامی نیازمندی‌های ارتش در داخل کشور تولید می‌شود/ بیمارستان‌های آجا در خدمت مقابله با کرونا

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: افتخار ما این است که امروز تمام تعمیرات نرم و سخت‌افزاری توسط نیروهای خودمان انجام می‌شود و این از برکات انقلاب اسلامی است؛ امروز دست نیاز به سوی هیچ کشوری دراز نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش صبح امروز در جریان بازدید از صنایع شهید زرهرن نزاجا در جمع خبرنگاران گفت: در ابتدا هدف ما از بازدید این بود که توانمندی و تخصص نیروهای این مرکز در حوزه مقابله با کرونا را مورد ارزیابی قرار داده و میزان تولیدات مواد ضد عفونی‌کننده و ماسک در این مرکز را مورد بازدید قرار دهیم تا برای آینده آمادگی داشته باشیم.