یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

کاهش سه ماه خدمت سربازی/تسهیلات بیشتری برای سربازان فراهم می‌کنیم


کاهش سه ماه خدمت سربازی/تسهیلات بیشتری برای سربازان فراهم می‌کنیم

رییس کل ستاد نیروهای مسلح با اشاره به کاهش سه ماه خدمت سربازی گفت: تلاش بر این است تسهیلات بیشتری برای سربازان فراهم کنیم هرچند کار آسانی نیست.

سرلشگر محمد باقری صبح امروز در حاشیه نشست با فرماندهان ارشد انتظامی استان کرمان اظهار داشت: مسئله سربازی مسئله آسانی نیست که با تصمیمات ناگهانی بتوان تغییرات اساسی در آن داد زیرا سرباز و جوان عزیز ما در این مقطع زندگی می‌آید و مسؤولیت در دفاع و امنیت کشور موضوع ساده‌ای نیست.

 

ادامه مطلب ...

صحنه کارزار حق و باطل ضرورت تقویت روحیه بسیجی را یادآوری می‌کند


صحنه کارزار حق و باطل ضرورت تقویت روحیه بسیجی را یادآوری می‌کند

فرمانده کل ارتش گفت: دشمنی دشمنان و صحنه کارزار حق و باطل، ضرورت تقویت و گسترش روحیه بسیجی و بسیج پروری را یادآوری می‌کند.

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با صدور پیامی، فرارسیدن هفته بزرگداشت بسیج را به ملت بزرگ و بسیجی ایران، آحاد رزمندگان و فرماندهان خدوم و مردمی سازمان بسیج مستضعفین و پویندگان این فرهنگ منزلت‌افزا در نیروهای مسلح و سازمان‌ها و نهادهای کشوری تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی ارتش، متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده اند». حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه)

 

ادامه مطلب ...

سرلشکر باقری به کرمان سفر می‌کند


سرلشکر باقری به کرمان سفر می‌کند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به منظور ارزیابی و بررسی میدانی از یگان‌های نظامی و انتظامی مستقر در استان کرمان ظهر امروز وارد این استان خواهد شد.

به سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به همراه جمعی از معاونین و فرماندهان، ظهر امروز وارد استان کرمان می‌شود و مورد استقبال مقامات لشکری و کشوری این استان قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، طی این سفر، سرلشکر باقری با حضور در یگان‌ها و مراکز ارتش، سپاه و فراجا آخرین وضعیت توان و آمادگی نیروهای مسلح را مورد بررسی قرار داده و تصمیمات لازم را اتخاذ می‌نماید.

این دومین سفر استانی سرلشکر باقری در سال جاری است که به منظور ارزیابی و بررسی میدانی از یگان‌های نظامی و انتظامی انجام می‌شود.

پاسخ قاطعانه فرمانده کل ارتش به تهدیدات آمریکا/ ممکن است کسی بی‌عقلی کند، اما…


پاسخ قاطعانه فرمانده کل ارتش به تهدیدات آمریکا/ ممکن است کسی بی‌عقلی کند، اما…

 سرلشکرموسوی فرمانده کل ارتش گفت: آمریکایی‌ها می‌دانند ایران این توان را دارد تا در برابر هر قدرتی و در هر سطحی از حدود و ثغور این کشور دفاع کند.

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش پیش از ظهر امروز (پنج‌شنبه، ۲۵ آبان‌ماه) در حاشیه همایش گرامیداشت سالروز عملیات آزادسازی سوسنگرد در جمع خبرنگاران، گفت: امروز سالروز عملیات آزادسازی سوسنگرد است، عملیاتی که از جنبه‌های مختلف قابل بررسی و تبیین برای مردم از جمله جلوه وحدت و همراهی نیروهای حاضر در منطقه است.

 

ادامه مطلب ...

دستاوردهای راهبردی طوفان‌الاقصی


دستاوردهای راهبردی طوفان‌الاقصی

با عملیات طوفان‌الاقصی ملت فلسطین مختصاتی همانند توکل، صبر، استقامت و سازش‌ناپذیری، خلاقیت و شجاعت، میهن‌دوستی و پایبندی به آرمان فلسطین را به مؤلفه‌های اصلی فرهنگ راهبردی خود تبدیل کرد.

 امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح؛ بیش از ۴۰ روز از جنگی که با ابتکار، هوش و بازوی پرتوان جوانان فلسطینی آغاز شد، می‌گذرد. این نبرد الگویی جدید از محاسبات پیشین منطقه را دگرگون کرد و از طرفی تصویری جدید از فلسطینی‌ها در داخل و خارج از سرزمین‌های اشغالی ارائه و اثبات نمود که راه دیگری جز مبارزه برای نجات فلسطین از اشغال وجود ندارد.

 

ادامه مطلب ...

امکانات درمانی ارتش در اختیار عموم مردم است


امکانات درمانی ارتش در اختیار عموم مردم است

فرمانده کل ارتش با بیان این که امکانات درمانی ارتش در اختیار عموم مردم است گفت: با توجه به سرانه پایین خدمات درمانی نسبت به جمعیت در شرق تهران نیاز بود چنین مرکزی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در آئین بهره‌برداری از درمانگاه فوق تخصصی شهدای پدافند که در منطقه افسریه تهران برگزار شد، اظهار داشت: شهرک شهید بهشتی بزرگترین شهرک نظامی نیروهای مسلح ماست و نیاز بود چنین مجموعه‌ای در جهت خدمت رسانی به خانواده‌ها راه‌اندازی شود.

 

ادامه مطلب ...

درمانگاه شهدای پدافند قابلیت تبدیل شدن به بیمارستان را دارد


درمانگاه شهدای پدافند قابلیت تبدیل شدن به بیمارستان را دارد

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: درمانگاه فوق تخصصی شهدای پدافند قابلیت تبدیل شدن به بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی را دارد.

 امیر علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در آئین بهره‌برداری از درمانگاه فوق تخصصی شهدای پدافند در منطقه افسریه تهران، اظهار داشت: شهرک شهید بهشتی تراکم جمعیتی قابل توجهی را در خود جای داده است و ۳۵ هزار نفر در این شهرک ساکن هستند.

 

ادامه مطلب ...

منطقه پس از طوفان الاقصی آنگونه که قبل از آن بود، نخواهد بود


منطقه پس از طوفان الاقصی آنگونه که قبل از آن بود، نخواهد بود

فرمانده نیروی قدس سپاه در پیامی به فرمانده گردان‌های القسام تاکید کرد: فلسطین و منطقه پس از طوفان الاقصی آنگونه که قبل از آن بود، نخواهد بود.

 سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در نامه‌ای خطاب به محمد الضیف، گردان‌های القسام فلسطین، نوشت: حماسه بزرگی به نام طوفان الاقصی خلق کردید که ضعف و شکنندگی رژیم غاصب صهیونیستی را به وضوح نمایش داد و نشان دادید که این رژیم از لانه عنکبوت ضعیف‌تر است.

 

ادامه مطلب ...

ارتش در تأمین تجهیزات دفاعی خودکفا است


ارتش در تأمین تجهیزات دفاعی خودکفا است

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: با وجود تمامی تحریم‌ها در تأمین تجهیزات دفاعی، روی پای خود ایستاده‌ایم و این نشان می‌دهد که توانستیم شعار «ما می‌توانیم» را تحقق ببخشیم.

 امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای محتوای آموزش الکترونیکی و تربیتی که صبح امروز (سه‌شنبه) در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری برگزار شد، با بیان اینکه امروز نسلی پر افتخار در ارتش در حال آموزش و رشد هستند، گفت: قطعاً چنین نسلی آینده ارتش را تأمین خواهند کرد.

 

ادامه مطلب ...

آماده تبادل اساتید با دانشگاه جنگ دریایی پاکستان هستیم


آماده تبادل اساتید با دانشگاه جنگ دریایی پاکستان هستیم

فرمانده دافوس آرتش با بیان اینکه ایران و پاکستان دارای روابط مشترک فرهنگی عمیق هستند، گفت: آمادگی داریم که در زمینه تبادل اساتید با دانشگاه جنگ دریایی پاکستان همکاری داشته باشیم.

 دریادار جاوید اقبال فرمانده دانشکده جنگ کشور پاکستان و هیأت همراه، با حضور در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی این دانشگاه بازدید کردند.

 

ادامه مطلب ...

پاکستان در عرصه مبارزه با تروریسم


همکاری نیروی دریایی ایران و پاکستان در عرصه مبارزه با تروریسم

دریادار جاوید اقبال و فرمانده نیروی دریایی ارتش در دیدار با یکدیگر بر همکاری نیروی دریایی ایران و پاکستان در جهت جلوگیری از رشد و گسترش ناامنی دریایی به‌ویژه تروریسم دریایی تأکید کردند.

دریادار «جاوید اقبال» فرمانده دانشگاه جنگ لاهور پاکستان که به دعوت امیر دریادار شهرام ایرانی به ایران سفر کرده است، با حضور در ستاد نیروی دریایی ارتش با فرمانده این نیرو دیدار و گفت‌وگو کرد.در این دیدار، بر همکاری همه‌جانبه دو نیروی دریایی ایران و پاکستان در جهت جلوگیری از رشد و گسترش ناامنی دریایی به‌ویژه تروریسم دریایی و تبادل اطلاعات ستادی تأکید شد.‌

جنایات رژیم صهیونیستی کوچک‌ترین ارزش نظامی ندارد


جنایات رژیم صهیونیستی کوچک‌ترین ارزش نظامی ندارد

فرمانده کل ارتش با تاکید بر اینکه اقدامات وحشیانه‌ای که در نوار غزه انجام می‌شود، کوچک‌ترین ارزش نظامی ندارد، گفت: این اقدامات وحشیانه و نسل‌کشی یک بار دیگر ماهیت واقعی آمریکا را نشان داد.

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در آئین افتتاح و بهره‌برداری از طرح ۷۴۴ واحدی منازل سازمانی نیروی زمینی ارتش با عنوان مهر ولایت در سقز، بانه و چند شهر دیگر کشور، با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی، گفت: ۱۵ مهر و عملیات طوفان‌الاقصی نقطه عطفی در مبارزات آزادی بخش فلسطین بود که اضمحلال رژیم نحس و کودک‌کش صهیونیستی را سرعت بخشید.

 

ادامه مطلب ...

دستور مهم رهبر انقلاب درباره توسعه دریایی به سران قوا ابلاغ شد

رهبر انقلاب سیاست‌های کلی توسعه دریا محور را برای اقدام به روسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل یکصد و دهم قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی توسعه دریا محور را برای اقدام به روسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند. 

۱۰ کشور هسته‌ای جهان چند کلاهک دارند؟ / تخمین ۲.۱۵ تریلیون دلاری بازار صنعت نظامی جهان


۱۰ کشور هسته‌ای جهان چند کلاهک دارند؟ / تخمین  ۲.۱۵ تریلیون دلاری بازار صنعت نظامی جهان

پایگاه اینترنتی «اینسایدر مانکی» در تحلیلی با موضوع رده بندی ۱۰ دولت اول مسلح به تسلیحات هسته‌ای در جهان نوشته است: مجموع ارزش بازار صنعت نظامی در سال ۲۰۲۱ در جهان ۲.۱۵ تریلیون دلار تخمین زده شد. انتظار می‌رود این بازار در بازه سال‌های ۲۰۲۱-۲۰۲۷ نرخ رشد مرکب سالانه پنج درصد را تجربه کرده و در ادامه این روند مجموع ارزش این بازار تا پایان این دوره به ۲.۸۹ تریلیون دلار برسد.

«صنعت نظامی یک صنعت به سرعت در حال رشد در جهان است. کشورهای زیادی در جهان در حال سرمایه گذاری بر روی تسلیحات و تجهیزات نظامی هستند. در این میان برخی از دولتها سرمایه گذاری سنگینی در حوزه نوسازی و توسعه سلاح‌های هسته‌ای انجام می‌دهند. بازدارندگی هسته‌ای همچنان سنگ بنای استراتژی‌های امنیت ملی این دولتها محسوب شده و همین امر، فرصت‌های قابل توجهی را برای شرکت‌های تجاری دخیل در زنجیره تامین این سلاح‌ها ایجادمی کند 

ادامه مطلب ...

حمایت آمریکا ازجنایات صهیونیستها شرایط امنیتی منطقه راپیچیده‌ کرد


حمایت آمریکا ازجنایات صهیونیستها شرایط امنیتی منطقه راپیچیده‌ کرد

وزیر دفاع در دیدار سفیر ترکیه گفت: دخالت و حمایت آمریکا و غربی‌ها از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی شرایط امنیتی منطقه را پیچیده‌تر کرده است.

 حجابی کرلانگیچ سفیر جمهوری ترکیه با حضور در ستاد وزارت دفاع در تهران با امیر سرتیپ آشتیانی دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیدار با تأکید بر اشتراکات فرهنگی، تاریخی و تمدنی ایران و ترکیه ضمن استقبال از گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی دو جانبه، تقویت همکاری دو کشور را برای همه منطقه و جهان اسلام مفید ارزیابی و بر هماهنگی در اتخاذ مواضع در خصوص مسائل مهم منطقه و بین المللی کرد.

 

ادامه مطلب ...

کشف ۲۲ دستگاه تجهیزات جاسوسی «N.S.A» آمریکا در ایران


کشف ۲۲ دستگاه تجهیزات جاسوسی «N.S.A» آمریکا در ایران

زاهدان- ۲۲ دستگاه ارتباطی و استارلینک که توسط آژانس امنیت ملی آمریکا وارد کشور شده بود، ردیابی و توسط نیروهای امنیتی ضبط شد.

 ۲۲ دستگاه ارتباطی و استارلینک که توسط آژانس امنیت ملی آمریکا وارد کشور شده بود، ردیابی و توسط نیروهای امنیتی ضبط شد.پیگیری‌ها نشان می‌دهد که مقصد اصلی دو محموله از ۲۲ دستگاه تجهیزات ارتباطی و استارلینک ارسالی «N.S.A»، اختصاصی دفتر مولوی عبدالحمید در خیابان خیام زاهدان بوده است.در همین راستا پنج نفر از عوامل مؤثر دریافت کننده و بهره‌بردار این تجهیزات نیز در زاهدان بازداشت شدند.به گفته یک منبع آگاه ارسال این تجهیزات با هدف «بازتولید آشوب در زاهدان»، «زمینه سازی برای ایجاد یک ارتباط امن میان عوامل داخلی با خارج از ایران» و «تسهیل کردن فعالیت‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای آنها در فضای مجازی» بوده است.سازمان امنیتی «N.S.A» بزرگ‌ترین و سری‌ترین عضو جامعه اطلاعاتی آمریکا به شمار می‌آید و حفاظت از ارتباطات دولتی این کشور را برعهده

ایران از استقلال، امنیت و پیشرفت افغانستان حمایت می‌کند



ایران از استقلال، امنیت و پیشرفت افغانستان حمایت می‌کند

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار معاون رئیس‌الوزرای حکومت سرپرستی افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران از استقلال، ثبات امنیت و پیشرفت افغانستان حمایت می‌کند.

ملأ عبدالغنی برادر، معاون رئیس‌الوزرای حکومت سرپرستی افغانستان که در صدر یک هیأت ۳۰ نفره به تهران سفر کرده است، عصر یکشنبه با علی اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و در باره مسائل دو جانبه به ویژه در حوزه‌های امنیتی و اقتصادی، آخرین تحولات منطقه و اوضاع غزه با او گفتگو کرد.

 

ادامه مطلب ...

هشدار وزارت دفاع ایران به دشمنان


هشدار وزارت دفاع ایران به دشمنان

وزارت دفاع اعلام کرد: بر سر عهد، تداوم تلاش‌ها در راه پیشرفت و تولید قدرت و امنیت برای میهن عزیزمان پایبند و به دشمنان هشدار می‌دهیم آنچه را قبلاً آزمودید دوباره نیازمایید.

در بیانیه وزارت دفاع به مناسبت گرامیداشت ۱۳ آبان آمده است: «۱۳ آبان یادآور وقایع بزرگ و تاریخی همچون تبعید حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۳ در واکنش به تصویب قانون ننگین کاپیتولاسیون، کشتار وحشیانه دانش‌آموزان انقلابی توسط دژخیمان رژیم شاهنشاهی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا است به واقع این روز نماد گسستن زنجیر استعمار و ویرانی بنای استکبار آمریکا توسط ملت مسلمان ستمدیده و آزاده ایران است، این روز برای ملت ما یادآور جهاد و نبرد دائمی و مستمر حق علیه باطل است.

 

ادامه مطلب ...

رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه مرتکب جنایت جنگی شده است


رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه مرتکب جنایت جنگی شده است

مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش گفت: رژیم صهیونیستی با به شهادت رساندن بیش از ۸ هزار انسان بی گناه قطعاً مرتکب جنایت جنگی و جنایت در حق بشریت شده است.

امیر سرتیپ امیر حاتمی مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش با حضور در دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی ارتش و در دوره هادیان فرزانه با بیان این اینکه هر یک از دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) در بدو خدمت مقدس در نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌بایست پنج رویکرد مهم و اساسی را مورد نظر قرار داده و برای تحقق آن برنامه‌ریزی کنند، گفت: این پنج رویکرد شامل؛ «تمرکز بر سجایای اخلاقی و انسانی برای ساخت و تربیت یک شخصیت انقلابی»، «تعیین نوع رابطه با پروردگار عالم و میزان حضور خداوند در شئون زندگی»، «قرار گرفتن در جبهه حق و حزب الله و دوری از جبهه باطل»، «انتخاب و تعیین سبک رفتاری بر مبنای مدیریت مسئولانه، کارآمد و اثرگذار در برابر مدیریت بی انگیزه و بی‌تفاوت» و «انتخاب راهبرد سربازی ملت بزرگ ایران اسلامی» بوده و از جمله اساسی‌ترین اصول و مبانی قرار گرفتن در عرصه خدمت به نظام اسلامی محسوب می‌شوند.

 

ادامه مطلب ...

فرماندهی نسل کشی در غزه بر عهده دولت آمریکا ست


فرماندهی نسل کشی در غزه بر عهده دولت آمریکا ست

دستیار عالی فرمانده کل قوا گفت: فرماندهی سیاسی، نظامی و رسانه‌ای نسل کشی در غزه بر عهده دولت آمریکاست.

 سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در دهمین اجلاس بین المللی شیانگ شأن پکن که با حضور وزرای دفاع، فرماندهان نظامی و پژوهشگران بیش از ۹۰ کشور جهان در حال برگزاری است گفت: این اجلاس امنیتی در حالی برگزار می‌شود که جهانیان شاهد ناامنی‌ها، نسل‌کشی‌ها، کودک‌کشی‌ها و جنایت ضد بشری در منطقه حساس غرب آسیا و فلسطین اشغالی و غزه مظلوم هستند.

 

ادامه مطلب ...