یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

مواضع ضد ایرانی شدید رئیس دفتر جدید بولتون

منابع خبری می‌گویند فردی که مشاور امنیت ملی آمریکا به عنوان رئیس دفتر خود انتخاب کرده مواضع به شدت ضدایرانی دارد.


یک روزنامه‌نگار آمریکایی در مصاحبه‌ای روز پنجشنبه گفته «فرید فلیتز»، رئیس دفتر «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید مواضع به شدت ضدایرانی دارد. 

  

«اریک لویتز»، خبرنگار «نیویورک‌‌مگزین» درباره رئیس دفتر جان بولتون گفت: «او در تمامی محورهای سیاست خارجی، با بولتن هم‌نظر است.»


«بولتون» یکی از ضدایرانی‌های نئوکان‌ها در آمریکا است که از سرسخت‌ترین حامیان خروج آمریکا از تواق هسته‌‌ای برجام بود. 


بولتون به علاوه یکی از حامیان اصلی گروه تروریستی منافقین است و در سخنرانی‌هایش در جمع تروریست‌ها از تغییر نظام حاکم ایران حمایت کرده است. او در یکی از سخنرانی‌هایش در همایش منافقین در پاریس وعده تصرف ایران تا سال 2019 را مطرح کرد!


دیپلمات سابق آمریکایی در همان سخنرانی ضمن استقبال از رویکردهای خصمانه و تند ترامپ علیه ایران گفت انقلاب اسلامی ایران نباید سالگرد چهل سالگی‌اش را جشن بگیرد. 


بولتون همانند بسیاری از سیاستمداران نومحافظه‌کار در سال 2003 طرفدار سرسخت حمله به عراق بود، اما شاید بتوان او را جزو معدود کسانی دانست که کماکان می‌توانند به صورت علنی از این موضع دفاع کنند. 


بولتون در مصاحبه‌ای در 14 مارس 2015 گفت: «من هنوز فکر می‌کنم تصمیم براندازی حکومت صدام کار درستی بود.»با وجود این، یک خبرنگار «سی‌ان‌ان» امشب به نقل از منابع آگاه گزارش داده بولتون به ترامپ قول داده در صورتی که به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید انتخاب شود، جنگی راه نخواهد انداخت. 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.