گروه اقتصادی- بهم ریختگی بازار ارز و سکه و مشکلاتپولی و بانکی در کشور باعث شد حتی حامیان شیخ حسن روحانی نیز لب به اعتراض باز کنند، مهمترین مقصر در این حوزه سیف به عنوان رئیس بانک مرکزی است که بر خلاف وعده های خود نتوانست ثبات را به بازار ارز و سکه برگرداند.

به گزارش افکارنیوز، از سوی دیگر مشکلات موسسات مالی و اعتباری و ... نیز مزید بر علت شده تا مردم انتظار تغییر رئیس بانک مرکزی را داشته باشند.

  

این در حالی است که همین چند ماه پیش بود که نوبخت از مکدر شدن خاطر رئیس جمهور درباره قیمت ارز گفت و در روزهای اخیر نیز زمزمه جدایی سیف از بانک مرکزی شنیده می شود.

قاسم احمدی‌لاشکی نماینده مجلس اخیرا اظهار داشته که 187 نماینده مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور، خواستار ترمیم کابینه شدند، رئیس‌جمهور باید در این باره اقدام عملی انجام دهد؛ در دولت قبل، وزیر را در حین مأموریت خارجه عزل کردند، ما آن را نمی‌خواهیم، اما اینکه با وجود اتفاقات بسیار تلخ در حوزه بانکی همچنان رئیس بانک مرکزی به کار خود ادامه می‌دهد، غیرقابل قبول است. رئیس بانک مرکزی باید تغییر کند.

احمدی‌لاشکی تأکید کرد: امام‌خمینی(ره) فرمودند که اگر بنا باشد به جای اینکه اقتصاد مردم را درست کنیم و به جای اینکه به مخروبه‌ها رسیدگی شود، مسئولان بنشینند و با حرف و فحاشی به هم، از مسئله غفلت کنند، این همان چیزی است که قدرت‌های بزرگ و دشمنان می‌خواهند. زیرا در صورت غفلت از حل مشکلات کشور، مسئولان، عمال آمریکا محسوب می‌شوند، بنابراین باید دقت لازم صورت گیرد.

باید منتظر ماند و دید آیا سیف از مسئولیت خود در بانک مرکزی استعفا می دهد و یا روحانی وی را تغییر خواهد داد، اما آنچه مشهود استاینکه با روند فعلی و سیاست های رئیس بانک مرکزی مشکلات ادامه خواهد داشت.