یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

حمله موشکی سپاه به دو پایگاه آمریکایی‌ها در عراق؛ ترامپ: همه چیز خوب است

وزارت دفاع آمریکا پنتاگون تایید کرده است که حداقل دو پایگاه نظامی در عراق که محل استقرار نیروهای آمریکایی است هدف موشک هایی قرار گرفته که از سوی ایران شلیک شده است.

سپاه پاسداران ایران پیشتر گفت که پایگاه نظامی عین الاسد در استان انبار عراق را به تلافی کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه موشک باران کرده است.

برچسب‌ها: اخبار روزشهادت سردار سلیمانیسردار سلیمانیانتقام سخت

 

   بنابه گزارش ها پایگاه دوم که هدف حمله قرار گرفته در نزدیکی فرودگاه اربیل قرار دارد.

شبکه‌های خبری سی‌ان‌ان و فاکس نیوز آمریکا به نقل از منابع خود گزارش داده‌اند که در این حملات سربازان آمریکایی کشته نشده اند. این رسانه‌ها از زخمی شدن چند عراقی در این حملات گزارش داده‌اند. این گزارش‌ها رسما تایید نشده است.

جاناتان هافمن از مقام های وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای گفت: "تقریبا ساعت ۵:۳۰ به وقت شرق آمریکا در روز ۷ ژانویه، ایران بیش از ده موشک بالستیک علیه نیروهای ارتش آمریکا و نیروهای ائتلاف در عراق شلیک کرد. روشن است که این موشک ها از ایران شلیک شده و حداقل دو پایگاه نظامی عراق که میزبان ارتش آمریکا و خدمه ائتلاف در عین الاسد است را هدف گرفته."

پنتاگون گفت برای ارزیابی خسارات حمله تلاش می کند.

ساعاتی پس از این حمله استفانی گریشام سخنگوی کاخ سفید گفت که مقام های ارشد دولت که به کاخ سفید رفته بودند اکنون آنجا را ترک کرده اند و آقای ترامپ امشب سخنرانی نخواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.