یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

آغاز استفاده عملیاتی از شبیه‌سازها/ پهپادهای جدید رونمایی می‌شوند

آغاز استفاده عملیاتی از شبیه‌سازها/ پهپادهای جدید رونمایی می‌شوند

جانشین فرمانده نهاجا از ساخت پهپادهای به روز و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی و در سطح اول جهان توسط نیروی هوایی ارتش خبر داد و گفت: این پهپادها به زودی رونمایی خواهند شد.

خبرگزاری مهر، گروه سیاست-هادی رضایی؛ در گفتگویی با سرتیپ خلبان حمید واحدی جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش اقدامات و دستاوردهای این نیرو را بررسی کردیم. امیر واحدی در این گفتگو از ساخت پهپادهای به روز و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی و در سطح اول جهان خبر داد و گفت: یکی دیگر از کارهای نیروی هوایی ارتش طراحی و ساخت پهپاد است این پهپادها به دست کارکنان جوان نیروی هوایی انجام می‌شود و در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد، ما به صورت گسترده در این زمینه کار می‌کنیم و پهپادهای به روز و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی و در سطح اول جهان را آماده می‌کنیم و به زودی از آنها رونمایی خواهد شد.  


جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در واکنش به اظهارات و حواشی مربوط به جنگنده کوثر گفت: موتور هواپیمای کوثر ایرانی است و تمام تجهیزات الکترونیکی آن، تجهیزاتی است که در وزارت دفاع با کمک نیروی هوایی و صنعتگران کشور ساخته شده است.

امیر واحدی همچنین از آغاز استفاده عملیاتی از شبیه سازهای ساخت نیروی هوایی ارتش خبر داد و اظهار داشت: نیروی هوایی ارتش در زمینه شبیه سازها فعالیت‌های بسیار خوبی داشته و خوشبختانه برای تمامی هواپیماهایی که در اختیار داریم توانسته‌ایم به دست عزیزانمان در جهاد خودکفایی سیمیلاتور بسازیم و چند وقت آینده استفاده عملیاتی از آن آغاز خواهد شد.

جانشین فرمانده نهاجا در خصوص اورهال جنگنده‌ها گفت: کارکنان ما با تجربه هستند که من دست تک، تک نیروهای باتجربه را می می‌بوسم، آنها بسیار زحمت کشیدند و ما تجربه آنها را رها نکردیم، آنها را به مراکز اورهال و بازآماد آوردیم و جوان‌هایی که فارغ التحصیل دانشگاه شهید ستاری بودند کنار آنها گذاشتیم و از علمشان استفاده می‌کنیم. اورهال هواپیماها به شکل بسیار خوبی انجام می‌شود و من این را به فال نیک می‌گیرم که ما نیازی از نظر تعمیرات اساسی بازآمد و اورهال به خارج از کشور نداریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.