یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

قدرت‌نمایی نیروهای مسلح باعث صلح و امنیت بیشتر کشور است


قدرت‌نمایی نیروهای مسلح باعث صلح و امنیت بیشتر کشور است

بجنورد- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی قدرت نمایی نیروهای نظامی کشور را لازم دانست و گفت: این عمل باعث جنگ نمی‌شود بلکه باعث صلح است؛ زیرا ضعف نیروی مسلح باعث حمله دشمن خواهد شد.

، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری صبح شنبه در دیدار مسئولان ارتش خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، به تبیین سبک زندگی اسلامی در حوزه امور نظامی پرداخت و اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی در حوزه‌های مختلفی ازجمله خانواده، ازدواج، مسائل اجتماعی، مسائل اقتصادی و نظامی و امنیتی مطرح می‌شود.

  نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: در این حوزه اصل اول بر صلح است نه جنگ؛ زیرا رضایت الهی در صلح بوده و جنگ و کشتار در غیر موارد ضروری مورد تأیید و رضایت خداوند نیست.

وی افزود: در موقع صلح است که امنیت برای مردم به وجود می‌آید درحالی‌که جنگ ناامنی ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه اصل دوم سبک زندگی اسلامی در حوزه نظامی و امنیتی بی‌اعتمادی به دشمن است، خطاب به نیروهای نظامی، گفت: باید همیشه آمادگی جنگی و سلاح و تجهیزات لازم را داشته باشید تا اگر دشمن صلح را شکست و وارد جنگ شد غافلگیر نشوید.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: گاهی اوقات دشمن به بهانه صلح نزدیک می‌شود تا از غفلت شما استفاده کند و ضربه محکمی به شما بزند؛ پس باید طبق این اصل همه احتیاط‌های لازم را نسبت به دشمن داشته باشید.

وی افزود: اصل سوم ایجاد و افزایش آمادگی و انداختن ترس در دل دشمن است؛ طبق این اصل باید همیشه قدرت‌نمایی کنید تا دشمن جرأت نکند به شما حمله کند.

حجت الاسلام نوری با تأکید بر اینکه این قدرت‌نمایی باید با تمام توان باشد، اضافه کرد: این عمل باعث جنگ نمی‌شود بلکه باعث صلح است؛ زیرا دشمن اگر بداند شما ضعف دارید مطمئناً به شما حمله می‌کند.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: برگزاری رزمایش‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران بر اساس همین اصل است.

وی در انتها با بیان اینکه اصل آخر سبک زندگی اسلامی در حوزه نظامی و امنیتی، جهاد است، خطاب به نیروهای ارتشی و نظامی، اظهار کرد: بدانید همه عزت و شرف و بزرگی نظامی شما در سایه شمشیر شماست که اگر آن را زمین بگذارید، عزت نظامی شما بر باد خواهد رفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.