یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

انتفاضه رمضانی فلسطینیان و هراس صهیونیست‌ها از قدرت مقاومت

 


فلسطینیان در حالی ماه مبارک رمضان را آغاز کردند که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد از روز سه‌شنبه، یعنی نخستین روز این ماه به مدت سه روز، ورودی‌ها و خروجی‌های اراضی اشغالی فلسطین (سراسر کرانه باختری رود اردن و گذرگاه‌های باریکه غزه) را به بهانه برقراری امنیت در سالروز اشغال فلسطین به وسیله رژیم صهیونیستی، که فلسطینیان آن را «روز نکبت» می‌خوانند، خواهد بست.

صهیونیست‌ها به این اقدام بسنده نکرده و با ممانعت از پخش اذان مغرب در نخستین شب ماه رمضان در مسجدالاقصی آن هم برای برگزاری مراسمی نژادپرستانه، آشکارا به مقدسات اسلامی توهین و تجاوز کردند و علاوه بر نقض آزادی مذهبی، تمامی قوانین و هنجار‌های انسانی را زیر پا گذاشتند.

این اقدام رژیم صهیونیستی آتش خشم فلسطینیان را مجددا روشن کرد و با اعتراض مردم و مقامات از جمله سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین و سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) مواجه شد. 


 برچسب ها : رژیم غاصب اسرائیل , قدس , قدس اشغالی , ماه رمضان , میثاق نیوز

 


نخستین جمعه ماه مبارک رمضان و ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود نمازگزاران فلسطینی‌ها به مسجدالاقصی و گذاشتن شرط واکسینه بودن در برابر ویروس کرونا برای ورود به مسجد، به نخستین صحنه درگیری‌ها در قدس اشغالی تبدیل شد که بر اثر آن شش فلسطینی زخمی شدند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی از ورود واکسن به مناطق فلسطینی‌نشین جلوگیری می‌کند و در کرانه باختری و نوار غزه مقادیر کافی واکسن وجود ندارد بنابراین هزاران نفر از اقامه نخستین نماز جمعه در مسجد الاقصی محروم شدند.

در پی آن هم رسانه‌ها از گشت زنی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همزمان با شنیده شدن صدای چند انفجار در مرکز نوار غزه در روز اسیر فلسطینی و به صدا در آمدن آژیر‌های هشدار در شهرک صهیونیست‌نشین اطراف غزه به‌دلیل پرتاب موشک از غزه خبر دادند.

هشدار سازمان آزادی بخش فلسطین درباره عواقب حملات نظامیان صهیونیست
با افزایش حملات به فلسطینیان، احمد التمیمی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) و رئیس بخش حقوق بشر و جامعه مدنی در این سازمان درباره عواقب سخت حملات نیرو‌های اشغالگر صهیونیستی در شهر اشغالی قدس هشدار داد.

او گفت: حمله مداوم شبانه روزی به نمازگزاران در مسجد الاقصی از ابتدای ماه مبارک رمضان تعرض جدی به آزادی عبادت و حرمت مسجد الاقصی است. اهالی قدس و به طور کلی فلسطینیان و رهبرانشان در خصوص آنچه در قدس اشغالی و مسجد الاقصی اتفاق می‌افتد، سکوت نخواهند کرد. هتک حرمت مسجدالاقصی از سوی آریل شارون در سال ۲۰۰۰ عامل آغاز انتفاضه دوم بود.

 

زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نمازگزار فلسطینی در دومین جمعه رمضان
هلال احمر فلسطین اعلام کرد که ممانعت از ورود فلسطینیان به مسجد الاقصی و نصب موانع آنهنی، منطقه باب العمود در قدس اشغالی را به جبهه درگیری‌های شدید میان نمازگزاران فلسطینی از یک سو و نظامیان صهیونیست و شهرک نشینان صهیونیست از سوی دیگر تبدیل کرد که به زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نمازگزار فلسطینی منجر شد.

نظامیان صهیونیستی در ادامه باب العمود را به یک پادگان نظامی تبدیل و صهیونیست‌های شهرک نشین نیز تظاهرات موسوم به مقابله با فلسطینیان برگزار کردند و با یورش‌های شبانه به نمازگزاران هنگام خروج از مسجدالاقصی، با فلسطینیانی که برای شکستن این طرح نژادپرستانه مقاومت می‌کردند، درگیر شدند.

گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس، تجاوز‌های اخیر رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را محکوم و تاکید کرد شراره‌هایی که امروز شما بر می‌افروزید، چاشنی انفجار علیه دشمن جنایتکار خواهد شد.

تداوم سرکوب حامیان قدس و فلسطینیان از سوی صهیونیست‌ها
در پی تجمع بسیاری از شهروندان فلسطینی به منظور اقامه نماز عشاء و تراویح در جمعه شب، که با هدف حمایت از قدس در شمال شهر بیت لحم برگزار شد، نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی اقدام به متفرق کردن این معترضان کردند.

نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی در این چارچوب اقدام به شلیک بمب صوتی و گاز اشک آور کردند و با فلسطینیان درگیر شدند که دست کم هشت فلسطینی زخمی شدند.

رسانه‌های فلسطینی همچنین از درگیری شدید میان فلسطینی‌ها و نظامیان رژیم صهیونیستی در منطقه باب الزاویه در مرکز شهر الخلیل خبر داد.

شبکه الجزیره نیز با پخش تصاویری، تشدید تنش‌ها و درگیری‌ها در شهر قدس اشغالی را به نمایش گذاشت. نظامیان رژیم صهیونیستی نیز شماری از جوانان فلسطینی را در منطقه باب العامود در قدس اشغالی بازداشت کردند.

 

حمایت گروه‌های مقاومت از انتفاضه فلسطینیان در قدس اشغالی
با ادامه این تحولات، گروه‌های مقاومت پس از درگیری‌های اخیر رژیم صهیونیستی با فلسطینیان، حملاتی راکتی به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه داشت و به گفته خبرگزاری شهاب ۱۷ راکت از نوار غزه به سوی شهرک‌ها پرتاب کردند. ساعتی پس از آن رژیم صهیونیستی نیز مرکز نوار غزه را بمباران کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطینی ضمن محکومیت شدید این دست از اقدامات، در بیانیه‌ای تاکید کردند: سراسر آماده باش هستیم تا از انتفاضه دلیرمردان قدس جا نمانیم. به فرماندهان رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهیم که مبادا دست از پا خطا کنند و بدانند که توهین به قدس و پایتخت و ملت شریف فلسطین خط قرمز ماست. این امر به قطع تبعات سنگینی برایشان به دنبال خواهد داشت و حتما تاوان این رفتار‌ها را می‌دهند.

 

هراس صهیونیست‌ها از شکل‌گیری انتفاضه فراگیر در فلسطین
تداوم تظاهرات‌های شبانه مردمی در مقابله با یهودی سازی مسجدالاقصی و درگیری‌های صهیونیست‌ها و فلسطینیان در قدس اشغالی و کرانه باختری همزمان با حملات راکتی گروه‌های مقاومت به مناطق صهیونیستی اطراف نوار غزه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر صهیونیسی، جلسه‌ای اضطراری تشکیل داد و اعلام کرد که باید برای وقوع هر نوع سناریوی احتمالی در نوار غزه آماده باشند.

صهیونیست‌ها بیم آن دارند که این قیام‌ها و درگیری‌های شبانه که از قدس آغاز شده و به کرانه باختری گسترش یافته است در میان اصرار فلسطینیان برای برگزاری نماز در مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان، موجب شکل گیری یک انتفاضه فراگیر و تمام عیار شود.

این هراس و نگرانی از افزایش قدرت نظامی و موشکی حماس و مقاومت فلسطینی‌ها موجب شد تا ارتش رژیم صهیونیستی برای آمادگی و مقابله با حملات موشکی از نوار غزه، رزمایش اضطراری برگزار کند و به دستور وزیر جنگ در آماده باش کامل قرار داشته باشند.

در حالی به نیمه ماه مبارک رمضان رسیده ایم که انتفاضه فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی و درگیری با نظامیان صهیونیست همچنان ادامه دارد که در منطقه باب العمود به عقب نشینی صهونیست‌ها منجر شده است و آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۷۵۰ فلسطینی به ضرب صهیونیست‌ها به شدت زخمی و در این درگیری‌ها همچنین بیش از ۱۰۰ نفر بازداشت شده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.