یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

آمادگی نیروهای مسلح توان بازدارندگی ایران را افزایش داده است


آمادگی نیروهای مسلح توان بازدارندگی ایران را افزایش داده است

بندرعباس - معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: آمادگی نیروهای مسلح و افزایش تجهیزات نظامی عامل افزایش توان بازدارندگی و دفاعی ایران است.

 امیر دریادار حبیب الله سیاری صبح یکشنبه در مراسم الحاق بالگرد و هواپیما به ناوگان پروازی هوانیروز در بندرعباس گفت: در گزارشی به مقام معظم رهبری اعلام شد کخ عمر قانونی تجهیزات به پایان رسیده که مقام معظم رهبری فرمودند باید به تجهیزات نظامی عمر انقلابی داد. در همین راستا پس از پایان عمر قانونی تجهیزات نظامی از چرخه ناوگان خارج و مجدداً بازسازی شدند و با عمری دوباره به ناوگان پروازی و دریایی ارتش الحاق شدند.

  وی بیان داشت: تجهیزات امروز شامل بالگرد SH، هواپیمای F۲۷ و هواناو در زمان دفاع مقدس نقش اساسی در شناسایی و مأموریت‌های محوله داشتند.

امیر دریادار سیاری عنوان کرد: هواپیمای اف ۲۷ علیرغم تحریم‌ها در سطح دریا به صورت روزانه گشت‌های دریایی را از پسابندر، فاو و جزایر خلج فارس انجام می‌داد. همچنین ترابری نیرو که وظیفه اصلی این هواپیما بود به نحو احسن انجام می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: بالگرد اس اچ هم در خلیج فارس مأموریت‌های غرور آفرینی انجام داده بود. اضافه بر مأموریت‌ها و وظایف محوله در سایر برنامه‌های ابلاغی حسب نیاز نقش مؤثری داشته است. این بالگرد پس از پایان عمر قانونی به دست متخصصان داخلی پس از نوسازی مجدداً آماده الحاق به ناوگان هوانیروز ارتش شد.

وی ادامه داد: هوادریا و هوانیروز در شکستن حصر آبادان نقش آفرین بودند، هواناوها در حور العظیم، جزایر مجنون و حور الهویزه تأثیرگذار بودند. این هواناوها از جزیره خارک به خوزستان منتقل شد و توانستیم در کنار بالگرد SH در آزاد سازی حصر آبادان شرکت کنند.

معاون هماهنگ کننده ارتش اضافه کرد: علم، دانش، خستگی ناپذیری، عشق به کار، تعهدکاری، ولایت پذیری، انسجام و وحدت تمام نیروی‌های نظامی الزامات تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در عمر بخشیدن انقلابی به تجهیزات نظامی است.

وی افزود: زمانی تنها در خلیج فارس و دریای عمان دریانوردی می‌کردیم. اما با اتکا به علم، دانش، انسجام و پیروی از فرماندهی کل قوا توانستیم در آب‌های دور حضوری پر قدرت داشته باشیم و امروز شاهد حضور نیروی دریایی ارتش در دریای سرخ و قاره آمریکا هستند.

امیر دریادار سیاری تاکید کرد: افزایش توان رزمی و نظامی عامل افزایش توان بازدارندگی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران سده است. هیچ دشمنی جرأت حمله و تعرض به مرزهای آبی و خاکی کشور ندارد. با اتکا به توان تجهیزاتی و نیروی انسانی هر روز شاهد افتخارات بیشتر در حوزه علم. دانش نطامی هستیم و به لطف خدا و توان نیروی متخصص تجهیزات نظامی عمری انقلابی بدست آورده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.