یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

دانشگاه پدافند هوایی به پیشرفت تجهیزات نیروهای مسلح کمک می‌کند


دانشگاه پدافند هوایی به پیشرفت تجهیزات نیروهای مسلح کمک می‌کند

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح باید با انجام پژوهش و ابداعات جدید به پیشرفت تجهیزاتی، تسلیحاتی و ثبت اختراعات کمک کنند.

امیر علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در جمع فرماندهان، استادان و دانشجویان برتر دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح به‌ویژه دانشگاه پدافند هوایی ارتش باید با انجام پژوهش و ابداعات جدید به پیشرفت تجهیزاتی، تسلیحاتی و ثبت اختراعات به‌روز در نیروهای مسلح کمک کنند، گفت: ارتقای دستاوردها در حوزه نظامی دقیقاً با افزایش قدرت و توان بازدارندگی رابطه مستقیم و هم‌سویی دارد.

وی با اشاره به اینکه بدون پژوهش، تحقیق و تفحص یقیناً آینده‌ای درخشان در تمام سطوح علمی، نظامی، صنعتی، پزشکی و … در کشور نخواهیم داشت، افزود: درجه و سطح فعالیت‌های پژوهشی یکی از معیارهای اصلی پیشرفت و توسعه جوامع قلمداد می‌شود که در زمینه گسترش فعالیت‌های پژوهشی نسبت به گذشته برتری و تفاوت بسیار چشمگیری را در زمینه‌های مختلف به دست آورده‌ایم.

  فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: پژوهش محوری کلید ابتکار و توسعه علمی کشور است و در دانشگاه‌های نظامی باید به جد و بیش از پیش پیگیری و دنبال بشود.

امیر صباحی فرد با بیان اینکه در دنیای امروز بسیاری از کشورهای پیشرفته عمده توجه خود را معطوف به تقویت و ارتقای علم، تحقیق و پژوهش در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و تحقیقاتی دارند، تاکید کرد: ما باید آموزش‌ها را بر پایه تربیت دانشجوی پژوهش محور قرار بدهیم و همین امر موجب می‌شود دانشجویان با ذهن پژوهش گرانه خود، نوآفرینی و ابتکارات جدیدی را خلق کنند که در نهایت به مرحله دانش پژوهی و ایده آل‌های مد نظر برسند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب در خصوص جایگاه پژوهش و تأکید ایشان بر حرکت انقلابی در زمینه جنبش علمی، خاطر نشان کرد: پژوهش در نیروی پدافند هوایی ارتش به‌ویژه در مراکز آموزشی و دانشگاهی این نیرو در راستای نیازهای تسلیحاتی و تجهیزاتی در حوزه علوم پدافندی بسیار مطلوب است و قدم‌های مثبت و رو به جلویی هم در این زمینه برداشته شده است؛ پژوهش باید به یک فرهنگ عمومی در بین جامعه علمی کشور تبدیل شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.