یاضامن آهو

اقتدار ملی

یاضامن آهو

اقتدار ملی

تحولات روسیه و اوکراین را رصد می‌کنیم


تحولات روسیه و اوکراین را رصد می‌کنیم

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: امروز ما بر پایه اصل بازی جنگ تحولات روسیه و اوکراین را رصد می‌کنیم؛ چراکه هر دو کشور متقابلاً در جریان منازعه پاسخگوی تهدیدات یکدیگر هستند.

امیر حسین ولی‌وند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا در حاشیه آیین سی و یکمین دوره دانش آموختگی مدیریت دفاعی و هفتمین دوره عملیات مشترک و مرکب دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: هر سال جمع کثیری از افسران رده‌های میانی نیروهای مسلح کشور و کشورهای دوست و هم پیمان را جهت طی دوره کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی جذب می‌کنیم.

  وی گفت: ما اصل اساسی در حوزه تاکتیک، به نام بازی جنگ داریم که تمامی ارتش‌های جهان از این اصل در حوزه آموزش جهت مقابله با تهدیدات استفاده می‌کنند.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا خاطرنشان کرد: اصل بازی جنگ براساس تعداد نیرو، میزان تجهیزات، ادوات و ظرفیت‌های خودی و نیروهای دشمن محاسبه می‌شود و بعد بازی جنگ را به ازای حرکات احتمالی دشمن انجام می‌گیرد.

امیر ولی‌وند گفت: امروز ما بر پایه اصل بازی جنگ تحولات روسیه و اوکراین را رصد می‌کنیم؛ چراکه هر دو کشور متقابلاً در جریان منازعه پاسخگوی تهدیدات یکدیگر هستند.

وی افزود: ما در اتاق جنگ دافوس آجا، فرآیند بازی جنگ را در فضای نرم افزاری ترسیم و برنامه نویسی کرده‌ایم که مورد استفاده دانشجویان جهت دانش افزایی قرار می‌گیرد.

امیر ولی‌وند گفت: از بازی جنگ برای این استفاده می‌شود که فرمانده در عرصه عمل همه متغیرهای نزاع و جنگ را در نظر داشته باشد تا تلفات بی جهت ندهد.

وی گفت: کار ما در دانشگاه فرماندهی و ستاد برآورد صحیح سطوح تهدید در راستای رسیدن به اهداف با بهره گیری هدفمندانه از نیرو و از دست دادن کمترین رزمنده در عرصه جنگ است

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.